Reklama

PIU: Ochrona firmy przed skutkami cyberataku
piątek, 13 października 2017 08:43

W związku obchodzonym 12 października Dniem Bezpiecznego Komputera Polska Izba Ubezpieczeń przypomniała, że odpowiednie ubezpieczenie może ochronić firmę przed wysokimi kosztami utraty czy przywrócenia danych powstałych w wyniku cyberataku.

Ubezpieczenia od cyberryzyk pokrywają koszty związane przede wszystkim z przywróceniem danych oraz ponownym zakupem oprogramowania, pozwalając firmie na powrót do normalnego funkcjonowania. Przedsiębiorstwa, które stały się celem ataków, mogą także liczyć na pokrycie kosztów zarządzania kryzysowego, np. usług specjalistów IT zarządzających ryzykiem cybernetycznym, wynagrodzenia prawników oraz konsultantów public relations, mających zadanie doradzania w komunikacji antykryzysowej oraz odbudowę reputacji. Ważnym elementem jest także przeprowadzanie śledztwa internetowego oraz poinformowanie osób, których dane mogły być zagrożone.

Utracone dane mogą wyrządzić szkodę nie tylko przedsiębiorstwu czy instytucji, ale także osobom związanym z nimi. Dlatego ubezpieczyciele zapewniają pokrycie kosztów ochrony prawnej, poniesionych ze względu na naruszenie własności intelektualnej w/w osób, w związku z treściami przekazywanymi za pośrednictwem mediów cyfrowych.

Wyciek czy utrata danych osobowych i handlowych może skutkować karami finansowymi, koniecznością wypłat odszkodowań i naruszeniem reputacji firmy. Dlatego polisy od cyberryzyk zawierają także OC, co zabezpiecza budżet firmy w związku z naruszeniem standardów prywatności czy przechowywania danych. Polisa często pokrywa koszty postępowań administracyjnych związanych z ochroną danych osobowych oraz praw własności intelektualnej.  

- Polisa od cyberryzyk jest przygotowywana pod indywidualne potrzeby klienta. Oferta jest uzależniona od poziomu ryzyka, branży czy ilości danych, które znajdują się w zasobach firmy. Dobrą praktyką jest wykonanie audytu infrastruktury teleinformatycznej oraz zbiorów danych i procedur bezpieczeństwa, tak by określić rzeczywiste potrzeby oraz właściwie oszacować ryzyko ewentualnych strat – tłumaczy Rafał Mańkowski, ekspert-analityk z Polskiej Izby Ubezpieczeń.

Ubezpieczenie można zakupić bezpośrednio u ubezpieczyciela albo skorzystać z doradztwa niezależnego brokera. Jego zadaniem jest identyfikacja ryzyk biznesu klienta oraz przedstawienie propozycji gwarantującej ich zabezpieczenie, wsparcie merytoryczne firmy przy zawieraniu umowy oraz w trakcie negocjacji dotyczących wysokości składki i warunków ubezpieczenia.

Cyberataki kosztują rocznie globalną gospodarkę 445 mld dolarów*. Są w czołówce globalnych zagrożeń w rankingu Światowego Forum Ekonomicznego.

*Cyber Resiliency in the Fourth Industrial Revolution, Hewlett Packard Enterprise, FireEye, Marsh & McLennan Companies, 2016.
(AM, źródło: PIU)

 

UFG: Jarosław Matusiewicz nowym przewodniczącym Rady Funduszu

21 września Paweł Bisek, dotychczasowy przewodniczący Rady Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego, zrezygnował z pełnienia tej funkcji. Jego...


czytaj dalej

Vienna Life: Witold Czechowski członkiem zarządu ds. ryzyka

18 września Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Witolda Czechowskiego na stanowisko członka zarządu Vienna...


czytaj dalej

RIAD: Przyszedł czas na legaltech

W dniach 4–5 października 2018 r. w Bratysławie odbędzie się kongres RIAD Międzynarodowego Stowarzyszenia Ubezpieczycieli Ochrony Prawnej, pod...


czytaj dalej

Australia: Klienci Allianz wprowadzeni w błąd

Australijski oddział niemieckiego ubezpieczyciela Allianz SE wprowadzał w błąd przy sprzedaży ubezpieczenia podróżnego, obiecując nieograniczoną...


czytaj dalej

Personalia: TU Zdrowie ma nowego prezesa

Z informacji na stronie internetowej wynika, że Xenia Kruszewska nie jest już prezesem TU Zdrowie. Nowym szefem towarzystwa został Aleksander...


czytaj dalej

KNF: Pół miliarda wzrostu wartości rynku ubezpieczeń

21 września Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) opublikowała raport podsumowujący wyniki finansowe pierwszego półrocza na polskim rynku...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook