GIODO: Bezpieczeństwo danych przy personalizacji składki ubezpieczeniowej
poniedziałek, 04 września 2017 08:54

Główny Inspektor Ochrony Danych Osobowych i Instytut Matematyczny Polskiej Akademii Nauk rozpoczęły projekt badawczy, którego głównym celem jest zapewnianie prywatności w spersonalizowanych ubezpieczeniach.

Autorzy projektu zauważają, że nowym światowym trendem w ubezpieczeniach komunikacyjnych jest personalizacja, czyli uzależnienie płatności za tę usługę od stylu jazdy i częstotliwości korzystania z wykupionej polisy. To na te potrzeby znajdujące się w samochodzie ubezpieczonego urządzenia zbierają dane dotyczące np. stylu jazdy (rozwijanej prędkości czy częstotliwości gwałtownych przyspieszeń i hamowań), działania pojazdu czy geolokalizacji. Pozwalają one ustalić m.in. to, czy kierowca przestrzega reguł ruchu drogowego, jak często bierze udział w kolizjach lub niebezpiecznych sytuacjach, po jakich drogach się porusza, w jakich godzinach najczęściej prowadzi itp. Na ich podstawie obliczana jest indywidualna składka ubezpieczeniowa.

Dla branży ubezpieczeniowej wyzwaniem jest więc takie przetwarzanie informacji, aby umożliwić indywidualizację oferty, nie naruszając przy tym prywatności. Już samo zbieranie ogromnych ilości danych jest zagadnieniem niebanalnym z punktu widzenia ochrony danych osobowych – pozyskiwane powinny być bowiem tylko takie dane, które są niezbędne do realizacji wskazanego celu. Kolejna kwestia to odpowiednie ich zabezpieczenie.

Projekt ma w założeniu być swego rodzaju analizą w fazie projektowania. Zamierzeniem realizujących go instytucji jest przygotowanie rekomendacji w zakresie rozwiązań, które należy przyjąć, aby zagadnienie prywatności włączone było w cały proces opracowywania systemu spersonalizowanych ubezpieczeń. Wyniki badania, które będą podstawą dla stworzenia wytycznych dla całej branży ubezpieczeniowej w Polsce, zostaną zaprezentowane wiosną 2018 r.
(AM, źródło: GIODO)

 

Aviva: Andrzej Oślizło odchodzi

Z dniem 13 października Andrzej Oślizło, od 2015 roku wiceprezes Avivy ds. rozwoju biznesu, opuści grupę. Jego obowiązki przejmą pozostali...


czytaj dalej

VIG Polska: Prof. Marek Belka w radach nadzorczych Compensy i InterRisk

5 września profesor Marek Belka, były prezes Rady Ministrów oraz Narodowego Banku Polskiego, dołączył do rad nadzorczych spółek ubezpieczeniowych...


czytaj dalej

JLT Re: Insurtech a tradycyjni reasekuratorzy

Start-upy z sektora insurtech wchodzą na rynek ubezpieczeń i reasekuracji, ale niekoniecznie jest to zjawisko groźne – taki wniosek płynie z...


czytaj dalej

Euler Hermes i Allianz: Niemiecka gospodarka wrzuca wyższy bieg

W pierwszym półroczu tego roku niemiecka gospodarka zdecydowanie przyspieszyła. W ujęciu rocznym wzrost PKB Niemiec wyniósł 2,7%, co stanowi wynik...


czytaj dalej

UOKiK ostrzega konsumentów przed Goldberg & Sons

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał ostrzeżenie konsumenckie, w którym przestrzegł przed działalnością firmy pośrednictwa...


czytaj dalej

Nationale-Nederlanden: Nowa kampania „Oczami matki”

22 września startuje nowa kampania marketingowa Nationale-Nederlanden „Oczami matki”. W ramach akcji prezentowana będzie oferta dla rodziców...


czytaj dalej

Sprzedaż



 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Partnerzy