Rynek ubezpieczeń: Firmy będą sięgać po cyberpolisy
wtorek, 14 listopada 2017 09:23

Rosnąca liczba cyberataków i zbliżające się wejście w życie nowej ustawy o ochronie danych (RODO) powinny zmobilizować przedsiębiorstwa do działań na rzecz zapobieganiu potencjalnym wyciekom danych i informacji firmowych. Szczególną uwagę należy poświecić ograniczeniu ryzyka związanego z tzw. czynnikiem ludzkim – zauważa „Puls Biznesu”.

Z badania Willis Towers Watson wynika, że nieumyślne działania ludzi przyczyniają się do 69% roszczeń z tytułu cyberpolis. Sylwia Kozłowska, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Odpowiedzialności Cywilnej w Willis Towers Watson Polska, wskazuje, że to pracownicy są często najsłabszym ogniwem w systemie zabezpieczeń przed wyciekiem danych. Stąd konieczność prowadzenia aktywnej polityki prewencyjnej, której głównym elementem będą szkolenia pracowników. Gazeta wskazuje, że we wszystkich raportach na temat cyberryzyka ich autorzy twierdzą, iż liczba ataków rośnie. Skutki działalności hakerów są najrozmaitsze, m.in. utrata danych, koszty związane z próbami wymuszenia okupu w zamian za odblokowanie systemu IT, szkody wizerunkowe czy straty spowodowane przestojem. Stąd widoczny wzrost zainteresowania cyberpolisami oraz usługami ubezpieczycieli, takimi jak audyt bezpieczeństwa czy szkolenia. Według Łukasza Zonia, prezesa Stowarzyszenia Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych (SPBUiR), stawki w ubezpieczeniach pokrywających koszty zdarzeń wynikających z naruszenia obowiązków RODO oraz w polisach od cyberryzyka, a także w sprawie odszkodowań dla osób poszkodowanych wyciekiem danych będą uzależnione od popytu klientów i poziomu szkodowości oraz zależne od praktyki Komisji Nadzoru Finansowego w zakresie nakładanych kar. Ekspert twierdzi, że firmy z sektora MŚP mogą być zmuszone do płacenia wyższych składek, gdyż będą miały trudności ze sprostaniem wymogom RODO. Prezes Stowarzyszenia zauważa, iż tempo wzrostu zainteresowania cyberpolisami ze strony polskich firm nie jest tak szybkie jak w przypadku innych krajów. Łukasz Zoń wskazuje, że w USA polisą od ryzyk cybernetycznych legitymuje się 60% przedsiębiorstw. Prognozuje, że w Polsce taki poziom zostanie osiągnięty w ciągu kilku lat.

Więcej:

„Puls Biznesu” z 14 listopada, Iwona Jackowska „Lepiej odwrócić monitor od okna”:

https://www.pb.pl/lepiej-odwrocic-monitor-od-okna-898117

(AM, źródło: „Puls Biznesu”)

 

TUW PZUW: Jakub Papuga nowym członkiem zarządu

W skład władz Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych Polskiego Zakładu Ubezpieczeń Wzajemnych (TUW PZUW) wejdzie nowa osoba. Od 1 lutego funkcję...


czytaj dalej

Pramerica Życie: Borys Kowalski nowym członkiem zarządu

Rada nadzorcza Pramerica Życie powołała w skład zarządu Borysa Kowalskiego. Nowy członek władz towarzystwa będzie odpowiedzialny za Pion...


czytaj dalej

Turcja: Talanx przejmuje Liberty Sigorta

23 stycznia Talanx poinformował o zawarciu porozumienia w sprawie nabycia 99,4% udziałów w Liberty Sigorta A.S., tureckim oddziale amerykańskiej...


czytaj dalej

Hippo: Inwestorzy finansują ekspansję insurtecha

Kalifornijska firma z sektora insurtech Hippo pozyskała 25 mln dol. z emisji Serii B od Comcast Ventures i Fifth Wall oraz innych inwestorów.

...


czytaj dalej

rankomat.pl: Stabilizacja cen OC

Ceny OC pomiędzy 2015 a 2016 rokiem wzrosły o 45%. Pomiędzy 2016 a 2017 tempo wzrostu było już niższe (24%). W ostatnim kwartale minionego roku...


czytaj dalej

Kasia Moś i The Chance będą nadal reklamować Link4

Powstaną kolejne muzyczne reklamy z udziałem Kasi Moś i zespołu The Chance. Link4 przedłużył kontrakt reklamowy z artystkami, które obecnie można...


czytaj dalej

Sprzedaż



 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Partnerzy