Wyższa prowizja jest możliwa
wtorek, 14 czerwca 2016 08:35

Rozmowa z Adamem Rowickim, prezesem zarządu Nauczycielskiej Agencji Ubezpieczeniowej SA

„Gazeta Ubezpieczeniowa”: – Od jak dawna kieruje pan Nauczycielską Agencją Ubezpieczeniową?
Adam Rowicki:
– Od 2002 r., a więc to już 14 lat.

Proszę przedstawić firmę naszym Czytelnikom.
– Nauczycielska Agencja Ubezpieczeniowa działa od 1998 r. Przez wiele lat firma była skoncentrowana na obsłudze ubezpieczeniowej pracowników oświaty. Od początku działalności byliśmy innowacyjni, a dzięki czujności i otwartości na pojawiające się potrzeby i oczekiwania klientów zrewolucjonizowaliśmy rynek ubezpieczeń w oświacie. Jako pierwsi w Polsce wprowadziliśmy co-brandingowe karty kredytowe oraz ogólnokrajowy program lojalnościowy dedykowany pracownikom oświaty.

W 2014 r. zostaliśmy wyróżnieni Diamentami Forbesa za dynamiczny wzrost wartości spółki w ciągu ostatnich trzech lat. O ile wiem, jesteśmy jedynym pośrednikiem w kraju, który taką nagrodę otrzymał. Prowadzimy działalność gospodarczą w formie spółki akcyjnej, w związku z tym jesteśmy poddawani audytowi, a nasze wyniki finansowe są komunikowane publicznie.

Wyróżnienie prestiżowego magazynu gospodarczego stało się po części dla nas inspiracją do tego, żeby wyjść z oświatowej niszy i wziąć czynny udział w konsolidacji rynku pośrednictwa ubezpieczeniowego w Polsce. Dobrze zbadaliśmy rynek pośrednictwa i doszliśmy do wniosku, że mamy agentom do zaoferowania coś wartościowego.

Co konkretnie oferujecie pośrednikom?
– Poszukujemy agentów ubezpieczeniowych specjalizujących się w ubezpieczeniach komunikacyjnych i majątkowych, mających swoje własne biznesy, ale poszukujących wsparcia od dużego, stabilnego partnera, który by im pomógł w rozwoju i pozwolił na zwiększenie zarobków.

Wyszliśmy z założenia, że dla pośredników liczą się przede wszystkim finanse i przejrzystość biznesowa. Zależy nam na tym, żeby nasi partnerzy byli niezależnymi przedsiębiorcami, którzy prowadzą swoje interesy tak, jak chcą. Nie zamierzamy niczego narzucać, tylko dać pewne narzędzia i możliwości pozwalające na zwiększenie dochodów.

Badając rynek pośrednictwa zauważyliśmy, że agregatorzy, z którymi współpracują agenci, uzyskują całkiem sporą marżę. Dostrzegliśmy w tym miejsce dla siebie i postanowiliśmy podzielić się tą marżą z agentami, oferując im wyższe zarobki.

Proponujemy partnerom przyjazne środowisko do współpracy i dalszego rozwoju. Nie narzucamy planów sprzedaży, uważamy, że mają pełne prawo do samodzielnego decydowania o swoim biznesie i wypracowywanego przez lata portfela klientów. Oferujemy też bardzo sprawny i nowoczesny system rozliczeniowy, który jest cały czas rozwijany w ścisłym porozumieniu z agentami. Staramy się uwzględniać ich sugestie zmian i nowych funkcjonalności. Tak naprawdę można powiedzieć, że agenci są współautorami naszego systemu informatycznego. Cenią to sobie, bo widzą, że ich głos jest ważny.

Jeśli ktoś chciałby poznać więcej szczegółów dotyczących współpracy z NAU SA, co powinien zrobić?
– Zapraszam do kontaktu z nami i bliższego poznania naszej oferty. Na stronie nauubezpieczenia.pl przedstawiamy nasz najnowszy konkurs sprzedaży, w ramach którego można uzyskać prowizję wyższą nawet o 5%. To wyjątkowa okazja do maksymalizacji zysku, nawet po zakończeniu trwania konkursu.

Zapewniam, że warto zapoznać się z naszą ofertą i ją na spokojnie rozważyć. To może być impuls, żeby pchnąć swoją działalność na nowe tory.

Czy mogą się zgłaszać do Was pośrednicy z całej Polski?
– Tak. Mamy dyrektorów regionalnych odpowiedzialnych za współpracę z agentami w całym kraju. Chcemy w ciągu 3 lat stać się jedną z największych sieci pośredników ubezpieczeniowych w Polsce. Dotychczasowe doświadczenie pozwala nam optymistycznie patrzeć na ten ambitny plan.

Kto się do Was najczęściej zgłasza?
– Drobni właściciele multiagencji z całego kraju, a także osoby, które do niedawna były agentami wyłącznymi towarzystw.

Oczekujecie lojalności od pośredników?
– W mojej opinii lojalność nie jest czymś, czego można „oczekiwać”. To efekt długotrwałej, partnerskiej współpracy, gdzie korzyści biznesowe są wymierne dla obu stron. Nic się nie dzieje z dnia na dzień, tu potrzeba czasu. Zależy nam na budowaniu długofalowych relacji, opartych na zaufaniu i lojalności. Na takich właśnie wartościach zbudowaliśmy nasz dotychczasowy sukces. Jesteśmy solidnym partnerem biznesowym, warto się o tym przekonać.


 

Nationale-Nederlanden: Anita Bogusz członkiem zarządu ds. ryzyka

22 czerwca, na trzysta sześćdziesiątym pierwszym posiedzeniu Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Anity...


czytaj dalej

PZU Życie: Małgorzata Sadurska w zarządzie spółki

Małgorzata Sadurska została nowym członkiem zarządu PZU Życie – wynika z informacji znajdujących się na stronie internetowej ubezpieczyciela.

...


czytaj dalej

SCOR: Rynek reasekuracji medycznej w USA

SCOR Global Life, spółka zależna francuskiego reasekuratora SCOR, specjalizująca się w międzynarodowych ubezpieczeniach na życie i zdrowotnych,...


czytaj dalej

Aviva: Cyberprodukt dla małego biznesu

Brytyjski ubezpieczyciel Aviva w ramach rozbudowywania działu ubezpieczeń specjalistycznych planuje wprowadzenie w br. nowego produktu dla małych...


czytaj dalej

Concordia Ubezpieczenia: 20 lat minęło

17 czerwca w Sali Ziemi na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich odbyła się Gala Jubileuszowa Concordii Ubezpieczenia – kulminacyjny punkt...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Allianz będzie szturmować pierwsza trójkę

Polski rynek ma duże znaczenie dla Allianz. Dlatego ubezpieczyciel zamierza wzmocnić swoją pozycję w naszym kraju. Droga do tego celu będzie...


czytaj dalej

Sprzedaż



 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Partnerzy