Opanować chaos – w poszukiwaniu jakości na rynku pośrednictwa
czwartek, 08 grudnia 2016 00:13

Rozmowa z Markiem Borowiczem, prezesem zarządu Expectum

Aleksandra E. Wysocka: – Co to jest Expectum?
Marek Borowicz:
– Grupa EXPECTUM to niezależny operator na rynku pośrednictwa ubezpieczeniowego. Dostarczamy kompleksową obsługę klientom indywidualnym i biznesowym, a także tworzymy dedykowane rozwiązania produktowe dla segmentu małych i średnich multiagencji ubezpieczeniowych.

W czym się specjalizujecie?

– Naszą domeną jest pomoc agentom ubezpieczeniowym w wykorzystaniu potencjału portfela ich klientów. Jesteśmy odpowiedzią na chaos, jaki panuje na rynku. Mnogość produktów w multiwariantach, co rusz to nowe rozwiązania technologiczne, sprowadzanie agenta do roli „końcówki” w systemie. Wszystko to wypacza , co najcenniejsze – relacje z klientem.

Co macie do zaoferowania pośrednikom? Jaki jest Wasz pomysł na współpracę z nimi?
– Uczciwe partnerstwo, polegające na dostarczaniu autorskich produktów opartych na prostocie. Naszym zdaniem tylko przejrzyste i zrozumiałe rozwiązania mogą budować długotrwałą relację z klientem. Zwłaszcza w obliczu wyzwań związanych ze sprzedażą produktów komunikacyjnych, z którymi na codzień borykają się pośrednicy.

Ilu macie zewnętrznych partnerów w tym momencie (umowy, OFWCA)?
– W chwili obecnej współpracujemy ze 110 autonomicznymi agencjami, co przekłada się na liczbę ok. 300 OFWCA.

Czy ubezpieczenia zdrowotne to przyszłościowy biznes dla agenta?
– Każdy produkt wzmacniający relacje z klientem oraz zapewniający stały przychód jest fundamentem w budowaniu biznesu. Ubezpieczenie zdrowotne jest konieczną odpowiedzią na potrzeby rynku, które przejawiają się w ogromnej ilości zapytań klientów o te rozwiązania. W grupach otwartych – które są naszą specjalnością – sztuką jest znaleźć optymalne parametry produktu, aby był rentowny dla pośrednika i TU, a jednocześnie korzystny zakresowo i stabilny cenowo dla klienta.

Od czego zacząć, jeśli ktoś nie zna się na sprzedaży ubezpieczeń grupowych?
– Od kontaktu z EXPECTUM (uśmiech)! Zdecydowanie sprzedaż produktów grupowych należy zacząć od zrozumienia specyfiki tego segmentu, a tego można nauczyć się od tych, którzy tworzą takie grupy z powodzeniem od wielu lat.

Proszę powiedzieć parę słów o Waszym produkcie zdrowotnym – czym się charakteryzuje, do kogo jest skierowany, kto go dostarcza?
– Przede wszystkim charakteryzuje go odmienna od wszystkich konstrukcja. Tworząc go, myśleliśmy o największej grupie, najlepszych z punktu widzenia produktu zdrowotnego. Zbudowaliśmy go we współpracy z ekspertami z TU ZDROWIE – to jedyne towarzystwo na rynku, które specjalizuje się tylko i wyłącznie w tym segmencie. To wszystko zdecydowało o tym, że mamy receptę na sprzedaż ubezpieczeń zdrowotnych.

Jakie macie plany na dalszy rozwój biznesu?
– Kontynuujemy ścieżkę rozwoju naszej sieci zewnętrznej, lecz priorytetem dla nas są bezpośrednia relacja z agentem i pełne wsparcie – od zaangażowanego menedżera, przez prosty system sprzedażowy, po gotowe materiały marketingowe.

Dziękuję za rozmowę.
Aleksandra E. Wysocka

Marek Borowicz, prezes zarządu Expectum, od blisko 20 lat w branży finansowej, przez bankowość po ubezpieczenia. Wizjoner, dla którego biznes jest platformą do budowania trwałych i uczciwych relacji z otoczeniem.



 

Personalia: Lech Mrozowski w TUW Medicum

TUW Medicum poinformowało, że nowym członkiem jego zespołu został Lech Mrozowski, związany ostatnio z Vienna Insurance Group w Polsce.

Lech...


czytaj dalej

Link4: Maciej Krzysztoszek nowym rzecznikiem prasowym

Nowym rzecznikiem prasowym Link4 został Maciej Krzysztoszek, związany do niedawna z Komisją Nadzoru Finansowego (KNF) – informuje portal...


czytaj dalej

Generali: Austria wiodącym rynkiem dla Europy Środkowo-Wschodniej

Z dniem 1 stycznia 2018 r. Austria stanie się wiodącym rynkiem Generali dla regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Nowa struktura regionalna będzie...


czytaj dalej

PERILS: Szacunek strat po Herwarcie

Ubezpieczone szkody majątkowe spowodowane w październiku br. przez cyklon Herwart (głęboki aktywny niż, w Polsce nazwany Grzegorzem) w Austrii i...


czytaj dalej

Generali: Narzędzie do samodzielnej likwidacji szkód komunikacyjnych

AudaSmart – taką nazwę nosi wdrożone przez Generali narzędzie do samodzielnej likwidacji szkód komunikacyjnych. Dzięki tej opcji klienci...


czytaj dalej

Allianz Polska: Akcja #wdobrejsprawie na rzecz SOS Wioski Dziecięce

Allianz Polska przygotował świąteczną akcję na rzecz podopiecznych ze Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce. #wdobrejsprawie to internetowa...


czytaj dalej

Sprzedaż



 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Partnerzy