Ucieczka z pudełka
poniedziałek, 21 listopada 2016 10:31

14 listopada br. ruszyła kolejna edycja Huge Thing, w tym roku pod patronatem Avivy. Huge Thing (ang. wielka sprawa) to akcelerator biznesowy, który pozwala wybranym w rygorystycznych eliminacjach start-upom uczestniczyć w kilkutygodniowych, intensywnych warsztatach. Młodym przedsiębiorcom doradzają eksperci z różnych dziedzin, pomagając zamienić pomysł w produkt.

Romans dużych korporacji ze start-upami trwa co najmniej od 2014 r., a w ciągu ostatnich dwóch lat jeszcze się zintensyfikował. Na rynkach rozwiniętych wspólne projekty realizują banki, ubezpieczyciele i reasekuratorzy. Korporacje wnoszą doświadczenie biznesowe, skalę działania i (czasem) fundusze, a start-upy nowe idee i niekonwencjonalne sposoby działania.

I tak po jednej stronie mamy garnitury i wyprasowane koszule, a po drugiej stylowo rozciągnięte swetry, kolorowe skarpetki i barwne oprawki okularów. Jednak nie o strój tu chodzi, ale o coraz zacieklejszą walkę o klienta w świecie niskich stóp procentowych i równie niskich marż. Prawda jest brutalna – większość prototypów nigdy nie zadziała, a genialne pomysły nie wytrzymają zderzenia z rzeczywistością biznesową. Taka jest natura innowacyjności. Ze stu nasion dziesięć wykiełkuje, a z dwóch wyrosną dorosłe rośliny.

Mimo wszystko gra jest warta świeczki i rozumieją to również niektórzy ubezpieczyciele nad Wisłą. Od jakiegoś czasu nowymi pomysłami na biznes interesuje się PZU, a Aviva zdecydowała się zaangażować w Huge Thing. W tej grze mogą wygrać wszyscy, zdobywając „na skróty” albo doświadczenie biznesowe, albo pomysły „spoza pudełka”, które nie mogłyby powstać w obrębie korporacji z przyczyn systemowych. Pamiętajmy, że żarówka nie powstała jako kolejne udoskonalenie świeczki – tymczasem korporacje zajmują się przede wszystkim „doskonaleniem świeczek”.

Do tegorocznej edycji Huge Thing zakwalifikowały się interesujące projekty (przykłady zamieszczam w tabelce). Jakie będą ich losy – przekonamy się. Bardzo obiecujące wydają się aplikacja do zamawiania wizyt lekarskich HomeDoctor, aplikacja rekrutacyjna Spotie.me czy narzędzie do inwestowania Capitalist. Kluczem do sukcesu niekoniecznie jest innowacyjność sama w sobie, ale zgrabne i efektywne kosztowo rozwiązanie konkretnego problemu.

Uczestnikom Huge Thing życzymy powodzenia, a przede wszystkim żelaznej wytrwałości. O najciekawszych projektach napiszemy na łamach „Gazety Ubezpieczeniowej”.
Aleksandra E. Wysocka
aleksandra.wysocka@gu.com.pl


Kundi

ubezpieczenia społecznościowe/grupowe

kundi.pl

HomeDoctor

zamawianie wizyty domowej przez aplikację mobilną

homedoctor.pl

Capitalist

platforma do inwestycji na giełdach całego świata, wsparte AI

www.Capitalist.pl

Spotie.me

aplikacja do rekrutacji (głównie branży IT)

www.spotie.me

Snowsurance

aplikacja do zakupów ubezpieczeń zimowych (narciarskich)

snowsurance.com

DeepDoc

bot wykrywający depresję na podstawie wrzucanych zdjęć do social media

www.deepdoc.pl

Bonsai

ubezpieczenia społecznościowe/grupowe

www.heybonsai.com


 

Personalia: Lech Mrozowski w TUW Medicum

TUW Medicum poinformowało, że nowym członkiem jego zespołu został Lech Mrozowski, związany ostatnio z Vienna Insurance Group w Polsce.

Lech...


czytaj dalej

Link4: Maciej Krzysztoszek nowym rzecznikiem prasowym

Nowym rzecznikiem prasowym Link4 został Maciej Krzysztoszek, związany do niedawna z Komisją Nadzoru Finansowego (KNF) – informuje portal...


czytaj dalej

Generali: Austria wiodącym rynkiem dla Europy Środkowo-Wschodniej

Z dniem 1 stycznia 2018 r. Austria stanie się wiodącym rynkiem Generali dla regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Nowa struktura regionalna będzie...


czytaj dalej

PERILS: Szacunek strat po Herwarcie

Ubezpieczone szkody majątkowe spowodowane w październiku br. przez cyklon Herwart (głęboki aktywny niż, w Polsce nazwany Grzegorzem) w Austrii i...


czytaj dalej

Generali: Narzędzie do samodzielnej likwidacji szkód komunikacyjnych

AudaSmart – taką nazwę nosi wdrożone przez Generali narzędzie do samodzielnej likwidacji szkód komunikacyjnych. Dzięki tej opcji klienci...


czytaj dalej

Allianz Polska: Akcja #wdobrejsprawie na rzecz SOS Wioski Dziecięce

Allianz Polska przygotował świąteczną akcję na rzecz podopiecznych ze Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce. #wdobrejsprawie to internetowa...


czytaj dalej

Sprzedaż



 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Partnerzy