Compensa: Oczekiwania pracowników napędzają segment zdrowotny
czwartek, 08 grudnia 2016 02:00

Obecna dominująca rola pracowników wymaga od przedsiębiorców zmiany podejścia do systemu wynagradzania zatrudnionych oraz sposobu rekrutacji. Najczęściej oznacza to oferowanie pracownikom i kandydatom do pracy benefitów pozapłacowych. Najbardziej atrakcyjne świadczenie, wskazane przez 50% ankietowanych w badaniu „Świadczenia dodatkowe w oczach pracowników w 2016 roku” firmy Sedlak & Sedlak, to rozszerzony pakiet opieki medycznej. Wspomniane oczekiwania mają wpływ na rynek ubezpieczeniowy.

- Rynek ubezpieczeń zdrowotnych rozwija się w dobrym, dwucyfrowym tempie i branża wiąże z tą kategorią produktów duże nadzieje. Rośnie zarówno liczba prywatnych, jak i grupowych polis. Nie da się ukryć, że w drugim przypadku głównym katalizatorem rozwoju jest i w najbliższym czasie będzie tzw. rynek pracownika, bo dzięki ubezpieczeniom, niezależnie od wielkości i branży, zakłady pracy budują lojalność wśród potencjalnie lub obecnie zatrudnionych osób – mówi Dorota Bartkowska, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Zdrowotnych w Compensa TU.

Według ubezpieczyciela głównym powodem rosnącego zainteresowania ubezpieczeniami zdrowotnymi jest niewydolność publicznego systemu opieki medycznej. Według fundacji Wealth Health Care średni czas oczekiwania na świadczenia medyczne w ramach Narodowego Funduszu Zdrowia ponownie zwiększył się w 2016 r. i wynosi obecnie 3 miesiące. Starzejące się społeczeństwa i rozwój technologii medycznej sprawiają, że systemy państwowej opieki zdrowotnej w krajach europejskich – bo warto podkreślić, że ten problem dotyka nie tylko Polski – nie są w stanie udźwignąć zapotrzebowania obywateli na opiekę medyczną. Prywatne leczenie jest w tym kontekście postrzegane jako alternatywa i uzupełnienie publicznych świadczeń.

Podstawową wartością ubezpieczenia zdrowotnego jest możliwość szybkiego skorzystania z konsultacji lekarskich w sieci placówek zlokalizowanych na terenie całego kraju. W przypadku lekarza rodzinnego, internisty i pediatry od momentu zgłoszenia u ubezpieczyciela do wejścia do gabinetu nie mijają więcej niż 24 godziny. Z kolei na wizytę u specjalisty czeka się zazwyczaj nie dłużej niż 5 dni. Dodatkowo w ramach polisy można korzystać z takich świadczeń i usług, jak konsultacje profesorskie, badania diagnostyczne, pielęgniarskie zabiegi ambulatoryjne, szczepienia, medycyna pracy czy assistance medyczne.

- Z naszych doświadczeń wynika, że pracownicy na równi z szerokim zakresem świadczeń w ramach ubezpieczenia cenią możliwość objęcia pakietem medycznym członków swojej rodziny. To rozwiązanie bez wątpienia przydatne, bo dzięki niemu można np. zamówić wizytę lekarza w domu w przypadku choroby dziecka lub skorzystać z badań i konsultacji lekarskich w okresie przedporodowym. Pracodawcy bardzo często opłacają zatrudnionym wariant rodzinny polisy lub proponują im opcję współpłacenia za włączenie najbliższych do grupowego pakietu medycznego za cenę znacznie korzystniejszą od tej obowiązującej dla klienta indywidualnego – zauważa Dorota Bartkowska.
(AM, źródło: Newseria)

 

PZU Życie: Roman Pałac nowym prezesem zarządu

26 kwietnia rada nadzorcza PZU Życie podjęła jednogłośnie uchwałę powołującą Romana Pałaca na stanowisko prezesa zarządu spółki. Dotychczas pełnił...


czytaj dalej

Ubezpieczenia Pocztowe: Zbigniew Pusz zatwierdzony na stanowisku prezesa

25 kwietnia Komisja Nadzoru Finansowego jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Zbigniewa Pusza na stanowisko prezesa zarządu Pocztowego...


czytaj dalej

Aviva: Udziały w joint venture w Wietnamie

Brytyjska Aviva nabyła od banku VietinBank wszystkie należące do niego 50% udziałów w firmie ubezpieczeń na życie będącej joint venture VietinBank...


czytaj dalej

Chiny: Nadzór nad kontrolą ryzyka

Chiński regulator ubezpieczeniowy zapowiedział, że usprawni nadzór nad firmami ubezpieczeniowymi, aby mieć pewność, że stosują się do wymogu...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Towarzystwa oczekują znaczącego wzrostu zysku

Minimalny spadek przypisu składki, głównie dzięki wyhamowaniu spadku sprzedaży w sektorze życiowym, oraz wyraźny wzrost wyniku finansowego za...


czytaj dalej

KUKE: Porozumienie o współpracy z chińską agencją kredytów eksportowych

Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych i China Export & Credit Insurance Corporaction (Sinosure), największa ECA (Export Credit Agency) na...


czytaj dalej

Sprzedaż



 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Partnerzy