Ubezpieczenie osobowe: Nieco lepiej w szkolnych NNW
wtorek, 05 września 2017 08:38

Ubezpieczyciele deklarują, że chcą rozwiązać problemy w szkolnych NNW. Ale ich zdaniem większość problemów bierze się z nieświadomości rodziców – informuje „Rzeczpospolita”.

Dorota M. Fal, doradca zarządu Polskiej Izby Ubezpieczeń, deklaruje, że branża zauważa zdecydowaną potrzebę edukacji, zarówno dzieci, jak i rodziców, którzy powinni rozumieć, co dają ubezpieczenia oraz czego od nich oczekują. Zdaniem ekspertki podstawowym kryterium wyboru oferty jest cena. Tymczasem niskie składki oznaczają niską sumę ubezpieczenia, czyli skromne świadczenia. Według Doroty M. Fal, obecnie szkolne polisy to hybryda – NNW na bardzo niskie sumy ewoluujące w stronę ubezpieczeń pomocowych, zawierających świadczenia zdrowotne i assistance, takie jak korepetycje, świadczenia szpitalne czy świadczenia za nieobecność w szkole. Gazeta podkreśla, że dodatkowe świadczenia nie rozwiązują jednak problemu zbyt niskich wypłat. Krystyna Krawczyk z Biura Rzecznika Finansowego (autora raportu o ubezpieczeniach szkolnych) podkreśla, że choć RzF uważa, iż szkolnym NNW potrzeba gruntownych zmian, to jest jednak za reformą tego segmentu, a nie jego likwidacją. Z kolei Marcin Bielecki z Biura Rzecznika, występując w programie #RZECZoPRAWIE, podkreślił, iż nie ma idealnego ubezpieczenia dla uczniów, ale są pewne elementy umowy, na które warto zwrócić uwagę, wybierając ubezpieczyciela. Wśród nich wymienił uważną lekturę OWU, w których wymienione są m.in. wykluczenia odpowiedzialności i jej zakresy. Zdaniem eksperta rodzice powinni mieć też świadomość, gdzie jest zawierana umowa, z kim, na jaki okres, za jakie pieniądze i gdzie znajdzie OWU, jeśli zgubi warunki otrzymane w szkole. Istotne znaczenie ma także suma ubezpieczenia. W ocenie Marcina Bieleckiego bonusy, jakie szkoły otrzymywały za zawarcie umowy szkolnego NNW, były „czarną kartą rynku ubezpieczeniowego”. Choć przyznał jednocześnie, że jego zdaniem dopuszczalną praktyką jest finansowanie z funduszu prewencyjnego zakładu np. zajęć dla uczniów z zasad ruchu drogowego, o ile takie działania nie są warunkowane zawarciem umowy NNW. Marcin Bielecki ocenia, że sytuacja w szkolnych NNW uległa poprawie, np. proces ich wyboru coraz częściej jest jawny.

Więcej:
„Rzeczpospolita” z 5 września, Regina Skibińska „Umowa bez bonusów dla szkoły” i #RZECZoPRAWIE z 5 września, jaga „#RZECZoPRAWIE - Marcin Bielecki: jak wybrać szkolne ubezpieczenie NNW”, pod adresem:
http://www.rp.pl/...
http://www.rp.pl/...
(AM, źródło: „Rzeczpospolita”, #RZECZoPRAWIE)

 

Prudential: Sławomir Bełz dyrektorem sprzedaży agencyjnej

Sławomir Bełz został dyrektorem sprzedaży agencyjnej Prudential w Polsce. Swoje obowiązki pełni od 11 czerwca. Robert Zagata, dotychczasowy...


czytaj dalej

Friss: Krzysztof Jabłoński pokieruje rozwojem biznesu w regionie CEE

Z początkiem maja Krzysztof Jabłoński dołączył do zespołu Friss – globalnego dostawcy rozwiązań informatycznych w zakresie oprogramowania do...


czytaj dalej

VIG: Milion euro na rozwój pięciu innowacji

Vienna Insurance Group (VIG) rozstrzygnęła wewnętrzny konkurs na innowacyjne rozwiązania cyfrowe. W ramach inicjatywy VIG Xelerate grupa wybrała...


czytaj dalej

Lemonade: Pozew w imię standardów etycznych

Funkcjonująca z wykorzystaniem sztucznej inteligencji firma z branży insurtech, Lemonade Insurance Company, wniosła pozew przeciwko ONE Insurance,...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Koncentracja i stabilizacja w sektorze życiowym

W pierwszym kwartale tego roku rynek życiowy utrzymał, a nawet nieco zwiększył utrzymujący się od lat silny poziom koncentracji. Pięć największych...


czytaj dalej

Sotrender: Maj na ubezpieczeniowym Facebooku

Z najnowszej odsłony raportu „Facebook Trends” autorstwa firmy Sotrender wynika, że w maju największą liczbą fanów legitymowały się „Wrzucam na...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook