PwC: Startup insurtechowy wśród najlepszych w I edycji Startup Collider
środa, 11 stycznia 2017 09:42

Po czteromiesięcznych poszukiwaniach do pierwszej edycji programu PwC Startup Collider zakwalifikowało się 13 młodych firm z branży fintech. PwC zaoferuje tym startupom miejsce do pracy, pomoc wysoko wykwalifikowanych mentorów oraz krótszą drogę wchodzenia na rynek. W gronie tych podmiotów firm znalazł się jeden startup z sektora insurtech.

Startup Collider to nowa inicjatywa PwC, która ma na celu wspieranie i promowanie startupów w Europie Środkowo-Wschodniej. Pierwsza edycja skoncentrowała się na startupach zajmujących się rozwiązaniami do zastosowania w sektorze finansów.

- PwC Startup Collider stanowi istotną pomoc dla europejskich startupów i wspiera innowacje w regionie Europy Środkowo-Wschodnej. Rozwiązania opracowane przez jedne startupy będą wdrażane w ramach usług PwC, inne zaś, dzięki globalnej sieci PwC, pozyskają nowych klientów i partnerów – mówi Jolanta Kokosińska, partner PwC Polska, zespół ds. innowacji i B+R.

W zależności od stopnia rozwoju startupy będą uczestniczyć w dwóch programach. Osiem z nich z udokumentowanym prototypem będzie mogło wziąć udział w programie  „Bootcamp” – trzymiesięcznych sesjach szkoleniowych. W ich trakcie przedsiębiorcy spotkają się z ekspertami i odpowiednimi działami PwC. Startupy wybrane do programu akceleracji są przypisywane do dwóch wybranych mentorów, spośród których jeden jest ekspertem niezwiązanym z PwC, drugi zaś ekspertem PwC. Osoby te mają wesprzeć przedsiębiorców w rozwoju biznesu. Po takim programie akceleracji następuje 6–9-miesięczny etap wchodzenia na rynek. Z kolei pięć bardziej dojrzałych i rozwiniętych firm uczestniczyć będzie w programie tzw. szybkiej ścieżki („Fast Track”), gdzie będą mogły poszerzyć sieć kontaktów, korzystając z potencjału i zasięgu PwC.

W gronie przedsiębiorstw, które obejmie program „Bootcamp”, znalazł się jeden startup insurtechowy – Claims Control. Jest to system udostępniania roszczeń z tytułu ubezpieczeń. Otwarty interfejs programu aplikacyjnego (API), który pozwala zintegrować systemy roszczeń oraz portal obsługi roszczeń SaaS udostępniany w systemie freemium dla małych i średnich przedsiębiorstw (brokerów ubezpieczeniowych, flot samochodowych, likwidatorów szkód, spedytorów), które nie mają własnych systemów obsługi roszczeń. Claim Control udostępnia przypadki roszczeń w sieci, dając do nich dostęp wszystkim uczestnikom procesu obsługi roszczeń.

Otwarcie PwC Startup Collider zostało ogłoszone we wrześniu 2016 r. Głównym celem programu jest wspieranie całego ekosystemu startupów Europy Środkowo-Wschodniej. – Startup Collider oferuje starannie zaplanowany proces współpracy między PwC a startupami w ramach działań zespołu ds. innowacji i B + R oraz naszych najważniejszych partnerów w dziedzinie technologii. PwC uruchomiło program, by wzmacniać transgraniczne więzi przedsiębiorców ze społecznością startupów i inwestorów, wspierać wchodzenie startupów na rynek oraz przyspieszać ich rozwój – tłumaczy Mateusz Nowak, lider Startup Collider w PwC.

(AM, źródło: PwC)

 

TFI PZU: Marcin Adamczyk nowym prezesem, Cezary Iwański – członkiem zarządu

16 stycznia Grupa PZU podała, że prezesem TFI PZU zostanie Marcin Adamczyk, wcześniej między innymi szef zespołu rynków lokalnych oraz lead...


czytaj dalej

Link4: Marek Wasilewski nowym szefem likwidacji szkód

Od stycznia nowym szefem likwidacji szkód w Link4 jest Marek Wasilewski. Zastąpił Iana Kennedy’ego.

Marek Wasilewski w ostatnich czterech latach...


czytaj dalej

Aon: Zarządzanie ryzykiem Brexitu

Aon plc wprowadził Brexit Navigator – zindywidualizowane rozwiązanie mające na celu pomoc firmom w ilościowym określeniu skutków ekspozycji na...


czytaj dalej

USA i UE: Porozumienie w sprawie regulacji ubezpieczeniowych

Negocjatorzy reprezentujący Stany Zjednoczone i Unię Europejską poinformowali, że osiągnęli porozumienie w sprawie regulacji dotyczących...


czytaj dalej

EAP: Podsumowanie roku

Europ Assistance Polska (EAP) podsumowała 2016 rok pod względem obsługi spraw assistance. W minionym roku firma zrealizowała o jedną piątą więcej...


czytaj dalej

Ergo Hestia: Kolejny laur „Gwiazda Jakości Obsługi”

Ergo Hestia została uhonorowana tytułem „Gwiazda Jakości Obsługi 2017”. To kolejny rok z rzędu, kiedy wyróżnienie potwierdzające wysoką jakość...


czytaj dalej

Sprzedaż



 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Partnerzy