Kalkulacja w trzy sekundy
poniedziałek, 21 listopada 2016 09:23

Rozmowa z Michałem Gomowskim, prezesem zarządu Benefia Ubezpieczenia

Aleksandra E. Wysocka: – Rok temu nastąpiła fuzja Benefii z Compensą. Jakie jest miejsce Benefii Ubezpieczenia w strategii Grupy?
Michał Gomowski:
– Rok temu przestaliśmy być towarzystwem ubezpieczeń, a staliśmy się spółką dystrybucyjną powołaną do konkretnych zadań. Koncentrujemy się na współpracy z firmami dilerskimi i z innymi sieciami partnerskimi, również takimi, które dotychczas z ubezpieczeniami nie miały do czynienia. Dzięki autorskiej technologii umożliwiamy prostą i szybką sprzedaż ubezpieczeń w miejscach, gdzie to dotychczas nie było praktykowane. Sprzedawca nie musi zadawać potencjalnemu klientowi żadnych pytań, wystarczy, że za pomocą specjalnego czytnika zeskanuje dowód rejestracyjny. Wszystkie dane potrzebne do kwotacji zostaną automatycznie pobrane z zewnętrznych baz danych i z samego dokumentu. Nie trzeba nic dodatkowo wypełniać ani analizować, dedykowana cena dla konkretnego klienta pojawia się w kilka sekund.

Dlaczego Wasi partnerzy cenią sobie współpracę z Benefią Ubezpieczenia?
– Przede wszystkim dlatego, że u nas wdrożenia trwają bardzo szybko – od momentu podpisania umowy z partnerem do sprzedaży pierwszych polis mija nie więcej niż cztery miesiące. Zależy nam na rekordowym time-to-market. Tego oczekują partnerzy. Nasze polisy można już kupić m.in. u dilerów, w kioskach Ruchu, w sieci sprzedaży Poczty Polskiej, w ponad 20 bankach spółdzielczych czy za pośrednictwem sieci komórkowej Plus. Oferta Benefii Ubezpieczenia jest odpowiedzią na zapotrzebowanie rynkowe na coraz większą dywersyfikację usług dla klientów. Nasi partnerzy poszerzają swoją dotychczasową ofertę o nową usługę, jaką jest sprzedaż ubezpieczeń.

Sprzedajecie produkty Compensy pod Waszą marką?
– Tak, jako spółka dystrybucyjna korzystamy z zaplecza produktowego naszego właściciela Compensy. Utrzymujemy za to naszą markę, którą partnerzy cenią i do której przywykli. Żeby to mogło dobrze zadziałać, produkt musi być prosty, możliwie łatwy w sprzedaży i tani we wdrożeniu. Trudno oczekiwać, że pracownik kiosku czy poczty będzie wypełniał skomplikowany formularz liczący kilkadziesiąt pytań. Stworzyliśmy rozwiązanie, dzięki któremu wygenerowanie wiążącej oferty zajmie mu 3 sekundy. Takie są czasy. Klienci oczekują błyskawicznej obsługi i nie chcą czekać nawet paru chwil dłużej, niż muszą. Wykonaliśmy w ten sposób już setki tysięcy kalkulacji, mamy naprawdę potężne know-how. Dodam, że sama prostota obsługi nie jest jedynym atutem naszego systemu. W sprzedaży elektronicznej każdy piksel ma znaczenie. Przypomnę, że ten projekt ma już dwa lata. Jesteśmy mądrzejsi o swoje własne błędy i to kolejna przewaga konkurencyjna nad tymi, którzy dopiero zaczynają proces przyśpieszonej kwotacji w ubezpieczeniach komunikacyjnych lub współpracę z nowymi typami sieci sprzedaży.

Co szykujecie w przyszłym roku?
– W innowacjach dobrze jest mniej mówić, a więcej robić... W Benefii Ubezpieczenia cały czas coś udoskonalamy, coś testujemy. Dojdą na pewno kolejne produkty i kolejni partnerzy. Z niektórymi rozmowy są już bardzo zaawansowane. Niedawno w CH Reduta uruchomiliśmy pierwszy bankomat z czytnikiem dowodów rejestracyjnych, który pozwala na błyskawiczną kalkulację składki. Warszawiakom serdecznie rekomenduję, żeby przetestowali przy okazji weekendowych zakupów…

