Szukamy multiagentów klasy premium
środa, 15 marca 2017 09:59

Rozmowa z Danielem Kulaszewskim, dyrektorem ds. rozwoju biznesu w Grupie ARIA

Aleksandra E. Wysocka: – Na rynku finansowym pracuje Pan nie od dziś…
Daniel Kulaszewski:
– Rzeczywiście, mam już blisko 20 lat doświadczenia, które zdobywałem głównie w domach maklerskich, towarzystwach funduszy inwestycyjnych, ale również w branży ubezpieczeniowej – w Vienna Life, dawniej Skandii Życie, gdzie odpowiadałem za współpracę z segmentem multiagencyjnym.

Czym się Pan zajmuje w grupie ARIA?
– W grupie ARIA pełnię funkcję dyrektora rozwoju ds. biznesu. Moja praca polega na nawiązywaniu relacji z partnerami, na różnych płaszczyznach.

A czym zajmuje się grupa ARIA? I czy istnieje płaszczyzna, na której mogliby współpracować z nią agenci ubezpieczeniowi?
– ARIA specjalizuje się w zarządzaniu funduszami inwestycyjnymi zamkniętymi aktywów niepublicznych. Ostatnie lata przyniosły bardzo istotne zmiany na rynku ubezpieczeń. Większość produktów, które były oferowane na rynku ubezpieczeniowym, była de facto powiązana z produktami inwestycyjnymi. Produkty te, stanowiące do niedawna core business wielu multiagencji ubezpieczeniowych, praktycznie zniknęły z rynku. W związku z tym pojawiła się luka w obszarze produktów ubezpieczeniowo-inwestycyjnych. Dzisiaj świadomy klient dzieli swój portfel na produkty ubezpieczeniowe, inwestycyjne i oszczędnościowe, ale zazwyczaj rozwiązań szuka w multiagencjach, bo ma do nich zaufanie i historię współpracy. W związku z szerokim dostępem multiagentów do rynku, ich klienci mogą stać się nabywcami produktów inwestycyjnych, oferowanych przez podmioty licencjonowane.

Rozumiem, że mówimy tu o multiagencjach, które mają w swoim portfelu klientów zamożniejszych, chociażby przedsiębiorców czy kadrę zarządzającą firm. Proszę powiedzieć mi coś więcej o tego typu produktach.
– Oferta funduszy inwestycyjnych zamkniętych aktywów niepublicznych skierowana jest do osób fizycznych, dysponujących kwotą co najmniej 40 000 euro. Parametry inwestycji określone są szczegółowo w dokumentach związanych z prowadzoną ofertą, zaś skład portfela wynika ze strategii inwestycyjnej przyjętej przez zarządzającego. Obecnie ARIA świadczy usługę zarządzania portfelem inwestycji dla dwóch funduszy inwestycyjnych zamkniętych aktywów niepublicznych. Jeden z nich to fundusz typu private equity. Oznacza to, że poszukujemy spółek ze zdecydowaną przewagą konkurencyjną, które nie są jeszcze notowane na rynku publicznym, posiadają duży potencjał wzrostu, jasne i wiarygodne strategie rozwoju, a jednocześnie potrzebują kapitału na dynamiczny rozwój, którego nie jest w stanie dostarczyć sektor bankowy. Stawiamy na spółki wysoce innowacyjne, mające pomysł na ciekawy produkt lub usługę.

A nie należy się bać?
– Każda inwestycja wiąże się z ryzykiem. Historia ekonomii zna przykłady, gdy nawet „pewne” aktywa okazały się niepewne. Dotyczy to walut, obligacji państwowych, tak naprawdę wszystkich produktów finansowych. Każdy inwestor indywidualnie decyduje o ryzyku, które jest dla niego akceptowalne. W branży zarządzania funduszami żadna z inwestycji nie jest przypadkowa. Cel inwestycyjny jest dogłębnie zbadany, zaś decyzja o wejściu kapitałowym musi być poprzedzona jednomyślną zgodą komitetu inwestycyjnego, po analizie raportu due dilligence. Fundusze Private Equity dedykowane są inwestorom, którzy poszukują ponadprzeciętnych stóp zwrotu. Zarządzający biorą na siebie współodpowiedzialność za wyniki inwestycji, również dlatego, że współzarządzają bieżącą działalnością spółek portfelowych oraz wyznaczają ich strategię rozwoju.

Czy widzi Pan szansę na współpracę z multiagencjami?
– Oczywiście. Widzimy wiele obszarów możliwej współpracy, ze względu na szeroki dostęp multiagencji do rynku. Wiele multiagencji posiada ugruntowane relacje z przedsiębiorcami, których projekty mogą wejść w skład naszego portfela inwestycyjnego.

