Aviva rozpoczęła współpracę z eurobankiem
środa, 09 listopada 2016 10:29

Rusza kolejne przedsięwzięcie w ramach polskiego bancassurance. Bankowym partnerem Avivy został eurobank. Pierwszą ofertą w ramach współpracy obu podmiotów został pakiet ubezpieczeń do kredytów gotówkowych.

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z bankiem, który cieszy się uznaniem w oczach klientów i należy do czołowej europejskiej grupy bankowej Société Générale – mówi Andrzej Oślizło, wiceprezes Avivy ds. rozwoju.

Zależy nam na oferowaniu klientom ubezpieczeń, które spełniają ich oczekiwania. Umowa z Avivą pozwala klientom na skorzystanie z nowej oferty ubezpieczeniowej przygotowanej przez jedną z największych firm na rynku – powiedział Wojciech Humiński, wiceprezes zarządu eurobanku.

Pierwszą ofertą w ramach współpracy obu podmiotów będzie pakiet ochronny do kredytów gotówkowych. Obejmuje on zarówno ubezpieczenie na życie, jak i inne ubezpieczenia osobowe i majątkowe (m. in. utratę pracy, czasową niezdolność do pracy oraz poważne zachorowania).

Chętnych do współpracy nie brakuje…

Rozpoczęcie współpracy Avivy i eurobanku jest kolejnym partnerstwem w ramach polskiego bancassurance, jakie wystartowało w tym roku. W kwietniu na współpracę zdecydowały się Warta i CitiHandlowy, a Coface został partnerem Credit Agricole. Ze ścisłych związków znane są także Concordia i Spółdzielcza Grupa Bankowa (w tym roku obchodzą dziesiątą rocznicę współpracy) UNIQA i Raiffeisen Polbank. W 2016 roku wielkopolska firma zaczęła też współpracować z Credit Agricole. Z kolei AXA, kupując w ubiegłym roku BRE Ubezpieczenia, zagwarantowała sobie dziesięcioletnią wyłączność na sprzedaż produktów ochronnych za pośrednictwem mBanku. Warto też wspomnieć, że sam eurobank zapowiadał na początku obecnego roku poszerzenie swojej oferty ubezpieczeniowej m.in. o oferty towarzystw należących do tej samej grupy (Société Générale) – Sogessur i Sogecap.

…choć wyniki bancassurance nie zachwycają

Nowa inicjatywa Avivy dowodzi, że ubezpieczyciele nadal wiążą spore nadzieje z bankowym kanałem dystrybucji polis. I to mimo tego, że w ostatnim czasie notuje on dość słabe wyniki. Z danych zebranych przez Polską Izbę Ubezpieczeń (PIU) wynika, że łączny przypis składki brutto z bancassurance w I kwartale 2016 roku wyniósł 2,33 mld zł.. To ogromny spadek w porównaniu z analogicznym okresem 2015 roku, kiedy to składka wygenerowana w bankowym kanale dystrybucji uplasowała się na poziomie 3,36 mln zł.
Artur Makowiecki
news@gu.com.pl

 

Prudential: Sławomir Bełz dyrektorem sprzedaży agencyjnej

Sławomir Bełz został dyrektorem sprzedaży agencyjnej Prudential w Polsce. Swoje obowiązki pełni od 11 czerwca. Robert Zagata, dotychczasowy...


czytaj dalej

Friss: Krzysztof Jabłoński pokieruje rozwojem biznesu w regionie CEE

Z początkiem maja Krzysztof Jabłoński dołączył do zespołu Friss – globalnego dostawcy rozwiązań informatycznych w zakresie oprogramowania do...


czytaj dalej

VIG: Milion euro na rozwój pięciu innowacji

Vienna Insurance Group (VIG) rozstrzygnęła wewnętrzny konkurs na innowacyjne rozwiązania cyfrowe. W ramach inicjatywy VIG Xelerate grupa wybrała...


czytaj dalej

Lemonade: Pozew w imię standardów etycznych

Funkcjonująca z wykorzystaniem sztucznej inteligencji firma z branży insurtech, Lemonade Insurance Company, wniosła pozew przeciwko ONE Insurance,...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Koncentracja i stabilizacja w sektorze życiowym

W pierwszym kwartale tego roku rynek życiowy utrzymał, a nawet nieco zwiększył utrzymujący się od lat silny poziom koncentracji. Pięć największych...


czytaj dalej

Sotrender: Maj na ubezpieczeniowym Facebooku

Z najnowszej odsłony raportu „Facebook Trends” autorstwa firmy Sotrender wynika, że w maju największą liczbą fanów legitymowały się „Wrzucam na...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook