Rynek ubezpieczeń: sprawna likwidacja sposobem na przyciągnięcie klientów
poniedziałek, 31 marca 2008 10:30
{mosimage}Jak informuje dziennik „Wall Street Journal Polska”, pojawienie się na polskim rynku nowych towarzystw, ze szczególnym wskazaniem na firmy direct, doprowadziło do wojny cenowej. Gazeta podkreśla, że w efekcie w ostatnich latach cena komunikacyjnego ubezpieczenia  OC spadła o kilkanaście procent, pomimo niemal czternastoprocentowego wzrostu wartości wypłaconych odszkodowań z tytułu OC w ciągu ostatnich dwóch lat.

Katarzyna Lewandowska, dyrektor ds. produktów komunikacyjnych w PZU SA mówi gazecie, że niektóre zakłady ubezpieczeń już obecnie sprzedają polisy OC poniżej swoich kosztów, co jest widoczne w wynikach sektora. Lewandowska przypomina, że w 2007 r. na OC branża ubezpieczeniowa miała 161 mln zł straty. Jej zdaniem ujemna rentowność nie może być utrzymywana w nieskończoność.

Z kolei Rafał Karski, dyrektor marketingu Liberty Direct, zwraca uwagę na inną kwestię: średnia składka za OC w Polsce należy do najniższych w Europie. Jak pisze „WSJ Polska”, wynosi ona około 100 euro rocznie. Gazeta dla porównania przytacza ceny z innych krajów: w Niemczech jest to 250 euro, a w Austrii czy w Belgii - znacznie ponad 300 euro. Ujemny wynik na OC towarzystwa doskonale rekompensują sobie polisami casco. Cały sektor ubezpieczeniowy zarobił na nich w 2007 r. 303 mln zł, o połowę więcej niż rok wcześniej. Towarzystwa promują więc casco, bo na nim się zarabia. Jednak przy tego typu ubezpieczeniach cena przestaje być dla klientów kwestią pierwszorzędną. Dlatego ubezpieczyciele szykują się już do kolejnej wojny. Chcą teraz walczyć o klienta przy pomocy jakości usług.

„WSJ Polska” zwraca uwagę, że klientów coraz częściej nie zadowala już tylko niska cena Duże znaczenie ma dla nich również szybka obsługa. Rafał Karski  podziela ten pogląd. Według niego jakość świadczonych usług, w tym sprawna i rzetelna likwidacja szkód oraz pewność wypłaty odszkodowania, mają bardzo duże znaczenie zwłaszcza w ubezpieczeniach dobrowolnych, tj. autocasco. Dyrektor marketingu Liberty Direct zapowiada, że właśnie z tego powodu należy się spodziewać, że coraz więcej towarzystw będzie chciało w swojej komunikacji z klientami odwoływać się także do wysokiej jakości usług.

Również przedstawiciele innych towarzystw podzielają ten pogląd oraz podkreślają osiągnięcia swoich firm na tym polu. Joanna Kitowska, rzecznik sopockiego ubezpieczyciela Ergo Hestia mówi, że średni czas likwidacji szkody skrócił się w jej spółce w ostatnim roku prawie o połowę. Z kolei Katarzyna Lewandowska zapowiada, że dobra i niezawodna jakość likwidacji szkód stanie się głównym wyróżnikiem zakładów ubezpieczeń. „WSJ Polska” podkreśla, że są to powody, dla których towarzystwa inwestują ogromne pieniądze w sieci likwidatorów i nowe systemy informatyczne, wykorzystując to, że chętnych na polisy casco z każdym rokiem przybywa.
( źródło: „WSJ Polska” z 29.03.2008 r. )

 

Personalia: Lech Mrozowski w TUW Medicum

TUW Medicum poinformowało, że nowym członkiem jego zespołu został Lech Mrozowski, związany ostatnio z Vienna Insurance Group w Polsce.

Lech...


czytaj dalej

Link4: Maciej Krzysztoszek nowym rzecznikiem prasowym

Nowym rzecznikiem prasowym Link4 został Maciej Krzysztoszek, związany do niedawna z Komisją Nadzoru Finansowego (KNF) – informuje portal...


czytaj dalej

GlobalData: Osobiste cyberubezpieczenie staje się konieczne

Cyberpolisa jest często uważana za wymóg w świecie ubezpieczeń komercyjnych, ale zapotrzebowanie na ochronę dla osób prywatnych stale rośnie i w...


czytaj dalej

Mapfre: Wysokie koszta katastrof, duża reorganizacja

Hiszpański ubezpieczyciel Mapfre wypłaci klientom ponad 1,1 mld euro w związku z katastrofami naturalnymi z III kw. 2017 r. Zapowiedział również...


czytaj dalej

Wydarzenia Miesiąca – Listopad 2017

Listopad był miesiącem obfitującym w publikacje różnego rodzaju dokumentów o kapitalnym znaczeniu dla polskiego rynku ubezpieczeń. Fakt ten...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Do wyboru, do koloru

Legislacyjny projektu ustawy o dystrybucji ubezpieczeń, nowości sprzedażowe, nowe instytucje w strukturach zakładów – wysyp ubezpieczeniowych...


czytaj dalej

Sprzedaż



 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Partnerzy