Rynek ubezpieczeń: Sektor życiowy musi przejść transformację
czwartek, 12 stycznia 2017 09:49

Zmieniające się otoczenie regulacyjne i rynkowe sprawia, że towarzystwa życiowe muszą dokonać transformacji swojej oferty – zauważa „Rzeczpospolita”.

Gazeta przypomina, że w ubiegłym roku ubezpieczyciele z działu I musieli zmierzyć się z wymogami nowej ustawy o działalności ubezpieczeniowej, ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, rekomendacji KNF dotyczących badania adekwatności produktu oraz zarządzania nim, a także z warunkami porozumienia z UOKiK dotyczącego obniżenia opłat likwidacyjnych w polisach z UFK. To wszystko miało ogromny wpływ na wyniki całego sektora. Jarosław Bartkiewicz, prezes Prudential w Polsce, spodziewa się, że w 2016 roku doszło do spadku liczby nowo zawieranych umów – w jego ocenie o kilkanaście procent. Dodatkowym obciążeniem była trwająca od kilku lat sprawa „uefek” (grupy produktów generujących największy przypis w „życiówce”), która nie tylko przyczyniła się do pogorszenia wyników rynku życiowego, ale też spowodowała duże straty reputacyjne i wizerunkowe. Aneta Podyma, prezes zarządu i dyrektor generalna Pramerica Życie, uważa, że ich odbudowa wymaga czasu i znacznych nakładów finansowych. Stąd też konieczność przebudowy oferty życiowej. Jan Zimowicz, członek zarządu Aegon TUnŻ odpowiedzialny za produkty, sprzedaż i marketing jest zdania, że rosnąć będzie popularność tradycyjnych produktów ochronnych, które można w łatwy sposób dopasować do potrzeb klienta. Podobnie uważa Aneta Podyma. Jej zdaniem dział I „wróci do korzeni”, koncentrując się na ochronie klienta ze zmniejszonym udziałem elementów inwestycyjnych. Jarosław Matusiewicz, wiceprezes UNIQA, prognozuje, że wzrośnie znaczenie takich elementów, jak prostota i przejrzystość, dopasowanie do potrzeb klienta oraz możliwość modyfikacji ochrony w trakcie jej trwania. Jan Grzegorz Prądzyński, prezes zarządu Polskiej Izby Ubezpieczeń uważa, że ze względu na planowane zmiany w systemie emerytalnym na znaczeniu będzie zyskiwało dobrowolne, systematyczne oszczędzanie, co stworzy szerokie pole do popisu ubezpieczycielom życiowym.

Więcej:

„Rzeczpospolita” z 12 stycznia, Regina Skibińska „Wzrośnie sprzedaż polis ochronnych”, pod adresem:

http://www.rp.pl/Ubezpieczenia/301119867-Wzrosnie-sprzedaz-polis-ochronnych.html

(AM, źródło: „Rzeczpospolita”)

 

GrECo JLT Services: Marek Mozer dyrektorem operacyjnym

Od września Marek Mozer pełni funkcję dyrektora operacyjnego GrECo JLT Services. Do jego kompetencji należy nadzór nad obszarem współpracy z...


czytaj dalej

Euler Hermes: Krzysztof Rzepka szefem działów odszkodowań i windykacji

Krzysztof Rzepka został powołany na dyrektora zarządzającego Biurem Windykacji i Likwidacji Szkód Euler Hermes. Na tym stanowisku będzie...


czytaj dalej

S&P: Perspektywa dla Lloyd’s negatywna

Agencja S&P Global Ratings zrewidowała perspektywę dla Lloyd’s ze stabilnej na negatywną. Jednocześnie potwierdziła przyznane rynkowi Lloyd’s...


czytaj dalej

Munich Re: Giuseppina Albo odchodzi do Hamilton Insurance

Munich Re poinformował, że z końcem roku Giuseppina Albo opuści zarząd reasekuratora, aby z początkiem  2018 r. objąć stanowisko prezesa Hamilton...


czytaj dalej

Colonnade: Pierwszy kwartał działalności w Polsce

Polski oddział Colonnade Insurance dokonał podsumowania pierwszych trzech miesięcy funkcjonowania pod nową marką.

1 lipca Colonnade rozpoczął...


czytaj dalej

Gothaer TU: Ubezpieczenie i odpowiedzialność za uszkodzenia nagrobka

W związku ze zbliżającym się dniem Wszystkich Świętych eksperci podpowiadają, jak ubezpieczyć nagrobek, oraz tłumaczą, kiedy za szkody odpowiada...


czytaj dalej

Sprzedaż



 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Partnerzy