Mała-wielka perswazja
wtorek, 02 września 2014 17:14

Pod koniec sierpnia ukazała się amerykańska edycja najnowszej książki prof. Roberta Cialdiniego pt. The small BIG. Wraz ze współautorami prof. Cialdini wskazuje bardzo proste metody, które mogą radykalnie wzmocnić skuteczność komunikacyjną.

Na temat wywierania wpływu na innych napisano setki książek i przeprowadzono niezliczoną ilość badań (większość z nich na amerykańskich studentach…). Ogarnięcie całości tej złożonej dziedziny warto pozostawić ekspertom, samemu skupiając się na nieskomplikowanych zmianach w tym, jak się komunikujemy.

Perswazja to nie tylko domena męczących sprzedawców. Korzystamy z niej każdego dnia we wszystkich relacjach – osobistych i służbowych. Możemy to robić lepiej lub gorzej i często nie zdajemy sobie sprawy, że wprowadzając drobne korekty w tym, co i jak mówimy, osiągniemy znacznie lepsze rezultaty.

Prof. Cialdini przekłada złożone badania naukowe na konkretne porady, które łatwo przetestować i wybrać najbardziej przydatne w naszej sytuacji. Całość jest poparta ciekawymi przykładami i pomoże nie tylko być skuteczniejszym sprzedawcą, menedżerem, ale także lepiej dogadywać się z ludźmi w życiu prywatnym.

Na razie The small BIG dostępna jest tylko w języku angielskim, jednak przekład polski już jest w przygotowaniu.

Aleksandra Wysocka-Zańko
a.wysocka-zanko@gu.com.pl


Steve Martin, Noah Goldstein i Robert Cialdini, The small BIG: small changes that spark big influence, Grand Central Publishing 2014, 288 str., 18 dol.
http://www.hachettebookgroup.com/titles/steve-j-martin/the-small-big/9781455584253/


 

Pocztowe TUnŻ: Wojciech Kwiatkowski za Marcina Łuczyńskiego w zarządzie

Z dniem 26 czerwca Marcin Łuczyński przestał pełnić funkcję członka zarządu Pocztowego Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie. W związku z tym rada...


czytaj dalej

Nationale-Nederlanden: Anita Bogusz członkiem zarządu ds. ryzyka

22 czerwca, na trzysta sześćdziesiątym pierwszym posiedzeniu Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Anity...


czytaj dalej

Atradius: Branża ICT w obliczu kolejnych wyzwań

Globalny rynek ICT będzie się rozwijać, a sprzedaż technologii, produktów i usług wzrośnie o 2,5% w 2017 r. . Mimo to w wielu krajach rozwiniętych...


czytaj dalej

AGCS: Technologia a bezpieczeństwo na morzu

Szkodowość w transporcie morskim zmalała w ciągu dekady o 50%. W 2016 r. liczba szkód była najniższa w ostatnim dziesięcioleciu. Korzystny trend...


czytaj dalej

Santander Consumer Bank: Kierowcy cenią auto assistance

Właściciele samochodów cenią wsparcie oferowane przez assistance w trudnych sytuacjach na trasie. Dla ponad trzech czwartych badanych...


czytaj dalej

Ubea.pl: Agenci filarem sprzedaży

W 2015 roku sprzedaż za pośrednictwem agentów stanowiła dwie trzecie rocznego przypisu składki brutto  sektora ubezpieczeń w Polsce – wynika z...


czytaj dalej

Sprzedaż



 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Partnerzy