Reklama

CUK Ubezpieczenia: „Tak” dla zniżek zależnych od punktów karnych
środa, 22 listopada 2017 09:48

Z drugiej edycji badania „Polacy o ubezpieczeniach”, przeprowadzonego na zlecenie multiagencji CUK Ubezpieczenia wynika, że polscy kierowcy chcą zmian w sposobie wyliczania wysokości indywidualnej składki – np. uzależnienia wysokości zniżek od liczby punktów karnych posiadacza pojazdu.

Wśród specjalistów od pewnego czasu toczy się dyskusja na temat sposobów wyliczania zniżek na ubezpieczenie. – Uzależnienie wysokości zniżek od liczby punktów karnych danego kierowcy pozwoli na większe zindywidualizowanie ceny, jednak jednocześnie wpłynie na zwiększenie i tak już sporych rozbieżności cenowych pomiędzy poszczególnymi kierowcami. Jak wynika z badania, ponad połowa (54%) respondentów przychylnie odnosi się do tego pomysłu. Wśród nich najliczniejszą grupę (63%) stanowią właściciele samochodów z dłuższym stażem (powyżej 8 lat). Z kolei jedna trzecia respondentów uważa, że liczba punktów karnych nie powinna mieć wpływu na cenę OC – mówi Maciej Kuczwalski, ekspert CUK Ubezpieczenia.

Autorzy badania zapytali także, czy ubezpieczyciele powinni mieć dostęp do danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców na temat liczby punktów karnych. W stosunku do tego pomysłu mniejsza część respondentów wyraziła aprobatę – połowa z nich uważa, że to dobry pomysł, natomiast 43% jest przeciwnych temu rozwiązaniu. Z kolei pomysł wykorzystania aplikacji mobilnych monitorujących styl i dynamikę jazdy i na tej podstawie wyliczających należną składkę pozytywnie oceniło 28% ankietowanych. Najwięcej spośród nich (78%) swój wybór argumentuje dodatkową motywacją kierowców do ostrożnej i odpowiedzialnej jazdy. Ponad 44% twierdzi natomiast, że dzięki takim aplikacjom najostrożniejsi kierowcy będą płacić mniej. 72% ankietowanych jest przeciwnych koncepcji wprowadzenia narzędzi mobilnych do systemu obliczania zniżek. Przyczyną takiego podejścia zdaje się być przede wszystkim troska o swoją prywatność – ponad 81% przeciwników tego rozwiązania stwierdziło, że nie chcą, żeby ubezpieczyciele mieli dostęp do informacji na temat tego, gdzie i jak jeżdżą swoimi samochodami. Jedna trzecia uważa, że zniżki nie powinny być uzależnione od stylu jazdy, natomiast 4% nie chce, by OC okazało się wyższe dla nieostrożnych kierowców.

– Odpowiedzi respondentów pokazują, że choć Polacy wyrażają potrzebę zmian w sposobie wyliczania wysokości składki na OC, to nie są jeszcze gotowi na przyjęcie bardzo nowoczesnych rozwiązań w tym zakresie. Nie oznacza to, że wykorzystanie aplikacji mobilnych nigdy nie wyprze bardziej tradycyjnych sposobów obliczania składki. Wydaje się jednak, że taka zmiana wymaga sporego przystosowania się – zarówno po stronie ubezpieczycieli, jak i kierowców – komentuje Maciej Kuczwalski.
(AM, źródło: CUK Ubezpieczenia)

 

Superpolisa: Anna Bernacka-Matras pełnomocnikiem zarządu ds. sprzedaży

Anna Bernacka-Matras, przez ostatnie lata dyrektor największego przedstawicielstwa w strukturach sprzedażowych Grupy Ergo Hestia, dołączyła w...


czytaj dalej

TU Zdrowie: Sławomir Koszewski nowym członkiem zarządu

2 listopada rada nadzorcza TU Zdrowie powołała Sławomira Koszewskiego na stanowisko członka zarządu, odpowiedzialnego za Pion Ubezpieczeń.

...


czytaj dalej

Talanx: Wzrost zysków mimo dużych obciążeń

Przez trzy kwartały obecnego roku Grupa Talanx zarobiła netto blisko 500 mln euro. Do osiągnięcia tego wyniku przyczyniły się niemal wszystkie...


czytaj dalej

Insurtech: Coraz więcej patentów

Inwestycje w insurtech nadal rosną w szybkim tempie, o czym świadczy liczba wniosków patentowych dotyczących rozwiązań odnoszących się do...


czytaj dalej

PIU: Prestiżowa nominacja dla kampanii #dziękiubezpieczeniom

Polska Izba Ubezpieczeń (PIU) znalazła się wśród nominowanych do prestiżowej nagrody European Excellence Awards 2018 w kategorii Issues &...


czytaj dalej

Generali: Odejście od węgla

9 listopada Grupa Generali ogłosiła przyjęcie nowej polityki, która wykluczy ubezpieczenia dla nowych kopalni i elektrowni węglowych oraz dla...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook