UOKiK ostrzega konsumentów przed Goldberg & Sons
piątek, 22 września 2017 08:53

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał ostrzeżenie konsumenckie, w którym przestrzegł przed działalnością firmy pośrednictwa ubezpieczeniowego Goldberg & Sons z Chorzowa. Instytucja wszczęła też postępowanie przeciwko przedsiębiorcy. Pośrednik nie zgadza się z postawionymi i zapowiada ich zaskarżenie.

UOKiK podał, że ostrzeżenie jest efektem skarg konsumentów. Skarżący twierdzili, że przedstawiciele Goldberg & Sons proponują posiadaczom polis z UFK rezygnację z nich i zawarcie nowej umowy. Zapewniają przy tym o możliwości bezkosztowego wycofania się z dotychczasowej polisy. Ewentualne opłaty ma ponosić pośrednik lub jego przedstawiciel. Nie informują też, że rozwiązanie nowej umowy w przyszłości będzie wiązało się z dodatkowymi opłatami.

Urząd ustalił, że w rzeczywistości żadne opłaty likwidacyjne nie są pokrywane przez przedsiębiorcę. Konsument musi je zapłacić w całości. Z otrzymywanych przez UOKiK skarg wynika, że pośrednik wprowadza konsumentów w błąd m.in. co do wysokości składki ubezpieczeniowej, możliwości rezygnacji z ubezpieczenia, okresu jego obowiązywania. W związku z napływającymi sygnałami prezes Urzędu wszczął postępowanie przeciwko Goldberg & Sons oraz zdecydował o ostrzeżeniu konsumentów, ponieważ kwestionowane praktyki mogą powodować znaczne straty finansowe i niekorzystne skutki dla szerokiego kręgu konsumentów.

- Przedstawiciele Goldberg & Sons narażają swoich klientów na straty finansowe. Mogą oni podejmować niekorzystne dla siebie decyzje i wybierać produkty niedostosowane do własnych potrzeb i możliwości finansowych. Po zawarciu umowy mogą też być zaskoczeni opłatami związanymi z likwidacją starej polisy i rzeczywistymi kosztami ubezpieczenia, które było im przedstawiana jako tańsze – powiedział Marek Niechciał, prezes UOKiK.

Odnosząc się do decyzji Urzędu, zarząd Goldberg & Sons w specjalnym komunikacie podkreślił, że nie zgadza się z zamieszczonymi w jego treści zarzutami oraz ich uzasadnieniem. „Podkreślamy, że postanowienie, w oparciu o które wydano komunikat, zostało przez spółkę zaskarżone do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów – jako bezzasadne i wydane bez przeprowadzenia odpowiedniego postępowania dowodowego. Prezes UOKIK uznał za uzasadnione argumenty spółki we wniesionym zażaleniu i zadecydował o konieczności uzupełnienia materiału dowodowego – czego jednak do dnia opublikowania komunikatu nie dokonano” – napisano w komunikacie.

Według zarządu Goldberg & Sons poprawnie przeprowadzone postępowanie pozwoli ustalić, że w większości przypadków firma już kilka lat temu rozwiązała współpracę z osobami, co do których istniały podejrzenia o niespełnianie standardów etycznych. „Jakiekolwiek naruszenie interesów naszych klientów zawsze powodowało i będzie powodować stanowczą reakcję Goldberg & Sons. Dodatkowo zwracamy uwagę, że opisane w treści komunikatu rzekome naruszenia dotyczą niespełna 1% wszystkich zawartych za naszym pośrednictwem umów ubezpieczenia i ewentualnie mogły mieć miejsce wyłącznie w latach 2013-2014 bez naszej wiedzy i zgody” – głosi komunikat. Władze pośrednika zapewniły, że dołożą wszelkich starań, aby wyjaśnić zaistniałą sytuację, oraz we właściwym trybie zaskarżą orzeczenie UOKIK. „Wyrażamy przekonanie, że nawet te nieliczne zarzuty, które stawia nam UOKIK zostaną wkrótce uznane za bezpodstawne” – podkreślono w komunikacie.

Zgodnie z ustawą o ochronie konkurencji i konsumentów ostrzeżenia są wykorzystywane w przypadku stwierdzenia przez Urząd szczególnie uzasadnionego podejrzenia stosowania przez przedsiębiorcę nielegalnej praktyki, która może narazić szeroki krąg konsumentów na znaczne straty finansowe lub niekorzystne skutki. Ostrzeżenia są zamieszczane na stronie internetowej UOKiK.

AM, news@gu.com.pl

(źródło: UOKiK)

 

Prudential: Sławomir Bełz dyrektorem sprzedaży agencyjnej

Sławomir Bełz został dyrektorem sprzedaży agencyjnej Prudential w Polsce. Swoje obowiązki pełni od 11 czerwca. Robert Zagata, dotychczasowy...


czytaj dalej

Friss: Krzysztof Jabłoński pokieruje rozwojem biznesu w regionie CEE

Z początkiem maja Krzysztof Jabłoński dołączył do zespołu Friss – globalnego dostawcy rozwiązań informatycznych w zakresie oprogramowania do...


czytaj dalej

Mundial w Rosji: Terroryzm i chuligaństwo odczuwalne w cenach polis

Ryzyko ataków terrorystycznych i szkód spowodowanych wybrykami chuligańskimi wywindowało w górę składki dla firm i zawodników za ubezpieczenie...


czytaj dalej

Aon Inpoint: Kto płaci najwięcej składek

Z cyklu raportów o globalnym rynku komercyjnych ubezpieczeń majątkowych i wypadkowych, opracowanych przez zespół analityczny Aon Inpoint, wynika,...


czytaj dalej

Ubezpieczeniowe Regaty Charytatywne

Rozpoczęły się Ubezpieczeniowe Regaty Charytatywne w ramach V edycji Żeglarskich Mistrzostw Polski Towarzystw Ubezpieczeniowych. W akcji można...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: PZU i Allegro wymienią zepsuty telewizor

W ramach akcji specjalnej „Wymiana Telewizora” zorganizowanej przez PZU i Allegro, klienci ubezpieczyciela, którzy posiadają ubezpieczenie PZU...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook