Reklama

Polisa na Świat – wspólny produkt PKO BP i KUKE
wtorek, 27 czerwca 2017 08:55

Na rynek trafił wspólny produkt PKO Banku Polskiego i Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych (KUKE) – Polisa na Świat. Jego celem jest wsparcie eksportu polskich firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw.

- Obszar MŚP jest niezwykle ważny w kontekście dynamiki rozwoju polskiej gospodarki, a także realizacji Strategii na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju. Odpowiada on za ok. 50% PKB i zatrudnia 70% pracowników w sektorze prywatnym. Eksport jest naturalnym narzędziem rozwoju MŚP, a jego duży potencjał pozostaje niewykorzystany. Badania pokazują, że mniejsze firmy są otwarte na eksport, ale jednocześnie ryzyko jest w ich przypadku znaczniejsze, niż w przypadku większych podmiotów. Nawet jedna niezapłacona faktura może zachwiać płynnością małej spółki, a windykacja zagraniczna jest dużo trudniejsza. Dlatego adresujemy powyższe ryzyka, udostępniając instrumenty, które pomagają skutecznie przezwyciężać te bariery. Nowy produkt KUKE wdrażany we współpracy z PKO BP ułatwi polskim mikroprzedsiębiorcom eksport i konkurowanie na rynkach międzynarodowych – powiedział Paweł Borys, prezes zarządu Polskiego Funduszu Rozwoju.

- Polskie firmy coraz chętniej dokonują ekspansji na rynki zagraniczne, także do odległych, bardziej wymagających destynacji. PKO Bank Polski chce je wspierać wszędzie tam, gdzie tego potrzebują. Dlatego otworzył swoje zagraniczne oddziały korporacyjne w Niemczech i w Czechach oraz rozwija relacje z bankami korespondentami. Uzupełnieniem tych działań jest współpraca z KUKE przy tworzeniu nowoczesnych rozwiązań wspierających eksporterów – powiedział Zbigniew Jagiełło, prezes zarządu PKO BP.

- Polisa na Świat to przede wszystkim całkowity przełom w dostępności naszej oferty. Dzięki współpracy z PKO Bankiem Polskim, pierwszy raz w historii KUKE możemy tak szeroko wyjść do małych i średnich firm. Ustandaryzowany i mocno uproszczony produkt, jakim jest Polisa na Świat, to nie tylko zabezpieczenie firmy przed stratą finansową, ale też bezpłatna windykacja ubezpieczonych należności. Dzięki naszemu rozwiązaniu nawet najmniejsi przedsiębiorcy będą mogli zwiększyć swoją konkurencyjność rynkową, skoncentrować się na bezpiecznym rozwoju swojego biznesu zarówno w kraju, jak i zagranicą, minimalizując ryzyko związane z brakiem zapłaty przez kontrahenta, któremu sprzedano towar lub dostarczono usługę w kredycie kupieckim. Polisa na Świat jest pierwszym wspólnym produktem, który realizujemy we współpracy z PKO BP, ale mamy nadzieję pójść za ciosem. Na pewno jest pole do realizacji kolejnych projektów – powiedział Janusz Władyczak, wiceprezes zarządu KUKE.

Polisa na Świat – ubezpieczenie opracowane przez KUKE, dostępne od 1 czerwca w placówkach PKO BP w całej Polsce – chroni przed sytuacją braku płatności ze strony kontrahenta za sprzedane w kredycie towary lub zrealizowane usługi i obejmuje zarówno transakcje krajowe, jak i zagraniczne, zapewniając tym samym płynność finansową oraz zabezpieczenie przedsiębiorstwa przed utratą zysków. Polisa zapewnia ochronę ubezpieczeniową klientom PKO BP z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, którzy prowadzą działalność gospodarczą co najmniej 18 miesięcy oraz wystawiają faktury z odroczonym do 60 dni terminem płatności. Ubezpieczenie dostosowane jest do potrzeb nawet najmniejszej firmy, a dostępna w jego ramach windykacja niespłaconych należności nie jest dodatkowo płatna.

Wszyscy trzej menadżerowie są zgodni, że Polisa na Świat może przyczynić się do spadku ryzyka eksportowego i będzie sprzyjać zdynamizowaniu wzrostu eksportu oraz ekspansji zagranicznej polskich firm.

- Do końca roku 2017 tych polis powinno być kilkaset, zaś 2018 rok będzie rokiem upowszechniania się produktu, co przełoży się na również na wzrost eksportu, w tym także na jego rozszerzenie poza UE – wskazał Zbigniew Jagiełło.
- Oceniam, że kilkanaście tysięcy firm może z tego typu produktów docelowo skorzystać – stwierdził Paweł Borys.
(AM, źródło: KUKE, media)

 

Rynek ubezpieczeń: Wiener TU zamiast Gothaer TU

Po prawie siedmiu latach z polskiego rynku ubezpieczeń znika marka Gothaer. Za kilka tygodni przejęte przez Vienna Insurance Group towarzystwo...


czytaj dalej

Aviva TUnŻ: Mariusz Grendowicz przewodniczącym rady nadzorczej

Mariusz Grendowicz został powołany na przewodniczącego rady nadzorczej Aviva TUnŻ. To pierwszy niezależny członek RN firmy w Polsce, który objął...


czytaj dalej

WTW: Padły nowe rekordy inwestycji w insurtech

Inwestujący w insurtech na całym świecie w I kwartale 2019 r. wykonali największą liczbę transakcji, największą liczbę transakcji w sektorze...


czytaj dalej

Generali: Kwartał wzrostów

Pierwsze trzy miesiące obecnego roku były udane dla Generali. Grupa zanotowała wysokie wzrosty zysków i przypisu składki.

Przypis składki brutto...


czytaj dalej

PBUK: Nowela wymaga korekt

W ocenie Polskiego Biura Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (PBUK), wprowadzenie ściślejszych regulacji mogących ustabilizować działalność...


czytaj dalej

Digital Care: Ponad 6 tys. uszkodzeń smartfonów w trakcie majówki

Według statystyk firmy Digital Care, liczba uszkodzeń telefonów w trakcie tegorocznego długiego weekendu majowego była o ponad 30% wyższa niż w...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook