Reklama

Rynek ubezpieczeń: rozwój segmentu polis turystycznych
czwartek, 08 maja 2008 12:30
Jak wynika z danych firmy Elvia Travel Insurance Company, sporządzonych na podstawie obserwacji transakcji na Travelplanet.pl., ok. 40 proc. turystów, którzy nie kupili polisy przy zakupie wycieczki lub uznają ją za dającą zbyt małą ochronę, szuka ubezpieczenia na trzy dni przed terminem wyjazdu  – informuje „Gazeta Prawna”. Marzena Kozdrowicz, dyrektor sprzedaży i marketingu w Elvii mówi, że w 15 proc. przypadków takie decyzje zapadają nawet ostatniego dnia.

Gazeta zwraca uwagę, że oferujący ubezpieczenia turystyczne coraz chętniej proponują ich nabycie on-line i zapewniają możliwości szybkiego zawarcia takiej umowy. Zazwyczaj przyjmuje to następujący kształt:  po opłaceniu składki klient dostaje potwierdzenie zakupu i numer polisy SMS-em, a samą polisę na adres e-mail. „GP” pisze, że wówczas, gdy sprzedający polisy dysponują już takimi możliwościami technologicznymi, wstawiają swoje ubezpieczenia we wszystkie możliwe miejsca, gdzie mogą pojawić się zainteresowani klienci: do banków, biur podróży czy linii lotniczych. Paweł Wróbel, rzecznik Generali, mówi, że ubezpieczenia podróżne w sieci towarzystwo dystrybuuje przez własne strony internetowe, przez mBank oraz biuro podróży Euro Travel Group.

„Gazeta Prawna” podkreśla, że wciąż jednak najważniejszym kanałem sprzedaży są biura turystyczne. Potentatem na rynku jest Signal Iduna, która ma umowy z większością biur podróży w Polsce. Gazeta zwraca również uwagę na coraz większą liczbę towarzystw z zagranicy ubezpieczających polskich turystów dzięki swobodzie świadczenia usług.

Przykładowo: klienci Scan Holiday czy TUI mogą kupić polisy w niemieckim Europaische Reiseversicherung AG. Z kolei ubezpieczycielem w Neckermannie jest Elvia, która z kolei działa w Polsce jako oddział główny szwajcarskiej spółki. „Gazeta Prawna” wskazuje, że z tego właśnie powodu dokładna wartość rynku ubezpieczeń turystycznych jest trudna do oszacowania. Poszczególni gracze zauważają jedynie jego dynamiczny wzrost.

Marzena Kozdrowicz mówi, że jej firma jako reasekurator ubezpieczeń turystycznych pracuje od lat dla takich ubezpieczycieli jak PZU SA czy Allianz. Dodaje, że średnioroczny wzrost wynosi ok. 30 proc..

Gazeta zwraca uwagę na rosnącą, wraz z pojawianiem się nowych graczy i ostrą konkurencją na rynku jakość ofert. Do niedawna niemal we wszystkich biurach podróży sprzedawane były wyłącznie polisy zapewniające zdaniem „GP” iluzoryczną ochronę, np. z sumą ubezpieczenia kosztów leczenia do 10 tys. euro. Obecnie kwoty te są zwykle wyższe od początku, a dodatkowo łatwo w biurze podróży zwiększyć limit, do którego klient będzie mógł liczyć na pokrycie kosztów leczenia. Gazeta zastrzega jednak, że nadal należy zwracać uwagę, czy na tzw. koszty repatriacji towarzystwo przewiduje odrębny limit, czy są one częścią sumy ubezpieczenia kosztów leczenia.
( za: Marcin Jaworski, „Gazeta Prawna” z 8.05.2008 r. )
 

Rynek ubezpieczeń: Wiener TU zamiast Gothaer TU

Po prawie siedmiu latach z polskiego rynku ubezpieczeń znika marka Gothaer. Za kilka tygodni przejęte przez Vienna Insurance Group towarzystwo...


czytaj dalej

Aviva TUnŻ: Mariusz Grendowicz przewodniczącym rady nadzorczej

Mariusz Grendowicz został powołany na przewodniczącego rady nadzorczej Aviva TUnŻ. To pierwszy niezależny członek RN firmy w Polsce, który objął...


czytaj dalej

Lloyd’s: Plan przechodzenia na platformę elektroniczną

Ubezpieczyciele z rynku Lloyd’s of London przenieśli już 45% swojego biznesu na platformę elektroniczną, wyprzedzając plan.

Branża...


czytaj dalej

Insurance Europe: Frédéric de Courtois wiceprezesem nowej kadencji

Frédéric de Courtois, dyrektor generalny Grupy Generali, został wybrany 22 maja na trzyletnią kadencję na stanowisku wiceprezesa Insurance Europe....


czytaj dalej

Warta odstępuje od oferowania PPK

Na nieco ponad miesiąc przed startem Pracowniczych Planów Kapitałowych z uczestnictwa w programie wycofała się jedna z firm zarejestrowanych już w...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Powódź zalewa południową Polskę

Kilka dni intensywnych opadów deszczu sprawiło, że Polska, zwłaszcza południowa, zaczęła zmagać się z nadmiarem wody. Doszło już do kilkuset...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook