Ucieczka z pudełka
poniedziałek, 21 listopada 2016 10:31

14 listopada br. ruszyła kolejna edycja Huge Thing, w tym roku pod patronatem Avivy. Huge Thing (ang. wielka sprawa) to akcelerator biznesowy, który pozwala wybranym w rygorystycznych eliminacjach start-upom uczestniczyć w kilkutygodniowych, intensywnych warsztatach. Młodym przedsiębiorcom doradzają eksperci z różnych dziedzin, pomagając zamienić pomysł w produkt.

Romans dużych korporacji ze start-upami trwa co najmniej od 2014 r., a w ciągu ostatnich dwóch lat jeszcze się zintensyfikował. Na rynkach rozwiniętych wspólne projekty realizują banki, ubezpieczyciele i reasekuratorzy. Korporacje wnoszą doświadczenie biznesowe, skalę działania i (czasem) fundusze, a start-upy nowe idee i niekonwencjonalne sposoby działania.

I tak po jednej stronie mamy garnitury i wyprasowane koszule, a po drugiej stylowo rozciągnięte swetry, kolorowe skarpetki i barwne oprawki okularów. Jednak nie o strój tu chodzi, ale o coraz zacieklejszą walkę o klienta w świecie niskich stóp procentowych i równie niskich marż. Prawda jest brutalna – większość prototypów nigdy nie zadziała, a genialne pomysły nie wytrzymają zderzenia z rzeczywistością biznesową. Taka jest natura innowacyjności. Ze stu nasion dziesięć wykiełkuje, a z dwóch wyrosną dorosłe rośliny.

Mimo wszystko gra jest warta świeczki i rozumieją to również niektórzy ubezpieczyciele nad Wisłą. Od jakiegoś czasu nowymi pomysłami na biznes interesuje się PZU, a Aviva zdecydowała się zaangażować w Huge Thing. W tej grze mogą wygrać wszyscy, zdobywając „na skróty” albo doświadczenie biznesowe, albo pomysły „spoza pudełka”, które nie mogłyby powstać w obrębie korporacji z przyczyn systemowych. Pamiętajmy, że żarówka nie powstała jako kolejne udoskonalenie świeczki – tymczasem korporacje zajmują się przede wszystkim „doskonaleniem świeczek”.

Do tegorocznej edycji Huge Thing zakwalifikowały się interesujące projekty (przykłady zamieszczam w tabelce). Jakie będą ich losy – przekonamy się. Bardzo obiecujące wydają się aplikacja do zamawiania wizyt lekarskich HomeDoctor, aplikacja rekrutacyjna Spotie.me czy narzędzie do inwestowania Capitalist. Kluczem do sukcesu niekoniecznie jest innowacyjność sama w sobie, ale zgrabne i efektywne kosztowo rozwiązanie konkretnego problemu.

Uczestnikom Huge Thing życzymy powodzenia, a przede wszystkim żelaznej wytrwałości. O najciekawszych projektach napiszemy na łamach „Gazety Ubezpieczeniowej”.
Aleksandra E. Wysocka
aleksandra.wysocka@gu.com.pl


Kundi

ubezpieczenia społecznościowe/grupowe

kundi.pl

HomeDoctor

zamawianie wizyty domowej przez aplikację mobilną

homedoctor.pl

Capitalist

platforma do inwestycji na giełdach całego świata, wsparte AI

www.Capitalist.pl

Spotie.me

aplikacja do rekrutacji (głównie branży IT)

www.spotie.me

Snowsurance

aplikacja do zakupów ubezpieczeń zimowych (narciarskich)

snowsurance.com

DeepDoc

bot wykrywający depresję na podstawie wrzucanych zdjęć do social media

www.deepdoc.pl

Bonsai

ubezpieczenia społecznościowe/grupowe

www.heybonsai.com


 

TFI PZU: Marcin Adamczyk nowym prezesem, Cezary Iwański – członkiem zarządu

16 stycznia Grupa PZU podała, że prezesem TFI PZU zostanie Marcin Adamczyk, wcześniej między innymi szef zespołu rynków lokalnych oraz lead...


czytaj dalej

Link4: Marek Wasilewski nowym szefem likwidacji szkód

Od stycznia nowym szefem likwidacji szkód w Link4 jest Marek Wasilewski. Zastąpił Iana Kennedy’ego.

Marek Wasilewski w ostatnich czterech latach...


czytaj dalej

Aon: Zarządzanie ryzykiem Brexitu

Aon plc wprowadził Brexit Navigator – zindywidualizowane rozwiązanie mające na celu pomoc firmom w ilościowym określeniu skutków ekspozycji na...


czytaj dalej

USA i UE: Porozumienie w sprawie regulacji ubezpieczeniowych

Negocjatorzy reprezentujący Stany Zjednoczone i Unię Europejską poinformowali, że osiągnęli porozumienie w sprawie regulacji dotyczących...


czytaj dalej

EAP: Podsumowanie roku

Europ Assistance Polska (EAP) podsumowała 2016 rok pod względem obsługi spraw assistance. W minionym roku firma zrealizowała o jedną piątą więcej...


czytaj dalej

Ergo Hestia: Kolejny laur „Gwiazda Jakości Obsługi”

Ergo Hestia została uhonorowana tytułem „Gwiazda Jakości Obsługi 2017”. To kolejny rok z rzędu, kiedy wyróżnienie potwierdzające wysoką jakość...


czytaj dalej

Sprzedaż



 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Partnerzy