Jak na nowo stworzyć świat ubezpieczeń?
wtorek, 02 sierpnia 2016 08:35

Rozmowa z Łukaszem Kosickim, dyrektorem zespołu projektowego iHestii

Aleksandra E. Wysocka: – Jaka jest historia iHestii – jak ten projekt się narodził?
Łukasz Kosicki:
– Ubezpieczenia pełne są dziś pozornych innowacji: produktowych, obsługowych, sprzedażowych, informatycznych, otoczonych zmiennym światem wymogów prawnych. Pasażerami tej szalonej karuzeli rozmaitości są agent i klient. Nie trzeba się zastanawiać – taka przejażdżka rzadko budzi pozytywne emocje, przypominając raczej rollercoaster bez trzymanki.

Dzisiejsi klienci i przedsiębiorcy (agenci) świadomie wybierają partnerów biznesowych, a nie są na nich skazani. Oczekują wysokiego standardu obsługi, dostępu do informacji oraz produktów dostosowanych do ich potrzeb. Chcą zainteresowania ze strony sprzedawcy i budowania relacji. Jednocześnie potrzebują samodzielności i wpływu na otaczający ich świat. Tu zadajmy sobie pytania – czy dzisiejszy świat ubezpieczeń im to zapewnia oraz czy buduje pozytywne emocje?
Inspiracją do działania był prezes Piotr Maria Śliwicki. Postawił przed nami zadanie: Stwórzcie Nowy Świat Ubezpieczeń! Jednocześnie roztoczył przed nami swoją wizję: klient, pośrednik i pracownik ERGO Hestii widzą to samo, partnerstwo opiera się na przekazaniu większości uprawnień klientom i pośrednikom – czyli tam, gdzie są one potrzebne, natomiast sam system jest intuicyjny, prosty, a przy tym bardzo estetyczny i oparty na zaawansowanych technologiach.
Nam pozostało tylko, i aż, wdrożenie tej wizji w życie. Dziś następuje prawdziwa weryfikacja naszych działań. Na podstawie reakcji agentów nieskromnie przyznam, że możemy być z siebie dumni.

Które etapy projektu były kluczowe? I co było najtrudniejsze?
– Najtrudniej było zachować umiar. Precyzyjnie dobrany zespół specjalistów, pełen entuzjazmu, zaangażowania i odwagi do negowania nawet „najlepszych” rozwiązań, sypał pomysłami jak z rękawa. Prezes Śliwicki stale nam przypominał: sztuką jest redukcja i dokonywanie wyboru tego, co wyjątkowe i niezbędne. Nie należy mnożyć bytów ponad potrzebę. Mniej, ale lepiej. Mniej, ale bardziej intensywnie. Mniej, ale mądrzej.
Tak też działaliśmy i nadal działamy – wybieramy to, co niezbędne, upraszczamy w formie i oddajemy użytkownikowi jako proste, intuicyjne rozwiązanie. Tak było z procesem OC Nabywcy – masowy, skomplikowany proces to dziś prosty formularz i dwa kroki użytkownika, a w tle algorytm dokonuje obliczeń.

Co jest przełomowego w iHestii? Czy na pewno to coś więcej niż kolejny system do sprzedaży i obsługi polis?
– iHestia to zdecydowanie więcej niż system sprzedażowy. To zmaterializowane marzenie o Nowym Świecie Ubezpieczeń. To proste, a jednocześnie atrakcyjne centrum operacyjne agenta, klienta i pracownika. To pełen dostęp do informacji. To atrakcyjne produkty i niezwykle proste procesy. iHestia jest oparta na filozofii wzmocnienia roli pośrednika – stąd rola opiekuna i oddanie agentowi uprawnień do podejmowania decyzji w imieniu ERGO Hestii. A sama sprzedaż i obsługa polis? Trwa krócej, wymaga mniej danych i jest maksymalnie zautomatyzowana. iHestia to cały świat ubezpieczeń, zamknięty w prostym, ale pięknym i logicznym interfejsie.
Z tego jesteśmy dumni i to nasza przewaga.

Dziękuję za rozmowę.
Aleksandra E. Wysocka

DODATEK SPECJALNY iHESTIA w „Gazecie Ubezpieczeniowej” nr 31 z datą wydawniczą 2 sierpnia 2016 r.

 

Skarbiec TFI: Ewa Radkowska-Świętoń w zarządzie

Ewa Radkowska-Świętoń dołączy do zarządu Skarbiec TFI od 1 września 2017 r., a od 1 października obejmie stanowisko prezesa zarządu

Ewa...


czytaj dalej

Przemysław Bona wiceprezesem Profika Broker

Z początkiem sierpnia Przemysław Bona objął stanowisko wiceprezesa zarządu Profika Broker. Menadżer związany ostatnio z Generali Polska zajmie się...


czytaj dalej

600 tys. USD odszkodowania za wpisy w mediach społecznościowych

PAP donosi za Business Wire o przyznaniu przez ławę przysięgłych odszkodowania w wysokości 600 tys. USD w procesie o naruszenie dobrego imienia...


czytaj dalej

Łotwa: PZU inicjatorem podwyżek w komunikacji

Znaczące podwyżki cen polis komunikacyjnych OC, które na polskim rynku trwają już od kilkunastu miesięcy, dotarły również do państw bałtyckich. Na...


czytaj dalej

PBUK: Zagraniczni kierowcy są na polskich drogach coraz bardziej niebezpieczni

Ponad 3,3 proc. zdarzeń drogowych w Polsce powodują kierowcy z zagranicy. W 2016 r. byli sprawcami 14,7 tys. wypadków i kolizji. W stosunku do...


czytaj dalej

SkyCash: Telefonem płacą za bilet i za ubezpieczenie

Polacy coraz chętniej płacą smartfonem nie tylko za drobne zakupy, lecz także za bilety komunikacji miejskiej, parkingi czy polisy...


czytaj dalej

Sprzedaż



 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Partnerzy