Wystarczy kwartał, żeby uruchomić własny oddział z Insia
środa, 04 marca 2015 09:38

Rozmowa z Robertem Bieńkowskim, dyrektorem oddziału INSIA w Warszawie

„Gazeta Ubezpieczeniowa”: – Czym się Pan zajmuje na co dzień?
– Jestem menedżerem. Tuż po studiach miałem zamiar podjąć pracę w międzynarodowej kancelarii prawniczej, ale życie potoczyło się inaczej. Zainteresował mnie leasing, a potem crowdfunding. Realizuję innowacyjną koncepcję biznesową, która poza ubezpieczeniami opiera się również na alternatywnym w stosunku do banków finansowaniu aktywów niezbędnych firmom. Obecnie kończę studia podyplomowe MBA w Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania w Warszawie. Posiadam ugruntowane doświadczenie w branży finansowej w obszarze zarządzania i sprzedaży również jako członek zarządu spółek z międzynarodowym kapitałem. Dotychczas nie prowadziłem własnego biznesu, ale przyszła pora, żeby zmierzyć się i z tym wyzwaniem.

Dlaczego zdecydował się Pan na system franczyzowy INSIA? Czy Pana wcześniejsze doświadczenia zawodowe były związane z biznesem ubezpieczeniowym?
– INSIA jest największą siecią pośredników ubezpieczeniowych w Europie Środkowej i członkiem Grupy Marsh & McLennan Companies. INSIA wspiera biznes ubezpieczeniowy i oferuje możliwość szybkiego rozwoju. Ponadto dysponuje lokalnym know-how i niezbędnym doświadczeniem. To bardzo ważne i przekonywające argumenty za właściwym wyborem. Jak wspomniałem, moje doświadczenia biznesowe mają swoje źródło w branży finansowej i obejmują również produkty ubezpieczeniowe majątkowe i w mniejszym stopniu życiowe.  

Jak ocenia Pan wsparcie ze strony INSIA jako franczyzodawcy?
– Dla mnie sprawne zorganizowanie dostępu do oferty produktowej firm ubezpieczeniowych i szkoleń było kluczowe. Cenię również elementy coachingu czy doświadczenie menedżerskie partnerów z INSIA.

Proszę przybliżyć markę INSIA.
– INSIA zapewnia platformę oraz warunki do współpracy dla małych przedsiębiorstw oraz niezależnych podmiotów gospodarczych, działających w branży ubezpieczeniowej. INSIA oferuje swoim klientom całą gamę produktów ubezpieczeniowych w zakresie ubezpieczeń na życie, ubezpieczeń komunikacyjnych, mienia osobistego, odpowiedzialności cywilnej, małych i średnich przedsiębiorstw handlowych, aż do złożonych ryzyk korporacyjnych. Wszyscy Partnerzy zrzeszeni pod marką INSIA korzystają z oprogramowania YETI, które jest bezapelacyjnie najnowocześniejszym dziełem IT. YETI jest zaawansowanym, opartym na sieci internetowej systemem, umożliwiającym wymianę wiedzy, procesów, a także zdalne planowanie działań sprzedażowych oraz komunikację z partnerami sieci INSIA.

Jak wyglądał proces przystąpienia do sieci? Ile czasu minęło od pierwszego kontaktu do uruchomienia oddziału?
– Nie trwało to dłużej niż kwartał. Po przesłaniu zgłoszenia zostałem zaproszony na spotkanie, po którym wiedziałem już, że obrałem właściwą drogę.

W jaki sposób wybrał Pan lokalizację? Czy jest ona istotna dla powodzenia tego biznesu, czy też może ważniejszy jest odpowiedni marketing?
– Poszukiwania rozpocząłem od przejrzenia ofert coworkingowych, w tym renomowanych firm takich jak Regus, ale w obszarze ścisłego centrum Warszawy. Potem porównałem z ofertą najmu powierzchni biurowych i w końcu wybór padł na Marriott. Myślę, że lokalizacja punktu usługowego jest bardzo istotna, a dodatkowo wsparcie marketingowe jest właściwym kluczem do sukcesu.

Jakie środki były potrzebne na uruchomienie oddziału?
– Stworzenie oddziału naturalnie wymaga nakładów finansowych adekwatnych do jego wielkości i lokalizacji. Można otworzyć punkt ubezpieczeniowy za niewielką kwotę rzędu 5–10 tys. zł lub zainwestować więcej i zbudować oddział z pełym zapleczem rozwojowym i planem marketingowym w długiej perspektywie czasu, gdzie wymagane są już nakłady w kwocie powyżej 30 tys. zł. W takim przypadku polecam sięgnąć po wsparcie z dotacji unijnych.

Z jaką największą trudnością się Pan spotkał podczas uruchamiania oddziału?
– Największe wyzwania dopiero przede mną, ale oczywiście uruchomienie placówki stanowi pewien wysiłek. Z pewnością dobranie właściwego zespołu ludzi jest najtrudniejsze i zajmuje najwięcej czasu, biorąc pod uwagę, że osiągnięcie docelowego stopnia komunikatywności zespołu może zająć ponad rok. Jest to zatem proces nieustanny, a dbałość o pracowników jednym z kluczowych obszarów aktywności odpowiedzialnego menedżera. Istotnym kanałem dystrybucji usług ubezpieczeniowych są agenci, a ich rola będzie się zmieniać w kierunku bardziej doradczym. To proces zbliżony do ewolucji roli doradców bankowych.   

Co doradziłby Pan osobom zastanawiającym się nad franczyzą INSIA? Na co warto zwrócić uwagę?
– Słowo „franchise“ pochodzi pierwotnie z języka francuskiego i znaczy uwolnienie od cła i dodatkowych opłat. Dzisiaj jego znaczenie zmieniło się biorąc pod uwagę opłaty, jakie wnoszą franczyzobiorcy. W przypdaku INSIA nie ma stałych kosztów licencyjnych ani opłaty wstępnej, a rozliczenia opierają się na podziale prowizji i są one bardzo korzystne.

Czym oddział będzie się wyróżniał, co będzie oferował klientom?
– Kiedyś stara zasada marketingu mówiła, że jeden zadowolony klient przyprowadzi do twojej firmy kolejnych sześciu kupujących. A jeden niezadowolony sprawi, że jedenastu nigdy nie przyjdzie. Ale dziś ta zasada przestała obowiązywać. Dziś jeden niezadowolony klient – za pomocą forów i blogów – może zniechęcić setki potencjalnych klientów. Chciałbym przede wszystkim oferować usługi na najwyższym poziomie, co wymaga profesjonalizmu, a także właściwego standardu obsługi, dostępu do pełnej oferty produktowej, z której klient będzie mogł wybrać najbardziej odpowiednią dla siebie i będzie polecał nas dalej.

Osoby zainteresowane dołączeniem do sieci INSIA – zapraszamy do kontaktu  
Robert Matyjek  tel. kom. 693 840 709, robert.matyjek@insia.com.
Więcej na www.insia.pl Zostań Partnerem Insia już dziś!

 

Personalia: Roman Pałac w Komisji Rewizyjnej PIU

17 stycznia, podczas Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia Polskiej Izby Ubezpieczeń, przeprowadzone zostały wybory uzupełniające do Komisji...


czytaj dalej

TFI PZU: Marcin Adamczyk nowym prezesem, Cezary Iwański – członkiem zarządu

16 stycznia Grupa PZU podała, że prezesem TFI PZU zostanie Marcin Adamczyk, wcześniej między innymi szef zespołu rynków lokalnych oraz lead...


czytaj dalej

Munich Re: Zmiana w radzie nadzorczej

Z dniem 3 stycznia do rady nadzorczej Munich Re została powołana Renata Jungo Brüngger. Sąd w Monachium powołał ją na miejsce Wolfganga...


czytaj dalej

Aon: Zarządzanie ryzykiem Brexitu

Aon plc wprowadził Brexit Navigator – zindywidualizowane rozwiązanie mające na celu pomoc firmom w ilościowym określeniu skutków ekspozycji na...


czytaj dalej

KUKE: Zabezpieczenie wykupu wierzytelności PMG

Polska spółka PMG dostarczy maszyny górnicze o wartości 20,76 mln euro do rosyjskiej spółki ZAO Shahtoupravlyene Taldinskoe-Kyrgajskoe....


czytaj dalej

PIU: Wręczono odznaki „Za zasługi dla ubezpieczeń"

17 stycznia 2017 r. podczas nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia Polskiej Izby Ubezpieczeń wręczone zostały odznaki „Za zasługi dla ubezpieczeń”.

...


czytaj dalej

Sprzedaż



 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Partnerzy