Saltus Ubezpieczenia: Opieka medyczna wabikiem na fachowców 50+
środa, 28 września 2016 08:30

Rosnąca konkurencja na rynku pracy oraz wydłużający się okres aktywności zawodowej powodują wzrost roli pracowników po 50. roku życia. Przedsiębiorcy powinni poświęcić im więcej uwagi niż dotychczas, jeżeli nie chcą doprowadzić do przejęcia doświadczonego fachowca przez rywali biznesowych.

- W procesie motywowania pracowników najważniejszym jest zapewnienie im warunków pracy adekwatnych do posiadanych umiejętności, doświadczenia i predyspozycji. Jednym z podstawowych zabiegów, oprócz ruchów zarobkowych, jest zapewnienie odpowiednich i pożądanych przez pracowników benefitów pozapłacowych. W tym celu warto poświęcić trochę czasu i wnikliwie zbadać potrzeby zespołu, a nie bazować wyłącznie na własnych wyobrażeniach – podpowiada Ewa Zembło, kierownik Zespołu HR w Saltus Ubezpieczenia

Wśród najbardziej pożądanych korzyści o niebezpośrednim wymiarze finansowym niezmiennie wymieniane jest zapewnienie prywatnej opieki medycznej przez pracodawcę. Waga tego benefitu rośnie symultanicznie z wiekiem pracownika. Jak wynika z najnowszych danych opublikowanych przez Główny Urząd Statystyczny, osoba po ukończeniu 50. roku życia coraz częściej wymaga pomocy lekarza. Dotyczy to zarówno wizyt u internisty, jak i specjalistów. Jak zatem widać możliwość sprawnego zorganizowania wizyty lekarskiej i badań diagnostycznych może w przypadku osób powyżej 50. roku życia być bardzo istotna. Dlatego w momencie podjęcia decyzji o zapewnieniu pracownikom prywatnej opieki medycznej warto wnikliwie zapoznać się z dostępnymi na rynku ofertami.

- Oczywistym jest, że na zadowolenie pracownika i jego efektywność niebagatelny wpływ ma odpowiednie samopoczucie fizyczne. Wybierając najlepszy dla naszej organizacji system niepublicznej ochrony zdrowia, należy wziąć pod uwagę kilka czynników. Po pierwsze należy sprawdzić, czy wybrany przez nas partner zapewnia dostęp do wystarczającej ilości placówek na interesującym nas obszarze. Drugim, równie ważnym elementem jest odpowiednie dopasowanie zakresu dostępnych specjalistów oraz badań diagnostycznych do potrzeb zespołu. Sporo osób, wybierając pakiet, skupia się jedynie na liście lekarzy, zapominając, że nawet najlepszy fachowiec nie będzie w stanie pomóc, jeżeli nie przeprowadzimy odpowiednich badań – radzi Ewa Zembło.

Dodatkowym elementem, który może przekonać pracodawców do zaproponowania uczestnictwa w grupowym systemie ochrony zdrowia, są różne formy jego opłacenia. Na przykład w przypadku ubezpieczeń zdrowotnych istnieje możliwość współpłacenia przez pracowników. Może to mieć nie tylko wpływ na samą decyzję zakupu polisy, ale również na wybór wariantu bardziej zaawansowanej ochrony.
(AM, źródło: Brandscope)

 

Michał Krupiński przestał być prezesem PZU SA

22 marca rada nadzorcza PZU SA odwołała Michała Krupińskiego z funkcji prezesa PZU SA. Uchwała RN weszła w życie z dniem jej podjęcia.

W...


czytaj dalej

PZU Życie: Dorota Macieja nowym członkiem zarządu

Z informacji podanych na stronie korporacyjnej PZU wynika, że nowym członkiem zarządu PZU Życie została Dorota Macieja.

Dorota Macieja jest...


czytaj dalej

KE: Będzie łatwiej korzystać ze zniżki za bezszkodową jazdę

23 marca Komisja Europejska (KE) przedstawiła plany zmian w sektorze konsumenckich usług finansowych, dzięki któremu konsumenci europejscy będą...


czytaj dalej

Bank of England: Ochrona konsumenta ubezpieczeń

W odpowiedzi na raport niezależnego biura oceniającego przy Bank of England, BoE precyzyjniej wyjaśni, co powinni robić ubezpieczyciele, aby...


czytaj dalej

Sejm: Dyskusja na temat założeń zmian przepisów dotyczących OC

23 marca w Sejmie odbyło się posiedzenie parlamentarnego zespołu na rzecz wspierania przedsiębiorczości i patriotyzmu ekonomicznego, poświęcone...


czytaj dalej

PBUK: Przymusowa likwidacja francuskiego MTA

Polskie Biuro Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (PBUK) poinformowało, że francuski nadzór finansowy Autorité de Contrôle Prudentiel et de Résolution...


czytaj dalej

Sprzedaż



 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Partnerzy