PFR: Nowa architektura instrumentów rozwoju
piątek, 16 grudnia 2016 09:42

Grupa Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR) uruchomiła zintegrowane centrum informacji i obsługi dla przedsiębiorców, samorządów i klientów indywidualnych zainteresowanych instrumentami rozwoju. Jest to element realizacji Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, która przewiduje integrację polskich instytucji rozwojowych poprzez stworzenie silnego centrum kompetencyjnego oraz wzmocnienie ich zdolności finansowania projektów kluczowych dla polskiej gospodarki.

-  Stawiamy na wysoką jakość oraz uporządkowany nadzór pod skrzydłami Polskiego Funduszu Rozwoju. Jednak, co najistotniejsze – na całą naszą aktywność i służebną rolę patrzymy właśnie od strony odbiorców, czyli polskiego małego i dużego biznesu, inwestorów krajowych i zagranicznych oraz jednostek samorządu terytorialnego – powiedział Mateusz Morawiecki, wicepremier, minister rozwoju i finansów. – To dla nich utworzony został „jeden kontakt” w PFR, dzięki któremu zostaną kompleksowo obsłużeni poprzez możliwość skorzystania z blisko 70 szytych na miarę ich potrzeb, nowoczesnych instrumentów finansowych i innych produktów. Tym samym robimy kolejny krok w realizacji Strategii Odpowiedzialnego Rozwoju, dzięki któremu polska gospodarka ma realną szansę na zwiększenie swojej konkurencyjności i innowacyjności – dodał.

Integrując działalność m.in. Agencji Rozwoju Przemysłu, Banku Gospodarstwa Krajowego, Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych, Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu oraz Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, grupa zapewnia lepszą koordynację programów rozwojowych na bazie jednolitej strategii i zintegrowanych kanałów kontaktu.

- Dzięki dobrej współpracy wielu instytucji w kilka miesięcy od powołania Polskiego Funduszu Rozwoju uruchamiamy uporządkowaną ofertę instrumentów rozwojowych oraz jeden punkt kontaktu dla przedsiębiorstw, samorządów i osób zainteresowanych pozyskaniem informacji na ich temat. Jest to pierwszy etap tego projektu, a na 2017 rok planujemy dalszą rozbudowę dostępnych funkcjonalności serwisu elektronicznego i telefonicznego Grupy PFR. W ten sposób chcemy ułatwić odbiorcom dostęp do naszych produktów i podnieść jakość obsługi – powiedział Paweł Borys, prezes PFR.

Spośród ponad 100 produktów, rozproszonych dotychczas w polskich instytucjach rozwoju, grupa opracowała 67 kluczowych i stworzyła z nich 12 pakietów, dopasowanych do potrzeb odbiorców. Informacja o nich dostępna jest w jednym miejscu, na portalu informacyjnym wspieranym przez doradców telefonicznego centrum kontaktu.

Wartość nowoczesnych instrumentów finansowania eksportu, jakie udostępni PFR w postaci gwarancji, ubezpieczeń i kredytów eksportowych oraz inwestycji Funduszu Ekspansji Zagranicznej, wynosi 60 mld zł. Na inwestycje infrastrukturalne i samorządowe, w tym w formule Partnerstwa Publiczno-Prywatnego, fundusze inwestycyjne PFR dysponują już teraz kwotą 5 mld zł. Z kolei na inwestycje w młode innowacyjne firmy i nowoczesne technologie w ramach Programu Start in Poland i największej w Europie Środkowej platformy funduszy venture capital PFR przeznaczy 2,8 mld zł.

Mimo krótkiego, bo 7-miesiecznego okresu działalności PFR w obecnym kształcie, udało się zrealizować kilka dużych transakcji oraz istotnych projektów inwestycyjnych. Przykładowo: w ubiegłym tygodniu PFR poinformował o nabyciu wspólnie z PZU akcji Pekao za łączną kwotę 10,6 mld zł i tym samym wsparciu budowy silnej grupy finansowej kontrolowanej przez polski kapitał.
(AM, źródło: KUKE)

 

Michał Krupiński przestał być prezesem PZU SA

22 marca rada nadzorcza PZU SA odwołała Michała Krupińskiego z funkcji prezesa PZU SA. Uchwała RN weszła w życie z dniem jej podjęcia.

W...


czytaj dalej

PZU Życie: Dorota Macieja nowym członkiem zarządu

Z informacji podanych na stronie korporacyjnej PZU wynika, że nowym członkiem zarządu PZU Życie została Dorota Macieja.

Dorota Macieja jest...


czytaj dalej

KE: Będzie łatwiej korzystać ze zniżki za bezszkodową jazdę

23 marca Komisja Europejska (KE) przedstawiła plany zmian w sektorze konsumenckich usług finansowych, dzięki któremu konsumenci europejscy będą...


czytaj dalej

Bank of England: Ochrona konsumenta ubezpieczeń

W odpowiedzi na raport niezależnego biura oceniającego przy Bank of England, BoE precyzyjniej wyjaśni, co powinni robić ubezpieczyciele, aby...


czytaj dalej

Sejm: Dyskusja na temat założeń zmian przepisów dotyczących OC

23 marca w Sejmie odbyło się posiedzenie parlamentarnego zespołu na rzecz wspierania przedsiębiorczości i patriotyzmu ekonomicznego, poświęcone...


czytaj dalej

PBUK: Przymusowa likwidacja francuskiego MTA

Polskie Biuro Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (PBUK) poinformowało, że francuski nadzór finansowy Autorité de Contrôle Prudentiel et de Résolution...


czytaj dalej

Sprzedaż



 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Partnerzy