PIU: Ochrona firmy przed skutkami cyberataku
piątek, 13 października 2017 08:43

W związku obchodzonym 12 października Dniem Bezpiecznego Komputera Polska Izba Ubezpieczeń przypomniała, że odpowiednie ubezpieczenie może ochronić firmę przed wysokimi kosztami utraty czy przywrócenia danych powstałych w wyniku cyberataku.

Ubezpieczenia od cyberryzyk pokrywają koszty związane przede wszystkim z przywróceniem danych oraz ponownym zakupem oprogramowania, pozwalając firmie na powrót do normalnego funkcjonowania. Przedsiębiorstwa, które stały się celem ataków, mogą także liczyć na pokrycie kosztów zarządzania kryzysowego, np. usług specjalistów IT zarządzających ryzykiem cybernetycznym, wynagrodzenia prawników oraz konsultantów public relations, mających zadanie doradzania w komunikacji antykryzysowej oraz odbudowę reputacji. Ważnym elementem jest także przeprowadzanie śledztwa internetowego oraz poinformowanie osób, których dane mogły być zagrożone.

Utracone dane mogą wyrządzić szkodę nie tylko przedsiębiorstwu czy instytucji, ale także osobom związanym z nimi. Dlatego ubezpieczyciele zapewniają pokrycie kosztów ochrony prawnej, poniesionych ze względu na naruszenie własności intelektualnej w/w osób, w związku z treściami przekazywanymi za pośrednictwem mediów cyfrowych.

Wyciek czy utrata danych osobowych i handlowych może skutkować karami finansowymi, koniecznością wypłat odszkodowań i naruszeniem reputacji firmy. Dlatego polisy od cyberryzyk zawierają także OC, co zabezpiecza budżet firmy w związku z naruszeniem standardów prywatności czy przechowywania danych. Polisa często pokrywa koszty postępowań administracyjnych związanych z ochroną danych osobowych oraz praw własności intelektualnej.  

- Polisa od cyberryzyk jest przygotowywana pod indywidualne potrzeby klienta. Oferta jest uzależniona od poziomu ryzyka, branży czy ilości danych, które znajdują się w zasobach firmy. Dobrą praktyką jest wykonanie audytu infrastruktury teleinformatycznej oraz zbiorów danych i procedur bezpieczeństwa, tak by określić rzeczywiste potrzeby oraz właściwie oszacować ryzyko ewentualnych strat – tłumaczy Rafał Mańkowski, ekspert-analityk z Polskiej Izby Ubezpieczeń.

Ubezpieczenie można zakupić bezpośrednio u ubezpieczyciela albo skorzystać z doradztwa niezależnego brokera. Jego zadaniem jest identyfikacja ryzyk biznesu klienta oraz przedstawienie propozycji gwarantującej ich zabezpieczenie, wsparcie merytoryczne firmy przy zawieraniu umowy oraz w trakcie negocjacji dotyczących wysokości składki i warunków ubezpieczenia.

Cyberataki kosztują rocznie globalną gospodarkę 445 mld dolarów*. Są w czołówce globalnych zagrożeń w rankingu Światowego Forum Ekonomicznego.

*Cyber Resiliency in the Fourth Industrial Revolution, Hewlett Packard Enterprise, FireEye, Marsh & McLennan Companies, 2016.
(AM, źródło: PIU)

 

GrECo JLT Services: Marek Mozer dyrektorem operacyjnym

Od września Marek Mozer pełni funkcję dyrektora operacyjnego GrECo JLT Services. Do jego kompetencji należy nadzór nad obszarem współpracy z...


czytaj dalej

Euler Hermes: Krzysztof Rzepka szefem działów odszkodowań i windykacji

Krzysztof Rzepka został powołany na dyrektora zarządzającego Biurem Windykacji i Likwidacji Szkód Euler Hermes. Na tym stanowisku będzie...


czytaj dalej

Aon: Badanie EMEA Cyber Risk Transfer Report 2017

Organizacje dostrzegają rosnącą wartość technologii i danych w stosunku do wartości aktywów materialnych, ale jednocześnie wydają czterokrotnie...


czytaj dalej

AXA: Chętni na zarządzanie aktywami odprawieni

AXA zgłosiło się wielu graczy zainteresowanych jej spółką zarządzania aktywami, jednak okazuje się, że dla ubezpieczyciela nadal ma ona znaczenie...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Jak przekonać klientów

Car sharing nie jest nową usługą (jej początków należy szukać przed niemal półwieczem), ale dopiero od kilku lat znajduje się w fazie dynamicznego...


czytaj dalej

Link4: Czujnik dymu do polisy mieszkaniowej

W ramach specjalnej oferty ubezpieczenia Dom Link4 przekaże czujnik dymu Orno or-dc-609. Otrzyma go każdy nowy klient, który nabędzie polisę ze...


czytaj dalej

Sprzedaż



 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Partnerzy