Technologia daje pośrednikom wolność
poniedziałek, 03 lipca 2017 07:39

Rozmowa z Piotrem Bartosem, który odpowiada za rozwój Insly w Polsce. Insly jest dostawcą oprogramowania dla agentów i brokerów ubezpieczeniowych na całym świecie.

Aleksandra E. Wysocka: – Wielu dostawców oferuje oprogramowanie dla pośredników ubezpieczeniowych. Stoicie w obliczu znacznej konkurencji. W jaki sposób zamierzacie odnieść sukces?
Piotr Bartos:
– To prawda, że istnieją firmy, które wykonały już pewną pracę. Kilka największych multiagencji sieciowych zapewnia swoim partnerom ciekawe rozwiązania informatyczne. Z naszej analizy wynika, że brak jest rozwiązań, które zapewnią dwa istotne czynniki: pełną niezależność technologiczną oraz bardzo szeroki zakres funkcjonalności – od możliwości wyliczenia składek, po opcje CRM i informacje księgowe. Charakter Insly, który określamy jako „glocal”, pozwala nam przynieść nową wartość polskim agentom i brokerom. „Glocal” oznacza, że jesteśmy firmą globalną, ale uwzgledniającą lokalne potrzeby.

Wspomniał Pan o lokalnych i globalnych rozwiązaniach.
– Dobrym przykładem naszych lokalnych rozwiązań jest to, że oferujemy unikalne oraz niezależne narzędzie do szybszego kalkulowania składek ubezpieczeń komunikacyjnych. Niezależne, to znaczy dostarczane przez niezależną firmę IT oraz działające w ramach umów agencyjnych naszych klientów. Unikalne, ponieważ specyfika branży ubezpieczeniowej w Polsce jest dosyć skomplikowana i niespotykana w innych państwach, w których dostarczamy nasze oprogramowanie. Nawiasem mówiąc, nasze rozwiązanie jest technicznie dość zaawansowane i liczy składki w ciągu 2–3 sekund. Insly jest odpowiedzią dla agentów, którzy odczuwają ból „wklepywania” tych samych danych do wielu programów.
Z drugiej strony, dobrym przykładem naszych globalnych rozwiązań jest fakt, że na podstawie doświadczeń nabytych podczas wdrażania Insly w innych krajach, już teraz jesteśmy przygotowani na ewentualne zmiany w polskim prawie ubezpieczeniowym. Nasi klienci w innych krajach wykorzystują Insly do przygotowywania analiz potrzeb klienta, tworzenia ofert czy zestawień porównawczych ze wskazywaniem rekomendacji.



Jak implementacja IDD wygląda w innych krajach z Waszej perspektywy?
– Europejskie prawodawstwo zmierza ku większej przejrzystości i obowiązkowi przechowywania całego procesu pośrednictwa ubezpieczeniowego na trwałym nośniku. Broker lub agent musi mieć możliwość odtworzenia przechowywanych informacji, na przykład przedstawionej klientowi propozycji lub wskazanej rekomendacji.
Insly zauważył, że dzieje się to w wielu krajach europejskich i mamy bardzo dobre rozwiązania, aby upewnić się, że nawet w przypadku konieczności ujawnienia klientowi prowizji, pośrednik może kontynuować swoją działalność tak samo jak poprzednio. Na przykład w Estonii pełne ujawnienie prowizji jest wprowadzone od ponad 10 lat, a pozycja pośredników stała się po tych zmianach silniejsza, również dzięki Insly.

Jak Pan ocenia poziom rozwoju technologicznego polskich agentów i brokerów?
– Technologia nie jest celem samym w sobie. Nie zawsze trzeba biegać za każdym nowym trendem. Widzimy jednak, że pośrednicy są narażeni na wiele stresów ze względu na brak czasu. Kiedy patrzymy na to, jak wygląda praca agentów, widzimy, że wielu z nich potrzebuje dobrego oprogramowania. Dobre oprogramowanie sprawia, że agenci mają mniej pracy. Ponieważ nie jesteśmy siecią agentów, a niezależnym dostawcą oprogramowania gwarantujemy możliwości dalszego niezależnego rozwoju własnej firmy.

Przed jakim największym wyzwaniem stoją obecnie brokerzy i agenci?
– Na wielu rozwiniętych rynkach sprzedaż ubezpieczeń odbywa się już głównie online. Choć nie widzimy jeszcze tego w Polsce, z pewnością to się zdarzy i myślę, że szybkość tej transformacji może nas zaskoczyć. Sprzedaż online jest tak efektywna, że finalnie ma duży sens zarówno dla ubezpieczycieli, jak i klientów. Pytanie więc brzmi, czy i w jaki sposób agent będzie mógł przetrwać tę transformację?
Jedną z opcji jest stać się pośrednikiem cyfrowym – zacznij sprzedawać online. Widzimy jednak, że taka formuła nie działa na wszystkich rynkach. Małe agencje czy biura brokerskie po prostu nie mogą konkurować online. Pozostaje więc druga opcja – wzmocnienie relacji z klientami. To jest coś, gdzie Insly może pomóc. Pomagamy agentom i brokerom być tak efektywną i technologicznie zaawansowaną firmą jak duże towarzystwa ubezpieczeń. Łącząc bliską relację z klientem i nowoczesne rozwiązania informatyczne zapewniamy, że agenci i brokerzy przetrwają.


Dziękuję za rozmowę.
Aleksandra E. Wysocka

 

Personalia: Lech Mrozowski w TUW Medicum

TUW Medicum poinformowało, że nowym członkiem jego zespołu został Lech Mrozowski, związany ostatnio z Vienna Insurance Group w Polsce.

Lech...


czytaj dalej

Link4: Maciej Krzysztoszek nowym rzecznikiem prasowym

Nowym rzecznikiem prasowym Link4 został Maciej Krzysztoszek, związany do niedawna z Komisją Nadzoru Finansowego (KNF) – informuje portal...


czytaj dalej

Generali: Austria wiodącym rynkiem dla Europy Środkowo-Wschodniej

Z dniem 1 stycznia 2018 r. Austria stanie się wiodącym rynkiem Generali dla regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Nowa struktura regionalna będzie...


czytaj dalej

PERILS: Szacunek strat po Herwarcie

Ubezpieczone szkody majątkowe spowodowane w październiku br. przez cyklon Herwart (głęboki aktywny niż, w Polsce nazwany Grzegorzem) w Austrii i...


czytaj dalej

Generali: Narzędzie do samodzielnej likwidacji szkód komunikacyjnych

AudaSmart – taką nazwę nosi wdrożone przez Generali narzędzie do samodzielnej likwidacji szkód komunikacyjnych. Dzięki tej opcji klienci...


czytaj dalej

Allianz Polska: Akcja #wdobrejsprawie na rzecz SOS Wioski Dziecięce

Allianz Polska przygotował świąteczną akcję na rzecz podopiecznych ze Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce. #wdobrejsprawie to internetowa...


czytaj dalej

Sprzedaż



 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Partnerzy