PIDiPO: List otwarty do senatora Grzegorza Biereckiego
piątek, 19 maja 2017 08:46

Prezes Polskiej Izby Doradców i Pośredników Odszkodowawczych (PIDiPO) Bartłomiej Krupa skierował list otwarty do przewodniczącego Komisji Budżetu i Finansów  Publicznych Senatu Grzegorza Biereckiego, odnosząc się w nim do cytowanych przez portal money.pl wypowiedzi podczas tegorocznego Kongresu Polskiej Izby Ubezpieczeń. Szef komisji sugerował, iż ostatnie podwyżki w OC są efektem działalności kancelarii odszkodowawczych, których rynek wymaga uregulowania. Stwierdził też, że ta działalność jest korzystna dla samych kancelarii, a koszt ich usług ponoszony przez klientów jest ogromny.

W liście prezes Izby wskazał na rolę, jaką we współczesnej gospodarce odgrywają podmioty działające na rynku doradztwa odszkodowawczego, podkreślając nie tylko ich udział w indywidualnych sprawach, ale także w kształtowaniu polityki ubezpieczycieli. Jako przykład wskazał roszczenia o zadośćuczynienie dla bliskich ofiar wypadków sprzed 03.08.2008 r. Bartłomiej Krupa zaznaczył, że „dzięki konsekwentnemu zgłaszaniu tych roszczeń przez kancelarie, a także działaniom przedsiębiorców skupionych w naszej organizacji i skierowaniu ponad 1,5 tys. skarg do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, przy jednoczesnym wsparciu ówczesnego Rzecznika Ubezpieczonych, inicjującego orzeczenia w tym przedmiocie wydawane przez Sąd Najwyższy, zakłady ubezpieczeń zaczęły uznawać należne uprawnionym zadośćuczynienia. Tym samym przełożyło się to nie tylko na efekty w konkretnych sprawach, ale zmieniło także cały rynek”.

Odnosząc się do kwestii wynagrodzeń kancelarii odszkodowawczych prezes PIDiPO, podkreślił powszechność oferowanej usługi,  z której mogą skorzystać także osoby nieposiadające środków na opłacenie profesjonalnej pomocy. „Umowy stosowane przez doradców odszkodowawczych są bowiem zwykle oparte o model success fee, a mianowicie ewentualna zapłata wynagrodzenia następuje wyłącznie w przypadku uzyskania świadczenia na rzecz zleceniodawcy”. Jednocześnie Bartłomiej Krupa podkreślił, że umowa z kancelarią coraz częściej zapewnia znacznie więcej niż wyłącznie reprezentację w postępowaniu likwidacyjnym, „ale także w ramach umowy zapewniane jest wsparcie w postępowaniu karnym, jak również, co zdarza się coraz częściej, bezpłatna reprezentacja w procesie cywilnym wraz z pokryciem kosztów sądowych”.

Prezes PIDiPO wskazał też na funkcjonowanie rynku doradztwa odszkodowawczego w określonych ramach prawnych dotyczących zarówno umów zawieranych z konsumentami, jak i zasad ochrony danych pozyskiwanych w trakcie ich realizacji, a także relacji z podmiotami konkurencyjnymi czy też zasad promowania usług. Podkreślił jednocześnie, że działalność tych podmiotów ulegała stałej profesjonalizacji, a wśród nich działają obecnie także spółki notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych, które poza obowiązkami wynikającymi z obowiązujących regulacji prawnych, podlegają także nadzorowi ze strony Komisji Nadzoru Finansowego.

Pełną treść listu można znaleźć pod adresem:
http://www.pidipo.pl/...
AM, news@gu.com.pl
(źródło: PIDiPO)

 

Aviva: Andrzej Oślizło odchodzi

Z dniem 13 października Andrzej Oślizło, od 2015 roku wiceprezes Avivy ds. rozwoju biznesu, opuści grupę. Jego obowiązki przejmą pozostali...


czytaj dalej

VIG Polska: Prof. Marek Belka w radach nadzorczych Compensy i InterRisk

5 września profesor Marek Belka, były prezes Rady Ministrów oraz Narodowego Banku Polskiego, dołączył do rad nadzorczych spółek ubezpieczeniowych...


czytaj dalej

JLT Re: Insurtech a tradycyjni reasekuratorzy

Start-upy z sektora insurtech wchodzą na rynek ubezpieczeń i reasekuracji, ale niekoniecznie jest to zjawisko groźne – taki wniosek płynie z...


czytaj dalej

Euler Hermes i Allianz: Niemiecka gospodarka wrzuca wyższy bieg

W pierwszym półroczu tego roku niemiecka gospodarka zdecydowanie przyspieszyła. W ujęciu rocznym wzrost PKB Niemiec wyniósł 2,7%, co stanowi wynik...


czytaj dalej

UOKiK ostrzega konsumentów przed Goldberg & Sons

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał ostrzeżenie konsumenckie, w którym przestrzegł przed działalnością firmy pośrednictwa...


czytaj dalej

Nationale-Nederlanden: Nowa kampania „Oczami matki”

22 września startuje nowa kampania marketingowa Nationale-Nederlanden „Oczami matki”. W ramach akcji prezentowana będzie oferta dla rodziców...


czytaj dalej

Sprzedaż



 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Partnerzy