Reklama

Rynek ubezpieczeń: sprawna likwidacja sposobem na przyciągnięcie klientów
poniedziałek, 31 marca 2008 10:30
{mosimage}Jak informuje dziennik „Wall Street Journal Polska”, pojawienie się na polskim rynku nowych towarzystw, ze szczególnym wskazaniem na firmy direct, doprowadziło do wojny cenowej. Gazeta podkreśla, że w efekcie w ostatnich latach cena komunikacyjnego ubezpieczenia  OC spadła o kilkanaście procent, pomimo niemal czternastoprocentowego wzrostu wartości wypłaconych odszkodowań z tytułu OC w ciągu ostatnich dwóch lat.

Katarzyna Lewandowska, dyrektor ds. produktów komunikacyjnych w PZU SA mówi gazecie, że niektóre zakłady ubezpieczeń już obecnie sprzedają polisy OC poniżej swoich kosztów, co jest widoczne w wynikach sektora. Lewandowska przypomina, że w 2007 r. na OC branża ubezpieczeniowa miała 161 mln zł straty. Jej zdaniem ujemna rentowność nie może być utrzymywana w nieskończoność.

Z kolei Rafał Karski, dyrektor marketingu Liberty Direct, zwraca uwagę na inną kwestię: średnia składka za OC w Polsce należy do najniższych w Europie. Jak pisze „WSJ Polska”, wynosi ona około 100 euro rocznie. Gazeta dla porównania przytacza ceny z innych krajów: w Niemczech jest to 250 euro, a w Austrii czy w Belgii - znacznie ponad 300 euro. Ujemny wynik na OC towarzystwa doskonale rekompensują sobie polisami casco. Cały sektor ubezpieczeniowy zarobił na nich w 2007 r. 303 mln zł, o połowę więcej niż rok wcześniej. Towarzystwa promują więc casco, bo na nim się zarabia. Jednak przy tego typu ubezpieczeniach cena przestaje być dla klientów kwestią pierwszorzędną. Dlatego ubezpieczyciele szykują się już do kolejnej wojny. Chcą teraz walczyć o klienta przy pomocy jakości usług.

„WSJ Polska” zwraca uwagę, że klientów coraz częściej nie zadowala już tylko niska cena Duże znaczenie ma dla nich również szybka obsługa. Rafał Karski  podziela ten pogląd. Według niego jakość świadczonych usług, w tym sprawna i rzetelna likwidacja szkód oraz pewność wypłaty odszkodowania, mają bardzo duże znaczenie zwłaszcza w ubezpieczeniach dobrowolnych, tj. autocasco. Dyrektor marketingu Liberty Direct zapowiada, że właśnie z tego powodu należy się spodziewać, że coraz więcej towarzystw będzie chciało w swojej komunikacji z klientami odwoływać się także do wysokiej jakości usług.

Również przedstawiciele innych towarzystw podzielają ten pogląd oraz podkreślają osiągnięcia swoich firm na tym polu. Joanna Kitowska, rzecznik sopockiego ubezpieczyciela Ergo Hestia mówi, że średni czas likwidacji szkody skrócił się w jej spółce w ostatnim roku prawie o połowę. Z kolei Katarzyna Lewandowska zapowiada, że dobra i niezawodna jakość likwidacji szkód stanie się głównym wyróżnikiem zakładów ubezpieczeń. „WSJ Polska” podkreśla, że są to powody, dla których towarzystwa inwestują ogromne pieniądze w sieci likwidatorów i nowe systemy informatyczne, wykorzystując to, że chętnych na polisy casco z każdym rokiem przybywa.
( źródło: „WSJ Polska” z 29.03.2008 r. )

 

Superpolisa: Anna Bernacka-Matras pełnomocnikiem zarządu ds. sprzedaży

Anna Bernacka-Matras, przez ostatnie lata dyrektor największego przedstawicielstwa w strukturach sprzedażowych Grupy Ergo Hestia, dołączyła w...


czytaj dalej

TU Zdrowie: Sławomir Koszewski nowym członkiem zarządu

2 listopada rada nadzorcza TU Zdrowie powołała Sławomira Koszewskiego na stanowisko członka zarządu, odpowiedzialnego za Pion Ubezpieczeń.

...


czytaj dalej

Talanx: Wzrost zysków mimo dużych obciążeń

Przez trzy kwartały obecnego roku Grupa Talanx zarobiła netto blisko 500 mln euro. Do osiągnięcia tego wyniku przyczyniły się niemal wszystkie...


czytaj dalej

Insurtech: Coraz więcej patentów

Inwestycje w insurtech nadal rosną w szybkim tempie, o czym świadczy liczba wniosków patentowych dotyczących rozwiązań odnoszących się do...


czytaj dalej

PIU: Prestiżowa nominacja dla kampanii #dziękiubezpieczeniom

Polska Izba Ubezpieczeń (PIU) znalazła się wśród nominowanych do prestiżowej nagrody European Excellence Awards 2018 w kategorii Issues &...


czytaj dalej

Generali: Odejście od węgla

9 listopada Grupa Generali ogłosiła przyjęcie nowej polityki, która wykluczy ubezpieczenia dla nowych kopalni i elektrowni węglowych oraz dla...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook