Pośrednictwo: Rusza Superpolisa FMG
poniedziałek, 03 kwietnia 2017 08:42

Należąca do Grupy MAK multiagencja Superpolisa nawiązała współpracę z FMG International, pośrednikiem ubezpieczeniowym obecnym na polskim rynku od niemal ćwierćwiecza. W jej efekcie powstała Superpolisa FMG – joint venture obu podmiotów, który ma za zadanie zwiększyć potencjał sprzedażowy multiagencji.

Założona w 2013 r. Superpolisa należy do MAK Investments, spółki holdingowej, skupiającej podmioty świadczące usługi brokera i agenta ubezpieczeniowego (Grupa MAK). W 2016 r. przypis składki multiagencji przekroczył 100 mln zł, a obecnie utrzymuje się na stałym, przekraczającym 10 mln zł miesięcznie poziomie. Z kolei FMG International to obecny na rynku od 1993 roku pośrednik posiadający dobrze rozwinięte struktury sprzedaży ubezpieczeń na życie. Obie strony kontrolują po 50% udziałów w nowo powstałej Superpolisie FMG, której działalność ma zdynamizować rozwój marki Superpolisa. W skład zarządu spółki wchodzą Wojciech Rytel oraz Dariusz Daraż – obaj na stanowiskach członków zarządu.

- Dostrzegliśmy potencjał w połączeniu know-how i autorskich rozwiązań IT wypracowanych w Grupie MAK z rozwiniętymi strukturami sprzedaży i posiadanym portfelem klientów naszego partnera. Synergia tych elementów daje solidne podstawy do skutecznej działalności Superpolisy FMG na trudnych rynkach ubezpieczeń na życie i majątkowych. Jesteśmy nastawieni pozytywnie także dlatego, że w przeszłości z powodzeniem testowaliśmy rozwój biznesu w oparciu o model współpracy z zewnętrznymi partnerami – mówi Jakub Nowiński, członek zarządu Superpolisy.

W przeszłości multiagencja tworzyła już spółki joint venture z innymi pośrednikami – Como, GSU i Pegazem. Działalność tych podmiotów opiera się na 50-procentowych udziałach każdej ze stron. Spółka Superpolisa.pl Pegaz, dzięki stabilnemu rozwojowi współpracy włączyła pod koniec 2016 r. w swoje struktury pełną sprzedaż multiagencji Pegaz. Dzięki tej transakcji Superpolisa zyskała ok. 16 mln zł przypisu składki rocznie i portfel klientów w segmencie majątkowym.

Aktywne poszukiwanie partnerów biznesowych na rynku to jedna z dróg rozwoju multiagencji. Jej filarem jest ogólnopolska sieć sprzedaży ubezpieczeń detalicznych w placówkach własnych, franczyzowych i partnerskich. Pod szyldem Superpolisy działa obecnie ponad 170 oddziałów – planowo ich liczba powinna zwiększać się o 30-40 rocznie. Multiagencja współpracuje także z 3 tys. niezależnych doradców, a w 2017 roku planuje też zwiększyć skalę sprzedaży w kanale direct.
AM, news@gu.com.pl
(źródło: Brandscope)

 

MediSky: Arkadiusz Piątek nowym dyrektorem generalnym na Polskę

Firma MediSky International mianowała Arkadiusza Piątka nowym dyrektorem generalnym na Polskę. Będzie on odpowiedzialny za wypracowanie...


czytaj dalej

Alior Bank: Katarzyna Sułkowska zatwierdzona na stanowisku prezesa

15 maja na trzysta osiemdziesiątym dziewiątym posiedzeniu Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Katarzyny...


czytaj dalej

Zurich: Wielkiej fuzji nie będzie

Zurich Insurance nie planuje dużej fuzji i ucina spekulacje na temat swojego zaangażowania we wzmożoną aktywność akwizycyjną w branży.

W I kw....


czytaj dalej

Marsh: Stawki odnowieniowe poszły w górę

Po 4,5 roku spadków ceny ubezpieczeń wzrosły średnio drugi kwartał z rzędu. W dużym stopniu jest to spowodowane cenami ubezpieczeń majątkowych, na...


czytaj dalej

Aon Polska: RIM pomaga firmom w odpowiednim zarządzaniu ryzykiem

RMI (Risk Maturity Index), czyli indeks dojrzałości zarządzania ryzykiem – taką nazwę nosi narzędzie Aon, które może wspomóc polskie firmy w...


czytaj dalej

Pramerica Życie: Udany rok

Historyczny zysk netto w wysokości 27,4 mln zł, o ponad jedną trzecią wyższy niż w roku poprzednim, sporo ponad ćwierć miliarda złotych zebranych...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook