Compensa: W sezonie grzewczym wzrasta liczba pożarów
czwartek, 08 grudnia 2016 02:39

Wraz z rozpoczęciem sezonu grzewczego ponad dwukrotnie rośnie liczba zgłaszanych do ubezpieczycieli pożarów w budynkach mieszkalnych. Straż Pożarna podaje, że główną przyczyną pojawiania się ognia jest nieuważne korzystanie z ogrzewania. Z danych Compensy wynika, że liczba zgłaszanych w IV kwartale pożarów w mieszkaniach, domach i miejscach prowadzenia działalności gospodarczej jest aż o 37% większa w porównaniu z okresem letnim*.

– W kategorii pożarów w budynkach mieszkalnych ten wzrost jest jeszcze bardziej widoczny i wynosi aż 145%. Trafiające do nas zgłoszenia to sytuacje losowe, wynikające często z nieostrożności właścicieli domów i mieszkań. Teoretycznie wielu pożarów dałoby się z pewnością uniknąć, ale praktyka pokazuje, że nigdy nie da się mieć całkowitej pewności skutecznego zabezpieczenia przed ogniem. To dlatego przydaje się ubezpieczenie, które nie uchroni co prawda przed pożarem, ale pozwoli poradzić sobie z jego finansowymi skutkami – mówi Andrzej Paduszyński, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Indywidualnych w Compensa TU.

Ogień to jedno z podstawowych ryzyk, przed którymi chroni ubezpieczenie nieruchomości. Zabezpiecza ono przede wszystkim elementy konstrukcyjne domu lub mieszkania, ale można jego zakres poszerzyć o tzw. ruchomości domowe. Zaliczają się do nich m.in. sprzęty codziennego użytku czy rzeczy osobiste (a więc meble, odzież, sprzęt RTV/AGD itd.). W polisie można również uwzględnić elementy przynależące do nieruchomości, m.in. garaż, piwnicę, wyposażenie ogrodu, a nawet antenę satelitarną. W trakcie wyboru odpowiedniej ochrony należy również pamiętać o dostosowaniu limitów i sumy ubezpieczenia do wartości mienia. W tym kontekście istotna jest świadomość, że zaniżanie wartości nieruchomości w celu obniżenia składki może spowodować, że wypłacone odszkodowanie nie wystarczy na pokrycie wszystkich szkód.

- Oczywiście niższa wartość nieruchomości powoduje, że niższa jest też cena polisy. Jednak szukanie w tym oszczędności jest złym pomysłem, bo może powodować niedoubezpieczenie. Nie warto ryzykować dla np. kilkudziesięciu złotych oszczędności, zwłaszcza że podstawowym zadaniem ubezpieczenia jest realne wsparcie w trudnej sytuacji finansowej. Posiadacz polisy musi mieć pewność, że jego mienie jest chronione w wystarczającym stopniu – mówi Andrzej Paduszyński.

Przypomina, że ubezpieczyciel ma prawo odmówić wypłaty odszkodowania, gdy pożar zostanie spowodowany przez właściciela umyślnie lub wskutek jego tzw. rażącego niedbalstwa.
*Dane Compensy za 2015 rok – porównano 3-miesięczne okresy: czerwiec-sierpień i październik-grudzień.
(AM, źródło: Brandscope)

 

Prudential: Sławomir Bełz dyrektorem sprzedaży agencyjnej

Sławomir Bełz został dyrektorem sprzedaży agencyjnej Prudential w Polsce. Swoje obowiązki pełni od 11 czerwca. Robert Zagata, dotychczasowy...


czytaj dalej

Friss: Krzysztof Jabłoński pokieruje rozwojem biznesu w regionie CEE

Z początkiem maja Krzysztof Jabłoński dołączył do zespołu Friss – globalnego dostawcy rozwiązań informatycznych w zakresie oprogramowania do...


czytaj dalej

VIG: Milion euro na rozwój pięciu innowacji

Vienna Insurance Group (VIG) rozstrzygnęła wewnętrzny konkurs na innowacyjne rozwiązania cyfrowe. W ramach inicjatywy VIG Xelerate grupa wybrała...


czytaj dalej

Lemonade: Pozew w imię standardów etycznych

Funkcjonująca z wykorzystaniem sztucznej inteligencji firma z branży insurtech, Lemonade Insurance Company, wniosła pozew przeciwko ONE Insurance,...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Koncentracja i stabilizacja w sektorze życiowym

W pierwszym kwartale tego roku rynek życiowy utrzymał, a nawet nieco zwiększył utrzymujący się od lat silny poziom koncentracji. Pięć największych...


czytaj dalej

Sotrender: Maj na ubezpieczeniowym Facebooku

Z najnowszej odsłony raportu „Facebook Trends” autorstwa firmy Sotrender wynika, że w maju największą liczbą fanów legitymowały się „Wrzucam na...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook