CUK Ubezpieczenia: „Tak” dla zniżek zależnych od punktów karnych
środa, 22 listopada 2017 09:48

Z drugiej edycji badania „Polacy o ubezpieczeniach”, przeprowadzonego na zlecenie multiagencji CUK Ubezpieczenia wynika, że polscy kierowcy chcą zmian w sposobie wyliczania wysokości indywidualnej składki – np. uzależnienia wysokości zniżek od liczby punktów karnych posiadacza pojazdu.

Wśród specjalistów od pewnego czasu toczy się dyskusja na temat sposobów wyliczania zniżek na ubezpieczenie. – Uzależnienie wysokości zniżek od liczby punktów karnych danego kierowcy pozwoli na większe zindywidualizowanie ceny, jednak jednocześnie wpłynie na zwiększenie i tak już sporych rozbieżności cenowych pomiędzy poszczególnymi kierowcami. Jak wynika z badania, ponad połowa (54%) respondentów przychylnie odnosi się do tego pomysłu. Wśród nich najliczniejszą grupę (63%) stanowią właściciele samochodów z dłuższym stażem (powyżej 8 lat). Z kolei jedna trzecia respondentów uważa, że liczba punktów karnych nie powinna mieć wpływu na cenę OC – mówi Maciej Kuczwalski, ekspert CUK Ubezpieczenia.

Autorzy badania zapytali także, czy ubezpieczyciele powinni mieć dostęp do danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców na temat liczby punktów karnych. W stosunku do tego pomysłu mniejsza część respondentów wyraziła aprobatę – połowa z nich uważa, że to dobry pomysł, natomiast 43% jest przeciwnych temu rozwiązaniu. Z kolei pomysł wykorzystania aplikacji mobilnych monitorujących styl i dynamikę jazdy i na tej podstawie wyliczających należną składkę pozytywnie oceniło 28% ankietowanych. Najwięcej spośród nich (78%) swój wybór argumentuje dodatkową motywacją kierowców do ostrożnej i odpowiedzialnej jazdy. Ponad 44% twierdzi natomiast, że dzięki takim aplikacjom najostrożniejsi kierowcy będą płacić mniej. 72% ankietowanych jest przeciwnych koncepcji wprowadzenia narzędzi mobilnych do systemu obliczania zniżek. Przyczyną takiego podejścia zdaje się być przede wszystkim troska o swoją prywatność – ponad 81% przeciwników tego rozwiązania stwierdziło, że nie chcą, żeby ubezpieczyciele mieli dostęp do informacji na temat tego, gdzie i jak jeżdżą swoimi samochodami. Jedna trzecia uważa, że zniżki nie powinny być uzależnione od stylu jazdy, natomiast 4% nie chce, by OC okazało się wyższe dla nieostrożnych kierowców.

– Odpowiedzi respondentów pokazują, że choć Polacy wyrażają potrzebę zmian w sposobie wyliczania wysokości składki na OC, to nie są jeszcze gotowi na przyjęcie bardzo nowoczesnych rozwiązań w tym zakresie. Nie oznacza to, że wykorzystanie aplikacji mobilnych nigdy nie wyprze bardziej tradycyjnych sposobów obliczania składki. Wydaje się jednak, że taka zmiana wymaga sporego przystosowania się – zarówno po stronie ubezpieczycieli, jak i kierowców – komentuje Maciej Kuczwalski.
(AM, źródło: CUK Ubezpieczenia)

 

Personalia: Lech Mrozowski w TUW Medicum

TUW Medicum poinformowało, że nowym członkiem jego zespołu został Lech Mrozowski, związany ostatnio z Vienna Insurance Group w Polsce.

Lech...


czytaj dalej

Link4: Maciej Krzysztoszek nowym rzecznikiem prasowym

Nowym rzecznikiem prasowym Link4 został Maciej Krzysztoszek, związany do niedawna z Komisją Nadzoru Finansowego (KNF) – informuje portal...


czytaj dalej

GlobalData: Osobiste cyberubezpieczenie staje się konieczne

Cyberpolisa jest często uważana za wymóg w świecie ubezpieczeń komercyjnych, ale zapotrzebowanie na ochronę dla osób prywatnych stale rośnie i w...


czytaj dalej

Mapfre: Wysokie koszta katastrof, duża reorganizacja

Hiszpański ubezpieczyciel Mapfre wypłaci klientom ponad 1,1 mld euro w związku z katastrofami naturalnymi z III kw. 2017 r. Zapowiedział również...


czytaj dalej

Wydarzenia Miesiąca – Listopad 2017

Listopad był miesiącem obfitującym w publikacje różnego rodzaju dokumentów o kapitalnym znaczeniu dla polskiego rynku ubezpieczeń. Fakt ten...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Do wyboru, do koloru

Legislacyjny projektu ustawy o dystrybucji ubezpieczeń, nowości sprzedażowe, nowe instytucje w strukturach zakładów – wysyp ubezpieczeniowych...


czytaj dalej

Sprzedaż



 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Partnerzy