Mała-wielka perswazja
wtorek, 02 września 2014 17:14

Pod koniec sierpnia ukazała się amerykańska edycja najnowszej książki prof. Roberta Cialdiniego pt. The small BIG. Wraz ze współautorami prof. Cialdini wskazuje bardzo proste metody, które mogą radykalnie wzmocnić skuteczność komunikacyjną.

Na temat wywierania wpływu na innych napisano setki książek i przeprowadzono niezliczoną ilość badań (większość z nich na amerykańskich studentach…). Ogarnięcie całości tej złożonej dziedziny warto pozostawić ekspertom, samemu skupiając się na nieskomplikowanych zmianach w tym, jak się komunikujemy.

Perswazja to nie tylko domena męczących sprzedawców. Korzystamy z niej każdego dnia we wszystkich relacjach – osobistych i służbowych. Możemy to robić lepiej lub gorzej i często nie zdajemy sobie sprawy, że wprowadzając drobne korekty w tym, co i jak mówimy, osiągniemy znacznie lepsze rezultaty.

Prof. Cialdini przekłada złożone badania naukowe na konkretne porady, które łatwo przetestować i wybrać najbardziej przydatne w naszej sytuacji. Całość jest poparta ciekawymi przykładami i pomoże nie tylko być skuteczniejszym sprzedawcą, menedżerem, ale także lepiej dogadywać się z ludźmi w życiu prywatnym.

Na razie The small BIG dostępna jest tylko w języku angielskim, jednak przekład polski już jest w przygotowaniu.

Aleksandra Wysocka-Zańko
a.wysocka-zanko@gu.com.pl


Steve Martin, Noah Goldstein i Robert Cialdini, The small BIG: small changes that spark big influence, Grand Central Publishing 2014, 288 str., 18 dol.
http://www.hachettebookgroup.com/titles/steve-j-martin/the-small-big/9781455584253/


 

Ubezpieczenia Pocztowe: Zbigniew Pusz zatwierdzony na stanowisku prezesa

25 kwietnia Komisja Nadzoru Finansowego jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Zbigniewa Pusza na stanowisko prezesa zarządu Pocztowego...


czytaj dalej

Aegon: Michał Biedzki odchodzi, Marc van der Ploeg nowym szefem

21 kwietnia Aegon w Polsce poinformował, że Michał Biedzki, prezes Aegon TUnŻ kierujący działalnością holenderskiej firmy w naszym kraju, złożył...


czytaj dalej

Munich Re: Branża odczuje wzrost

Globalna branża ubezpieczeniowa w latach 2017–2018 wreszcie odnotuje silniejszy niż w latach poprzednich wzrost, wynoszący średnio 4,5% rocznie...


czytaj dalej

Świat: Ryzyko polityczne budzi coraz większe obawy

Dziś ryzyko polityczne niepokoi mnie bardziej niż kiedykolwiek – przyznał Evan Freely z największej na świecie firmy brokerskiej Marsh & McLennan....


czytaj dalej

Aon: Jakie ryzyka budzą największe obawy przedsiębiorstw?

Z globalnego raportu Aon „Zarządzanie ryzykiem i ubezpieczeniami 2017” wynika, że trzema ryzykami budzącymi największe obawy przedsiębiorców na...


czytaj dalej

Marsh Polska: Polisy środowiskowe coraz bardziej potrzebne

Zdaniem ekspertów Marsh w Polsce widoczny jest wzrost zainteresowania polisami środowiskowymi. I to nie tylko wśród dużych przedsiębiorstw z...


czytaj dalej

Sprzedaż



 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Partnerzy