Opanować chaos – w poszukiwaniu jakości na rynku pośrednictwa
czwartek, 08 grudnia 2016 00:13

Rozmowa z Markiem Borowiczem, prezesem zarządu Expectum

Aleksandra E. Wysocka: – Co to jest Expectum?
Marek Borowicz:
– Grupa EXPECTUM to niezależny operator na rynku pośrednictwa ubezpieczeniowego. Dostarczamy kompleksową obsługę klientom indywidualnym i biznesowym, a także tworzymy dedykowane rozwiązania produktowe dla segmentu małych i średnich multiagencji ubezpieczeniowych.

W czym się specjalizujecie?

– Naszą domeną jest pomoc agentom ubezpieczeniowym w wykorzystaniu potencjału portfela ich klientów. Jesteśmy odpowiedzią na chaos, jaki panuje na rynku. Mnogość produktów w multiwariantach, co rusz to nowe rozwiązania technologiczne, sprowadzanie agenta do roli „końcówki” w systemie. Wszystko to wypacza , co najcenniejsze – relacje z klientem.

Co macie do zaoferowania pośrednikom? Jaki jest Wasz pomysł na współpracę z nimi?
– Uczciwe partnerstwo, polegające na dostarczaniu autorskich produktów opartych na prostocie. Naszym zdaniem tylko przejrzyste i zrozumiałe rozwiązania mogą budować długotrwałą relację z klientem. Zwłaszcza w obliczu wyzwań związanych ze sprzedażą produktów komunikacyjnych, z którymi na codzień borykają się pośrednicy.

Ilu macie zewnętrznych partnerów w tym momencie (umowy, OFWCA)?
– W chwili obecnej współpracujemy ze 110 autonomicznymi agencjami, co przekłada się na liczbę ok. 300 OFWCA.

Czy ubezpieczenia zdrowotne to przyszłościowy biznes dla agenta?
– Każdy produkt wzmacniający relacje z klientem oraz zapewniający stały przychód jest fundamentem w budowaniu biznesu. Ubezpieczenie zdrowotne jest konieczną odpowiedzią na potrzeby rynku, które przejawiają się w ogromnej ilości zapytań klientów o te rozwiązania. W grupach otwartych – które są naszą specjalnością – sztuką jest znaleźć optymalne parametry produktu, aby był rentowny dla pośrednika i TU, a jednocześnie korzystny zakresowo i stabilny cenowo dla klienta.

Od czego zacząć, jeśli ktoś nie zna się na sprzedaży ubezpieczeń grupowych?
– Od kontaktu z EXPECTUM (uśmiech)! Zdecydowanie sprzedaż produktów grupowych należy zacząć od zrozumienia specyfiki tego segmentu, a tego można nauczyć się od tych, którzy tworzą takie grupy z powodzeniem od wielu lat.

Proszę powiedzieć parę słów o Waszym produkcie zdrowotnym – czym się charakteryzuje, do kogo jest skierowany, kto go dostarcza?
– Przede wszystkim charakteryzuje go odmienna od wszystkich konstrukcja. Tworząc go, myśleliśmy o największej grupie, najlepszych z punktu widzenia produktu zdrowotnego. Zbudowaliśmy go we współpracy z ekspertami z TU ZDROWIE – to jedyne towarzystwo na rynku, które specjalizuje się tylko i wyłącznie w tym segmencie. To wszystko zdecydowało o tym, że mamy receptę na sprzedaż ubezpieczeń zdrowotnych.

Jakie macie plany na dalszy rozwój biznesu?
– Kontynuujemy ścieżkę rozwoju naszej sieci zewnętrznej, lecz priorytetem dla nas są bezpośrednia relacja z agentem i pełne wsparcie – od zaangażowanego menedżera, przez prosty system sprzedażowy, po gotowe materiały marketingowe.

Dziękuję za rozmowę.
Aleksandra E. Wysocka

Marek Borowicz, prezes zarządu Expectum, od blisko 20 lat w branży finansowej, przez bankowość po ubezpieczenia. Wizjoner, dla którego biznes jest platformą do budowania trwałych i uczciwych relacji z otoczeniem.



 

PZUW: Jakub Papuga zatwierdzony jako członek zarządu ds. ryzyka

18 maja na trzysta dziewięćdziesiątym posiedzeniu Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Jakuba Papugi na...


czytaj dalej

MediSky: Arkadiusz Piątek nowym dyrektorem generalnym na Polskę

Firma MediSky International mianowała Arkadiusza Piątka nowym dyrektorem generalnym na Polskę. Będzie on odpowiedzialny za wypracowanie...


czytaj dalej

Austria: VIG i Erste Group przedłużyły współpracę do 2033 r.

17 maja Erste Group i Vienna Insurance Group przedłużyły umowę o strategicznym partnerstwie. Dzięki zawartemu porozumieniu klienci obu podmiotów...


czytaj dalej

Cypr: Swiss Re i Revolut partnerami Hellas Direct w sektorze mieszkaniowym

Hellas Direct, internetowy ubezpieczyciel z Cypru, nawiązał współpracę ze Swiss Re i cyfrowym start-upem bankowym Revolut. Celem partnerstwa jest...


czytaj dalej

PBUK: Skutki uchwał SN obejmą również cudzoziemców

Ubezpieczeniowe skutki uchwał podjętych przez Sąd Najwyższy (SN) w dniu 27 marca tego roku obejmą również zdarzenia o charakterze transgranicznym....


czytaj dalej

Link4 Mama – nowa marka dla rodziców

Link4 Mama – taką nazwę nosi linia produktów Link4 dla przyszłych i obecnych rodziców. Kampanię promującą nową propozycję towarzystwa wspiera...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook