Bancassurance: PKO BP zawalczy o klientów indywidualnych
poniedziałek, 02 października 2017 08:57

PKO BP nie myśli o aliansie z PZU SA, tylko rozwija własny biznes ubezpieczeniowy i szykuje się do uruchomienia supermarketu z ubezpieczeniami komunikacyjnymi – informuje „Puls Biznesu”.

Gazeta zwraca uwagę, że w ostatnim czasie z oferty banku zniknęły przygotowane przez PZU SA ubezpieczenia pomostowe, niskiego wkładu i turystyczne. Ich miejsce zajęły polisy PKO Ubezpieczenia. „PB” dowiedział się, że bank szykuje się też do uruchomienia sprzedaży OC posiadaczy pojazdów mechanicznych i chce je zaoferować od przyszłego roku. Będą one dostępne w ramach komunikacyjnego supermarketu ubezpieczeniowego, w którym mają znaleźć się oferty dla klientów indywidualnych (zainteresowany uczestnictwem w nim ma być należący do PZU Link4). PKO BP liczy na współpracę towarzystw bez własnych sieci i partnerów bankowych, oferując im dostęp do oddziałów i agencji. Później bank ma zamiar uruchomić serwisy: internetowy i mobilny. Gazeta dowiedziała się, że nad ich utworzeniem pracuje już wybrana firma informatyczna. „PB” zwraca uwagę, że według jego szacunków ok. 20% klientów PKO BP opłaca OC z własnego konta. Z kolei 30% szuka najlepszej oferty i bank może przekonać jej członków swoją propozycją. W sumie oferta ma szybko dotrzeć do ponad miliona klientów. Gazeta podkreśla, że budowa własnej pozycji na rynku ubezpieczeń (na koniec ub.r. przypis składki PKO Ubezpieczenia przekroczył 1,2 mld zł) oznacza, iż nie dojdzie do współpracy PKO BP z PZU w zakresie bancassurance. Zwłaszcza że po przejęciu Pekao ubezpieczyciel buduje konkurencyjną grupę finansową. Bank nie podejmie rywalizacji w sektorze korporacyjnym, natomiast ma zamiar „zamieszać” w indywidualnym. Liczy na swoją przewagę technologiczną i współpracę z mniejszymi ubezpieczycielami. „PB” przypomina, że PKO BP jest jedynym spośród największych banków w Polsce, który nie posiada strategicznego partnera ubezpieczeniowego.

Więcej:
„Puls Biznesu” z 2 października, Eugeniusz Twaróg „PKO BP skazany na ubezpieczenia”:
https://www.pb.pl/...
(AM, źródło: „Puls Biznesu”)

 

Aviva: Iwona Czech odpowiada za marketing

Od lipca Iwona Czech kieruje Działem Komunikacji i Zarządzania Marką w grupie Aviva. Zastąpiła Dariusza Maciołka, który zakończył pracę dla...


czytaj dalej

Equinum Broker: Tomasz Kutyba nowym wiceprezesem

Z dniem 30 czerwca funkcję wiceprezesa firmy brokerskiej Equinum Broker objął Tomasz Kutyba. Zmiana w zarządzie związana jest z realizacją nowej...


czytaj dalej

Charted Insurance: Nierówność zarobków mężczyzn i kobiet

Charted Insurance Institute zanalizował dane na temat zarobków opublikowane przez 192 ubezpieczycieli, pośredników, dostawców usług, doradców...


czytaj dalej

MetLife: Lucep zwycięzcą konkursu collab 3.0 EMEA

MetLife ogłosił wyniki konkursu collab 3.0 EMEA, w którym insurtechy rywalizowały o kontrakt o wartości 100 tys. dolarów na zrealizowanie...


czytaj dalej

Grupa Europa: Ochrona telefonu za pośrednictwem Simapki

Grupa Europa rozpoczęła współpracę z firmą Team4U – właścicielem aplikacji mobilnej Simapka, za pośrednictwem której zaoferuje ubezpieczenie...


czytaj dalej

Link4: Pół miliona zł premii na liczniku Kasa Wraca

Telematyczni kierowcy ubezpieczeni w Link4 wygenerowali już ponad pół miliona zł premii w programie Kasa Wraca. Rekordzista obniżył cenę polisy...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook