Reklama

Marsh: Trendy w „komunikacji” – wzrost cen oraz polityka flotowa
poniedziałek, 27 listopada 2017 09:46

Kluczowymi tendencjami w segmencie ubezpieczeń komunikacyjnych są utrzymujący się zwyżkowy trend cenowy oraz wykorzystywanie telematyki i polityki flotowej jako narzędzia do walki ze szkodowością – wynika z najnowszego raportu Marsh zatytułowanego „Marsh Global Insurance Market Index: Q3 2017”.

- Podwyżki cen OC, których celem było przywrócenie rentowności w grupie 10, przyniosły oczekiwany rezultat w II kwartale 2017 r. Wynik na OC jest wreszcie dodatni. Należy jednak pamiętać, że podwyżki składek to końcówka 2015 roku, rok 2016 i 2017, ale już nie z tak dużą dynamiką wzrostu, jak w roku poprzednim. Podwyżki dotyczą aktualnego portfela, nie mają nic wspólnego z cenami sprzed 2 lat, a przecież roszczenia z tamtych polis nadal są prawdopodobne. Miejmy nadzieję, że historia, mimo że lubi się powtarzać, będzie przestrogą przed pokusą obniżenia stawek – mówi Marta Strzelczyk, dyrektor Działu Ubezpieczeń Komunikacyjnych Marsh Polska. – Aktualnie ceny OC na rynku flotowym ustabilizowały się, obserwujemy nieznaczne 15-20% podwyżki. Należy jednak pamiętać o perspektywie kolejnego roku, czyli zapowiedzi zwiększenia sum gwarancyjnych, jakie narzuca nam Komisja Europejska, i to może być czynnik kolejnych wzrostów cen OC – dodaje.

Ekspertka podkreśla, że klienci, którzy do tej pory nie zwracali uwagi na prowadzoną politykę flotową i biernie odnosili się do wskaźników szkodowych, muszą liczyć się z podwyżkami.

Marta Strzelczyk wskazuje, że telematyka, która jest jednym z elementów polityki flotowej, wciąż odgrywa tylko epizodyczną rolę w polskim segmencie komunikacyjnym. – Dużo się o niej mówi, i na pewno jest to przyszłość w kalkulacji składek. Niemniej jednak na dzień dzisiejszy towarzystwa ubezpieczeniowe nie oferują w standardzie wariantów ubezpieczenia i kalkulacji składki w zależności od stosowania (bądź nie) rozwiązań telematycznych, jakie wprowadziła dana flota. Nadal badana jest szkodowość, na podstawie częstości występowania szkód, wartości szkód i ciężaru tych szkód – wylicza ekspertka. – Oczywiście stosowanie rozwiązań telematycznych we flocie, a więc badanie zachowań kierowcy, a następnie działania prewencyjne mające na celu eliminowanie tych złych, niekorzystnych zjawisk, ma wpływ na szkodowość danej floty. Potrzebna jest jednak praktyka, która pokaże, że analiza stylu jazdy kierowcy w różnych jego aspektach oraz bieżąca kontrola realnie wpływają na poprawę przebiegów szkodowych – podsumowuje Marta Strzelczyk.
(AM, źródło: Marsh)

 

Ubezpieczenia Pocztowe: Nominacja Angeliki Hruban zatwierdzona przez KNF

15 stycznia Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Angeliki Hruban na stanowisko członka zarządu Pocztowego...


czytaj dalej

Prezes PIU członkiem Rady Konsultacyjnej ds. PPK

Polski Fundusz Rozwoju (PFR) powołał Radę Konsultacyjną do spraw Pracowniczych Planów Kapitałowych (PPK). W jej skład wszedł Jan Grzegorz...


czytaj dalej

UKNF: Brytyjski nadzór uruchomił nabór notyfikacji w ramach TPR

Urząd Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF) poinformował, że brytyjski organ nadzoru finansowego Financial Conduct Authority (FCA) uruchomił nabór...


czytaj dalej

Insurance Europe: Wniosek KE może być wyrokiem na polisy telematyczne

Choć Insurance Europe (IE) deklaruje zadowolenie z wniosku Komisji Europejskiej (KE) dotyczącego rozporządzenia w sprawie e-prywatności, mającego...


czytaj dalej

Rozmowy bez Asekuracji: Jak wybrać odpowiednią polisę na zimowy wyjazd?

W 49. odcinku podcastu ubezpieczeniowego „Rozmowy bez Asekuracji”, zatytułowanym „Jak wybrać odpowiednią polisę na zimowy wyjazd?” tematem rozmowy...


czytaj dalej

Reso/Balcia: Podsumowanie ubiegłego roku

Reso Europa Service oraz Balcia Insurance SE podsumowały miniony rok. Do najważniejszych zjawisk oraz przedsięwzięć zrealizowanych na przestrzeni...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook