Saltus Ubezpieczenia: Rośnie różnorodność klientów zdrowotnych „grupówek”
piątek, 30 grudnia 2016 09:39

Z roku na rok systematycznie zwiększa się liczba korzystających z ochrony oferowanej przez grupowe ubezpieczenia zdrowotne. Na utrzymującą się wysoką popularność i rosnące zainteresowanie tymi ubezpieczeniami wpływ ma kilka czynników. Przede wszystkim Polacy docenili komfort posiadania dodatkowej ochrony. Po drugie, rośnie różnorodność firm i organizacji podejmujących decyzję o współpracy z ubezpieczycielem w obszarze zdrowia.

Jeszcze nie tak dawno temu głównym dostawcą prywatnej pomocy medycznej dla przedsiębiorców były wyspecjalizowane firmy medyczne. Ich głównymi odbiorcami są duże firmy i zagraniczne korporacje z siedzibą w największych miastach. Ostatnio sytuacja zaczęła się jednak zmieniać. Prywatną ochroną zaczęły się interesować firmy z sektora MSP oraz organizacje niekojarzone z rozbudowanymi benefitami pracowniczymi w tym obszarze. Przyjaznym dla nich rozwiązaniem okazało się ubezpieczenie grupowe.

– W ostatnim półroczu zauważyliśmy 30% wzrost zainteresowania pakietami ubezpieczeniowymi ze strony administracji publicznej w porównaniu do pierwszych miesięcy minionego roku. Podpisaliśmy już pierwsze umowy. Nawiązaliśmy również współpracę z zakładami komunalnymi czy wodno-kanalizacyjnymi. Coraz częściej zgłaszają się do nas również jednostki edukacyjne, które pragną zaoferować swojej kadrze dodatkową ochronę zdrowotną. Mogę zatem z pełnym przekonaniem stwierdzić, że grupowe ubezpieczenia zdrowotne nie są już domeną wyłącznie korporacji czy firm o dużym odsetku pracowników biurowych – mówi Małgorzata Jackiewicz, dyrektor Sprzedaży Ubezpieczeń Zdrowotnych Saltus Ubezpieczenia.

Wygodę oferowaną przez ubezpieczenia zdrowotne docenili również przedstawiciele branży spedycyjnej. Z uwagi na charakter i specyfikę działalności pracownicy tego sektora nieustannie podróżują po Polsce. Dlatego zarządzający takimi firmami szukają rozwiązań, które zapewniają dostęp do szerokiej liczby placówek zlokalizowanych również poza największymi ośrodkami miejskimi.

Czynnikiem, który również ma wpływ na wzrost popularności ubezpieczeń zdrowotnych wśród różnych branż, jest nieustanna ewolucja propozycji dostępnych na rynku. Obok tradycyjnego podziału opierającego się na zakresie badań i specjalizacji lekarskich pojawiły się rozwiązania ilościowe.

Ważnym elementem wpływającym na zainteresowanie pracodawców i pracowników polisami medycznymi jest możliwość współfinansowania składki przez ubezpieczonych. Wpływa to nie tylko na samą decyzję o podjęciu współpracy z ubezpieczycielem, ale również na wybór wariantu ochrony – dodaje Małgorzata Jackiewicz.

Beneficjentami polis zapewnianych przez pracodawców często są nie tylko osoby zatrudnione w firmie. Dość powszechnym podejściem jest rozszerzanie ich działania na członków najbliższej rodziny pracowników.
(AM, źródło: Brandscope)

 

Pramerica Życie: Borys Kowalski nowym członkiem zarządu

Rada nadzorcza Pramerica Życie powołała w skład zarządu Borysa Kowalskiego. Nowy członek władz towarzystwa będzie odpowiedzialny za Pion...


czytaj dalej

Marsh: Pięć rynków pod nadzorem Artura Grześkowiaka

Grupa Marsh utworzyła w regionie Europy Środkowej i Południowo-Wschodniej nowy subregion Północny, z polską spółką na czele. Artur Grześkowiak,...


czytaj dalej

KE: Jest projekt zmian w IDD

Na stronie internetowej Komisji Europejskiej opublikowano projekt dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady zmieniający dyrektywę (UE) 2016/97...


czytaj dalej

Clyde & Co.: Ubezpieczenia parametryczne lekarstwem na lukę w ochronie

Ubezpieczenia parametryczne mogą odegrać istotną rolę w wypełnianiu luki w ochronie ubezpieczeniowej, która jest problemem nagminnym zarówno w...


czytaj dalej

Polska: Wstępny bilans orkanu Fryderyka

W związku z orkanem Fryderyka, który 18 i 19 stycznia przechodził nad Polską, najbardziej ucierpieli mieszkańcy województw: wielkopolskiego,...


czytaj dalej

CUK Ubezpieczenia: Laur za obsługę klienta

Multiagencja CUK Ubezpieczenia otrzymała tytuł Firmy Przyjaznej Klientowi, przyznawany za osiągnięcie odpowiedniego poziomu obsługi i zadowolenia...


czytaj dalej

Sprzedaż



 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Partnerzy