Saltus Ubezpieczenia: Rośnie różnorodność klientów zdrowotnych „grupówek”
piątek, 30 grudnia 2016 09:39

Z roku na rok systematycznie zwiększa się liczba korzystających z ochrony oferowanej przez grupowe ubezpieczenia zdrowotne. Na utrzymującą się wysoką popularność i rosnące zainteresowanie tymi ubezpieczeniami wpływ ma kilka czynników. Przede wszystkim Polacy docenili komfort posiadania dodatkowej ochrony. Po drugie, rośnie różnorodność firm i organizacji podejmujących decyzję o współpracy z ubezpieczycielem w obszarze zdrowia.

Jeszcze nie tak dawno temu głównym dostawcą prywatnej pomocy medycznej dla przedsiębiorców były wyspecjalizowane firmy medyczne. Ich głównymi odbiorcami są duże firmy i zagraniczne korporacje z siedzibą w największych miastach. Ostatnio sytuacja zaczęła się jednak zmieniać. Prywatną ochroną zaczęły się interesować firmy z sektora MSP oraz organizacje niekojarzone z rozbudowanymi benefitami pracowniczymi w tym obszarze. Przyjaznym dla nich rozwiązaniem okazało się ubezpieczenie grupowe.

– W ostatnim półroczu zauważyliśmy 30% wzrost zainteresowania pakietami ubezpieczeniowymi ze strony administracji publicznej w porównaniu do pierwszych miesięcy minionego roku. Podpisaliśmy już pierwsze umowy. Nawiązaliśmy również współpracę z zakładami komunalnymi czy wodno-kanalizacyjnymi. Coraz częściej zgłaszają się do nas również jednostki edukacyjne, które pragną zaoferować swojej kadrze dodatkową ochronę zdrowotną. Mogę zatem z pełnym przekonaniem stwierdzić, że grupowe ubezpieczenia zdrowotne nie są już domeną wyłącznie korporacji czy firm o dużym odsetku pracowników biurowych – mówi Małgorzata Jackiewicz, dyrektor Sprzedaży Ubezpieczeń Zdrowotnych Saltus Ubezpieczenia.

Wygodę oferowaną przez ubezpieczenia zdrowotne docenili również przedstawiciele branży spedycyjnej. Z uwagi na charakter i specyfikę działalności pracownicy tego sektora nieustannie podróżują po Polsce. Dlatego zarządzający takimi firmami szukają rozwiązań, które zapewniają dostęp do szerokiej liczby placówek zlokalizowanych również poza największymi ośrodkami miejskimi.

Czynnikiem, który również ma wpływ na wzrost popularności ubezpieczeń zdrowotnych wśród różnych branż, jest nieustanna ewolucja propozycji dostępnych na rynku. Obok tradycyjnego podziału opierającego się na zakresie badań i specjalizacji lekarskich pojawiły się rozwiązania ilościowe.

Ważnym elementem wpływającym na zainteresowanie pracodawców i pracowników polisami medycznymi jest możliwość współfinansowania składki przez ubezpieczonych. Wpływa to nie tylko na samą decyzję o podjęciu współpracy z ubezpieczycielem, ale również na wybór wariantu ochrony – dodaje Małgorzata Jackiewicz.

Beneficjentami polis zapewnianych przez pracodawców często są nie tylko osoby zatrudnione w firmie. Dość powszechnym podejściem jest rozszerzanie ich działania na członków najbliższej rodziny pracowników.
(AM, źródło: Brandscope)

 

PZU Życie: Roman Pałac nowym prezesem zarządu

26 kwietnia rada nadzorcza PZU Życie podjęła jednogłośnie uchwałę powołującą Romana Pałaca na stanowisko prezesa zarządu spółki. Dotychczas pełnił...


czytaj dalej

Ubezpieczenia Pocztowe: Zbigniew Pusz zatwierdzony na stanowisku prezesa

25 kwietnia Komisja Nadzoru Finansowego jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Zbigniewa Pusza na stanowisko prezesa zarządu Pocztowego...


czytaj dalej

Aviva: Udziały w joint venture w Wietnamie

Brytyjska Aviva nabyła od banku VietinBank wszystkie należące do niego 50% udziałów w firmie ubezpieczeń na życie będącej joint venture VietinBank...


czytaj dalej

Chiny: Nadzór nad kontrolą ryzyka

Chiński regulator ubezpieczeniowy zapowiedział, że usprawni nadzór nad firmami ubezpieczeniowymi, aby mieć pewność, że stosują się do wymogu...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Towarzystwa oczekują znaczącego wzrostu zysku

Minimalny spadek przypisu składki, głównie dzięki wyhamowaniu spadku sprzedaży w sektorze życiowym, oraz wyraźny wzrost wyniku finansowego za...


czytaj dalej

KUKE: Porozumienie o współpracy z chińską agencją kredytów eksportowych

Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych i China Export & Credit Insurance Corporaction (Sinosure), największa ECA (Export Credit Agency) na...


czytaj dalej

Sprzedaż



 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Partnerzy