Zakup banku bez związku z podwyżkami cen OC w PZU SA
poniedziałek, 12 grudnia 2016 09:48

Prezes PZU SA Michał Krupiński zapewnił, że zakup akcji Pekao przez ubezpieczyciela i Polski Fundusz Rozwoju nie nic wspólnego z podwyżką polis OC – informują media.

- Te rzeczy nie są w żaden sposób związane. PZU nabył bank ze środków odłożonych na przestrzeni wielu lat. Do tego dla sfinansowania transakcji w przyszłości emitowane będą obligacje, które pomogą sfinansować te transakcję – mówił Michał Krupiński, który był gościem „Sygnałów Dnia” w radiowej jedynce – podał „Puls Biznesu” za PAP*.

Z kolei w wywiadzie dla „Dziennika Gazety Prawnej”** szef zakładu ujawnił, że rozmowy w sprawie przejęcia pakietu akcji Pekao rozpoczęły się we wrześniu, a z ofertą przeprowadzenia transakcji zwróciła się strona włoska. Powtórzył też, że zakup Pekao oznaczać będzie realizację założonego w strategii poziomu posiadania aktywów bankowych, dlatego PZU nie przewiduje kolejnych akwizycji tym sektorze. Krupiński zdradził też, że w związku z przejęciem banku wypłata części zysku może zostać ograniczona, ale sama akwizycja powinna w długim terminie przełożyć się na wzrost dywidendy płaconej przez zakład. Prezes przyznał, że myśli o sprzedaży produktów ochronnych PZU za pośrednictwem Pekao i nie uważa, aby na tym miała ucierpieć współpraca ubezpieczyciela z PKO BP. Michał Krupiński zadeklarował również, że na razie nie ma co snuć rozważań na temat zmian korporacyjnych w banku, skoro zakład nie jest jeszcze jego akcjonariuszem.

Odnosząc się do rynku polis OC, przyznał, że „mamy do czynienia z sytuacją pewnych podwyżek na rynku OC”. Podkreślił jednak, że na tle działających w Polsce zagranicznych firm ubezpieczeniowych, ceny polis OC w PZU SA są „atrakcyjne”. Dowodem na to – jak mówił – jest fakt, iż w ciągu roku, PZU SA zyskał ponad pół miliona nowych klientów. – Nie podnosimy stawek tak bardzo jak konkurencja i przez to ponad pół miliona klientów przyszło do nas, widząc, że mamy dużo bardziej atrakcyjną ofertę – mówił.

Krupiński wyjaśnił, że podwyżki cen polis OC mają związek z regulacjami Komisji Nadzoru Finansowego, którym podlegają wszystkie działające w Polsce instytucje finansowe. – Branża ubezpieczeniowa w Polsce od wielu lat wykazywała spore straty – mówił prezes PZU SA.

Jak wyjaśniał, każdy ubezpieczyciel pozyskuje składki od klientów, a w sytuacji wypadku zobowiązany jest do wypłacenia ubezpieczonemu świadczenia. Tymczasem jak dowodził, z powodu wytycznych KNF owe świadczenia, ze względu na koszty zadośćuczynień oraz „niezbyt etycznych” działań kancelarii odszkodowawczych bardzo wzrosły. Jednocześnie – wskazał Krupiński – KNF nakłada na ubezpieczycieli obowiązek nieponoszenia strat.

*http://www.pb.pl/...
**„Dziennik Gazeta Prawna” z 12 grudnia, Łukasz Wilkowicz „Jesteśmy dobrym właścicielem”
https://edgp.gazetaprawna.pl/...
(AM, źródło: pb.pl, PAP, „DGP”)

 

Prudential: Sławomir Bełz dyrektorem sprzedaży agencyjnej

Sławomir Bełz został dyrektorem sprzedaży agencyjnej Prudential w Polsce. Swoje obowiązki pełni od 11 czerwca. Robert Zagata, dotychczasowy...


czytaj dalej

Friss: Krzysztof Jabłoński pokieruje rozwojem biznesu w regionie CEE

Z początkiem maja Krzysztof Jabłoński dołączył do zespołu Friss – globalnego dostawcy rozwiązań informatycznych w zakresie oprogramowania do...


czytaj dalej

VIG: Milion euro na rozwój pięciu innowacji

Vienna Insurance Group (VIG) rozstrzygnęła wewnętrzny konkurs na innowacyjne rozwiązania cyfrowe. W ramach inicjatywy VIG Xelerate grupa wybrała...


czytaj dalej

Lemonade: Pozew w imię standardów etycznych

Funkcjonująca z wykorzystaniem sztucznej inteligencji firma z branży insurtech, Lemonade Insurance Company, wniosła pozew przeciwko ONE Insurance,...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Koncentracja i stabilizacja w sektorze życiowym

W pierwszym kwartale tego roku rynek życiowy utrzymał, a nawet nieco zwiększył utrzymujący się od lat silny poziom koncentracji. Pięć największych...


czytaj dalej

Sotrender: Maj na ubezpieczeniowym Facebooku

Z najnowszej odsłony raportu „Facebook Trends” autorstwa firmy Sotrender wynika, że w maju największą liczbą fanów legitymowały się „Wrzucam na...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook