Marsh: Trendy w „komunikacji” – wzrost cen oraz polityka flotowa
poniedziałek, 27 listopada 2017 09:46

Kluczowymi tendencjami w segmencie ubezpieczeń komunikacyjnych są utrzymujący się zwyżkowy trend cenowy oraz wykorzystywanie telematyki i polityki flotowej jako narzędzia do walki ze szkodowością – wynika z najnowszego raportu Marsh zatytułowanego „Marsh Global Insurance Market Index: Q3 2017”.

- Podwyżki cen OC, których celem było przywrócenie rentowności w grupie 10, przyniosły oczekiwany rezultat w II kwartale 2017 r. Wynik na OC jest wreszcie dodatni. Należy jednak pamiętać, że podwyżki składek to końcówka 2015 roku, rok 2016 i 2017, ale już nie z tak dużą dynamiką wzrostu, jak w roku poprzednim. Podwyżki dotyczą aktualnego portfela, nie mają nic wspólnego z cenami sprzed 2 lat, a przecież roszczenia z tamtych polis nadal są prawdopodobne. Miejmy nadzieję, że historia, mimo że lubi się powtarzać, będzie przestrogą przed pokusą obniżenia stawek – mówi Marta Strzelczyk, dyrektor Działu Ubezpieczeń Komunikacyjnych Marsh Polska. – Aktualnie ceny OC na rynku flotowym ustabilizowały się, obserwujemy nieznaczne 15-20% podwyżki. Należy jednak pamiętać o perspektywie kolejnego roku, czyli zapowiedzi zwiększenia sum gwarancyjnych, jakie narzuca nam Komisja Europejska, i to może być czynnik kolejnych wzrostów cen OC – dodaje.

Ekspertka podkreśla, że klienci, którzy do tej pory nie zwracali uwagi na prowadzoną politykę flotową i biernie odnosili się do wskaźników szkodowych, muszą liczyć się z podwyżkami.

Marta Strzelczyk wskazuje, że telematyka, która jest jednym z elementów polityki flotowej, wciąż odgrywa tylko epizodyczną rolę w polskim segmencie komunikacyjnym. – Dużo się o niej mówi, i na pewno jest to przyszłość w kalkulacji składek. Niemniej jednak na dzień dzisiejszy towarzystwa ubezpieczeniowe nie oferują w standardzie wariantów ubezpieczenia i kalkulacji składki w zależności od stosowania (bądź nie) rozwiązań telematycznych, jakie wprowadziła dana flota. Nadal badana jest szkodowość, na podstawie częstości występowania szkód, wartości szkód i ciężaru tych szkód – wylicza ekspertka. – Oczywiście stosowanie rozwiązań telematycznych we flocie, a więc badanie zachowań kierowcy, a następnie działania prewencyjne mające na celu eliminowanie tych złych, niekorzystnych zjawisk, ma wpływ na szkodowość danej floty. Potrzebna jest jednak praktyka, która pokaże, że analiza stylu jazdy kierowcy w różnych jego aspektach oraz bieżąca kontrola realnie wpływają na poprawę przebiegów szkodowych – podsumowuje Marta Strzelczyk.
(AM, źródło: Marsh)

 

Pramerica Życie: Borys Kowalski nowym członkiem zarządu

Rada nadzorcza Pramerica Życie powołała w skład zarządu Borysa Kowalskiego. Nowy członek władz towarzystwa będzie odpowiedzialny za Pion...


czytaj dalej

Marsh: Pięć rynków pod nadzorem Artura Grześkowiaka

Grupa Marsh utworzyła w regionie Europy Środkowej i Południowo-Wschodniej nowy subregion Północny, z polską spółką na czele. Artur Grześkowiak,...


czytaj dalej

Niemcy: Z Generali do Zurich

Carsten Schildknecht 2 lutego obejmie stanowisko dyrektora generalnego Zurich w Niemczech, przejmując je po Marcusie Nagelu, który zdecydował się...


czytaj dalej

VIG: Fuzja w państwach bałtyckich

Łotewski nadzór zaakceptował fuzję dwóch spółek zależnych VIG – InterRisk Vienna Insurance Group AAS i BTA Baltic Insurance Company AAS – pod...


czytaj dalej

Polska: Atak orkanu Fryderyka

18 stycznia nad Polskę nadciągnął orkan Fryderyka. Żywioł wyrządził sporo zniszczeń, ale są one dość szybko usuwane. Silne wiatry będą występować...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Wysoka jakość polskich D&O

Według szacunków ekspertów rynek ubezpieczeń D&O (Directors and Officers Liability Insurance) rośnie w Polsce w tempie nawet 10% rocznie. Na plus...


czytaj dalej

Sprzedaż



 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Partnerzy