Reklama

Dystrybucja: Nowy projekt Allianz dla sieci wyłącznej
wtorek, 28 listopada 2017 10:00

Agent OdNowa – taką nazwę nosi nowy projekt Allianz dla sieci wyłącznej. Ubezpieczyciel reklamuje koncepcję jako inwestycję w agentów wyłącznych. Oni sami podchodzą do projektu z rezerwą.

Allianz to jeden z czołowych ubezpieczycieli w Polsce. Chcemy rosnąć i rozwijać się, dlatego zmiany w sieci wyłącznej sprzedaży były konieczne. Wymóg dostosowania się do dyrektywy o dystrybucji ubezpieczeń przyspieszył decyzję o implementacji nowego modelu rozwoju sieci – powiedział Krzysztof Szypuła, wiceprezes zarządu Allianz Polska.

Agent OdNowa przewiduje, że w najbliższych dwóch latach powstanie ponad 100 punktów sprzedaży Allianz na terenie całego kraju. Nowe placówki mają być prowadzone przez najlepszych agentów wyłącznych.

Allianz podkreśla, że zmiany będą widoczne także w obszarze produktowym i wsparcia pracy agentów. Mają oni zaoferować produkty ubezpieczyciela w korzystniejszych dla klienta cenach. Zmiany dotyczyć będą także wewnętrznych procesów sprzedażowych. – Jesteśmy przekonani, że dzięki takiemu podejściu dajemy naszym agentom zestaw konkretnych narzędzi, które pomogą sieci wyłącznej rosnąć szybciej niż dotychczas – komentuje Krzysztof Szypuła.

To nie wszystko. Z informacji uzyskanych przez „Gazetę Ubezpieczeniową” wynika, że wspomniani powyżej agenci będą mogli sprzedawać również polisy innych towarzystw. Tę informację potwierdzają głosy uczestników Obiektywnego Forum Agentów, mówiące o możliwości obsługiwania klientów w trzech towarzystwach ubezpieczeń wskazanych przez Allianz. – Argumentacja Allianz, że pozwala agentom wyłącznym sprzedawać inne towarzystwa ze względu na konkurencję, jest trochę dziwna – mówi „GU” pragnący zachować anonimowość przedstawiciel jednego z towarzystw, mający wieloletnią praktykę w zakresie sprzedaży.

Mowa jest też o zmianie umów agencyjnych od początku przyszłego roku, co de facto potwierdza sam ubezpieczyciel, informując o „nowym systemie prowizyjnym, premiowaniu dynamiki sprzedaży a także jakości obsługiwanego portfela”.

Z reakcji samych zainteresowanych wynika, że projekt nie budzi ich entuzjazmu. Wśród głosów na OFA pojawiały się stwierdzenia mówiące o „Czarnym Poniedziałku” czy o niedostatecznym szacunku ze strony władz zakładu.
Artur Makowiecki
news@gu.com.pl

 

Allianz: Grzegorz Krawiec w zarządzie, Krzysztof Szypuła odchodzi

W dniu 31 sierpnia br. planowana jest zmiana w zarządzie spółek ubezpieczeniowych TUiR Allianz Polska i TU Allianz Życie Polska S.A.

Na członka...


czytaj dalej

Personalia: Bartosz Grześkowiak wzmocni Grupę MAK

31 lipca Bartosz Grześkowiak, dyrektor zarządzający TUiR Warta, złożył rezygnację ze sprawowanej funkcji. Swoją karierę będzie kontynuować w...


czytaj dalej

Ubezpieczenia przemysłowe kłopotem Talanx

Grupa Talanx w I poł. 2018 r. kontynuowała dobrą passę rentowności, zarabiając w tym okresie już ponad połowę docelowego wyniku rocznego. Składka...


czytaj dalej

Marsh: Ceny ubezpieczeń dla firm rosną

Ceny ubezpieczeń dla podmiotów działalności gospodarczej wzrosły w II kw. 2018 r., który okazał się trzecim z rzędu kwartałem wzrostu cen tej...


czytaj dalej

Sztuczna inteligencja made in Poland

Krakowska spółka Inssue Technologies we współpracy z Fideltronik oraz Microsoft Polska realizuje pierwsze w Polsce rozwiązanie tworzące...


czytaj dalej

Podcast: Świat bez szkód

Gościem 28. odcinka podcastu ubezpieczeniowego „Rozmowy bez asekuracji” jest Radosław Bartosik z firmy Mentax, specjalizującej się likwidacji...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook