Agencie, nie obrażaj się na technologię, tylko z niej skorzystaj
środa, 21 września 2016 08:25

Rozmowa z Izabelą Grylewicz, prezesem zarządu platformy WiemCoMam.pl

Aleksandra E. Wysocka: – Kilka dni temu brama portalu WiemCoMam została otwarta dla klientów. Ostatnie miesiące to był czas gigantycznego wysiłku. Co udało się osiągnąć w tym czasie?
Izabela Grylewicz:
– Za nami rzeczywiście bardzo intensywny czas, a nic nie wskazuje, żeby coś miało zwolnić. Od czerwca spotykamy się z pośrednikami w całej Polsce i prezentujemy im platformę stworzoną przez doświadczonych agentów dla agentów – WiemCoMam. Narzędzie zostało stworzone przez światowej klasy zespół informatyczny, który ma za sobą szereg zagranicznych wdrożeń. Postawiliśmy na maksymalną prostotę i czytelność, zarówno dla pośredników, jak i klientów.

Proszę przypomnieć, jak działa platforma WiemCoMam?
– To miejsce, w którym klient może znaleźć najlepszą dla siebie ofertę ubezpieczeniową, a agent zyskuje dostęp do zapytań klientów. Żyjemy w czasie przyśpieszonego rozwoju technologii, klient coraz częściej poszukuje produktów za pomocą sieci. Chce to robić wtedy, gdy mu wygodnie, i w miejscu, w którym mu wygodnie. Klienci są też zmęczeni nieustanną presją sprzedażową. Boją się, że agent zasypie ich propozycjami, a oni będą się stresować, mówiąc nie, nie, nie. Tu pojawia się nasza platforma. Klient odpowiadając na proste pytania mówi, czego potrzebuje, a agenci z jego okolicy przesyłają mu czytelne, zestandaryzowane oferty. To klient decyduje, z którym agentem będzie chciał pracować dalej.

Jakie produkty można znaleźć za pomocą platformy WiemCoMam?
– Zaczynamy od produktów komunikacyjnych, jednak wkrótce oferta zostanie poszerzona o pozostałe ubezpieczenia majątkowe, w tym rolne, oraz o ubezpieczenia życiowe. Nasza platforma jest miejscem, gdzie ofert mogą szukać zarówno klienci indywidualni, jak i właściciele firm.

Czy trzeba podpisać z Wami umowę?
– Nie! Działamy na zasadzie abonamentowej. Nie jesteśmy pośrednikiem finansowym, tylko platformą wymiany informacji agent–klient. Dlatego zgłaszają się do nas zarówno agenci wyłączni, jak i multiagenci.

Ma Pani wieloletnie doświadczenie na rynku ubezpieczeniowym, jak Pani ocenia sytuację pośredników?
– Minęło już 20 lat, odkąd pracuję w branży. Mam też kilkunastoletnie doświadczenie w prowadzeniu własnej multiagencji. Żyjemy w czasach przełomowych i albo zmierzymy się z wyzwaniami, które przed nami się pojawiają, albo przegramy. Na technologię nie warto się obrażać, trzeba ją skutecznie wykorzystać! Agenci boją się zmian, zresztą nie tylko oni. Stąd pomysł, żeby stworzyć nowoczesne narzędzie, które ich wesprze i da nowe możliwości biznesowe.

O co pytają agenci interesujący się platformą WiemCoMam?
– Pytań jest całe mnóstwo, na wszystkie odpowiadamy możliwie precyzyjnie. Niektórzy chcieliby dostać gwarancję skuteczności i sprzedaży, ale takich gwarancji nie ma i nie może być. W biznesie nigdy nic nie jest gwarantowane. Ale pracowitość i elastyczność zawsze się zwrócą. Dzięki platformie WiemCoMam agenci mogą się zareklamować, wzmocnić swój wizerunek. Klienci będą mogli ich imiennie rekomendować, a wiadomo przecież, że w pośrednictwie ubezpieczeniowym rekomendacja ma ogromną moc. Klienci szukają osób kompetentnych i godnych zaufania.

Polacy cenią kontakt osobisty i mają szereg obaw co do kupowania bardziej złożonych produktów przez internet.
– Równocześnie boją się też, że pośrednik będzie im się narzucał. Dlatego wolą wstępne rozeznanie wykonać w sposób bezpieczny, a dopiero na kolejnych etapach rozmawiać z konkretną osobą. To ważne, żeby klient mógł rozmawiać o ubezpieczeniach w sposób maksymalnie dla siebie komfortowy.

Jakie macie plany do końca roku?
– Plany są bardzo ambitne! Stałe rozbudowywanie bazy agentów i propagowanie platformy wśród klientów. Dołączanie kolejnych grup produktowych, na początku to ubezpieczenia życiowe, firmowe i rolne. W planach jest też dalsza rozbudowa portalu – szczególnie funkcji edukacyjnej i propagującej ubezpieczenia w sposób przyjazny i zrozumiały. Jesień to czas aktywnej kampanii marketingowej w internecie i przestrzeni miejskiej. Planujemy stopniowy wzrost. Będziemy obecni na szeregu konferencji i kongresów sprzedażowych. W najbliższym czasie będziemy między innymi na II Kongresie Pośrednictwa Finansowego. Do końca roku chcemy na platformie zgromadzić 2 tys. agentów.

Jak można się z Wami skontaktować?
– Zapraszam na naszą stronę internetową WiemCoMam.pl i na profil na Facebooku. Organizujemy ciekawe konkursy, jesteśmy też otwarci na wszystkie pytania. Powtarzam – nie warto się obrażać na technologię. Internet to niekoniecznie konkurencja dla agentów, to może być też dla nich skuteczne wsparcie.
Najlepszym podsumowaniem naszej strategii są słowa Marka Zuckerberga: „W świecie zmieniającym się naprawdę szybko, jedyną strategią, która jest skazana na porażkę, jest niepodejmowanie ryzyka”.


Dziękuję za rozmowę.
Aleksandra E. Wysocka

 

Skarbiec TFI: Ewa Radkowska-Świętoń w zarządzie

Ewa Radkowska-Świętoń dołączy do zarządu Skarbiec TFI od 1 września 2017 r., a od 1 października obejmie stanowisko prezesa zarządu

Ewa...


czytaj dalej

Przemysław Bona wiceprezesem Profika Broker

Z początkiem sierpnia Przemysław Bona objął stanowisko wiceprezesa zarządu Profika Broker. Menadżer związany ostatnio z Generali Polska zajmie się...


czytaj dalej

600 tys. USD odszkodowania za wpisy w mediach społecznościowych

PAP donosi za Business Wire o przyznaniu przez ławę przysięgłych odszkodowania w wysokości 600 tys. USD w procesie o naruszenie dobrego imienia...


czytaj dalej

Łotwa: PZU inicjatorem podwyżek w komunikacji

Znaczące podwyżki cen polis komunikacyjnych OC, które na polskim rynku trwają już od kilkunastu miesięcy, dotarły również do państw bałtyckich. Na...


czytaj dalej

PBUK: Zagraniczni kierowcy są na polskich drogach coraz bardziej niebezpieczni

Ponad 3,3 proc. zdarzeń drogowych w Polsce powodują kierowcy z zagranicy. W 2016 r. byli sprawcami 14,7 tys. wypadków i kolizji. W stosunku do...


czytaj dalej

SkyCash: Telefonem płacą za bilet i za ubezpieczenie

Polacy coraz chętniej płacą smartfonem nie tylko za drobne zakupy, lecz także za bilety komunikacji miejskiej, parkingi czy polisy...


czytaj dalej

Sprzedaż



 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Partnerzy