Saltus Ubezpieczenia: Rośnie różnorodność klientów zdrowotnych „grupówek”
piątek, 30 grudnia 2016 09:39

Z roku na rok systematycznie zwiększa się liczba korzystających z ochrony oferowanej przez grupowe ubezpieczenia zdrowotne. Na utrzymującą się wysoką popularność i rosnące zainteresowanie tymi ubezpieczeniami wpływ ma kilka czynników. Przede wszystkim Polacy docenili komfort posiadania dodatkowej ochrony. Po drugie, rośnie różnorodność firm i organizacji podejmujących decyzję o współpracy z ubezpieczycielem w obszarze zdrowia.

Jeszcze nie tak dawno temu głównym dostawcą prywatnej pomocy medycznej dla przedsiębiorców były wyspecjalizowane firmy medyczne. Ich głównymi odbiorcami są duże firmy i zagraniczne korporacje z siedzibą w największych miastach. Ostatnio sytuacja zaczęła się jednak zmieniać. Prywatną ochroną zaczęły się interesować firmy z sektora MSP oraz organizacje niekojarzone z rozbudowanymi benefitami pracowniczymi w tym obszarze. Przyjaznym dla nich rozwiązaniem okazało się ubezpieczenie grupowe.

– W ostatnim półroczu zauważyliśmy 30% wzrost zainteresowania pakietami ubezpieczeniowymi ze strony administracji publicznej w porównaniu do pierwszych miesięcy minionego roku. Podpisaliśmy już pierwsze umowy. Nawiązaliśmy również współpracę z zakładami komunalnymi czy wodno-kanalizacyjnymi. Coraz częściej zgłaszają się do nas również jednostki edukacyjne, które pragną zaoferować swojej kadrze dodatkową ochronę zdrowotną. Mogę zatem z pełnym przekonaniem stwierdzić, że grupowe ubezpieczenia zdrowotne nie są już domeną wyłącznie korporacji czy firm o dużym odsetku pracowników biurowych – mówi Małgorzata Jackiewicz, dyrektor Sprzedaży Ubezpieczeń Zdrowotnych Saltus Ubezpieczenia.

Wygodę oferowaną przez ubezpieczenia zdrowotne docenili również przedstawiciele branży spedycyjnej. Z uwagi na charakter i specyfikę działalności pracownicy tego sektora nieustannie podróżują po Polsce. Dlatego zarządzający takimi firmami szukają rozwiązań, które zapewniają dostęp do szerokiej liczby placówek zlokalizowanych również poza największymi ośrodkami miejskimi.

Czynnikiem, który również ma wpływ na wzrost popularności ubezpieczeń zdrowotnych wśród różnych branż, jest nieustanna ewolucja propozycji dostępnych na rynku. Obok tradycyjnego podziału opierającego się na zakresie badań i specjalizacji lekarskich pojawiły się rozwiązania ilościowe.

Ważnym elementem wpływającym na zainteresowanie pracodawców i pracowników polisami medycznymi jest możliwość współfinansowania składki przez ubezpieczonych. Wpływa to nie tylko na samą decyzję o podjęciu współpracy z ubezpieczycielem, ale również na wybór wariantu ochrony – dodaje Małgorzata Jackiewicz.

Beneficjentami polis zapewnianych przez pracodawców często są nie tylko osoby zatrudnione w firmie. Dość powszechnym podejściem jest rozszerzanie ich działania na członków najbliższej rodziny pracowników.
(AM, źródło: Brandscope)

 

TFI PZU: Marcin Adamczyk nowym prezesem, Cezary Iwański – członkiem zarządu

16 stycznia Grupa PZU podała, że prezesem TFI PZU zostanie Marcin Adamczyk, wcześniej między innymi szef zespołu rynków lokalnych oraz lead...


czytaj dalej

Link4: Marek Wasilewski nowym szefem likwidacji szkód

Od stycznia nowym szefem likwidacji szkód w Link4 jest Marek Wasilewski. Zastąpił Iana Kennedy’ego.

Marek Wasilewski w ostatnich czterech latach...


czytaj dalej

Aon: Zarządzanie ryzykiem Brexitu

Aon plc wprowadził Brexit Navigator – zindywidualizowane rozwiązanie mające na celu pomoc firmom w ilościowym określeniu skutków ekspozycji na...


czytaj dalej

USA i UE: Porozumienie w sprawie regulacji ubezpieczeniowych

Negocjatorzy reprezentujący Stany Zjednoczone i Unię Europejską poinformowali, że osiągnęli porozumienie w sprawie regulacji dotyczących...


czytaj dalej

EAP: Podsumowanie roku

Europ Assistance Polska (EAP) podsumowała 2016 rok pod względem obsługi spraw assistance. W minionym roku firma zrealizowała o jedną piątą więcej...


czytaj dalej

Ergo Hestia: Kolejny laur „Gwiazda Jakości Obsługi”

Ergo Hestia została uhonorowana tytułem „Gwiazda Jakości Obsługi 2017”. To kolejny rok z rzędu, kiedy wyróżnienie potwierdzające wysoką jakość...


czytaj dalej

Sprzedaż



 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Partnerzy