Ucieczka z pudełka
poniedziałek, 21 listopada 2016 10:31

14 listopada br. ruszyła kolejna edycja Huge Thing, w tym roku pod patronatem Avivy. Huge Thing (ang. wielka sprawa) to akcelerator biznesowy, który pozwala wybranym w rygorystycznych eliminacjach start-upom uczestniczyć w kilkutygodniowych, intensywnych warsztatach. Młodym przedsiębiorcom doradzają eksperci z różnych dziedzin, pomagając zamienić pomysł w produkt.

Romans dużych korporacji ze start-upami trwa co najmniej od 2014 r., a w ciągu ostatnich dwóch lat jeszcze się zintensyfikował. Na rynkach rozwiniętych wspólne projekty realizują banki, ubezpieczyciele i reasekuratorzy. Korporacje wnoszą doświadczenie biznesowe, skalę działania i (czasem) fundusze, a start-upy nowe idee i niekonwencjonalne sposoby działania.

I tak po jednej stronie mamy garnitury i wyprasowane koszule, a po drugiej stylowo rozciągnięte swetry, kolorowe skarpetki i barwne oprawki okularów. Jednak nie o strój tu chodzi, ale o coraz zacieklejszą walkę o klienta w świecie niskich stóp procentowych i równie niskich marż. Prawda jest brutalna – większość prototypów nigdy nie zadziała, a genialne pomysły nie wytrzymają zderzenia z rzeczywistością biznesową. Taka jest natura innowacyjności. Ze stu nasion dziesięć wykiełkuje, a z dwóch wyrosną dorosłe rośliny.

Mimo wszystko gra jest warta świeczki i rozumieją to również niektórzy ubezpieczyciele nad Wisłą. Od jakiegoś czasu nowymi pomysłami na biznes interesuje się PZU, a Aviva zdecydowała się zaangażować w Huge Thing. W tej grze mogą wygrać wszyscy, zdobywając „na skróty” albo doświadczenie biznesowe, albo pomysły „spoza pudełka”, które nie mogłyby powstać w obrębie korporacji z przyczyn systemowych. Pamiętajmy, że żarówka nie powstała jako kolejne udoskonalenie świeczki – tymczasem korporacje zajmują się przede wszystkim „doskonaleniem świeczek”.

Do tegorocznej edycji Huge Thing zakwalifikowały się interesujące projekty (przykłady zamieszczam w tabelce). Jakie będą ich losy – przekonamy się. Bardzo obiecujące wydają się aplikacja do zamawiania wizyt lekarskich HomeDoctor, aplikacja rekrutacyjna Spotie.me czy narzędzie do inwestowania Capitalist. Kluczem do sukcesu niekoniecznie jest innowacyjność sama w sobie, ale zgrabne i efektywne kosztowo rozwiązanie konkretnego problemu.

Uczestnikom Huge Thing życzymy powodzenia, a przede wszystkim żelaznej wytrwałości. O najciekawszych projektach napiszemy na łamach „Gazety Ubezpieczeniowej”.
Aleksandra E. Wysocka
aleksandra.wysocka@gu.com.pl


Kundi

ubezpieczenia społecznościowe/grupowe

kundi.pl

HomeDoctor

zamawianie wizyty domowej przez aplikację mobilną

homedoctor.pl

Capitalist

platforma do inwestycji na giełdach całego świata, wsparte AI

www.Capitalist.pl

Spotie.me

aplikacja do rekrutacji (głównie branży IT)

www.spotie.me

Snowsurance

aplikacja do zakupów ubezpieczeń zimowych (narciarskich)

snowsurance.com

DeepDoc

bot wykrywający depresję na podstawie wrzucanych zdjęć do social media

www.deepdoc.pl

Bonsai

ubezpieczenia społecznościowe/grupowe

www.heybonsai.com


 

PZUW: Jakub Papuga zatwierdzony jako członek zarządu ds. ryzyka

18 maja na trzysta dziewięćdziesiątym posiedzeniu Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Jakuba Papugi na...


czytaj dalej

MediSky: Arkadiusz Piątek nowym dyrektorem generalnym na Polskę

Firma MediSky International mianowała Arkadiusza Piątka nowym dyrektorem generalnym na Polskę. Będzie on odpowiedzialny za wypracowanie...


czytaj dalej

Austria: VIG i Erste Group przedłużyły współpracę do 2033 r.

17 maja Erste Group i Vienna Insurance Group przedłużyły umowę o strategicznym partnerstwie. Dzięki zawartemu porozumieniu klienci obu podmiotów...


czytaj dalej

Cypr: Swiss Re i Revolut partnerami Hellas Direct w sektorze mieszkaniowym

Hellas Direct, internetowy ubezpieczyciel z Cypru, nawiązał współpracę ze Swiss Re i cyfrowym start-upem bankowym Revolut. Celem partnerstwa jest...


czytaj dalej

PBUK: Skutki uchwał SN obejmą również cudzoziemców

Ubezpieczeniowe skutki uchwał podjętych przez Sąd Najwyższy (SN) w dniu 27 marca tego roku obejmą również zdarzenia o charakterze transgranicznym....


czytaj dalej

Link4 Mama – nowa marka dla rodziców

Link4 Mama – taką nazwę nosi linia produktów Link4 dla przyszłych i obecnych rodziców. Kampanię promującą nową propozycję towarzystwa wspiera...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook