Rynek ubezpieczeń: Sektor życiowy musi przejść transformację
czwartek, 12 stycznia 2017 09:49

Zmieniające się otoczenie regulacyjne i rynkowe sprawia, że towarzystwa życiowe muszą dokonać transformacji swojej oferty – zauważa „Rzeczpospolita”.

Gazeta przypomina, że w ubiegłym roku ubezpieczyciele z działu I musieli zmierzyć się z wymogami nowej ustawy o działalności ubezpieczeniowej, ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, rekomendacji KNF dotyczących badania adekwatności produktu oraz zarządzania nim, a także z warunkami porozumienia z UOKiK dotyczącego obniżenia opłat likwidacyjnych w polisach z UFK. To wszystko miało ogromny wpływ na wyniki całego sektora. Jarosław Bartkiewicz, prezes Prudential w Polsce, spodziewa się, że w 2016 roku doszło do spadku liczby nowo zawieranych umów – w jego ocenie o kilkanaście procent. Dodatkowym obciążeniem była trwająca od kilku lat sprawa „uefek” (grupy produktów generujących największy przypis w „życiówce”), która nie tylko przyczyniła się do pogorszenia wyników rynku życiowego, ale też spowodowała duże straty reputacyjne i wizerunkowe. Aneta Podyma, prezes zarządu i dyrektor generalna Pramerica Życie, uważa, że ich odbudowa wymaga czasu i znacznych nakładów finansowych. Stąd też konieczność przebudowy oferty życiowej. Jan Zimowicz, członek zarządu Aegon TUnŻ odpowiedzialny za produkty, sprzedaż i marketing jest zdania, że rosnąć będzie popularność tradycyjnych produktów ochronnych, które można w łatwy sposób dopasować do potrzeb klienta. Podobnie uważa Aneta Podyma. Jej zdaniem dział I „wróci do korzeni”, koncentrując się na ochronie klienta ze zmniejszonym udziałem elementów inwestycyjnych. Jarosław Matusiewicz, wiceprezes UNIQA, prognozuje, że wzrośnie znaczenie takich elementów, jak prostota i przejrzystość, dopasowanie do potrzeb klienta oraz możliwość modyfikacji ochrony w trakcie jej trwania. Jan Grzegorz Prądzyński, prezes zarządu Polskiej Izby Ubezpieczeń uważa, że ze względu na planowane zmiany w systemie emerytalnym na znaczeniu będzie zyskiwało dobrowolne, systematyczne oszczędzanie, co stworzy szerokie pole do popisu ubezpieczycielom życiowym.

Więcej:

„Rzeczpospolita” z 12 stycznia, Regina Skibińska „Wzrośnie sprzedaż polis ochronnych”, pod adresem:

http://www.rp.pl/Ubezpieczenia/301119867-Wzrosnie-sprzedaz-polis-ochronnych.html

(AM, źródło: „Rzeczpospolita”)

 

Pocztowe TUW: Stanisław Sokołowski nowym wiceprezesem

Z dniem 29 marca Stanisław Sokołowski został powołany na wiceprezesa zarządu Pocztowego Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych. Na tym stanowisku...


czytaj dalej

MetLife: Mirosław Kisyk za Łukasza Kalinowskiego na stanowisku prezesa

27 marca MetLife TUnŻiR poinformował, że Łukasz Kalinowski złożył rezygnację z pełnienia funkcji prezesa zarządu spółki i jednocześnie zakończył...


czytaj dalej

Najczęściej czytane

Aon Benfield: Dalszy wzrost kapitału alternatywnego

Kapitał alternatywny wzrósł w 2017 r. o 8 mld dol., do 89 mld dol. W 2018 r., po mocnym I kwartale, spodziewany jest jego dalszy wzrost – wynika z...


czytaj dalej

VIG: Oficjalny raport potwierdza poprawę kluczowych wskaźników

18 kwietnia Vienna Insurance Group (VIG) opublikowała raport roczny za rok finansowy 2017. Informacje zawarte w opracowaniu potwierdziły...


czytaj dalej

Rozmowy bez asekuracji: Broker gotowy na wszystko

17 kwietnia ukazał się kolejny odcinek „Rozmów bez asekuracji”. Gościem programu zatytułowanego „Broker gotowy na wszystko” był dyrektor Marcin...


czytaj dalej

Reso: Zbliża się start V edycji „Moich Małych Mistrzostw”

Już za kilka dni rozpocznie się piąta edycja „Moich Małych Mistrzostw” – cyklu pikników o charakterze sportowo-rekreacyjnym organizowanych przez...


czytaj dalej

Sprzedaż



 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Partnerzy