Saltus Ubezpieczenia: Polisa zdrowotna zamiast usług NFZ
wtorek, 01 sierpnia 2017 08:55

Polacy w ramach ubezpieczenia zdrowotnego nie chodzą już tylko do specjalistów, ale coraz częściej umawiają się także do internisty – zauważa Saltus Ubezpieczenia.

– Do tej pory Polacy ubezpieczeniami zdrowotnymi posiłkowali się zazwyczaj w razie potrzeby skorzystania z porad specjalisty lub wykonania badań diagnostycznych, na które w ramach NFZ musieliby czekać średnio kilka miesięcy. Zauważyliśmy jednak, że nastąpiła zmiana tendencji. Osoby posiadające polisy medyczne coraz częściej w ogóle rezygnują z usług NFZ w ramach opieki doraźnej i ambulatoryjnej. Potwierdzają to gromadzone przez nas dane. Najczęściej realizowanymi świadczeniami są wizyty u internisty, ginekologa czy pediatry – wskazuje Małgorzata Jackiewicz, dyrektor Sprzedaży Ubezpieczeń Zdrowotnych Saltus Ubezpieczenia.

Zjawisko zastępowania porad w ramach NFZ wizytami i badaniami w ramach zakupionego wcześniej ubezpieczenia potwierdza również przeprowadzone przez Saltus Ubezpieczenia badanie fokusowe na temat wymagań pracodawców i pracowników odnośnie do polis medycznych. Korzystające z nich osoby oczekują, że w ramach ochrony będą miały zapewniony nielimitowany dostęp do praktycznie wszystkich świadczeń zdrowotnych w placówkach zlokalizowanych w całej Polsce. Dotyczy to zarówno listy oferowanych konsultacji lekarzy specjalistów, jak również badań diagnostycznych, zabiegów ambulatoryjnych czy wizyt domowych.

Oprócz zaspokojenia podstawowych potrzeb medycznych, ubezpieczeni coraz częściej spodziewają się, że ubezpieczyciel zapewni im dostęp do dodatkowych pakietów w postaci np. usług stomatologicznych, rehabilitacji, opieki okołoporodowej lub uzupełniającej profilaktyki onkologicznej czy kardiologicznej. Podejście to pokazuje, że użytkownicy polis pragną pełnej ochrony, która wyeliminuje konieczność korzystania ze świadczeń NFZ – dodaje Małgorzata Jackiewicz.

Ważnym elementem oferty ubezpieczycieli w oczach ubezpieczonych jest również możliwość rozszerzenia ochrony na swoich najbliższych. Oczekują oni uwzględnienia ich w ramach własnej polisy lub zniżki na zakup dodatkowego ubezpieczenia dla każdego członka rodziny. Uczestnicy badania wskazali, że możliwość sprawnego kontaktu z rejestracją za pośrednictwem rozmowy telefonicznej bądź aplikacji znacząco wpływa na ich wygodę. Oczekują także, że konsultanci infolinii będą potrafili doradzić w wyborze odpowiedniego specjalisty oraz placówki.
(AM, źródło: Brandscope)

 

TUW PZUW: Jakub Papuga nowym członkiem zarządu

W skład władz Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych Polskiego Zakładu Ubezpieczeń Wzajemnych (TUW PZUW) wejdzie nowa osoba. Od 1 lutego funkcję...


czytaj dalej

Pramerica Życie: Borys Kowalski nowym członkiem zarządu

Rada nadzorcza Pramerica Życie powołała w skład zarządu Borysa Kowalskiego. Nowy członek władz towarzystwa będzie odpowiedzialny za Pion...


czytaj dalej

Turcja: Talanx przejmuje Liberty Sigorta

23 stycznia Talanx poinformował o zawarciu porozumienia w sprawie nabycia 99,4% udziałów w Liberty Sigorta A.S., tureckim oddziale amerykańskiej...


czytaj dalej

Hippo: Inwestorzy finansują ekspansję insurtecha

Kalifornijska firma z sektora insurtech Hippo pozyskała 25 mln dol. z emisji Serii B od Comcast Ventures i Fifth Wall oraz innych inwestorów.

...


czytaj dalej

rankomat.pl: Stabilizacja cen OC

Ceny OC pomiędzy 2015 a 2016 rokiem wzrosły o 45%. Pomiędzy 2016 a 2017 tempo wzrostu było już niższe (24%). W ostatnim kwartale minionego roku...


czytaj dalej

Kasia Moś i The Chance będą nadal reklamować Link4

Powstaną kolejne muzyczne reklamy z udziałem Kasi Moś i zespołu The Chance. Link4 przedłużył kontrakt reklamowy z artystkami, które obecnie można...


czytaj dalej

Sprzedaż



 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Partnerzy