Reklama

Allianz Polska: innowacyjność źródłem zysków
poniedziałek, 02 kwietnia 2007 13:15
Przychody ze składek w spółkach ubezpieczeniowych Grupy Allianz Polska w roku 2006 zwiększyły o 79% z 1,4 do 2,5 miliarda zł, a ich łączny zysk brutto wzrósł o 40% z 81 do 113 milionów złotych. Według Allianz Polska tak znaczący wzrost przychodów i zysków był możliwy dzięki m.in. wdrożeniu w roku ubiegłym wielu innowacyjnych projektów.

Grupa Allianz Polska od początku swojej działalności postawiła na synergię między spółkami „majątkową” i „życiową” oraz wielokanałowy system dystrybucji ubezpieczeń, zdobywając opinię jednej z najbardziej innowacyjnych firm w Grupie Allianz na świecie. W 2006 roku firma wdrożyła lub rozwinęła wiele projektów z zakresu sprzedaży oraz organizacji biznesu, takich jak:

  • Wirtualny ubezpieczyciel (Virtual Life Insurer) – wspólnie z Bankiem Pekao SA wprowadziła innowacyjny model współpracy na polu bancassurance, oferując m.in. produkt Prosperita. VLI jest jednym z liderów rynku z 917 mln zł przypisu składki w 2006 roku;
  • Allianz Direct Nowa Europa – nowa spółka z siedzibą w Warszawie oferuje przez internet ubezpieczenia komunikacyjne na jednej platformie technologicznej w Polsce i Czechach. Oferta zostanie wkrótce rozszerzona o sprzedaż przez telefon i obejmie również inne kraje regionu; 
  • Stworzenie Centrum Obsługowego (Shared Service Center) z siedzibą w Bratysławie obsługującego kilkanaście spółek Allianz w regionie, m.in. w zakresie księgowości, reasekuracji i technologii telekomunikacyjnych;
  • Nowy system likwidacji (CHEX – Claims Handling Excellence) – został stworzony przez Allianz Polska, a będzie wdrażany w innych krajach w tej części Europy. System oparty jest na segmentacji szkód i zróżnicowanym podejściu do nich;
  • Powołanie w Allianz Polska Centrum Obsługi Klienta, którego celem jest standaryzacja i podniesienie poziomu obsługi klientów (w Centrum pracuje 150 osób); w tym uruchomienie wielofunkcyjnego Call Center, które wykorzystuje amerykańskie technologie teleinformatyczne najnowszej generacji;
  • i2s (ideas to success) – program zgłaszania innowacji dotyczących funkcjonowania firmy (350 pomysłów zaproponowanych przez pracowników i agentów firmy w 2006 roku).
 

Rynek ubezpieczeń: Wiener TU zamiast Gothaer TU

Po prawie siedmiu latach z polskiego rynku ubezpieczeń znika marka Gothaer. Za kilka tygodni przejęte przez Vienna Insurance Group towarzystwo...


czytaj dalej

Aviva TUnŻ: Mariusz Grendowicz przewodniczącym rady nadzorczej

Mariusz Grendowicz został powołany na przewodniczącego rady nadzorczej Aviva TUnŻ. To pierwszy niezależny członek RN firmy w Polsce, który objął...


czytaj dalej

WTW: Padły nowe rekordy inwestycji w insurtech

Inwestujący w insurtech na całym świecie w I kwartale 2019 r. wykonali największą liczbę transakcji, największą liczbę transakcji w sektorze...


czytaj dalej

Generali: Kwartał wzrostów

Pierwsze trzy miesiące obecnego roku były udane dla Generali. Grupa zanotowała wysokie wzrosty zysków i przypisu składki.

Przypis składki brutto...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Lokalne porządki

Ostatnie lata w branży ubezpieczeniowej stały pod znakiem globalnych zmian w przepisach dotyczących branży ubezpieczeniowej. Zmniejszona aktywność...


czytaj dalej

SN: Odmowa podjęcia uchwał w dwóch sprawach

16 maja Sąd Najwyższy (SN) odmówił podjęcia uchwały w dwóch sprawach dotyczących materii ubezpieczeniowej, skierowanych do niego przez sądy...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook