Reklama

Allianz Polska: innowacyjność źródłem zysków
poniedziałek, 02 kwietnia 2007 13:15
Przychody ze składek w spółkach ubezpieczeniowych Grupy Allianz Polska w roku 2006 zwiększyły o 79% z 1,4 do 2,5 miliarda zł, a ich łączny zysk brutto wzrósł o 40% z 81 do 113 milionów złotych. Według Allianz Polska tak znaczący wzrost przychodów i zysków był możliwy dzięki m.in. wdrożeniu w roku ubiegłym wielu innowacyjnych projektów.

Grupa Allianz Polska od początku swojej działalności postawiła na synergię między spółkami „majątkową” i „życiową” oraz wielokanałowy system dystrybucji ubezpieczeń, zdobywając opinię jednej z najbardziej innowacyjnych firm w Grupie Allianz na świecie. W 2006 roku firma wdrożyła lub rozwinęła wiele projektów z zakresu sprzedaży oraz organizacji biznesu, takich jak:

  • Wirtualny ubezpieczyciel (Virtual Life Insurer) – wspólnie z Bankiem Pekao SA wprowadziła innowacyjny model współpracy na polu bancassurance, oferując m.in. produkt Prosperita. VLI jest jednym z liderów rynku z 917 mln zł przypisu składki w 2006 roku;
  • Allianz Direct Nowa Europa – nowa spółka z siedzibą w Warszawie oferuje przez internet ubezpieczenia komunikacyjne na jednej platformie technologicznej w Polsce i Czechach. Oferta zostanie wkrótce rozszerzona o sprzedaż przez telefon i obejmie również inne kraje regionu; 
  • Stworzenie Centrum Obsługowego (Shared Service Center) z siedzibą w Bratysławie obsługującego kilkanaście spółek Allianz w regionie, m.in. w zakresie księgowości, reasekuracji i technologii telekomunikacyjnych;
  • Nowy system likwidacji (CHEX – Claims Handling Excellence) – został stworzony przez Allianz Polska, a będzie wdrażany w innych krajach w tej części Europy. System oparty jest na segmentacji szkód i zróżnicowanym podejściu do nich;
  • Powołanie w Allianz Polska Centrum Obsługi Klienta, którego celem jest standaryzacja i podniesienie poziomu obsługi klientów (w Centrum pracuje 150 osób); w tym uruchomienie wielofunkcyjnego Call Center, które wykorzystuje amerykańskie technologie teleinformatyczne najnowszej generacji;
  • i2s (ideas to success) – program zgłaszania innowacji dotyczących funkcjonowania firmy (350 pomysłów zaproponowanych przez pracowników i agentów firmy w 2006 roku).
 

Aviva PTE: Maciej Karasiński nowym prezesem

Maciej Karasiński od kwietnia obejmie funkcję prezesa Aviva PTE. Jego nominacja jest efektem złożenia rezygnacji (ze skutkiem od końca marca)...


czytaj dalej

Gothaer TU: Marek Gołębiewski nowym członkiem zarządu

11 marca rada nadzorcza Gothaer TU zdecydowała o przedłużeniu kadencji dotychczasowego zarządu spółki na kolejnych pięć lat i poszerzeniu jego...


czytaj dalej

VIG: Wyniki lepsze od zakładanych

Według Vienna Insurance Group (VIG), wstępne wyniki za rok finansowy 2018 wskazują, że był to pomyślny okres dla grupy.

Elisabeth Stadler, CEO...


czytaj dalej

Talanx: Zmiana pokoleniowa w zarządzie

Niemiecki ubezpieczyciel i reasekurator Talanx dokonał zmiany pokoleniowej w zarządach swoich spółek.

Christian Hinsch, członek zarządu...


czytaj dalej

Agencie, porozmawiaj z klientem o pogodzie

Rozmowa z Rafałem Mańkowskim, analitykiem-ekspertem w Dziale Monitoringu Warunków Prowadzenia Działalności Ubezpieczeniowej w Polskiej Izbie...


czytaj dalej

UNIQA: Zyskowny rok

2018 był udanym rokiem dla UNIQA w Polsce. Grupa uzyskała wysoki wynik finansowy, a jej spółka majątkowa ponad sześciokrotnie poprawiła swój wynik...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook