Saltus Ubezpieczenia: Opieka medyczna wabikiem na fachowców 50+
środa, 28 września 2016 08:30

Rosnąca konkurencja na rynku pracy oraz wydłużający się okres aktywności zawodowej powodują wzrost roli pracowników po 50. roku życia. Przedsiębiorcy powinni poświęcić im więcej uwagi niż dotychczas, jeżeli nie chcą doprowadzić do przejęcia doświadczonego fachowca przez rywali biznesowych.

- W procesie motywowania pracowników najważniejszym jest zapewnienie im warunków pracy adekwatnych do posiadanych umiejętności, doświadczenia i predyspozycji. Jednym z podstawowych zabiegów, oprócz ruchów zarobkowych, jest zapewnienie odpowiednich i pożądanych przez pracowników benefitów pozapłacowych. W tym celu warto poświęcić trochę czasu i wnikliwie zbadać potrzeby zespołu, a nie bazować wyłącznie na własnych wyobrażeniach – podpowiada Ewa Zembło, kierownik Zespołu HR w Saltus Ubezpieczenia

Wśród najbardziej pożądanych korzyści o niebezpośrednim wymiarze finansowym niezmiennie wymieniane jest zapewnienie prywatnej opieki medycznej przez pracodawcę. Waga tego benefitu rośnie symultanicznie z wiekiem pracownika. Jak wynika z najnowszych danych opublikowanych przez Główny Urząd Statystyczny, osoba po ukończeniu 50. roku życia coraz częściej wymaga pomocy lekarza. Dotyczy to zarówno wizyt u internisty, jak i specjalistów. Jak zatem widać możliwość sprawnego zorganizowania wizyty lekarskiej i badań diagnostycznych może w przypadku osób powyżej 50. roku życia być bardzo istotna. Dlatego w momencie podjęcia decyzji o zapewnieniu pracownikom prywatnej opieki medycznej warto wnikliwie zapoznać się z dostępnymi na rynku ofertami.

- Oczywistym jest, że na zadowolenie pracownika i jego efektywność niebagatelny wpływ ma odpowiednie samopoczucie fizyczne. Wybierając najlepszy dla naszej organizacji system niepublicznej ochrony zdrowia, należy wziąć pod uwagę kilka czynników. Po pierwsze należy sprawdzić, czy wybrany przez nas partner zapewnia dostęp do wystarczającej ilości placówek na interesującym nas obszarze. Drugim, równie ważnym elementem jest odpowiednie dopasowanie zakresu dostępnych specjalistów oraz badań diagnostycznych do potrzeb zespołu. Sporo osób, wybierając pakiet, skupia się jedynie na liście lekarzy, zapominając, że nawet najlepszy fachowiec nie będzie w stanie pomóc, jeżeli nie przeprowadzimy odpowiednich badań – radzi Ewa Zembło.

Dodatkowym elementem, który może przekonać pracodawców do zaproponowania uczestnictwa w grupowym systemie ochrony zdrowia, są różne formy jego opłacenia. Na przykład w przypadku ubezpieczeń zdrowotnych istnieje możliwość współpłacenia przez pracowników. Może to mieć nie tylko wpływ na samą decyzję zakupu polisy, ale również na wybór wariantu bardziej zaawansowanej ochrony.
(AM, źródło: Brandscope)

 

Ubezpieczenia Pocztowe: Zbigniew Pusz zatwierdzony na stanowisku prezesa

25 kwietnia Komisja Nadzoru Finansowego jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Zbigniewa Pusza na stanowisko prezesa zarządu Pocztowego...


czytaj dalej

Aegon: Michał Biedzki odchodzi, Marc van der Ploeg nowym szefem

21 kwietnia Aegon w Polsce poinformował, że Michał Biedzki, prezes Aegon TUnŻ kierujący działalnością holenderskiej firmy w naszym kraju, złożył...


czytaj dalej

Munich Re: Branża odczuje wzrost

Globalna branża ubezpieczeniowa w latach 2017–2018 wreszcie odnotuje silniejszy niż w latach poprzednich wzrost, wynoszący średnio 4,5% rocznie...


czytaj dalej

Świat: Ryzyko polityczne budzi coraz większe obawy

Dziś ryzyko polityczne niepokoi mnie bardziej niż kiedykolwiek – przyznał Evan Freely z największej na świecie firmy brokerskiej Marsh & McLennan....


czytaj dalej

Aon: Jakie ryzyka budzą największe obawy przedsiębiorstw?

Z globalnego raportu Aon „Zarządzanie ryzykiem i ubezpieczeniami 2017” wynika, że trzema ryzykami budzącymi największe obawy przedsiębiorców na...


czytaj dalej

Marsh Polska: Polisy środowiskowe coraz bardziej potrzebne

Zdaniem ekspertów Marsh w Polsce widoczny jest wzrost zainteresowania polisami środowiskowymi. I to nie tylko wśród dużych przedsiębiorstw z...


czytaj dalej

Sprzedaż



 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Partnerzy