Reklama

Marsh: Trendy w „komunikacji” – wzrost cen oraz polityka flotowa
poniedziałek, 27 listopada 2017 09:46

Kluczowymi tendencjami w segmencie ubezpieczeń komunikacyjnych są utrzymujący się zwyżkowy trend cenowy oraz wykorzystywanie telematyki i polityki flotowej jako narzędzia do walki ze szkodowością – wynika z najnowszego raportu Marsh zatytułowanego „Marsh Global Insurance Market Index: Q3 2017”.

- Podwyżki cen OC, których celem było przywrócenie rentowności w grupie 10, przyniosły oczekiwany rezultat w II kwartale 2017 r. Wynik na OC jest wreszcie dodatni. Należy jednak pamiętać, że podwyżki składek to końcówka 2015 roku, rok 2016 i 2017, ale już nie z tak dużą dynamiką wzrostu, jak w roku poprzednim. Podwyżki dotyczą aktualnego portfela, nie mają nic wspólnego z cenami sprzed 2 lat, a przecież roszczenia z tamtych polis nadal są prawdopodobne. Miejmy nadzieję, że historia, mimo że lubi się powtarzać, będzie przestrogą przed pokusą obniżenia stawek – mówi Marta Strzelczyk, dyrektor Działu Ubezpieczeń Komunikacyjnych Marsh Polska. – Aktualnie ceny OC na rynku flotowym ustabilizowały się, obserwujemy nieznaczne 15-20% podwyżki. Należy jednak pamiętać o perspektywie kolejnego roku, czyli zapowiedzi zwiększenia sum gwarancyjnych, jakie narzuca nam Komisja Europejska, i to może być czynnik kolejnych wzrostów cen OC – dodaje.

Ekspertka podkreśla, że klienci, którzy do tej pory nie zwracali uwagi na prowadzoną politykę flotową i biernie odnosili się do wskaźników szkodowych, muszą liczyć się z podwyżkami.

Marta Strzelczyk wskazuje, że telematyka, która jest jednym z elementów polityki flotowej, wciąż odgrywa tylko epizodyczną rolę w polskim segmencie komunikacyjnym. – Dużo się o niej mówi, i na pewno jest to przyszłość w kalkulacji składek. Niemniej jednak na dzień dzisiejszy towarzystwa ubezpieczeniowe nie oferują w standardzie wariantów ubezpieczenia i kalkulacji składki w zależności od stosowania (bądź nie) rozwiązań telematycznych, jakie wprowadziła dana flota. Nadal badana jest szkodowość, na podstawie częstości występowania szkód, wartości szkód i ciężaru tych szkód – wylicza ekspertka. – Oczywiście stosowanie rozwiązań telematycznych we flocie, a więc badanie zachowań kierowcy, a następnie działania prewencyjne mające na celu eliminowanie tych złych, niekorzystnych zjawisk, ma wpływ na szkodowość danej floty. Potrzebna jest jednak praktyka, która pokaże, że analiza stylu jazdy kierowcy w różnych jego aspektach oraz bieżąca kontrola realnie wpływają na poprawę przebiegów szkodowych – podsumowuje Marta Strzelczyk.
(AM, źródło: Marsh)

 

Allianz: Grzegorz Krawiec w zarządzie, Krzysztof Szypuła odchodzi

W dniu 31 sierpnia br. planowana jest zmiana w zarządzie spółek ubezpieczeniowych TUiR Allianz Polska i TU Allianz Życie Polska S.A.

Na członka...


czytaj dalej

Personalia: Bartosz Grześkowiak wzmocni Grupę MAK

31 lipca Bartosz Grześkowiak, dyrektor zarządzający TUiR Warta, złożył rezygnację ze sprawowanej funkcji. Swoją karierę będzie kontynuować w...


czytaj dalej

Ubezpieczenia przemysłowe kłopotem Talanx

Grupa Talanx w I poł. 2018 r. kontynuowała dobrą passę rentowności, zarabiając w tym okresie już ponad połowę docelowego wyniku rocznego. Składka...


czytaj dalej

Marsh: Ceny ubezpieczeń dla firm rosną

Ceny ubezpieczeń dla podmiotów działalności gospodarczej wzrosły w II kw. 2018 r., który okazał się trzecim z rzędu kwartałem wzrostu cen tej...


czytaj dalej

Sztuczna inteligencja made in Poland

Krakowska spółka Inssue Technologies we współpracy z Fideltronik oraz Microsoft Polska realizuje pierwsze w Polsce rozwiązanie tworzące...


czytaj dalej

Podcast: Świat bez szkód

Gościem 28. odcinka podcastu ubezpieczeniowego „Rozmowy bez asekuracji” jest Radosław Bartosik z firmy Mentax, specjalizującej się likwidacji...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook