PFR: Nowa architektura instrumentów rozwoju
piątek, 16 grudnia 2016 09:42

Grupa Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR) uruchomiła zintegrowane centrum informacji i obsługi dla przedsiębiorców, samorządów i klientów indywidualnych zainteresowanych instrumentami rozwoju. Jest to element realizacji Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, która przewiduje integrację polskich instytucji rozwojowych poprzez stworzenie silnego centrum kompetencyjnego oraz wzmocnienie ich zdolności finansowania projektów kluczowych dla polskiej gospodarki.

-  Stawiamy na wysoką jakość oraz uporządkowany nadzór pod skrzydłami Polskiego Funduszu Rozwoju. Jednak, co najistotniejsze – na całą naszą aktywność i służebną rolę patrzymy właśnie od strony odbiorców, czyli polskiego małego i dużego biznesu, inwestorów krajowych i zagranicznych oraz jednostek samorządu terytorialnego – powiedział Mateusz Morawiecki, wicepremier, minister rozwoju i finansów. – To dla nich utworzony został „jeden kontakt” w PFR, dzięki któremu zostaną kompleksowo obsłużeni poprzez możliwość skorzystania z blisko 70 szytych na miarę ich potrzeb, nowoczesnych instrumentów finansowych i innych produktów. Tym samym robimy kolejny krok w realizacji Strategii Odpowiedzialnego Rozwoju, dzięki któremu polska gospodarka ma realną szansę na zwiększenie swojej konkurencyjności i innowacyjności – dodał.

Integrując działalność m.in. Agencji Rozwoju Przemysłu, Banku Gospodarstwa Krajowego, Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych, Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu oraz Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, grupa zapewnia lepszą koordynację programów rozwojowych na bazie jednolitej strategii i zintegrowanych kanałów kontaktu.

- Dzięki dobrej współpracy wielu instytucji w kilka miesięcy od powołania Polskiego Funduszu Rozwoju uruchamiamy uporządkowaną ofertę instrumentów rozwojowych oraz jeden punkt kontaktu dla przedsiębiorstw, samorządów i osób zainteresowanych pozyskaniem informacji na ich temat. Jest to pierwszy etap tego projektu, a na 2017 rok planujemy dalszą rozbudowę dostępnych funkcjonalności serwisu elektronicznego i telefonicznego Grupy PFR. W ten sposób chcemy ułatwić odbiorcom dostęp do naszych produktów i podnieść jakość obsługi – powiedział Paweł Borys, prezes PFR.

Spośród ponad 100 produktów, rozproszonych dotychczas w polskich instytucjach rozwoju, grupa opracowała 67 kluczowych i stworzyła z nich 12 pakietów, dopasowanych do potrzeb odbiorców. Informacja o nich dostępna jest w jednym miejscu, na portalu informacyjnym wspieranym przez doradców telefonicznego centrum kontaktu.

Wartość nowoczesnych instrumentów finansowania eksportu, jakie udostępni PFR w postaci gwarancji, ubezpieczeń i kredytów eksportowych oraz inwestycji Funduszu Ekspansji Zagranicznej, wynosi 60 mld zł. Na inwestycje infrastrukturalne i samorządowe, w tym w formule Partnerstwa Publiczno-Prywatnego, fundusze inwestycyjne PFR dysponują już teraz kwotą 5 mld zł. Z kolei na inwestycje w młode innowacyjne firmy i nowoczesne technologie w ramach Programu Start in Poland i największej w Europie Środkowej platformy funduszy venture capital PFR przeznaczy 2,8 mld zł.

Mimo krótkiego, bo 7-miesiecznego okresu działalności PFR w obecnym kształcie, udało się zrealizować kilka dużych transakcji oraz istotnych projektów inwestycyjnych. Przykładowo: w ubiegłym tygodniu PFR poinformował o nabyciu wspólnie z PZU akcji Pekao za łączną kwotę 10,6 mld zł i tym samym wsparciu budowy silnej grupy finansowej kontrolowanej przez polski kapitał.
(AM, źródło: KUKE)

 

Nationale-Nederlanden: Anita Bogusz członkiem zarządu ds. ryzyka

22 czerwca, na trzysta sześćdziesiątym pierwszym posiedzeniu Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Anity...


czytaj dalej

PZU Życie: Małgorzata Sadurska w zarządzie spółki

Małgorzata Sadurska została nowym członkiem zarządu PZU Życie – wynika z informacji znajdujących się na stronie internetowej ubezpieczyciela.

...


czytaj dalej

SCOR: Rynek reasekuracji medycznej w USA

SCOR Global Life, spółka zależna francuskiego reasekuratora SCOR, specjalizująca się w międzynarodowych ubezpieczeniach na życie i zdrowotnych,...


czytaj dalej

Aviva: Cyberprodukt dla małego biznesu

Brytyjski ubezpieczyciel Aviva w ramach rozbudowywania działu ubezpieczeń specjalistycznych planuje wprowadzenie w br. nowego produktu dla małych...


czytaj dalej

Concordia Ubezpieczenia: 20 lat minęło

17 czerwca w Sali Ziemi na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich odbyła się Gala Jubileuszowa Concordii Ubezpieczenia – kulminacyjny punkt...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Allianz będzie szturmować pierwsza trójkę

Polski rynek ma duże znaczenie dla Allianz. Dlatego ubezpieczyciel zamierza wzmocnić swoją pozycję w naszym kraju. Droga do tego celu będzie...


czytaj dalej

Sprzedaż



 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Partnerzy