Reklama

Aviva: Bezpieczeństwo lokum a wypłata odszkodowania
poniedziałek, 04 lipca 2016 08:57

Eksperci Aviva wskazują, że zwyczaje wyjeżdżających na wakacje, takie jak np. schowanie kluczy w doniczce, nie tylko zwiększają ryzyko kradzieży, ale też wpływają na wypłatę świadczenia z polisy. Przypominają, że odpowiedzi na pytania o to, jakich zachowań należy unikać i jakie zobowiązania ma osoba, która ubezpieczyła swój dom lub mieszkanie, najlepiej szukać u agenta ubezpieczeniowego lub samodzielnie w zapisach Ogólnych Warunków Ubezpieczenia(OWU).

Już z pierwszych stron OWU można dowiedzieć się, jak ubezpieczyciel interpretuje określone zdarzenia. Z definicji kradzieży z włamaniem jednoznacznie wynika, że występuje ona jedynie wówczas, gdy mieszkanie bądź dom zostały odpowiednio zamknięte. Nieruchomość powinna być zabezpieczona tak, by nie ułatwiać złodziejowi dostania się do środka. Dotyczy to zarówno drzwi wejściowych, jak i okien czy okienek piwnicznych. – Ubiegając się o odszkodowanie za szkodę spowodowaną kradzieżą z włamaniem, trzeba mieć na względzie warunki, jakie uprawniają nas do jego otrzymania. Do takich należy m.in. posiadanie atestowanych drzwi wejściowych, właściwe ich zamknięcie np. na dwa zamki wielozastawkowe  – wyjaśnia Małgorzata Skibińska, ekspert Avivy. – Właściciele domów z przeszklonymi drzwiami mają dodatkowe zadanie. Powinni zwrócić uwagę, czy konstrukcja wejścia uniemożliwia osobom trzecim przedostanie się do wnętrza w wyniku wybicia szyby i otwarcia zamka bez użycia klucza przez powstały otwór – dodaje.

Do częstych błędów popełnianych przez ubezpieczonych należy także sposób przechowywania kluczy. One również powinny być zabezpieczone przed złodziejami. Niedopuszczalne jest pozostawienie ich pod wycieraczką czy w doniczce na tarasie. W sytuacji zagubienia kluczy należy także niezwłocznie wymienić zamki w drzwiach. Podobna zasada dotyczy przekazywania kluczy do mieszkania pod opiekę osób trzecich, np. sąsiadów. Nie znaczy to oczywiście, że tylko właściciel mieszkania ma prawo posiadać komplet kluczy. Można je przekazywać osobom bliskim, czyli m.in. dzieciom, rodzicom, rodzeństwu czy teściom.

Ubezpieczenie chroni nieruchomość nie tylko przed skutkami kradzieży z włamaniem, ale również w sytuacji zaistnienia zdarzeń losowych, takich jak m.in. zalanie, pożar czy uderzenie pioruna. Mając na uwadze możliwość ich wystąpienia, można zachować pewne środki ostrożności, np. dbać o stan techniczny budynku. Widząc małą usterkę, najlepiej usunąć ją od razu, nie dopuszczając do powstania większej szkody. Dla ubezpieczyciela ma znaczenie dbałość o własną nieruchomość. – Kluczową kwestią do ustalenia przez likwidatora przy ocenie rozmiarów szkody zawsze jest wykluczenie udziału w niej samego ubezpieczonego. Jeżeli w czasie burzy czy ulewy dojdzie do zalania mieszkania na skutek pozostawienia otwartych okien, odpowiedzialność za straty będzie leżała po stronie ubezpieczonego – mówi Małgorzata Skibińska.– Jest on również zobowiązany dbać o stan techniczny budynku i w razie potrzeby dokonywać stosownych napraw – zaznacza.

W sytuacji, gdy szkoda jest wynikiem działania pod wpływem alkoholu należy liczyć się  z tym, że jej usunięcie będzie leżało w gestii posiadacza polisy. Do wykluczeń zalicza się również przeprowadzanie przebudowy mieszkania bez stosownych pozwoleń.
(AM, źródło: Aviva)

 

April Polska: Robert Świergocki nowym CEO

April Polska ma nowego prezesa zarządu. W związku z zakończeniem kadencji Gregoire’a Ezanno nowym CEO spółki został Robert Świergocki. Do zespołu...


czytaj dalej

Signal Iduna: Adam Malinowski nowym szefem sprzedaży

Po sześciu miesiącach nieobecności Adam Malinowski wraca na rynek ubezpieczeń. Z dniem 1 listopada obejmie stanowisko szefa sprzedaży obu spółek...


czytaj dalej

Liberty Mutual: Ekspansja przez europejską akwizycję

Liberty Mutual Insurance ogłosił, że zakończył akwizycję trzech europejskich spółek zależnych AmTrust Financial Services: Nationale Borg,...


czytaj dalej

Marsh: Cyberataki i kryzysy finansowe kluczowymi zagrożeniami dla biznesu

Problemy gospodarcze znalazły się wśród kluczowych obaw kadry zarządzającej reprezentującej różne regiony świata – wynika z najnowszego raportu...


czytaj dalej

Rzecznik Finansowy: Istotny pogląd skutecznym wsparciem dla klientów

Na przestrzeni trzech lat sądy rozstrzygnęły spory w 580 sprawach dotyczących ubezpieczeń, w których Rzecznik Finansowy wydał istotny pogląd. W...


czytaj dalej

PZU: Ostrzeżenie przed fałszywymi wiadomościami

PZU opublikował ostrzeżenie przed fałszywymi wiadomościami, które mogą trafić na skrzynkę mailową albo telefon klientów. Wysyłają je nadawcy,...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook