Wystarczy kwartał, żeby uruchomić własny oddział z Insia
środa, 04 marca 2015 09:38

Rozmowa z Robertem Bieńkowskim, dyrektorem oddziału INSIA w Warszawie

„Gazeta Ubezpieczeniowa”: – Czym się Pan zajmuje na co dzień?
– Jestem menedżerem. Tuż po studiach miałem zamiar podjąć pracę w międzynarodowej kancelarii prawniczej, ale życie potoczyło się inaczej. Zainteresował mnie leasing, a potem crowdfunding. Realizuję innowacyjną koncepcję biznesową, która poza ubezpieczeniami opiera się również na alternatywnym w stosunku do banków finansowaniu aktywów niezbędnych firmom. Obecnie kończę studia podyplomowe MBA w Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania w Warszawie. Posiadam ugruntowane doświadczenie w branży finansowej w obszarze zarządzania i sprzedaży również jako członek zarządu spółek z międzynarodowym kapitałem. Dotychczas nie prowadziłem własnego biznesu, ale przyszła pora, żeby zmierzyć się i z tym wyzwaniem.

Dlaczego zdecydował się Pan na system franczyzowy INSIA? Czy Pana wcześniejsze doświadczenia zawodowe były związane z biznesem ubezpieczeniowym?
– INSIA jest największą siecią pośredników ubezpieczeniowych w Europie Środkowej i członkiem Grupy Marsh & McLennan Companies. INSIA wspiera biznes ubezpieczeniowy i oferuje możliwość szybkiego rozwoju. Ponadto dysponuje lokalnym know-how i niezbędnym doświadczeniem. To bardzo ważne i przekonywające argumenty za właściwym wyborem. Jak wspomniałem, moje doświadczenia biznesowe mają swoje źródło w branży finansowej i obejmują również produkty ubezpieczeniowe majątkowe i w mniejszym stopniu życiowe.  

Jak ocenia Pan wsparcie ze strony INSIA jako franczyzodawcy?
– Dla mnie sprawne zorganizowanie dostępu do oferty produktowej firm ubezpieczeniowych i szkoleń było kluczowe. Cenię również elementy coachingu czy doświadczenie menedżerskie partnerów z INSIA.

Proszę przybliżyć markę INSIA.
– INSIA zapewnia platformę oraz warunki do współpracy dla małych przedsiębiorstw oraz niezależnych podmiotów gospodarczych, działających w branży ubezpieczeniowej. INSIA oferuje swoim klientom całą gamę produktów ubezpieczeniowych w zakresie ubezpieczeń na życie, ubezpieczeń komunikacyjnych, mienia osobistego, odpowiedzialności cywilnej, małych i średnich przedsiębiorstw handlowych, aż do złożonych ryzyk korporacyjnych. Wszyscy Partnerzy zrzeszeni pod marką INSIA korzystają z oprogramowania YETI, które jest bezapelacyjnie najnowocześniejszym dziełem IT. YETI jest zaawansowanym, opartym na sieci internetowej systemem, umożliwiającym wymianę wiedzy, procesów, a także zdalne planowanie działań sprzedażowych oraz komunikację z partnerami sieci INSIA.

Jak wyglądał proces przystąpienia do sieci? Ile czasu minęło od pierwszego kontaktu do uruchomienia oddziału?
– Nie trwało to dłużej niż kwartał. Po przesłaniu zgłoszenia zostałem zaproszony na spotkanie, po którym wiedziałem już, że obrałem właściwą drogę.

W jaki sposób wybrał Pan lokalizację? Czy jest ona istotna dla powodzenia tego biznesu, czy też może ważniejszy jest odpowiedni marketing?
– Poszukiwania rozpocząłem od przejrzenia ofert coworkingowych, w tym renomowanych firm takich jak Regus, ale w obszarze ścisłego centrum Warszawy. Potem porównałem z ofertą najmu powierzchni biurowych i w końcu wybór padł na Marriott. Myślę, że lokalizacja punktu usługowego jest bardzo istotna, a dodatkowo wsparcie marketingowe jest właściwym kluczem do sukcesu.

Jakie środki były potrzebne na uruchomienie oddziału?
– Stworzenie oddziału naturalnie wymaga nakładów finansowych adekwatnych do jego wielkości i lokalizacji. Można otworzyć punkt ubezpieczeniowy za niewielką kwotę rzędu 5–10 tys. zł lub zainwestować więcej i zbudować oddział z pełym zapleczem rozwojowym i planem marketingowym w długiej perspektywie czasu, gdzie wymagane są już nakłady w kwocie powyżej 30 tys. zł. W takim przypadku polecam sięgnąć po wsparcie z dotacji unijnych.

Z jaką największą trudnością się Pan spotkał podczas uruchamiania oddziału?
– Największe wyzwania dopiero przede mną, ale oczywiście uruchomienie placówki stanowi pewien wysiłek. Z pewnością dobranie właściwego zespołu ludzi jest najtrudniejsze i zajmuje najwięcej czasu, biorąc pod uwagę, że osiągnięcie docelowego stopnia komunikatywności zespołu może zająć ponad rok. Jest to zatem proces nieustanny, a dbałość o pracowników jednym z kluczowych obszarów aktywności odpowiedzialnego menedżera. Istotnym kanałem dystrybucji usług ubezpieczeniowych są agenci, a ich rola będzie się zmieniać w kierunku bardziej doradczym. To proces zbliżony do ewolucji roli doradców bankowych.   

Co doradziłby Pan osobom zastanawiającym się nad franczyzą INSIA? Na co warto zwrócić uwagę?
– Słowo „franchise“ pochodzi pierwotnie z języka francuskiego i znaczy uwolnienie od cła i dodatkowych opłat. Dzisiaj jego znaczenie zmieniło się biorąc pod uwagę opłaty, jakie wnoszą franczyzobiorcy. W przypdaku INSIA nie ma stałych kosztów licencyjnych ani opłaty wstępnej, a rozliczenia opierają się na podziale prowizji i są one bardzo korzystne.

Czym oddział będzie się wyróżniał, co będzie oferował klientom?
– Kiedyś stara zasada marketingu mówiła, że jeden zadowolony klient przyprowadzi do twojej firmy kolejnych sześciu kupujących. A jeden niezadowolony sprawi, że jedenastu nigdy nie przyjdzie. Ale dziś ta zasada przestała obowiązywać. Dziś jeden niezadowolony klient – za pomocą forów i blogów – może zniechęcić setki potencjalnych klientów. Chciałbym przede wszystkim oferować usługi na najwyższym poziomie, co wymaga profesjonalizmu, a także właściwego standardu obsługi, dostępu do pełnej oferty produktowej, z której klient będzie mogł wybrać najbardziej odpowiednią dla siebie i będzie polecał nas dalej.

Osoby zainteresowane dołączeniem do sieci INSIA – zapraszamy do kontaktu  
Robert Matyjek  tel. kom. 693 840 709, robert.matyjek@insia.com.
Więcej na www.insia.pl Zostań Partnerem Insia już dziś!

 

Pocztowe TUW: Stanisław Sokołowski nowym wiceprezesem

Z dniem 29 marca Stanisław Sokołowski został powołany na wiceprezesa zarządu Pocztowego Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych. Na tym stanowisku...


czytaj dalej

MetLife: Mirosław Kisyk za Łukasza Kalinowskiego na stanowisku prezesa

27 marca MetLife TUnŻiR poinformował, że Łukasz Kalinowski złożył rezygnację z pełnienia funkcji prezesa zarządu spółki i jednocześnie zakończył...


czytaj dalej

Najczęściej czytane

Allianz: Współdzielenie samochodu ubezpieczone

Allianz zawiązał partnerstwo z brytyjską platformą współdzielenia pojazdów Drivy, aby zapewnić ubezpieczenia jej użytkownikom. Jest to część...


czytaj dalej

Włochy: Octo Telematics sięgnęło po rozwiązania SAS

Włoska firma Octo Telematics przy wsparciu narzędzi analitycznych SAS stworzyła największą bazę danych zawierającą opisy zachowań kierowców.   

W...


czytaj dalej

Senat: Dyskusja o regulacji branży odszkodowawczej

19 kwietnia odbyło się seminaryjne posiedzenie senackiej Komisji Budżetu i Finansów Publicznych. Podczas spotkania organizowanego wspólnie z...


czytaj dalej

Dochodzenie roszczeń za szkody osobowe – problemy i ułatwienia

19 kwietnia miała miejsce konferencja zatytułowana „Rekompensata za utratę zdrowia i życia – praktyczne aspekty dochodzenia roszczeń”. Była to...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook