Doradztwo działa dziś zupełnie inaczej
poniedziałek, 19 czerwca 2017 09:05

Rozmowa z Andreasem Demingerem, prezesem zarządu Assiduus Investment Partners

Aleksandra E. Wysocka: – Pół roku temu na łamach „Gazety Ubezpieczeniowej” („GU” nr 38/2016) zdiagnozował Pan bolączki rynku ubezpieczeniowo-finansowego w Polsce. Przedstawił Pan również Projekt 99, który w założeniu miał pomóc w rozwiązywaniu tych problemów. Jak mógłby Pan opisać charakterystykę zgłaszających się do projektu kandydatów?

Andreas Deminger: – Choć pomysł Projektu 99 powstał w reakcji na sygnały pochodzące od ludzi pracujących w tej branży, to ani ja, ani moi doradcy nie przewidzieliśmy, że odzew będzie tak duży. Pierwsza grupa kandydatów to ludzie z doświadczeniem w branży ubezpieczeniowo-finansowej, zmęczeni pracą w korporacyjnej rzeczywistości. Sprzedaż produktów jednej firmy uniemożliwiała im świadczenie fachowej pomocy doradczej i proponowanie obiektywnie najlepszych na rynku rozwiązań. Drugą grupę stanowili przedsiębiorcy, którzy szukali nowej drogi rozwoju zawodowego. To ludzie ceniący sobie niezależność i swobodę działania, mierzący wysoko, poszukujący gotowego modelu biznesowego, w który mogliby z powodzeniem się zaangażować. To osoby, które poszukiwały stabilizacji i projektu, który mógłby przynieść im stabilne dochody na długie lata.

Głęboko wierzę i mam nadzieję, że udało nam się przywrócić wiarę uczestnikom projektu we własną profesję i pokazać model biznesu, którego od dawna poszukiwali.

Co sprawiło, że Wasz projekt tak dobrze przyjął się na rynku, że tak wielu kandydatów przystąpiło do projektu i jakie efekty osiągają ci, którzy zostali do niego przyjęci?
– Myślę, że największe znaczenie miały spójna wizja naszej firmy oraz jasny i przejrzysty model biznesu, jaki oferujemy. Być może zabrzmi to patetycznie, ale w Assiduus największą wartością są ludzie. Zarówno ci, którzy współtworzą firmę, jak i klienci, którzy zdążyli się już przekonać, że oferujemy doradztwo na najwyższym poziomie. Nasi współpracownicy znają zasady, jakimi się kierujemy, i utożsamiają się z tymi wartościami. Nieustannie się rozwijamy, do grupy Assiduus dodajemy kolejne działy i spółki. Wszystkie nasze działania ukierunkowane są na budowanie firmy oferującej kompleksową ofertę. U nas klient spotyka specjalistów w bardzo wielu dziedzinach, a to pozwala naszym partnerom na zbudowanie długoterminowej relacji z klientem, opartej na pomocy doradczej we wszystkich istotnych dla nich dziedzinach życia. Nasi partnerzy nie są wyłącznie sprzedawcami usług finansowych. To przyjaźnie nastawieni, ale i wysoko wyspecjalizowani doradcy, do których klienci zwracają się zawsze, gdy pojawia się problem i potrzebna jest rada.

Natrafili Państwo na jakieś problemy podczas realizacji projektu?
– Jak już wcześniej wspomniałem, nie byliśmy przygotowani na tak duży odzew. W pewnym momencie dyrektor działu HR ocenił, że nie jesteśmy w stanie spotkać się nawet z 1/3 kandydatów, bo jest ich po prostu za dużo. Nasi specjaliści od HR już wtedy większą część dnia spędzali na dojazdach na spotkania z kandydatami, którzy byli rozsiani po całej Polsce. Musieliśmy bardzo szybko zaradzić tej sytuacji. Nie chcieliśmy, aby jakakolwiek osoba odczuła, że nie jesteśmy nią zainteresowani, tym bardziej że wdrażając projekt, obiecaliśmy, że z każdym kandydatem skontaktujemy się w ciągu 24 godzin. Naszą firmę zbudowaliśmy na wartości trzech S: strategii, stabilizacji i satysfakcji, którym od lat hołdujemy we współpracy zarówno z klientami, jak i współpracownikami. Dlatego nie mogliśmy pozwolić sobie na to, aby tym razem nasza strategia zawiodła.

Ostatecznie udało się Wam spotkać ze wszystkimi kandydatami?
– Musieliśmy działać bardzo szybko, dlatego najpierw tymczasowo przenieśliśmy osoby z innych projektów do pomocy w dziale HR. Jednocześnie zaczęliśmy prowadzić rekrutację nowych osób do działu personalnego. Ostatecznie każdy z kandydatów otrzymał niezbędny feedback i na bieżąco wiedział, co dzieje się z jego zgłoszeniem. Udało nam się spotkać ze wszystkimi osobami, które odpowiadały naszym oczekiwaniom. Odrzuciliśmy kandydatów nieposiadających kwalifikacji menedżerskich bądź posiadających – według nas –niewystarczające doświadczenie w tej dziedzinie. Następnie braliśmy pod uwagę umiejętności miękkie, niezbędne do prowadzenia zespołów sprzedażowych.

Na jakim etapie rozwoju znajduje się obecnie Assiduus?
– Skupiamy się na stworzeniu wartościowej firmy. Jeżeli damy innym możliwość robienia tego, co lubią robić, bez strachu czy stresu, a z poczuciem sensu, nasza firma będzie wzrastać. Zależy nam na budowie firmy z inspirującymi przywódcami, jasno wytyczonymi celami i angażującymi się w dążeniu do ich spełnienia pracownikami.

W ostatnim wywiadzie deklarował Pan, że chcecie pozyskać do współpracy 99 partnerów biznesowych, stąd taka nazwa projektu. Czy to się udało? Czy Projekt 99 można uznać za zakończony?
– Faktycznie, cel, o którym mówiłem w ostatnim wywiadzie, został osiągnięty. Natomiast biorąc pod uwagę zapotrzebowanie rynku, nie rezygnujemy z projektu i startujemy z kolejnym, znacznie zmodyfikowanym. Naszym tegorocznym celem jest pozyskanie 99 kancelarii finansowych. Kandydatom o najlepszych predyspozycjach sfinansujemy (do 40 tys. zł) otwarcie własnej kancelarii. Dodatkowo, chcąc wyjść naprzeciw kandydatom, którzy nie zostali zakwalifikowani do tej edycji projektu, dajemy możliwość podjęcia z nami współpracy w jednym z trzech możliwych wariantów.

W jaki sposób można nawiązać z Wami współpracę?
– Wystarczy wejść na stronę www.projekt99.pl i wypełnić formularz. W ciągu 24 godzin osoba odpowiedzialna skontaktuje się osobiście w sprawie współpracy.


Dziękuję za rozmowę.
Aleksandra E. Wysocka

 

GrECo JLT Services: Marek Mozer dyrektorem operacyjnym

Od września Marek Mozer pełni funkcję dyrektora operacyjnego GrECo JLT Services. Do jego kompetencji należy nadzór nad obszarem współpracy z...


czytaj dalej

Euler Hermes: Krzysztof Rzepka szefem działów odszkodowań i windykacji

Krzysztof Rzepka został powołany na dyrektora zarządzającego Biurem Windykacji i Likwidacji Szkód Euler Hermes. Na tym stanowisku będzie...


czytaj dalej

S&P: Perspektywa dla Lloyd’s negatywna

Agencja S&P Global Ratings zrewidowała perspektywę dla Lloyd’s ze stabilnej na negatywną. Jednocześnie potwierdziła przyznane rynkowi Lloyd’s...


czytaj dalej

Munich Re: Giuseppina Albo odchodzi do Hamilton Insurance

Munich Re poinformował, że z końcem roku Giuseppina Albo opuści zarząd reasekuratora, aby z początkiem  2018 r. objąć stanowisko prezesa Hamilton...


czytaj dalej

Colonnade: Pierwszy kwartał działalności w Polsce

Polski oddział Colonnade Insurance dokonał podsumowania pierwszych trzech miesięcy funkcjonowania pod nową marką.

1 lipca Colonnade rozpoczął...


czytaj dalej

Gothaer TU: Ubezpieczenie i odpowiedzialność za uszkodzenia nagrobka

W związku ze zbliżającym się dniem Wszystkich Świętych eksperci podpowiadają, jak ubezpieczyć nagrobek, oraz tłumaczą, kiedy za szkody odpowiada...


czytaj dalej

Sprzedaż



 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Partnerzy