impact’16 fintech/insurtech: Start już za tydzień
środa, 30 listopada 2016 09:48

7 grudnia we Wrocławiu rozpocznie się dwudniowe impact’16 fintech/insurtech – spotkanie poświęcone innowacyjnym technologiom w sektorze finansowym. W jednym miejscu spotkają się założyciele startupów, prezesi banków i instytucji finansowych oraz przedstawiciele organów rządowych i środowiska akademickiego z całego świata. Dla najbardziej innowacyjnych firm z krajów Europy Centralnej przewidziano z kolei specjalny konkurs oraz tzw. spotkania matchingowe z korporacjami i instytucjami publicznymi. Patronem medialnym wydarzenia jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Agenda wydarzania będzie oparta na najważniejszych trendach w sektorze fintech i insurtech. Wśród poruszonych zagadnień znajdą się m.in. blockchain i kryptowaluty, nowe modele płatności, inwestycje w sektorach fintech i insurtech, nowe regulacje, rynki kapitałowe czy usługi sektora fintech dla organizacji spoza sektora finansowego.

Kongres rozpoczną wystąpienia wicepremierów: Jarosława GowinaMateusza Morawieckiego. Jednak podczas samego spotkania w rolach głównych wystąpią przedstawiciele firm technologicznych oraz instytucji finansowych z różnych rynków. Pojawią się gwiazdy światowej areny fintech, takie jak Ricky Knox z Tandem Banku, Alexander Graubner-Mueller z Kreditech czy Yoni Assia z eToro. Polska reprezentacja będzie składać się zarówno z osób działających w naszym kraju, m.in. Cezarego Stypułkowskiego, prezesa mBanku, Brunona Bartkiewicza, prezesa ING Banku Śląskiego, Wojciecha Sobieraja, prezesa Alior Banku, czy Michała Krupińskiego, prezesa PZU SA, oraz robiących karierę za granicą, takich jak: Marta Krupińska z Azimo, Krzysztof Kujawa z Gabi czy Sebastian Siemiątkowski z Klarny.

Oprócz wystąpień na głównej scenie, organizatorzy zaplanowali przedsięwzięcia dedykowane bezpośrednio środowisku startupowemu. Startup4export to format konkursu dla najbardziej innowacyjnych startupów z regionu krajów Europy Centralnej, w którym ich założyciele będą przedstawiać swoje pomysły przed międzynarodowym jury złożonym z ekspertów sektora fintech. Głównym założeniem jest znalezienie nowych rynków dla dobrych pomysłów. I tak, eksperci z Polski, Singapuru, Izraela oraz Stanów Zjednoczonych oceniać będą, czy dany biznes ma rozwiązania, które sprawdzą się np. w Indiach, Kazachstanie czy Ukrainie. Z kolei Impact match to seria ponad 250 sesji matchingowych startupów z korporacjami oraz firmami technologicznymi. Tzw. matchingi to spotkania, podczas których eksperci, przedstawiciele instytucji publicznych oraz otoczenie biznesowe spotkają się z młodymi firmami sektora fintech/insurtech, by poszukać projektów, które mogliby zrealizować razem.

W ramach wydarzenia przewidziane są również spotkania robocze przedstawicieli jednostek edukacyjnych oraz biznesu, którzy wspólnie podejmą próbę opracowania rekomendacji do programu edukacyjnego, poświęconego tematyce fintech/insurtech. Efektem EDUhacktonu mają być rekomendacje zmian w programach na polskich uczelniach wyższych w kontekście lepszego przygotowania absolwentów na rewolucję fintech. Wyniki całodniowych prac w podgrupach zostaną zaprezentowane drugiego dnia wydarzenia.
Więcej informacji oraz rejestracja na wydarzenie dostępna jest pod adresem www.impactcee.com.
(AM, źródło: impactcee.com)

 

Pocztowe TUnŻ: Wojciech Kwiatkowski za Marcina Łuczyńskiego w zarządzie

Z dniem 26 czerwca Marcin Łuczyński przestał pełnić funkcję członka zarządu Pocztowego Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie. W związku z tym rada...


czytaj dalej

Nationale-Nederlanden: Anita Bogusz członkiem zarządu ds. ryzyka

22 czerwca, na trzysta sześćdziesiątym pierwszym posiedzeniu Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Anity...


czytaj dalej

Atradius: Branża ICT w obliczu kolejnych wyzwań

Globalny rynek ICT będzie się rozwijać, a sprzedaż technologii, produktów i usług wzrośnie o 2,5% w 2017 r. . Mimo to w wielu krajach rozwiniętych...


czytaj dalej

AGCS: Technologia a bezpieczeństwo na morzu

Szkodowość w transporcie morskim zmalała w ciągu dekady o 50%. W 2016 r. liczba szkód była najniższa w ostatnim dziesięcioleciu. Korzystny trend...


czytaj dalej

Santander Consumer Bank: Kierowcy cenią auto assistance

Właściciele samochodów cenią wsparcie oferowane przez assistance w trudnych sytuacjach na trasie. Dla ponad trzech czwartych badanych...


czytaj dalej

Ubea.pl: Agenci filarem sprzedaży

W 2015 roku sprzedaż za pośrednictwem agentów stanowiła dwie trzecie rocznego przypisu składki brutto  sektora ubezpieczeń w Polsce – wynika z...


czytaj dalej

Sprzedaż



 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Partnerzy