Saltus Ubezpieczenia: Polisa zdrowotna zamiast usług NFZ
wtorek, 01 sierpnia 2017 08:55

Polacy w ramach ubezpieczenia zdrowotnego nie chodzą już tylko do specjalistów, ale coraz częściej umawiają się także do internisty – zauważa Saltus Ubezpieczenia.

– Do tej pory Polacy ubezpieczeniami zdrowotnymi posiłkowali się zazwyczaj w razie potrzeby skorzystania z porad specjalisty lub wykonania badań diagnostycznych, na które w ramach NFZ musieliby czekać średnio kilka miesięcy. Zauważyliśmy jednak, że nastąpiła zmiana tendencji. Osoby posiadające polisy medyczne coraz częściej w ogóle rezygnują z usług NFZ w ramach opieki doraźnej i ambulatoryjnej. Potwierdzają to gromadzone przez nas dane. Najczęściej realizowanymi świadczeniami są wizyty u internisty, ginekologa czy pediatry – wskazuje Małgorzata Jackiewicz, dyrektor Sprzedaży Ubezpieczeń Zdrowotnych Saltus Ubezpieczenia.

Zjawisko zastępowania porad w ramach NFZ wizytami i badaniami w ramach zakupionego wcześniej ubezpieczenia potwierdza również przeprowadzone przez Saltus Ubezpieczenia badanie fokusowe na temat wymagań pracodawców i pracowników odnośnie do polis medycznych. Korzystające z nich osoby oczekują, że w ramach ochrony będą miały zapewniony nielimitowany dostęp do praktycznie wszystkich świadczeń zdrowotnych w placówkach zlokalizowanych w całej Polsce. Dotyczy to zarówno listy oferowanych konsultacji lekarzy specjalistów, jak również badań diagnostycznych, zabiegów ambulatoryjnych czy wizyt domowych.

Oprócz zaspokojenia podstawowych potrzeb medycznych, ubezpieczeni coraz częściej spodziewają się, że ubezpieczyciel zapewni im dostęp do dodatkowych pakietów w postaci np. usług stomatologicznych, rehabilitacji, opieki okołoporodowej lub uzupełniającej profilaktyki onkologicznej czy kardiologicznej. Podejście to pokazuje, że użytkownicy polis pragną pełnej ochrony, która wyeliminuje konieczność korzystania ze świadczeń NFZ – dodaje Małgorzata Jackiewicz.

Ważnym elementem oferty ubezpieczycieli w oczach ubezpieczonych jest również możliwość rozszerzenia ochrony na swoich najbliższych. Oczekują oni uwzględnienia ich w ramach własnej polisy lub zniżki na zakup dodatkowego ubezpieczenia dla każdego członka rodziny. Uczestnicy badania wskazali, że możliwość sprawnego kontaktu z rejestracją za pośrednictwem rozmowy telefonicznej bądź aplikacji znacząco wpływa na ich wygodę. Oczekują także, że konsultanci infolinii będą potrafili doradzić w wyborze odpowiedniego specjalisty oraz placówki.
(AM, źródło: Brandscope)

 

InterRisk: Piotr Karda opuszcza zarząd spółki

W wyniku obustronnego porozumienia w grudniu Piotr Karda przestanie pełnić funkcję członka zarządu InterRisk. Od  16 listopada do czasu...
czytaj dalej

PTR: Jacek Kugacz nowym prezesem

3 listopada rada nadzorcza Polskiego Towarzystwa Reasekuracji powołała Jacka Kugacza na stanowisko prezesa zarządu.

Jacek Kugacz jest...


czytaj dalej

Amazon: Gotowość, by zatrząść ubezpieczeniami

Amazon rekrutuje w Londynie profesjonalistów ubezpieczeniowych do nowego zespołu mającego przebojem wejść na rynek ubezpieczeniowy w Wlk....
czytaj dalej

Europa: Bez innowacji ani rusz

Z badania przeprowadzonego wśród ubezpieczycieli ze Starego Kontynentu przez Pierre Audoin Consultants (PAC) wynika, że tylko jedna trzecia...
czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Silny wpływ branży na polską gospodarkę

W trakcie Kongresu 590 Polska Izba Ubezpieczeń (PIU) zaprezentowała pierwsze w Polsce opracowanie opisujące wpływ branży ubezpieczeniowej na...


czytaj dalej

UFG: Stan wiedzy na temat ochrony ofiar wypadków drogowych

Na stronie internetowej Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego (UFG) został opublikowany pełny raport z badania, w którym firma badawcza GfK...
czytaj dalej

Sprzedaż



 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Partnerzy