W ubezpieczeniach potrzeba liderów
wtorek, 09 października 2012 14:06

W naszej branży długoterminowe wyniki sprzedażowe są ściśle powiązane z umiejętnościami liderów. Mówiąc prosto: żeby agent dobrze sprzedawał nie przez kwartał, nie przez pół roku, ale przez lata, potrzebuje dobrego menedżera, który obudzi w nim to, co najlepsze. Czego potrzebuje dobry menedżer? Dobrego dyrektora! I tak dalej, i tak dalej, na dobrym prezesie skończywszy. Niby proste, jednak o dobrych, odważnych liderów jakoś trudno. Gdzie ich znaleźć?

Po pierwsze – w nas samych. Nie ma niemowląt, które byłyby świetnymi liderami. Tego można się nauczyć. Liderowanie to zespół umiejętności, postaw i wartości, do których wszyscy możemy mieć dostęp, jeżeli włożymy w to odpowiednio dużo wysiłku. Liderami mogą stać się również ludzie wokół nas. Żeby to się stało, muszą tylko uwierzyć, że jest to w ich zasięgu, i potem włożyć odpowiednio dużo (czyli baaaardzo dużo) wysiłku w szlifowanie liderskich talentów.

Bardzo pomocna na tej drodze będzie najnowsza książka Briana Tracy pt. Pełną parą! Inspiruj, motywuj i wydobywaj z ludzi to, co w nich najlepsze. U Briana, jak zawsze, znajdziemy praktyczne recepty do natychmiastowego wdrożenia. Po lekturze będziesz wiedział, jak:

• stworzyć atmosferę pracy opartą na zaufaniu,
• wyzbyć się obaw, które powstrzymują ludzi przed działaniem,
• wyznaczać precyzyjne cele i założenia,
• wyzwolić potencjał poszczególnych osób,
• motywować i inspirować pracowników do dokonań, które wydawały im się nieosiągalne,
• aktywować „czynnik X” w celu osiągnięcia maksymalnej produktywności,
• wyrażać uznanie, nagradzać i wzmacniać pozytywne zachowania, by ludzie wkładali większą energię w działanie.

Jeśli podejdziesz do zagadnienia poważnie, możesz się stać jednym z najlepszych przywódców w swojej firmie. Prawdopodobnie nie dziś i nie jutro, chociaż pierwsza poprawa wyników przyjdzie szybko. Droga do rzeczywistego liderstwa wymaga determinacji, otwartości i gotowości wyciągania wniosków z błędów, które są nieuchronne w pracy z ludźmi.

Jedna książka nie zdoła odmienić twojego życia natychmiast, może być jednak pierwszym krokiem w zupełnie nowym kierunku. Warto ten krok zrobić. Jeśli marzysz, żeby twoi ludzie dawali z siebie wszystko każdego dnia i osiągali rzeczy, które dla innych pozostają w sferze marzeń, to zainwestuj w umiejętności menedżerskie.
Warto w nią zainwestować, jeśli dopiero przymierzasz się do stanowiska menedżerskiego albo stawiasz pierwsze kroki w tej roli. Zazwyczaj przestawienie się z roli sprzedawcy na prowadzącego zespół jest dużym wyzwaniem, które wymaga zupełnie nowych umiejętności i strategii.

Lepiej nie uczyć się ich metodą prób i błędów, bo można się po drodze poważnie poobijać. Przywództwo jest sztuką. Jak każda sztuka, wymaga zaangażowania i poświęcenia ze strony swoich adeptów.

Aleksandra Wysocka-Zańko
a.wysocka-zanko@gu.com.pl


Brian Tracy, Pełną parą! Inspiruj, motywuj i wydobywaj z ludzi to, co w nich najlepsze, MT Biznes, Warszawa 2012, 250 str., cena 44,90 zł.


Brian Tracy to jeden z najwybitniejszych prelegentów i autorytetów dzisiejszego świata biznesu. Przemawiał chyba w każdym większym mieście w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, a także w 58 innych krajach. Każdego roku zwraca się ze swoim przesłaniem do 250 tysięcy osób na całym świecie. Napisał 50 książek i opracował ponad 500 programów audio i wideo poświęconych zapadniom zarządzania, motywacji oraz sukcesu osobistego. Jest prezesem Brian Tracy International, a także Business Growth Strategies, jednego z najlepiej znanych portali internetowych poświęconych edukacji biznesowej. Mieszka w Solana Beach w Kalifornii.

 

Aviva: Andrzej Oślizło odchodzi

Z dniem 13 października Andrzej Oślizło, od 2015 roku wiceprezes Avivy ds. rozwoju biznesu, opuści grupę. Jego obowiązki przejmą pozostali...


czytaj dalej

VIG Polska: Prof. Marek Belka w radach nadzorczych Compensy i InterRisk

5 września profesor Marek Belka, były prezes Rady Ministrów oraz Narodowego Banku Polskiego, dołączył do rad nadzorczych spółek ubezpieczeniowych...


czytaj dalej

JLT Re: Insurtech a tradycyjni reasekuratorzy

Start-upy z sektora insurtech wchodzą na rynek ubezpieczeń i reasekuracji, ale niekoniecznie jest to zjawisko groźne – taki wniosek płynie z...


czytaj dalej

Euler Hermes i Allianz: Niemiecka gospodarka wrzuca wyższy bieg

W pierwszym półroczu tego roku niemiecka gospodarka zdecydowanie przyspieszyła. W ujęciu rocznym wzrost PKB Niemiec wyniósł 2,7%, co stanowi wynik...


czytaj dalej

UOKiK ostrzega konsumentów przed Goldberg & Sons

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał ostrzeżenie konsumenckie, w którym przestrzegł przed działalnością firmy pośrednictwa...


czytaj dalej

Nationale-Nederlanden: Nowa kampania „Oczami matki”

22 września startuje nowa kampania marketingowa Nationale-Nederlanden „Oczami matki”. W ramach akcji prezentowana będzie oferta dla rodziców...


czytaj dalej

Sprzedaż



 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Partnerzy