Amazon: Gotowość, by zatrząść ubezpieczeniami
piątek, 17 listopada 2017 08:43

Amazon rekrutuje w Londynie profesjonalistów ubezpieczeniowych do nowego zespołu mającego przebojem wejść na rynek ubezpieczeniowy w Wlk. Brytanii, Niemczech, Francji, Włoszech i Hiszpanii.

Patricia Davies, analityk usług finansowych w GlobalData komentuje: – Amazon ma dobrą reputację ze względu na organizowanie swoich propozycji wokół potrzeb klientów. O ten poziom zaufania zabiega z trudem branża ubezpieczeniowa. Według ankiety przeprowadzonej przez GlobalData, 18% konsumentów kupiłoby swoje ubezpieczenie samochodu czy domu od Amazona. – Firma jest na dobrej pozycji, ustawiwszy się jako liczący się dostawca usług dla gospodarstw domowych, oferując m.in. kanał TV i serwis filmowy. Obserwujemy szereg nowych propozycji, w których odchodzi się od corocznych odnowień, przyjmując zasadę miesięcznej subskrypcji, co pasuje do aktualnego modelu biznesowego Amazona – kontynuuje Davies.

Inwestycje firmy w technologie dały gospodarstwom domowym Echo i Dot, aktywowane głosem urządzenia sterujące, wykorzystujące sztuczną inteligencję do obsługi codziennych potrzeb. Stąd tylko krok do obsługi potrzeb ubezpieczeniowych – domowa technologia będzie wkrótce określać wymogi ubezpieczeniowe indywidualnego gospodarstwa domowego. Wobec takiej bliskiej, interaktywnej relacji ubezpieczyciele ze swoimi corocznymi odnowieniami i kontaktami ograniczonymi do likwidacji szkody pozostają daleko w tyle, więc muszą uważać, żeby nie zostać zepchnięci do roli podrzędnej na rynku ubezpieczeniowym.

(AC, źródło: GlobalData)

 

Personalia: Lech Mrozowski w TUW Medicum

TUW Medicum poinformowało, że nowym członkiem jego zespołu został Lech Mrozowski, związany ostatnio z Vienna Insurance Group w Polsce.

Lech...


czytaj dalej

Link4: Maciej Krzysztoszek nowym rzecznikiem prasowym

Nowym rzecznikiem prasowym Link4 został Maciej Krzysztoszek, związany do niedawna z Komisją Nadzoru Finansowego (KNF) – informuje portal...


czytaj dalej

GlobalData: Osobiste cyberubezpieczenie staje się konieczne

Cyberpolisa jest często uważana za wymóg w świecie ubezpieczeń komercyjnych, ale zapotrzebowanie na ochronę dla osób prywatnych stale rośnie i w...


czytaj dalej

Mapfre: Wysokie koszta katastrof, duża reorganizacja

Hiszpański ubezpieczyciel Mapfre wypłaci klientom ponad 1,1 mld euro w związku z katastrofami naturalnymi z III kw. 2017 r. Zapowiedział również...


czytaj dalej

Wydarzenia Miesiąca – Listopad 2017

Listopad był miesiącem obfitującym w publikacje różnego rodzaju dokumentów o kapitalnym znaczeniu dla polskiego rynku ubezpieczeń. Fakt ten...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Do wyboru, do koloru

Legislacyjny projektu ustawy o dystrybucji ubezpieczeń, nowości sprzedażowe, nowe instytucje w strukturach zakładów – wysyp ubezpieczeniowych...


czytaj dalej

Sprzedaż



 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Partnerzy