Jak można rozpocząć współpracę z ARIA?
– Wszystko zaczyna się od spotkania i otwartości na coś nowego. Wbrew pozorom, to jest często etap najtrudniejszy! Żeby współpraca była satysfakcjonująca dla obu stron, potrzebne jest wzajemne zrozumienie biznesu i zaufanie. Dlatego serdecznie zapraszam do kontaktu (daniel.kulaszewski@ariafund.com), chętnie się spotkam i odpowiem na wszystkie pytania.

Co chcielibyście osiągnąć w segmencie multiagencyjnym w tym roku?
– Jednym z naszych celów jest nawiązanie jak najtrwalszych relacji z multiagentami, którzy rozumieją naszą filozofię działania. Liczymy na to, że w trakcie tegorocznych spotkań uda nam się zidentyfikować interesujące projekty z zakresu nowych technologii, takich jak np. nowe techniki budowlane, e-commerce czy biotechnologie.

Dziękuję za rozmowę.
Aleksandra E. Wysocka


Daniel Kulaszewski, dyrektor do spraw rozwoju biznesu w Grupie ARIA. Menedżer z wieloletnim doświadczeniem zawodowym zdobytym w instytucjach finansowych (biura maklerskie, towarzystwa funduszy inwestycyjnych, towarzystwa ubezpieczeniowe) oraz biorący udział w projektach typu „start-up” w segmencie pośrednictwa finansowego. Zwolennik strategii „customer focus” z doświadczeniem w bezpośredniej obsłudze klienta.

ARIA świadczy usługi profesjonalnego zarządzania funduszami zamkniętymi aktywów niepublicznych na zlecenie Saturn Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych SA.
Inwestujemy w technologie, które zmieniają rzeczywistość. W nasze DNA wpisane jest poszukiwanie innowacji i wspieranie polskiej przedsiębiorczości w ramach segmentu Private Equity. Nasza wiedza ekspercka przy współpracy z multiagencjami powinna poskutkować obustronnymi korzyściami.

Założycielem Grupy ARIA jest Dariusz Lewandowski, który przez lata budował wartość przedsiębiorstw, wykorzystując potencjał rynku kapitałowego i finansowego. Wprowadził na giełdę m.in. Bakomę, przy okazji organizując pierwsze w Polsce niepubliczne notowania prawa poboru. Pracując w Deloitte, uczestniczył m.in. w procesie sprzedaży browaru Piast na rzecz Browarów Wielkopolskich. Z kolei w PwC zajmował się m.in. wsparciem Netii, ITI czy grupy hoteli Orbis. Na czynniki pierwsze rozłożył mechanizmy inwestowania i biznesu, pracując na rzecz marki Tetley (należącej do hinduskiej TATA) czy Red Bulla, którego przywrócił na pozycję lidera w udziałach wartościowych napoi energetycznych w Polsce. Działając jako autoryzowany doradca giełdy, wprowadził także Modecom na rynek New Connect.

 

TUW PZUW: Jakub Papuga nowym członkiem zarządu

W skład władz Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych Polskiego Zakładu Ubezpieczeń Wzajemnych (TUW PZUW) wejdzie nowa osoba. Od 1 lutego funkcję...


czytaj dalej

Pramerica Życie: Borys Kowalski nowym członkiem zarządu

Rada nadzorcza Pramerica Życie powołała w skład zarządu Borysa Kowalskiego. Nowy członek władz towarzystwa będzie odpowiedzialny za Pion...


czytaj dalej

Turcja: Talanx przejmuje Liberty Sigorta

23 stycznia Talanx poinformował o zawarciu porozumienia w sprawie nabycia 99,4% udziałów w Liberty Sigorta A.S., tureckim oddziale amerykańskiej...


czytaj dalej

Hippo: Inwestorzy finansują ekspansję insurtecha

Kalifornijska firma z sektora insurtech Hippo pozyskała 25 mln dol. z emisji Serii B od Comcast Ventures i Fifth Wall oraz innych inwestorów.

...


czytaj dalej

rankomat.pl: Stabilizacja cen OC

Ceny OC pomiędzy 2015 a 2016 rokiem wzrosły o 45%. Pomiędzy 2016 a 2017 tempo wzrostu było już niższe (24%). W ostatnim kwartale minionego roku...


czytaj dalej

Kasia Moś i The Chance będą nadal reklamować Link4

Powstaną kolejne muzyczne reklamy z udziałem Kasi Moś i zespołu The Chance. Link4 przedłużył kontrakt reklamowy z artystkami, które obecnie można...


czytaj dalej

Sprzedaż



 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Partnerzy