Jak na nowo stworzyć świat ubezpieczeń?
wtorek, 02 sierpnia 2016 08:35

Rozmowa z Łukaszem Kosickim, dyrektorem zespołu projektowego iHestii

Aleksandra E. Wysocka: – Jaka jest historia iHestii – jak ten projekt się narodził?
Łukasz Kosicki:
– Ubezpieczenia pełne są dziś pozornych innowacji: produktowych, obsługowych, sprzedażowych, informatycznych, otoczonych zmiennym światem wymogów prawnych. Pasażerami tej szalonej karuzeli rozmaitości są agent i klient. Nie trzeba się zastanawiać – taka przejażdżka rzadko budzi pozytywne emocje, przypominając raczej rollercoaster bez trzymanki.

Dzisiejsi klienci i przedsiębiorcy (agenci) świadomie wybierają partnerów biznesowych, a nie są na nich skazani. Oczekują wysokiego standardu obsługi, dostępu do informacji oraz produktów dostosowanych do ich potrzeb. Chcą zainteresowania ze strony sprzedawcy i budowania relacji. Jednocześnie potrzebują samodzielności i wpływu na otaczający ich świat. Tu zadajmy sobie pytania – czy dzisiejszy świat ubezpieczeń im to zapewnia oraz czy buduje pozytywne emocje?
Inspiracją do działania był prezes Piotr Maria Śliwicki. Postawił przed nami zadanie: Stwórzcie Nowy Świat Ubezpieczeń! Jednocześnie roztoczył przed nami swoją wizję: klient, pośrednik i pracownik ERGO Hestii widzą to samo, partnerstwo opiera się na przekazaniu większości uprawnień klientom i pośrednikom – czyli tam, gdzie są one potrzebne, natomiast sam system jest intuicyjny, prosty, a przy tym bardzo estetyczny i oparty na zaawansowanych technologiach.
Nam pozostało tylko, i aż, wdrożenie tej wizji w życie. Dziś następuje prawdziwa weryfikacja naszych działań. Na podstawie reakcji agentów nieskromnie przyznam, że możemy być z siebie dumni.

Które etapy projektu były kluczowe? I co było najtrudniejsze?
– Najtrudniej było zachować umiar. Precyzyjnie dobrany zespół specjalistów, pełen entuzjazmu, zaangażowania i odwagi do negowania nawet „najlepszych” rozwiązań, sypał pomysłami jak z rękawa. Prezes Śliwicki stale nam przypominał: sztuką jest redukcja i dokonywanie wyboru tego, co wyjątkowe i niezbędne. Nie należy mnożyć bytów ponad potrzebę. Mniej, ale lepiej. Mniej, ale bardziej intensywnie. Mniej, ale mądrzej.
Tak też działaliśmy i nadal działamy – wybieramy to, co niezbędne, upraszczamy w formie i oddajemy użytkownikowi jako proste, intuicyjne rozwiązanie. Tak było z procesem OC Nabywcy – masowy, skomplikowany proces to dziś prosty formularz i dwa kroki użytkownika, a w tle algorytm dokonuje obliczeń.

Co jest przełomowego w iHestii? Czy na pewno to coś więcej niż kolejny system do sprzedaży i obsługi polis?
– iHestia to zdecydowanie więcej niż system sprzedażowy. To zmaterializowane marzenie o Nowym Świecie Ubezpieczeń. To proste, a jednocześnie atrakcyjne centrum operacyjne agenta, klienta i pracownika. To pełen dostęp do informacji. To atrakcyjne produkty i niezwykle proste procesy. iHestia jest oparta na filozofii wzmocnienia roli pośrednika – stąd rola opiekuna i oddanie agentowi uprawnień do podejmowania decyzji w imieniu ERGO Hestii. A sama sprzedaż i obsługa polis? Trwa krócej, wymaga mniej danych i jest maksymalnie zautomatyzowana. iHestia to cały świat ubezpieczeń, zamknięty w prostym, ale pięknym i logicznym interfejsie.
Z tego jesteśmy dumni i to nasza przewaga.

Dziękuję za rozmowę.
Aleksandra E. Wysocka

DODATEK SPECJALNY iHESTIA w „Gazecie Ubezpieczeniowej” nr 31 z datą wydawniczą 2 sierpnia 2016 r.

 

TFI PZU: Marcin Adamczyk nowym prezesem, Cezary Iwański – członkiem zarządu

16 stycznia Grupa PZU podała, że prezesem TFI PZU zostanie Marcin Adamczyk, wcześniej między innymi szef zespołu rynków lokalnych oraz lead...


czytaj dalej

Link4: Marek Wasilewski nowym szefem likwidacji szkód

Od stycznia nowym szefem likwidacji szkód w Link4 jest Marek Wasilewski. Zastąpił Iana Kennedy’ego.

Marek Wasilewski w ostatnich czterech latach...


czytaj dalej

Aon: Zarządzanie ryzykiem Brexitu

Aon plc wprowadził Brexit Navigator – zindywidualizowane rozwiązanie mające na celu pomoc firmom w ilościowym określeniu skutków ekspozycji na...


czytaj dalej

USA i UE: Porozumienie w sprawie regulacji ubezpieczeniowych

Negocjatorzy reprezentujący Stany Zjednoczone i Unię Europejską poinformowali, że osiągnęli porozumienie w sprawie regulacji dotyczących...


czytaj dalej

EAP: Podsumowanie roku

Europ Assistance Polska (EAP) podsumowała 2016 rok pod względem obsługi spraw assistance. W minionym roku firma zrealizowała o jedną piątą więcej...


czytaj dalej

Ergo Hestia: Kolejny laur „Gwiazda Jakości Obsługi”

Ergo Hestia została uhonorowana tytułem „Gwiazda Jakości Obsługi 2017”. To kolejny rok z rzędu, kiedy wyróżnienie potwierdzające wysoką jakość...


czytaj dalej

Sprzedaż



 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Partnerzy