impact’16 fintech/insurtech: Start już za tydzień
środa, 30 listopada 2016 09:48

7 grudnia we Wrocławiu rozpocznie się dwudniowe impact’16 fintech/insurtech – spotkanie poświęcone innowacyjnym technologiom w sektorze finansowym. W jednym miejscu spotkają się założyciele startupów, prezesi banków i instytucji finansowych oraz przedstawiciele organów rządowych i środowiska akademickiego z całego świata. Dla najbardziej innowacyjnych firm z krajów Europy Centralnej przewidziano z kolei specjalny konkurs oraz tzw. spotkania matchingowe z korporacjami i instytucjami publicznymi. Patronem medialnym wydarzenia jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Agenda wydarzania będzie oparta na najważniejszych trendach w sektorze fintech i insurtech. Wśród poruszonych zagadnień znajdą się m.in. blockchain i kryptowaluty, nowe modele płatności, inwestycje w sektorach fintech i insurtech, nowe regulacje, rynki kapitałowe czy usługi sektora fintech dla organizacji spoza sektora finansowego.

Kongres rozpoczną wystąpienia wicepremierów: Jarosława GowinaMateusza Morawieckiego. Jednak podczas samego spotkania w rolach głównych wystąpią przedstawiciele firm technologicznych oraz instytucji finansowych z różnych rynków. Pojawią się gwiazdy światowej areny fintech, takie jak Ricky Knox z Tandem Banku, Alexander Graubner-Mueller z Kreditech czy Yoni Assia z eToro. Polska reprezentacja będzie składać się zarówno z osób działających w naszym kraju, m.in. Cezarego Stypułkowskiego, prezesa mBanku, Brunona Bartkiewicza, prezesa ING Banku Śląskiego, Wojciecha Sobieraja, prezesa Alior Banku, czy Michała Krupińskiego, prezesa PZU SA, oraz robiących karierę za granicą, takich jak: Marta Krupińska z Azimo, Krzysztof Kujawa z Gabi czy Sebastian Siemiątkowski z Klarny.

Oprócz wystąpień na głównej scenie, organizatorzy zaplanowali przedsięwzięcia dedykowane bezpośrednio środowisku startupowemu. Startup4export to format konkursu dla najbardziej innowacyjnych startupów z regionu krajów Europy Centralnej, w którym ich założyciele będą przedstawiać swoje pomysły przed międzynarodowym jury złożonym z ekspertów sektora fintech. Głównym założeniem jest znalezienie nowych rynków dla dobrych pomysłów. I tak, eksperci z Polski, Singapuru, Izraela oraz Stanów Zjednoczonych oceniać będą, czy dany biznes ma rozwiązania, które sprawdzą się np. w Indiach, Kazachstanie czy Ukrainie. Z kolei Impact match to seria ponad 250 sesji matchingowych startupów z korporacjami oraz firmami technologicznymi. Tzw. matchingi to spotkania, podczas których eksperci, przedstawiciele instytucji publicznych oraz otoczenie biznesowe spotkają się z młodymi firmami sektora fintech/insurtech, by poszukać projektów, które mogliby zrealizować razem.

W ramach wydarzenia przewidziane są również spotkania robocze przedstawicieli jednostek edukacyjnych oraz biznesu, którzy wspólnie podejmą próbę opracowania rekomendacji do programu edukacyjnego, poświęconego tematyce fintech/insurtech. Efektem EDUhacktonu mają być rekomendacje zmian w programach na polskich uczelniach wyższych w kontekście lepszego przygotowania absolwentów na rewolucję fintech. Wyniki całodniowych prac w podgrupach zostaną zaprezentowane drugiego dnia wydarzenia.
Więcej informacji oraz rejestracja na wydarzenie dostępna jest pod adresem www.impactcee.com.
(AM, źródło: impactcee.com)

 

Aegon: Michał Biedzki odchodzi, Marc van der Ploeg nowym szefem

21 kwietnia Aegon w Polsce poinformował, że Michał Biedzki, prezes Aegon TUnŻ kierujący działalnością holenderskiej firmy w naszym kraju, złożył...


czytaj dalej

PZU Życie: Roman Pałac pełniącym obowiązki prezesa

Dotychczasowy prezes PZU Życie Paweł Surówka opuścił zajmowane stanowisko i został przewodniczącym rady nadzorczej spółki. Obowiązki szefa...


czytaj dalej

Świat: Ryzyko polityczne budzi coraz większe obawy

Dziś ryzyko polityczne niepokoi mnie bardziej niż kiedykolwiek – przyznał Evan Freely z największej na świecie firmy brokerskiej Marsh & McLennan....


czytaj dalej

Kajmany: Wysyp licencji dla ubezpieczycieli

Początek 2017 r. okazał się okresem obfitości dla branży ubezpieczeniowej Kajmanów. W I kw. wydano 8 nowych licencji na działalność...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Internetowa sprzedaż wciąż kusi

Mimo że dotychczasową karierę directu w polskich ubezpieczeniach trudno uznać za oszałamiającą – zwłaszcza jeśli pamięta się entuzjazm...


czytaj dalej

Concordia: Prawie pół miliarda zebranych składek

Wynik finansowy Grupy Concordia Ubezpieczenia w 2016 r. wyniósł łącznie +10,3 mln zł, przy sprzedaży w wysokości 424,3 mln zł.

WTUŻiR Concordia...


czytaj dalej

Sprzedaż



 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Partnerzy