7 kroków do sukcesu w marketingu sieciowym
wtorek, 08 lipca 2014 15:05

Ukazała się książka amerykańskiego króla MLM-ów – Erica Worre. Eric zaczynał swoją karierę pod koniec lat 80. Miał 23 lata, zero oszczędności i ledwo wiązał koniec z końcem. Oferta pracy w marketingu sieciowym wydawała mu się gwiazdką z nieba, okazało się jednak, że nie jest to wcale takie proste, jak oczekiwał. Jego pierwszą grupą klientów byli znajomi ojca. Po trzech miesiącach źródło się wyczerpało, a dochody znacząco spadły.

Był młody, mało doświadczony i marzył o wielkich dochodach, osiąganych niewielkim kosztem.

Momentem przełomowym w jego karierze był udział w jednej z firmowych konferencji. Odkrył, że najlepsi sprzedawcy w jego organizacji, którzy tego dnia występowali na scenie, traktują marketing sieciowy w sposób profesjonalny. Stali się ekspertami w tej dziedzinie. Eric postanowił, że pójdzie ich śladem i zamiast być kiepskim sprzedawcą, zostanie ekspertem od marketingu sieciowego. Ponieważ był bardzo konsekwentnym młodzieńcem, dopiął swego.

Po 25 latach doświadczeń i licznych sukcesów podzielił się swoim przepisem na sukces w książce Bądź pro! 7 kroków do mistrzostwa w marketingu sieciowym. Prezentuje w niej metody na poszukiwanie potencjalnych klientów i partnerów biznesowych, umawianie spotkań, prezentacje, zapraszanie i wdrażanie do współpracy. Książka ma wymiar bardzo praktyczny i konkretny.

Największym sukcesem Erica była budowa międzynarodowej firmy dystrybucyjnej, której sieć sprzedaży liczyła 500 tys. dystrybutorów w 60 krajach. W 2009 r. Eric przeszedł na „emeryturę” i od tej pory zajmuje się głównie wystąpieniami publicznymi i szkoleniami z zakresu marketingu sieciowego. Prowadzi również internetową stronę treningową networkmarketingpro.com, którą regularnie odwiedza 300 tys. osób z całego świata.

Jednym z największych odkryć Erica był fakt, że najlepsi ludzie w MLM to nie „rekiny” polujące na klientów, ale „farmerzy” – stopniowo budujący sieci relacji opartych na zaufaniu. Wyniki zaczęły mu się poprawiać, gdy przestał namawiać do kupna swoich produktów, by zamiast tego dzielić się z nimi swoją wiedzą o produkcie i korzyściach, które może on przynieść.

Nawet jeśli jesteś sprzedawcą lub menedżerem pracującym w tradycyjnym modelu, to możesz znaleźć wiele inspiracji w metodach pracy Erica. Żeby odnieść sukces:

1) Postanów, że do swojej pracy podejdziesz jak profesjonalista, a nie amator.
2) Zrób dokładny plan – ile chcesz pracować, jakie wyniki osiągać. Bądź ambitny, ale realistyczny. Poproś o pomoc kogoś bardziej doświadczonego.
3) Buduj wiedzę ekspercką i dziel się nią. Bądź listonoszem, a nie listem.
4) Sprzedawaj produkt, z którego sam korzystasz i jesteś przekonany o jego wysokiej jakości.
5) Miej kalendarz wypełniony spotkaniami. Cały czas poznawaj nowych ludzi.
6) Zainwestuj swój czas i wysiłek. Pamiętaj, że sukces nie przychodzi z dnia na dzień. Nie wierz w bajki o milionie zarobionym w dwa tygodnie.

Jeśli sam działasz w marketingu sieciowym i chciałbyś znacząco poprawić swoje wyniki oraz pomóc członkom swojego zespołu osiągnąć mistrzostwo, to koniecznie przeczytaj Bądź pro!. Książka przyda się także innym osobom pracującym w sprzedaży lub szkolącym sprzedawców. Warto również zajrzeć do serwisu networkmarketingpro.com i skorzystać z bezpłatnych porad, filmików szkoleniowych i innych materiałów dla sprzedawców.

Aleksandra Wysocka-Zańko
a.wysocka-zanko@gu.com.pl


Eric Worre, Bądź pro! 7 kroków do mistrzostwa w marketingu sieciowym, OnePress, Gliwice 2014, 120 str., cena 29 zł
http://onepress.pl/ksiazki/badz-pro-7-krokow-do-mistrzostwa-w-marketingu-sieciowym-eric-worre,bapro7.htm

 

TUW PZUW: Jakub Papuga nowym członkiem zarządu

W skład władz Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych Polskiego Zakładu Ubezpieczeń Wzajemnych (TUW PZUW) wejdzie nowa osoba. Od 1 lutego funkcję...


czytaj dalej

Pramerica Życie: Borys Kowalski nowym członkiem zarządu

Rada nadzorcza Pramerica Życie powołała w skład zarządu Borysa Kowalskiego. Nowy członek władz towarzystwa będzie odpowiedzialny za Pion...


czytaj dalej

Turcja: Talanx przejmuje Liberty Sigorta

23 stycznia Talanx poinformował o zawarciu porozumienia w sprawie nabycia 99,4% udziałów w Liberty Sigorta A.S., tureckim oddziale amerykańskiej...


czytaj dalej

Hippo: Inwestorzy finansują ekspansję insurtecha

Kalifornijska firma z sektora insurtech Hippo pozyskała 25 mln dol. z emisji Serii B od Comcast Ventures i Fifth Wall oraz innych inwestorów.

...


czytaj dalej

rankomat.pl: Stabilizacja cen OC

Ceny OC pomiędzy 2015 a 2016 rokiem wzrosły o 45%. Pomiędzy 2016 a 2017 tempo wzrostu było już niższe (24%). W ostatnim kwartale minionego roku...


czytaj dalej

Kasia Moś i The Chance będą nadal reklamować Link4

Powstaną kolejne muzyczne reklamy z udziałem Kasi Moś i zespołu The Chance. Link4 przedłużył kontrakt reklamowy z artystkami, które obecnie można...


czytaj dalej

Sprzedaż



 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Partnerzy