Compensa: Oczekiwania pracowników napędzają segment zdrowotny
czwartek, 08 grudnia 2016 02:00

Obecna dominująca rola pracowników wymaga od przedsiębiorców zmiany podejścia do systemu wynagradzania zatrudnionych oraz sposobu rekrutacji. Najczęściej oznacza to oferowanie pracownikom i kandydatom do pracy benefitów pozapłacowych. Najbardziej atrakcyjne świadczenie, wskazane przez 50% ankietowanych w badaniu „Świadczenia dodatkowe w oczach pracowników w 2016 roku” firmy Sedlak & Sedlak, to rozszerzony pakiet opieki medycznej. Wspomniane oczekiwania mają wpływ na rynek ubezpieczeniowy.

- Rynek ubezpieczeń zdrowotnych rozwija się w dobrym, dwucyfrowym tempie i branża wiąże z tą kategorią produktów duże nadzieje. Rośnie zarówno liczba prywatnych, jak i grupowych polis. Nie da się ukryć, że w drugim przypadku głównym katalizatorem rozwoju jest i w najbliższym czasie będzie tzw. rynek pracownika, bo dzięki ubezpieczeniom, niezależnie od wielkości i branży, zakłady pracy budują lojalność wśród potencjalnie lub obecnie zatrudnionych osób – mówi Dorota Bartkowska, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Zdrowotnych w Compensa TU.

Według ubezpieczyciela głównym powodem rosnącego zainteresowania ubezpieczeniami zdrowotnymi jest niewydolność publicznego systemu opieki medycznej. Według fundacji Wealth Health Care średni czas oczekiwania na świadczenia medyczne w ramach Narodowego Funduszu Zdrowia ponownie zwiększył się w 2016 r. i wynosi obecnie 3 miesiące. Starzejące się społeczeństwa i rozwój technologii medycznej sprawiają, że systemy państwowej opieki zdrowotnej w krajach europejskich – bo warto podkreślić, że ten problem dotyka nie tylko Polski – nie są w stanie udźwignąć zapotrzebowania obywateli na opiekę medyczną. Prywatne leczenie jest w tym kontekście postrzegane jako alternatywa i uzupełnienie publicznych świadczeń.

Podstawową wartością ubezpieczenia zdrowotnego jest możliwość szybkiego skorzystania z konsultacji lekarskich w sieci placówek zlokalizowanych na terenie całego kraju. W przypadku lekarza rodzinnego, internisty i pediatry od momentu zgłoszenia u ubezpieczyciela do wejścia do gabinetu nie mijają więcej niż 24 godziny. Z kolei na wizytę u specjalisty czeka się zazwyczaj nie dłużej niż 5 dni. Dodatkowo w ramach polisy można korzystać z takich świadczeń i usług, jak konsultacje profesorskie, badania diagnostyczne, pielęgniarskie zabiegi ambulatoryjne, szczepienia, medycyna pracy czy assistance medyczne.

- Z naszych doświadczeń wynika, że pracownicy na równi z szerokim zakresem świadczeń w ramach ubezpieczenia cenią możliwość objęcia pakietem medycznym członków swojej rodziny. To rozwiązanie bez wątpienia przydatne, bo dzięki niemu można np. zamówić wizytę lekarza w domu w przypadku choroby dziecka lub skorzystać z badań i konsultacji lekarskich w okresie przedporodowym. Pracodawcy bardzo często opłacają zatrudnionym wariant rodzinny polisy lub proponują im opcję współpłacenia za włączenie najbliższych do grupowego pakietu medycznego za cenę znacznie korzystniejszą od tej obowiązującej dla klienta indywidualnego – zauważa Dorota Bartkowska.
(AM, źródło: Newseria)

 

GrECo JLT Services: Marek Mozer dyrektorem operacyjnym

Od września Marek Mozer pełni funkcję dyrektora operacyjnego GrECo JLT Services. Do jego kompetencji należy nadzór nad obszarem współpracy z...


czytaj dalej

Euler Hermes: Krzysztof Rzepka szefem działów odszkodowań i windykacji

Krzysztof Rzepka został powołany na dyrektora zarządzającego Biurem Windykacji i Likwidacji Szkód Euler Hermes. Na tym stanowisku będzie...


czytaj dalej

S&P: Perspektywa dla Lloyd’s negatywna

Agencja S&P Global Ratings zrewidowała perspektywę dla Lloyd’s ze stabilnej na negatywną. Jednocześnie potwierdziła przyznane rynkowi Lloyd’s...


czytaj dalej

Munich Re: Giuseppina Albo odchodzi do Hamilton Insurance

Munich Re poinformował, że z końcem roku Giuseppina Albo opuści zarząd reasekuratora, aby z początkiem  2018 r. objąć stanowisko prezesa Hamilton...


czytaj dalej

Colonnade: Pierwszy kwartał działalności w Polsce

Polski oddział Colonnade Insurance dokonał podsumowania pierwszych trzech miesięcy funkcjonowania pod nową marką.

1 lipca Colonnade rozpoczął...


czytaj dalej

Gothaer TU: Ubezpieczenie i odpowiedzialność za uszkodzenia nagrobka

W związku ze zbliżającym się dniem Wszystkich Świętych eksperci podpowiadają, jak ubezpieczyć nagrobek, oraz tłumaczą, kiedy za szkody odpowiada...


czytaj dalej

Sprzedaż



 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Partnerzy