PIU: Ochrona firmy przed skutkami cyberataku
piątek, 13 października 2017 08:43

W związku obchodzonym 12 października Dniem Bezpiecznego Komputera Polska Izba Ubezpieczeń przypomniała, że odpowiednie ubezpieczenie może ochronić firmę przed wysokimi kosztami utraty czy przywrócenia danych powstałych w wyniku cyberataku.

Ubezpieczenia od cyberryzyk pokrywają koszty związane przede wszystkim z przywróceniem danych oraz ponownym zakupem oprogramowania, pozwalając firmie na powrót do normalnego funkcjonowania. Przedsiębiorstwa, które stały się celem ataków, mogą także liczyć na pokrycie kosztów zarządzania kryzysowego, np. usług specjalistów IT zarządzających ryzykiem cybernetycznym, wynagrodzenia prawników oraz konsultantów public relations, mających zadanie doradzania w komunikacji antykryzysowej oraz odbudowę reputacji. Ważnym elementem jest także przeprowadzanie śledztwa internetowego oraz poinformowanie osób, których dane mogły być zagrożone.

Utracone dane mogą wyrządzić szkodę nie tylko przedsiębiorstwu czy instytucji, ale także osobom związanym z nimi. Dlatego ubezpieczyciele zapewniają pokrycie kosztów ochrony prawnej, poniesionych ze względu na naruszenie własności intelektualnej w/w osób, w związku z treściami przekazywanymi za pośrednictwem mediów cyfrowych.

Wyciek czy utrata danych osobowych i handlowych może skutkować karami finansowymi, koniecznością wypłat odszkodowań i naruszeniem reputacji firmy. Dlatego polisy od cyberryzyk zawierają także OC, co zabezpiecza budżet firmy w związku z naruszeniem standardów prywatności czy przechowywania danych. Polisa często pokrywa koszty postępowań administracyjnych związanych z ochroną danych osobowych oraz praw własności intelektualnej.  

- Polisa od cyberryzyk jest przygotowywana pod indywidualne potrzeby klienta. Oferta jest uzależniona od poziomu ryzyka, branży czy ilości danych, które znajdują się w zasobach firmy. Dobrą praktyką jest wykonanie audytu infrastruktury teleinformatycznej oraz zbiorów danych i procedur bezpieczeństwa, tak by określić rzeczywiste potrzeby oraz właściwie oszacować ryzyko ewentualnych strat – tłumaczy Rafał Mańkowski, ekspert-analityk z Polskiej Izby Ubezpieczeń.

Ubezpieczenie można zakupić bezpośrednio u ubezpieczyciela albo skorzystać z doradztwa niezależnego brokera. Jego zadaniem jest identyfikacja ryzyk biznesu klienta oraz przedstawienie propozycji gwarantującej ich zabezpieczenie, wsparcie merytoryczne firmy przy zawieraniu umowy oraz w trakcie negocjacji dotyczących wysokości składki i warunków ubezpieczenia.

Cyberataki kosztują rocznie globalną gospodarkę 445 mld dolarów*. Są w czołówce globalnych zagrożeń w rankingu Światowego Forum Ekonomicznego.

*Cyber Resiliency in the Fourth Industrial Revolution, Hewlett Packard Enterprise, FireEye, Marsh & McLennan Companies, 2016.
(AM, źródło: PIU)

 

Prudential: Sławomir Bełz dyrektorem sprzedaży agencyjnej

Sławomir Bełz został dyrektorem sprzedaży agencyjnej Prudential w Polsce. Swoje obowiązki pełni od 11 czerwca. Robert Zagata, dotychczasowy...


czytaj dalej

Friss: Krzysztof Jabłoński pokieruje rozwojem biznesu w regionie CEE

Z początkiem maja Krzysztof Jabłoński dołączył do zespołu Friss – globalnego dostawcy rozwiązań informatycznych w zakresie oprogramowania do...


czytaj dalej

Mundial w Rosji: Terroryzm i chuligaństwo odczuwalne w cenach polis

Ryzyko ataków terrorystycznych i szkód spowodowanych wybrykami chuligańskimi wywindowało w górę składki dla firm i zawodników za ubezpieczenie...


czytaj dalej

Aon Inpoint: Kto płaci najwięcej składek

Z cyklu raportów o globalnym rynku komercyjnych ubezpieczeń majątkowych i wypadkowych, opracowanych przez zespół analityczny Aon Inpoint, wynika,...


czytaj dalej

Ubezpieczeniowe Regaty Charytatywne

Rozpoczęły się Ubezpieczeniowe Regaty Charytatywne w ramach V edycji Żeglarskich Mistrzostw Polski Towarzystw Ubezpieczeniowych. W akcji można...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: PZU i Allegro wymienią zepsuty telewizor

W ramach akcji specjalnej „Wymiana Telewizora” zorganizowanej przez PZU i Allegro, klienci ubezpieczyciela, którzy posiadają ubezpieczenie PZU...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook