Saltus Ubezpieczenia: Opieka medyczna wabikiem na fachowców 50+
środa, 28 września 2016 08:30

Rosnąca konkurencja na rynku pracy oraz wydłużający się okres aktywności zawodowej powodują wzrost roli pracowników po 50. roku życia. Przedsiębiorcy powinni poświęcić im więcej uwagi niż dotychczas, jeżeli nie chcą doprowadzić do przejęcia doświadczonego fachowca przez rywali biznesowych.

- W procesie motywowania pracowników najważniejszym jest zapewnienie im warunków pracy adekwatnych do posiadanych umiejętności, doświadczenia i predyspozycji. Jednym z podstawowych zabiegów, oprócz ruchów zarobkowych, jest zapewnienie odpowiednich i pożądanych przez pracowników benefitów pozapłacowych. W tym celu warto poświęcić trochę czasu i wnikliwie zbadać potrzeby zespołu, a nie bazować wyłącznie na własnych wyobrażeniach – podpowiada Ewa Zembło, kierownik Zespołu HR w Saltus Ubezpieczenia

Wśród najbardziej pożądanych korzyści o niebezpośrednim wymiarze finansowym niezmiennie wymieniane jest zapewnienie prywatnej opieki medycznej przez pracodawcę. Waga tego benefitu rośnie symultanicznie z wiekiem pracownika. Jak wynika z najnowszych danych opublikowanych przez Główny Urząd Statystyczny, osoba po ukończeniu 50. roku życia coraz częściej wymaga pomocy lekarza. Dotyczy to zarówno wizyt u internisty, jak i specjalistów. Jak zatem widać możliwość sprawnego zorganizowania wizyty lekarskiej i badań diagnostycznych może w przypadku osób powyżej 50. roku życia być bardzo istotna. Dlatego w momencie podjęcia decyzji o zapewnieniu pracownikom prywatnej opieki medycznej warto wnikliwie zapoznać się z dostępnymi na rynku ofertami.

- Oczywistym jest, że na zadowolenie pracownika i jego efektywność niebagatelny wpływ ma odpowiednie samopoczucie fizyczne. Wybierając najlepszy dla naszej organizacji system niepublicznej ochrony zdrowia, należy wziąć pod uwagę kilka czynników. Po pierwsze należy sprawdzić, czy wybrany przez nas partner zapewnia dostęp do wystarczającej ilości placówek na interesującym nas obszarze. Drugim, równie ważnym elementem jest odpowiednie dopasowanie zakresu dostępnych specjalistów oraz badań diagnostycznych do potrzeb zespołu. Sporo osób, wybierając pakiet, skupia się jedynie na liście lekarzy, zapominając, że nawet najlepszy fachowiec nie będzie w stanie pomóc, jeżeli nie przeprowadzimy odpowiednich badań – radzi Ewa Zembło.

Dodatkowym elementem, który może przekonać pracodawców do zaproponowania uczestnictwa w grupowym systemie ochrony zdrowia, są różne formy jego opłacenia. Na przykład w przypadku ubezpieczeń zdrowotnych istnieje możliwość współpłacenia przez pracowników. Może to mieć nie tylko wpływ na samą decyzję zakupu polisy, ale również na wybór wariantu bardziej zaawansowanej ochrony.
(AM, źródło: Brandscope)

 

Prudential: Sławomir Bełz dyrektorem sprzedaży agencyjnej

Sławomir Bełz został dyrektorem sprzedaży agencyjnej Prudential w Polsce. Swoje obowiązki pełni od 11 czerwca. Robert Zagata, dotychczasowy...


czytaj dalej

Friss: Krzysztof Jabłoński pokieruje rozwojem biznesu w regionie CEE

Z początkiem maja Krzysztof Jabłoński dołączył do zespołu Friss – globalnego dostawcy rozwiązań informatycznych w zakresie oprogramowania do...


czytaj dalej

VIG: Milion euro na rozwój pięciu innowacji

Vienna Insurance Group (VIG) rozstrzygnęła wewnętrzny konkurs na innowacyjne rozwiązania cyfrowe. W ramach inicjatywy VIG Xelerate grupa wybrała...


czytaj dalej

Lemonade: Pozew w imię standardów etycznych

Funkcjonująca z wykorzystaniem sztucznej inteligencji firma z branży insurtech, Lemonade Insurance Company, wniosła pozew przeciwko ONE Insurance,...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Koncentracja i stabilizacja w sektorze życiowym

W pierwszym kwartale tego roku rynek życiowy utrzymał, a nawet nieco zwiększył utrzymujący się od lat silny poziom koncentracji. Pięć największych...


czytaj dalej

Sotrender: Maj na ubezpieczeniowym Facebooku

Z najnowszej odsłony raportu „Facebook Trends” autorstwa firmy Sotrender wynika, że w maju największą liczbą fanów legitymowały się „Wrzucam na...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook