CUK Ubezpieczenia: „Tak” dla zniżek zależnych od punktów karnych
środa, 22 listopada 2017 09:48

Z drugiej edycji badania „Polacy o ubezpieczeniach”, przeprowadzonego na zlecenie multiagencji CUK Ubezpieczenia wynika, że polscy kierowcy chcą zmian w sposobie wyliczania wysokości indywidualnej składki – np. uzależnienia wysokości zniżek od liczby punktów karnych posiadacza pojazdu.

Wśród specjalistów od pewnego czasu toczy się dyskusja na temat sposobów wyliczania zniżek na ubezpieczenie. – Uzależnienie wysokości zniżek od liczby punktów karnych danego kierowcy pozwoli na większe zindywidualizowanie ceny, jednak jednocześnie wpłynie na zwiększenie i tak już sporych rozbieżności cenowych pomiędzy poszczególnymi kierowcami. Jak wynika z badania, ponad połowa (54%) respondentów przychylnie odnosi się do tego pomysłu. Wśród nich najliczniejszą grupę (63%) stanowią właściciele samochodów z dłuższym stażem (powyżej 8 lat). Z kolei jedna trzecia respondentów uważa, że liczba punktów karnych nie powinna mieć wpływu na cenę OC – mówi Maciej Kuczwalski, ekspert CUK Ubezpieczenia.

Autorzy badania zapytali także, czy ubezpieczyciele powinni mieć dostęp do danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców na temat liczby punktów karnych. W stosunku do tego pomysłu mniejsza część respondentów wyraziła aprobatę – połowa z nich uważa, że to dobry pomysł, natomiast 43% jest przeciwnych temu rozwiązaniu. Z kolei pomysł wykorzystania aplikacji mobilnych monitorujących styl i dynamikę jazdy i na tej podstawie wyliczających należną składkę pozytywnie oceniło 28% ankietowanych. Najwięcej spośród nich (78%) swój wybór argumentuje dodatkową motywacją kierowców do ostrożnej i odpowiedzialnej jazdy. Ponad 44% twierdzi natomiast, że dzięki takim aplikacjom najostrożniejsi kierowcy będą płacić mniej. 72% ankietowanych jest przeciwnych koncepcji wprowadzenia narzędzi mobilnych do systemu obliczania zniżek. Przyczyną takiego podejścia zdaje się być przede wszystkim troska o swoją prywatność – ponad 81% przeciwników tego rozwiązania stwierdziło, że nie chcą, żeby ubezpieczyciele mieli dostęp do informacji na temat tego, gdzie i jak jeżdżą swoimi samochodami. Jedna trzecia uważa, że zniżki nie powinny być uzależnione od stylu jazdy, natomiast 4% nie chce, by OC okazało się wyższe dla nieostrożnych kierowców.

– Odpowiedzi respondentów pokazują, że choć Polacy wyrażają potrzebę zmian w sposobie wyliczania wysokości składki na OC, to nie są jeszcze gotowi na przyjęcie bardzo nowoczesnych rozwiązań w tym zakresie. Nie oznacza to, że wykorzystanie aplikacji mobilnych nigdy nie wyprze bardziej tradycyjnych sposobów obliczania składki. Wydaje się jednak, że taka zmiana wymaga sporego przystosowania się – zarówno po stronie ubezpieczycieli, jak i kierowców – komentuje Maciej Kuczwalski.
(AM, źródło: CUK Ubezpieczenia)

 

Votum: Agnieszka Czaplińska nowym wiceprezesem zarządu

9 lutego Elżbieta Kupiec złożyła rezygnację z funkcji członka zarządu Votum, ze skutkiem na ten sam dzień. Przyczyny rezygnacji nie są znane. Rada...


czytaj dalej

Aegon TUnŻ: Andrzej Szufa członkiem zarządu ds. ryzyka

Akcjonariusz Aegon TUnŻ powołał Andrzeja Szufę do pełnienia funkcji członka zarządu spółki odpowiedzialnego za zarządzanie ryzykiem.

Andrzej Szufa...


czytaj dalej

AXA Partners: Hybrydowy asystent osobisty

Podczas Consumer Electronics Show w Las Vegas, największych na świecie targów innowacji technologicznych, AXA Partners, globalny zespół AXA...


czytaj dalej

Liberty Specialty Markets rozwija ochronę budów i dzieł sztuki

Liberty Specialty Markets, część Liberty Mutual Insurance, zamierza poszerzyć zakres linii produktowych obsługiwanych we Francji i zwiększyć...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Zakłady komentują zmiany terminów IDD

14 lutego Rada UE podjęła decyzję o przesunięciu terminu transpozycji i stosowania przepisów dyrektywy 2016/97 o dystrybucji ubezpieczeń (IDD)...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Więcej czasu na przygotowania

Siedem i pół miesiąca – tyle czasu otrzymała dodatkowo polska branża ubezpieczeniowa na adaptację do nowych wymogów w zakresie dystrybucji...


czytaj dalej

Sprzedaż



 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Partnerzy