Planujecie jakieś kampanie reklamowe?
– Benefia Ubezpieczenia od początku miała być firmą niskokosztową. Doszliśmy do wniosku, że to jedyna możliwość przy dużym udziale w sprzedaży ubezpieczeń komunikacyjnych, które mają przecież bardzo niską marżę. Nasze rozwiązania muszą być tanie, zarówno we wdrożeniu jak i w eksploatacji. Naszą siłą jest sprawność działania, pomysłowość, szybkie wdrożenie. To jest możliwe w małej, dobrze zarządzanej organizacji. Dlatego nie przeznaczamy milionowych budżetów na reklamę w telewizji. Jestem zdania, że da się tanio wyprodukować innowację. Zwłaszcza gdy – dzięki Compensie – posiadamy zaplecze w postaci doświadczenia i kapitału rozpoznawalnej międzynarodowej Grupy, jaką jest Vienna Insurance Group. Nie ukrywam, że nasi partnerzy patrzą nie tylko na naszą innowacyjność, ale też na pozycję całej Grupy. I ja ich rozumiem. Mogę powiedzieć, że jesteśmy jedynym znanym mi przykładem fuzji, która doprowadziła do wzrostu wartości firmy, a nie do spadku. A w porównaniu z zeszłym rokiem Benefia Ubezpieczenia może pochwalić się dwucyfrowym wzrostem. Mamy ogromne wsparcie produktowe i obsługowe ze strony Compensy, bez tego takie wyniki nie byłyby możliwe.

W Grupie VIG pełnicie rolę „zwiadowców” nowych rozwiązań. Czy nie jesteście zagrożeniem dla tradycyjnych pośredników, którzy sprzedają produkty Compensy w bardziej standardowy sposób?
– Benefia Ubezpieczenia ma trafiać z ofertą tam, gdzie ubezpieczeń jeszcze nie ma, a nie tam, gdzie mają się dobrze. Biznes Compensy opiera się na tradycyjnym pośrednictwie ubezpieczeniowym i budowanym przez wiele lat zaufaniu. Za pomocą czytnika można zrobić kalkulację prostego produktu, bardziej skomplikowane rozwiązania ubezpieczeniowe wymagają wiedzy i doświadczenia agenta, multiagenta czy brokera. Jeszcze raz podkreślam, że nie chcemy być konkurencją dla pośredników, tylko wypełniać nisze, gdzie pośrednictwo ubezpieczeniowe jeszcze nie funkcjonuje. Trwają też badania nad wykorzystaniem pewnych elementów naszych rozwiązań technologicznych dla wsparcia agentów.

Szczególnie multiagenci, którzy muszą radzić sobie z wieloma systemami informatycznymi, na pewno by się nie obrazili za możliwość sprawniejszego pobierania danych z dokumentów.
– Pracujemy nad tym. Przepływ wiedzy w Grupie VIG jest bardzo sprawny i owocny. Dążymy do synergii i uzupełniania się kanałów sprzedaży, a nie do wzajemnej kanibalizacji i walki o tego samego klienta.

Dziękuję za rozmowę.
Aleksandra E. Wysocka

 

Pocztowe TUW: Stanisław Sokołowski nowym wiceprezesem

Z dniem 29 marca Stanisław Sokołowski został powołany na wiceprezesa zarządu Pocztowego Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych. Na tym stanowisku...


czytaj dalej

MetLife: Mirosław Kisyk za Łukasza Kalinowskiego na stanowisku prezesa

27 marca MetLife TUnŻiR poinformował, że Łukasz Kalinowski złożył rezygnację z pełnienia funkcji prezesa zarządu spółki i jednocześnie zakończył...


czytaj dalej

Najczęściej czytane

Allianz: Współdzielenie samochodu ubezpieczone

Allianz zawiązał partnerstwo z brytyjską platformą współdzielenia pojazdów Drivy, aby zapewnić ubezpieczenia jej użytkownikom. Jest to część...


czytaj dalej

Włochy: Octo Telematics sięgnęło po rozwiązania SAS

Włoska firma Octo Telematics przy wsparciu narzędzi analitycznych SAS stworzyła największą bazę danych zawierającą opisy zachowań kierowców.   

W...


czytaj dalej

Senat: Dyskusja o regulacji branży odszkodowawczej

19 kwietnia odbyło się seminaryjne posiedzenie senackiej Komisji Budżetu i Finansów Publicznych. Podczas spotkania organizowanego wspólnie z...


czytaj dalej

Dochodzenie roszczeń za szkody osobowe – problemy i ułatwienia

19 kwietnia miała miejsce konferencja zatytułowana „Rekompensata za utratę zdrowia i życia – praktyczne aspekty dochodzenia roszczeń”. Była to...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook