Marsh: Trendy w „komunikacji” – wzrost cen oraz polityka flotowa
poniedziałek, 27 listopada 2017 09:46

Kluczowymi tendencjami w segmencie ubezpieczeń komunikacyjnych są utrzymujący się zwyżkowy trend cenowy oraz wykorzystywanie telematyki i polityki flotowej jako narzędzia do walki ze szkodowością – wynika z najnowszego raportu Marsh zatytułowanego „Marsh Global Insurance Market Index: Q3 2017”.

- Podwyżki cen OC, których celem było przywrócenie rentowności w grupie 10, przyniosły oczekiwany rezultat w II kwartale 2017 r. Wynik na OC jest wreszcie dodatni. Należy jednak pamiętać, że podwyżki składek to końcówka 2015 roku, rok 2016 i 2017, ale już nie z tak dużą dynamiką wzrostu, jak w roku poprzednim. Podwyżki dotyczą aktualnego portfela, nie mają nic wspólnego z cenami sprzed 2 lat, a przecież roszczenia z tamtych polis nadal są prawdopodobne. Miejmy nadzieję, że historia, mimo że lubi się powtarzać, będzie przestrogą przed pokusą obniżenia stawek – mówi Marta Strzelczyk, dyrektor Działu Ubezpieczeń Komunikacyjnych Marsh Polska. – Aktualnie ceny OC na rynku flotowym ustabilizowały się, obserwujemy nieznaczne 15-20% podwyżki. Należy jednak pamiętać o perspektywie kolejnego roku, czyli zapowiedzi zwiększenia sum gwarancyjnych, jakie narzuca nam Komisja Europejska, i to może być czynnik kolejnych wzrostów cen OC – dodaje.

Ekspertka podkreśla, że klienci, którzy do tej pory nie zwracali uwagi na prowadzoną politykę flotową i biernie odnosili się do wskaźników szkodowych, muszą liczyć się z podwyżkami.

Marta Strzelczyk wskazuje, że telematyka, która jest jednym z elementów polityki flotowej, wciąż odgrywa tylko epizodyczną rolę w polskim segmencie komunikacyjnym. – Dużo się o niej mówi, i na pewno jest to przyszłość w kalkulacji składek. Niemniej jednak na dzień dzisiejszy towarzystwa ubezpieczeniowe nie oferują w standardzie wariantów ubezpieczenia i kalkulacji składki w zależności od stosowania (bądź nie) rozwiązań telematycznych, jakie wprowadziła dana flota. Nadal badana jest szkodowość, na podstawie częstości występowania szkód, wartości szkód i ciężaru tych szkód – wylicza ekspertka. – Oczywiście stosowanie rozwiązań telematycznych we flocie, a więc badanie zachowań kierowcy, a następnie działania prewencyjne mające na celu eliminowanie tych złych, niekorzystnych zjawisk, ma wpływ na szkodowość danej floty. Potrzebna jest jednak praktyka, która pokaże, że analiza stylu jazdy kierowcy w różnych jego aspektach oraz bieżąca kontrola realnie wpływają na poprawę przebiegów szkodowych – podsumowuje Marta Strzelczyk.
(AM, źródło: Marsh)

 

Prudential: Sławomir Bełz dyrektorem sprzedaży agencyjnej

Sławomir Bełz został dyrektorem sprzedaży agencyjnej Prudential w Polsce. Swoje obowiązki pełni od 11 czerwca. Robert Zagata, dotychczasowy...


czytaj dalej

Friss: Krzysztof Jabłoński pokieruje rozwojem biznesu w regionie CEE

Z początkiem maja Krzysztof Jabłoński dołączył do zespołu Friss – globalnego dostawcy rozwiązań informatycznych w zakresie oprogramowania do...


czytaj dalej

Mundial w Rosji: Terroryzm i chuligaństwo odczuwalne w cenach polis

Ryzyko ataków terrorystycznych i szkód spowodowanych wybrykami chuligańskimi wywindowało w górę składki dla firm i zawodników za ubezpieczenie...


czytaj dalej

Aon Inpoint: Kto płaci najwięcej składek

Z cyklu raportów o globalnym rynku komercyjnych ubezpieczeń majątkowych i wypadkowych, opracowanych przez zespół analityczny Aon Inpoint, wynika,...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Rentowność w „komunikacji” nadal rośnie

Opublikowany przez Komisję Nadzoru Finansowego (KNF) raport podsumowujący wyniki finansowe rynku ubezpieczeń w pierwszym kwartale tego roku...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: PZU uruchomił serwis dla agentów

PZU uruchomił agentpzu.pl – pierwszą na rynku platformę internetową skierowaną do obecnych i przyszłych agentów ubezpieczeniowych. Można na niej...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook