Saltus Ubezpieczenia: Opieka medyczna wabikiem na fachowców 50+
środa, 28 września 2016 08:30

Rosnąca konkurencja na rynku pracy oraz wydłużający się okres aktywności zawodowej powodują wzrost roli pracowników po 50. roku życia. Przedsiębiorcy powinni poświęcić im więcej uwagi niż dotychczas, jeżeli nie chcą doprowadzić do przejęcia doświadczonego fachowca przez rywali biznesowych.

- W procesie motywowania pracowników najważniejszym jest zapewnienie im warunków pracy adekwatnych do posiadanych umiejętności, doświadczenia i predyspozycji. Jednym z podstawowych zabiegów, oprócz ruchów zarobkowych, jest zapewnienie odpowiednich i pożądanych przez pracowników benefitów pozapłacowych. W tym celu warto poświęcić trochę czasu i wnikliwie zbadać potrzeby zespołu, a nie bazować wyłącznie na własnych wyobrażeniach – podpowiada Ewa Zembło, kierownik Zespołu HR w Saltus Ubezpieczenia

Wśród najbardziej pożądanych korzyści o niebezpośrednim wymiarze finansowym niezmiennie wymieniane jest zapewnienie prywatnej opieki medycznej przez pracodawcę. Waga tego benefitu rośnie symultanicznie z wiekiem pracownika. Jak wynika z najnowszych danych opublikowanych przez Główny Urząd Statystyczny, osoba po ukończeniu 50. roku życia coraz częściej wymaga pomocy lekarza. Dotyczy to zarówno wizyt u internisty, jak i specjalistów. Jak zatem widać możliwość sprawnego zorganizowania wizyty lekarskiej i badań diagnostycznych może w przypadku osób powyżej 50. roku życia być bardzo istotna. Dlatego w momencie podjęcia decyzji o zapewnieniu pracownikom prywatnej opieki medycznej warto wnikliwie zapoznać się z dostępnymi na rynku ofertami.

- Oczywistym jest, że na zadowolenie pracownika i jego efektywność niebagatelny wpływ ma odpowiednie samopoczucie fizyczne. Wybierając najlepszy dla naszej organizacji system niepublicznej ochrony zdrowia, należy wziąć pod uwagę kilka czynników. Po pierwsze należy sprawdzić, czy wybrany przez nas partner zapewnia dostęp do wystarczającej ilości placówek na interesującym nas obszarze. Drugim, równie ważnym elementem jest odpowiednie dopasowanie zakresu dostępnych specjalistów oraz badań diagnostycznych do potrzeb zespołu. Sporo osób, wybierając pakiet, skupia się jedynie na liście lekarzy, zapominając, że nawet najlepszy fachowiec nie będzie w stanie pomóc, jeżeli nie przeprowadzimy odpowiednich badań – radzi Ewa Zembło.

Dodatkowym elementem, który może przekonać pracodawców do zaproponowania uczestnictwa w grupowym systemie ochrony zdrowia, są różne formy jego opłacenia. Na przykład w przypadku ubezpieczeń zdrowotnych istnieje możliwość współpłacenia przez pracowników. Może to mieć nie tylko wpływ na samą decyzję zakupu polisy, ale również na wybór wariantu bardziej zaawansowanej ochrony.
(AM, źródło: Brandscope)

 

Skarbiec TFI: Ewa Radkowska-Świętoń w zarządzie

Ewa Radkowska-Świętoń dołączy do zarządu Skarbiec TFI od 1 września 2017 r., a od 1 października obejmie stanowisko prezesa zarządu

Ewa...


czytaj dalej

Przemysław Bona wiceprezesem Profika Broker

Z początkiem sierpnia Przemysław Bona objął stanowisko wiceprezesa zarządu Profika Broker. Menadżer związany ostatnio z Generali Polska zajmie się...


czytaj dalej

Łotwa: PZU inicjatorem podwyżek w komunikacji

Znaczące podwyżki cen polis komunikacyjnych OC, które na polskim rynku trwają już od kilkunastu miesięcy, dotarły również do państw bałtyckich. Na...


czytaj dalej

Chiny: Gwałtowny wzrost popytu na cyberubezpieczenia

Sądząc po nasilonym zainteresowaniu po ataku z użyciem rozbójniczego oprogramowania WannaCry, menedżerowie wyższego szczebla w AIG są przekonani,...


czytaj dalej

Polisa turystyczna w bankomacie Euronetu

Od kilku miesięcy podróżni mogą kupić w trybie last-minute ubezpieczenie podróżne Link4, korzystając ze specjalnego polisomatu na lotnisku w...


czytaj dalej

Rzecznik Finansowy: Jak uzyskać pełną wypłatę za mienie zniszczone przez wichury?

Żywioły szalejące w ostatnim czasie nad Polską zniszczyły wiele zabudowań. Rzecznik Finansowy przypomina podstawowe problemy, z jakimi spotykają...


czytaj dalej

Sprzedaż



 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Partnerzy