Agencie, nie obrażaj się na technologię, tylko z niej skorzystaj
środa, 21 września 2016 08:25

Rozmowa z Izabelą Grylewicz, prezesem zarządu platformy WiemCoMam.pl

Aleksandra E. Wysocka: – Kilka dni temu brama portalu WiemCoMam została otwarta dla klientów. Ostatnie miesiące to był czas gigantycznego wysiłku. Co udało się osiągnąć w tym czasie?
Izabela Grylewicz:
– Za nami rzeczywiście bardzo intensywny czas, a nic nie wskazuje, żeby coś miało zwolnić. Od czerwca spotykamy się z pośrednikami w całej Polsce i prezentujemy im platformę stworzoną przez doświadczonych agentów dla agentów – WiemCoMam. Narzędzie zostało stworzone przez światowej klasy zespół informatyczny, który ma za sobą szereg zagranicznych wdrożeń. Postawiliśmy na maksymalną prostotę i czytelność, zarówno dla pośredników, jak i klientów.

Proszę przypomnieć, jak działa platforma WiemCoMam?
– To miejsce, w którym klient może znaleźć najlepszą dla siebie ofertę ubezpieczeniową, a agent zyskuje dostęp do zapytań klientów. Żyjemy w czasie przyśpieszonego rozwoju technologii, klient coraz częściej poszukuje produktów za pomocą sieci. Chce to robić wtedy, gdy mu wygodnie, i w miejscu, w którym mu wygodnie. Klienci są też zmęczeni nieustanną presją sprzedażową. Boją się, że agent zasypie ich propozycjami, a oni będą się stresować, mówiąc nie, nie, nie. Tu pojawia się nasza platforma. Klient odpowiadając na proste pytania mówi, czego potrzebuje, a agenci z jego okolicy przesyłają mu czytelne, zestandaryzowane oferty. To klient decyduje, z którym agentem będzie chciał pracować dalej.

Jakie produkty można znaleźć za pomocą platformy WiemCoMam?
– Zaczynamy od produktów komunikacyjnych, jednak wkrótce oferta zostanie poszerzona o pozostałe ubezpieczenia majątkowe, w tym rolne, oraz o ubezpieczenia życiowe. Nasza platforma jest miejscem, gdzie ofert mogą szukać zarówno klienci indywidualni, jak i właściciele firm.

Czy trzeba podpisać z Wami umowę?
– Nie! Działamy na zasadzie abonamentowej. Nie jesteśmy pośrednikiem finansowym, tylko platformą wymiany informacji agent–klient. Dlatego zgłaszają się do nas zarówno agenci wyłączni, jak i multiagenci.

Ma Pani wieloletnie doświadczenie na rynku ubezpieczeniowym, jak Pani ocenia sytuację pośredników?
– Minęło już 20 lat, odkąd pracuję w branży. Mam też kilkunastoletnie doświadczenie w prowadzeniu własnej multiagencji. Żyjemy w czasach przełomowych i albo zmierzymy się z wyzwaniami, które przed nami się pojawiają, albo przegramy. Na technologię nie warto się obrażać, trzeba ją skutecznie wykorzystać! Agenci boją się zmian, zresztą nie tylko oni. Stąd pomysł, żeby stworzyć nowoczesne narzędzie, które ich wesprze i da nowe możliwości biznesowe.

O co pytają agenci interesujący się platformą WiemCoMam?
– Pytań jest całe mnóstwo, na wszystkie odpowiadamy możliwie precyzyjnie. Niektórzy chcieliby dostać gwarancję skuteczności i sprzedaży, ale takich gwarancji nie ma i nie może być. W biznesie nigdy nic nie jest gwarantowane. Ale pracowitość i elastyczność zawsze się zwrócą. Dzięki platformie WiemCoMam agenci mogą się zareklamować, wzmocnić swój wizerunek. Klienci będą mogli ich imiennie rekomendować, a wiadomo przecież, że w pośrednictwie ubezpieczeniowym rekomendacja ma ogromną moc. Klienci szukają osób kompetentnych i godnych zaufania.

Polacy cenią kontakt osobisty i mają szereg obaw co do kupowania bardziej złożonych produktów przez internet.
– Równocześnie boją się też, że pośrednik będzie im się narzucał. Dlatego wolą wstępne rozeznanie wykonać w sposób bezpieczny, a dopiero na kolejnych etapach rozmawiać z konkretną osobą. To ważne, żeby klient mógł rozmawiać o ubezpieczeniach w sposób maksymalnie dla siebie komfortowy.

Jakie macie plany do końca roku?
– Plany są bardzo ambitne! Stałe rozbudowywanie bazy agentów i propagowanie platformy wśród klientów. Dołączanie kolejnych grup produktowych, na początku to ubezpieczenia życiowe, firmowe i rolne. W planach jest też dalsza rozbudowa portalu – szczególnie funkcji edukacyjnej i propagującej ubezpieczenia w sposób przyjazny i zrozumiały. Jesień to czas aktywnej kampanii marketingowej w internecie i przestrzeni miejskiej. Planujemy stopniowy wzrost. Będziemy obecni na szeregu konferencji i kongresów sprzedażowych. W najbliższym czasie będziemy między innymi na II Kongresie Pośrednictwa Finansowego. Do końca roku chcemy na platformie zgromadzić 2 tys. agentów.

Jak można się z Wami skontaktować?
– Zapraszam na naszą stronę internetową WiemCoMam.pl i na profil na Facebooku. Organizujemy ciekawe konkursy, jesteśmy też otwarci na wszystkie pytania. Powtarzam – nie warto się obrażać na technologię. Internet to niekoniecznie konkurencja dla agentów, to może być też dla nich skuteczne wsparcie.
Najlepszym podsumowaniem naszej strategii są słowa Marka Zuckerberga: „W świecie zmieniającym się naprawdę szybko, jedyną strategią, która jest skazana na porażkę, jest niepodejmowanie ryzyka”.


Dziękuję za rozmowę.
Aleksandra E. Wysocka

 

PZU Życie: Roman Pałac nowym prezesem zarządu

26 kwietnia rada nadzorcza PZU Życie podjęła jednogłośnie uchwałę powołującą Romana Pałaca na stanowisko prezesa zarządu spółki. Dotychczas pełnił...


czytaj dalej

Ubezpieczenia Pocztowe: Zbigniew Pusz zatwierdzony na stanowisku prezesa

25 kwietnia Komisja Nadzoru Finansowego jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Zbigniewa Pusza na stanowisko prezesa zarządu Pocztowego...


czytaj dalej

Aviva: Udziały w joint venture w Wietnamie

Brytyjska Aviva nabyła od banku VietinBank wszystkie należące do niego 50% udziałów w firmie ubezpieczeń na życie będącej joint venture VietinBank...


czytaj dalej

Chiny: Nadzór nad kontrolą ryzyka

Chiński regulator ubezpieczeniowy zapowiedział, że usprawni nadzór nad firmami ubezpieczeniowymi, aby mieć pewność, że stosują się do wymogu...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Towarzystwa oczekują znaczącego wzrostu zysku

Minimalny spadek przypisu składki, głównie dzięki wyhamowaniu spadku sprzedaży w sektorze życiowym, oraz wyraźny wzrost wyniku finansowego za...


czytaj dalej

KUKE: Porozumienie o współpracy z chińską agencją kredytów eksportowych

Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych i China Export & Credit Insurance Corporaction (Sinosure), największa ECA (Export Credit Agency) na...


czytaj dalej

Sprzedaż



 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Partnerzy