Rynek ubezpieczeń: Sektor życiowy musi przejść transformację
czwartek, 12 stycznia 2017 09:49

Zmieniające się otoczenie regulacyjne i rynkowe sprawia, że towarzystwa życiowe muszą dokonać transformacji swojej oferty – zauważa „Rzeczpospolita”.

Gazeta przypomina, że w ubiegłym roku ubezpieczyciele z działu I musieli zmierzyć się z wymogami nowej ustawy o działalności ubezpieczeniowej, ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, rekomendacji KNF dotyczących badania adekwatności produktu oraz zarządzania nim, a także z warunkami porozumienia z UOKiK dotyczącego obniżenia opłat likwidacyjnych w polisach z UFK. To wszystko miało ogromny wpływ na wyniki całego sektora. Jarosław Bartkiewicz, prezes Prudential w Polsce, spodziewa się, że w 2016 roku doszło do spadku liczby nowo zawieranych umów – w jego ocenie o kilkanaście procent. Dodatkowym obciążeniem była trwająca od kilku lat sprawa „uefek” (grupy produktów generujących największy przypis w „życiówce”), która nie tylko przyczyniła się do pogorszenia wyników rynku życiowego, ale też spowodowała duże straty reputacyjne i wizerunkowe. Aneta Podyma, prezes zarządu i dyrektor generalna Pramerica Życie, uważa, że ich odbudowa wymaga czasu i znacznych nakładów finansowych. Stąd też konieczność przebudowy oferty życiowej. Jan Zimowicz, członek zarządu Aegon TUnŻ odpowiedzialny za produkty, sprzedaż i marketing jest zdania, że rosnąć będzie popularność tradycyjnych produktów ochronnych, które można w łatwy sposób dopasować do potrzeb klienta. Podobnie uważa Aneta Podyma. Jej zdaniem dział I „wróci do korzeni”, koncentrując się na ochronie klienta ze zmniejszonym udziałem elementów inwestycyjnych. Jarosław Matusiewicz, wiceprezes UNIQA, prognozuje, że wzrośnie znaczenie takich elementów, jak prostota i przejrzystość, dopasowanie do potrzeb klienta oraz możliwość modyfikacji ochrony w trakcie jej trwania. Jan Grzegorz Prądzyński, prezes zarządu Polskiej Izby Ubezpieczeń uważa, że ze względu na planowane zmiany w systemie emerytalnym na znaczeniu będzie zyskiwało dobrowolne, systematyczne oszczędzanie, co stworzy szerokie pole do popisu ubezpieczycielom życiowym.

Więcej:

„Rzeczpospolita” z 12 stycznia, Regina Skibińska „Wzrośnie sprzedaż polis ochronnych”, pod adresem:

http://www.rp.pl/Ubezpieczenia/301119867-Wzrosnie-sprzedaz-polis-ochronnych.html

(AM, źródło: „Rzeczpospolita”)

 

Michał Krupiński przestał być prezesem PZU SA

22 marca rada nadzorcza PZU SA odwołała Michała Krupińskiego z funkcji prezesa PZU SA. Uchwała RN weszła w życie z dniem jej podjęcia.

W...


czytaj dalej

PZU Życie: Dorota Macieja nowym członkiem zarządu

Z informacji podanych na stronie korporacyjnej PZU wynika, że nowym członkiem zarządu PZU Życie została Dorota Macieja.

Dorota Macieja jest...


czytaj dalej

KE: Będzie łatwiej korzystać ze zniżki za bezszkodową jazdę

23 marca Komisja Europejska (KE) przedstawiła plany zmian w sektorze konsumenckich usług finansowych, dzięki któremu konsumenci europejscy będą...


czytaj dalej

Bank of England: Ochrona konsumenta ubezpieczeń

W odpowiedzi na raport niezależnego biura oceniającego przy Bank of England, BoE precyzyjniej wyjaśni, co powinni robić ubezpieczyciele, aby...


czytaj dalej

Sejm: Dyskusja na temat założeń zmian przepisów dotyczących OC

23 marca w Sejmie odbyło się posiedzenie parlamentarnego zespołu na rzecz wspierania przedsiębiorczości i patriotyzmu ekonomicznego, poświęcone...


czytaj dalej

PBUK: Przymusowa likwidacja francuskiego MTA

Polskie Biuro Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (PBUK) poinformowało, że francuski nadzór finansowy Autorité de Contrôle Prudentiel et de Résolution...


czytaj dalej

Sprzedaż



 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Partnerzy