Reklama

CUK Ubezpieczenia: „Tak” dla zniżek zależnych od punktów karnych
środa, 22 listopada 2017 09:48

Z drugiej edycji badania „Polacy o ubezpieczeniach”, przeprowadzonego na zlecenie multiagencji CUK Ubezpieczenia wynika, że polscy kierowcy chcą zmian w sposobie wyliczania wysokości indywidualnej składki – np. uzależnienia wysokości zniżek od liczby punktów karnych posiadacza pojazdu.

Wśród specjalistów od pewnego czasu toczy się dyskusja na temat sposobów wyliczania zniżek na ubezpieczenie. – Uzależnienie wysokości zniżek od liczby punktów karnych danego kierowcy pozwoli na większe zindywidualizowanie ceny, jednak jednocześnie wpłynie na zwiększenie i tak już sporych rozbieżności cenowych pomiędzy poszczególnymi kierowcami. Jak wynika z badania, ponad połowa (54%) respondentów przychylnie odnosi się do tego pomysłu. Wśród nich najliczniejszą grupę (63%) stanowią właściciele samochodów z dłuższym stażem (powyżej 8 lat). Z kolei jedna trzecia respondentów uważa, że liczba punktów karnych nie powinna mieć wpływu na cenę OC – mówi Maciej Kuczwalski, ekspert CUK Ubezpieczenia.

Autorzy badania zapytali także, czy ubezpieczyciele powinni mieć dostęp do danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców na temat liczby punktów karnych. W stosunku do tego pomysłu mniejsza część respondentów wyraziła aprobatę – połowa z nich uważa, że to dobry pomysł, natomiast 43% jest przeciwnych temu rozwiązaniu. Z kolei pomysł wykorzystania aplikacji mobilnych monitorujących styl i dynamikę jazdy i na tej podstawie wyliczających należną składkę pozytywnie oceniło 28% ankietowanych. Najwięcej spośród nich (78%) swój wybór argumentuje dodatkową motywacją kierowców do ostrożnej i odpowiedzialnej jazdy. Ponad 44% twierdzi natomiast, że dzięki takim aplikacjom najostrożniejsi kierowcy będą płacić mniej. 72% ankietowanych jest przeciwnych koncepcji wprowadzenia narzędzi mobilnych do systemu obliczania zniżek. Przyczyną takiego podejścia zdaje się być przede wszystkim troska o swoją prywatność – ponad 81% przeciwników tego rozwiązania stwierdziło, że nie chcą, żeby ubezpieczyciele mieli dostęp do informacji na temat tego, gdzie i jak jeżdżą swoimi samochodami. Jedna trzecia uważa, że zniżki nie powinny być uzależnione od stylu jazdy, natomiast 4% nie chce, by OC okazało się wyższe dla nieostrożnych kierowców.

– Odpowiedzi respondentów pokazują, że choć Polacy wyrażają potrzebę zmian w sposobie wyliczania wysokości składki na OC, to nie są jeszcze gotowi na przyjęcie bardzo nowoczesnych rozwiązań w tym zakresie. Nie oznacza to, że wykorzystanie aplikacji mobilnych nigdy nie wyprze bardziej tradycyjnych sposobów obliczania składki. Wydaje się jednak, że taka zmiana wymaga sporego przystosowania się – zarówno po stronie ubezpieczycieli, jak i kierowców – komentuje Maciej Kuczwalski.
(AM, źródło: CUK Ubezpieczenia)

 

Allianz: Grzegorz Krawiec w zarządzie, Krzysztof Szypuła odchodzi

W dniu 31 sierpnia br. planowana jest zmiana w zarządzie spółek ubezpieczeniowych TUiR Allianz Polska i TU Allianz Życie Polska S.A.

Na członka...


czytaj dalej

Personalia: Bartosz Grześkowiak wzmocni Grupę MAK

31 lipca Bartosz Grześkowiak, dyrektor zarządzający TUiR Warta, złożył rezygnację ze sprawowanej funkcji. Swoją karierę będzie kontynuować w...


czytaj dalej

Ubezpieczenia przemysłowe kłopotem Talanx

Grupa Talanx w I poł. 2018 r. kontynuowała dobrą passę rentowności, zarabiając w tym okresie już ponad połowę docelowego wyniku rocznego. Składka...


czytaj dalej

Marsh: Ceny ubezpieczeń dla firm rosną

Ceny ubezpieczeń dla podmiotów działalności gospodarczej wzrosły w II kw. 2018 r., który okazał się trzecim z rzędu kwartałem wzrostu cen tej...


czytaj dalej

Sztuczna inteligencja made in Poland

Krakowska spółka Inssue Technologies we współpracy z Fideltronik oraz Microsoft Polska realizuje pierwsze w Polsce rozwiązanie tworzące...


czytaj dalej

Podcast: Świat bez szkód

Gościem 28. odcinka podcastu ubezpieczeniowego „Rozmowy bez asekuracji” jest Radosław Bartosik z firmy Mentax, specjalizującej się likwidacji...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook