Rynek ubezpieczeń: Sektor życiowy musi przejść transformację
czwartek, 12 stycznia 2017 09:49

Zmieniające się otoczenie regulacyjne i rynkowe sprawia, że towarzystwa życiowe muszą dokonać transformacji swojej oferty – zauważa „Rzeczpospolita”.

Gazeta przypomina, że w ubiegłym roku ubezpieczyciele z działu I musieli zmierzyć się z wymogami nowej ustawy o działalności ubezpieczeniowej, ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, rekomendacji KNF dotyczących badania adekwatności produktu oraz zarządzania nim, a także z warunkami porozumienia z UOKiK dotyczącego obniżenia opłat likwidacyjnych w polisach z UFK. To wszystko miało ogromny wpływ na wyniki całego sektora. Jarosław Bartkiewicz, prezes Prudential w Polsce, spodziewa się, że w 2016 roku doszło do spadku liczby nowo zawieranych umów – w jego ocenie o kilkanaście procent. Dodatkowym obciążeniem była trwająca od kilku lat sprawa „uefek” (grupy produktów generujących największy przypis w „życiówce”), która nie tylko przyczyniła się do pogorszenia wyników rynku życiowego, ale też spowodowała duże straty reputacyjne i wizerunkowe. Aneta Podyma, prezes zarządu i dyrektor generalna Pramerica Życie, uważa, że ich odbudowa wymaga czasu i znacznych nakładów finansowych. Stąd też konieczność przebudowy oferty życiowej. Jan Zimowicz, członek zarządu Aegon TUnŻ odpowiedzialny za produkty, sprzedaż i marketing jest zdania, że rosnąć będzie popularność tradycyjnych produktów ochronnych, które można w łatwy sposób dopasować do potrzeb klienta. Podobnie uważa Aneta Podyma. Jej zdaniem dział I „wróci do korzeni”, koncentrując się na ochronie klienta ze zmniejszonym udziałem elementów inwestycyjnych. Jarosław Matusiewicz, wiceprezes UNIQA, prognozuje, że wzrośnie znaczenie takich elementów, jak prostota i przejrzystość, dopasowanie do potrzeb klienta oraz możliwość modyfikacji ochrony w trakcie jej trwania. Jan Grzegorz Prądzyński, prezes zarządu Polskiej Izby Ubezpieczeń uważa, że ze względu na planowane zmiany w systemie emerytalnym na znaczeniu będzie zyskiwało dobrowolne, systematyczne oszczędzanie, co stworzy szerokie pole do popisu ubezpieczycielom życiowym.

Więcej:

„Rzeczpospolita” z 12 stycznia, Regina Skibińska „Wzrośnie sprzedaż polis ochronnych”, pod adresem:

http://www.rp.pl/Ubezpieczenia/301119867-Wzrosnie-sprzedaz-polis-ochronnych.html

(AM, źródło: „Rzeczpospolita”)

 

Nationale-Nederlanden: Anita Bogusz członkiem zarządu ds. ryzyka

22 czerwca, na trzysta sześćdziesiątym pierwszym posiedzeniu Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Anity...


czytaj dalej

PZU Życie: Małgorzata Sadurska w zarządzie spółki

Małgorzata Sadurska została nowym członkiem zarządu PZU Życie – wynika z informacji znajdujących się na stronie internetowej ubezpieczyciela.

...


czytaj dalej

SCOR: Rynek reasekuracji medycznej w USA

SCOR Global Life, spółka zależna francuskiego reasekuratora SCOR, specjalizująca się w międzynarodowych ubezpieczeniach na życie i zdrowotnych,...


czytaj dalej

Aviva: Cyberprodukt dla małego biznesu

Brytyjski ubezpieczyciel Aviva w ramach rozbudowywania działu ubezpieczeń specjalistycznych planuje wprowadzenie w br. nowego produktu dla małych...


czytaj dalej

Concordia Ubezpieczenia: 20 lat minęło

17 czerwca w Sali Ziemi na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich odbyła się Gala Jubileuszowa Concordii Ubezpieczenia – kulminacyjny punkt...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Allianz będzie szturmować pierwsza trójkę

Polski rynek ma duże znaczenie dla Allianz. Dlatego ubezpieczyciel zamierza wzmocnić swoją pozycję w naszym kraju. Droga do tego celu będzie...


czytaj dalej

Sprzedaż



 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Partnerzy