Reklama

Saltus Ubezpieczenia: 9% pracowników objętych zdrowotnymi „grupówkami”
wtorek, 21 marca 2017 09:44

Według danych opublikowanych przez Główny Urząd Statystyczny w najnowszej edycji raportu Aktywność ekonomiczna ludności Polski osób pracujących w wieku produkcyjnym jest 15,6 mln. Z kolei liczba osób objętych grupowymi ubezpieczeniami zdrowotnymi według ostatnich danych Polskiej Izby Ubezpieczeń wynosi 1,41 mln i dynamicznie rośnie. Pomimo tego wciąż jedynie 9% wszystkich polskich pracowników posiada ochronę w ramach grupowych polis medycznych.

– Ten wciąż stosunkowo niewielki procent ogółu polskich pracowników korzystających z ubezpieczeń zdrowotnych pokazuje potencjał do dalszego wzrostu sektora. W takich branżach jak np. BPO/SSC grupowe programy ochronne są już dziś standardem jako benefity pozapłacowe dla pracowników. Jednak patrząc z perspektywy rynku jako całości, istnieje jeszcze bardzo dużo miejsca do budowania świadomości istnienia tej kategorii produktów. Zwłaszcza w tzw. Polsce regionalnej i sektorze MSP – mówi Małgorzata Jackiewicz, dyrektor Sprzedaży Ubezpieczeń Zdrowotnych Saltus Ubezpieczenia.

Przedstawiciele rynku ubezpieczeń zauważają systematyczny wzrost popularności polis zdrowotnych wśród firm, które jeszcze do niedawna nie korzystały z podobnych rozwiązań. Dzieje się tak nie tylko w dużych miastach, w których świadomość tych produktów jest największa. Wśród branż o rosnącym zainteresowaniu ubezpieczeniami zdrowotnymi są m.in. administracja, jednostki samorządu terytorialnego czy placówki edukacyjne.

Rozwój ubezpieczeń zdrowotnych spowodował, że jest to produkt atrakcyjny dla szerokiego grona firm, niezależnie od rodzaju, skali i miejsca prowadzenia działalności. Przedsiębiorcy cenią sobie nie tylko możliwość dopasowania zakresu świadczeń do konkretnych potrzeb, ale również partycypacji pracowników w kosztach. Moim zdaniem katalog branż korzystających z tych ubezpieczeń w najbliższych latach będzie się sukcesywnie powiększał – dodaje Małgorzata Jackiewicz.

Oprócz dostosowania produktów do potrzeb i specyfiki działalności nowych klientów ubezpieczyciele muszą się także zmierzyć z konkurencją ze strony wyspecjalizowanych firm medycznych. Ich oferta kierowana jest przede wszystkim do dużych organizacji działających w ośrodkach miejskich. Ubezpieczenia zdrowotne z kolei są bardziej uniwersalnym rozwiązaniem. Dzięki współpracy z różnymi przychodniami i poradniami ubezpieczyciele oferują dostęp do znacznie większej liczby placówek zlokalizowanych w całym kraju.
(AM, źródło: Brandscope)

 

April Polska: Robert Świergocki nowym CEO

April Polska ma nowego prezesa zarządu. W związku z zakończeniem kadencji Gregoire’a Ezanno nowym CEO spółki został Robert Świergocki. Do zespołu...


czytaj dalej

Signal Iduna: Adam Malinowski nowym szefem sprzedaży

Po sześciu miesiącach nieobecności Adam Malinowski wraca na rynek ubezpieczeń. Z dniem 1 listopada obejmie stanowisko szefa sprzedaży obu spółek...


czytaj dalej

Liberty Mutual: Ekspansja przez europejską akwizycję

Liberty Mutual Insurance ogłosił, że zakończył akwizycję trzech europejskich spółek zależnych AmTrust Financial Services: Nationale Borg,...


czytaj dalej

Marsh: Cyberataki i kryzysy finansowe kluczowymi zagrożeniami dla biznesu

Problemy gospodarcze znalazły się wśród kluczowych obaw kadry zarządzającej reprezentującej różne regiony świata – wynika z najnowszego raportu...


czytaj dalej

Rzecznik Finansowy: Istotny pogląd skutecznym wsparciem dla klientów

Na przestrzeni trzech lat sądy rozstrzygnęły spory w 580 sprawach dotyczących ubezpieczeń, w których Rzecznik Finansowy wydał istotny pogląd. W...


czytaj dalej

PZU: Ostrzeżenie przed fałszywymi wiadomościami

PZU opublikował ostrzeżenie przed fałszywymi wiadomościami, które mogą trafić na skrzynkę mailową albo telefon klientów. Wysyłają je nadawcy,...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook