UNIQA: Zmiany w pakietach komunikacyjnych
czwartek, 07 grudnia 2017 09:59

UNIQA w Polsce przebudowuje swoją ofertę komunikacyjną. Ubezpieczyciel wprowadza nową strukturę taryf OC. Największa zmiana będzie zauważalna w OC posiadaczy pojazdów mechanicznych, oraz nowych, ulepszonych wariantach assistance do OC ppm. Wkrótce nastąpią też zmiany w taryf w AC.

- Szczegółowa analiza z wykorzystaniem najnowszych metod statystycznych pozwoliła na dokładną ocenę ryzyka oraz stworzenie taryfy bardziej dopasowanej do rzeczywistego kosztu ryzyka w wielu segmentach. Skuteczne dopasowanie niesie za sobą możliwość przyznania większych zniżek dla bezszkodowych klientów. Ponadto kierowcy, którym mimo bezszkodowej jazdy przez wiele lat przytrafiła się jedna szkoda, nie będą karani w sposób tak dotkliwy jak dotychczas – tłumaczy Doman Regulski, dyrektor Departamentu Taryfikacji w UNIQA.

Jak dodaje, wprowadzenie zmian w taryfie OC było konieczne ze względu na sytuację rynkową obserwowaną w tym segmencie w ostatnich kilkunastu miesiącach. Skutkiem ogólnorynkowych podwyżek były bardzo wysokie stawki, które dla niektórych grup klientów nie odzwierciedlały spodziewanej szkodowości.

- Dokładna ocena ryzyka i analiza wpływu na sprzedaż pozwoli na poprawienie poziomu konkurencyjności przy jednoczesnym zachowaniu adekwatności składek do rzeczywistego ryzyka – mówi Doman Regulski.

Oprócz zmiany taryfowych UNIQA wprowadza także na rynek nowe auto assistance skierowane do klientów indywidualnych oraz flotowych.

- Z roku na rok rośnie liczba osób, które w razie awarii pojazdu korzystają z pomocy assistance. Holowanie auta oraz pomoc drogowa to najbardziej użyteczne usługi. Co więce,j zwiększa się także poziom zadowolenia klientów – tak wynika z cyklicznego ogólnopolskiego badania assistance, które przeprowadza Europ Assistance. Oznacza to, że usługa assistance powinna być dobrze przygotowana i regularnie rozwijana przez ubezpieczycieli, tak aby zaspokajała potrzeby klientów – mówi Katarzyna Ruman, dyrektor Departamentu Rozwoju Produktów UNIQA.

Przy zawieraniu umowy klienci mają do wyboru jeden z czterech wariantów ubezpieczenia. Podstawowy jest bezpłatnie dodawany do pakietu ubezpieczeń OC i AC. Zapewnia przede wszystkim pomoc w holowaniu na terenie Polski. Trzy kolejne warianty działają na terenie Polski i Europy.

- Z badań naszego partnera Europ Assistance wynika, że Polacy najczęściej kojarzą assistance z pomocą drogową i też – obok holowania auta – najczęściej z niej korzystają. Także poza granicami Polski. Dlatego największą zaletą nowych wariantów assistance komunikacyjnego w UNIQA są duże limity kilometrowe przy holowaniu samochodu po awarii, wypadku czy kradzieży oraz długie terminy wynajmu pojazdu zastępczego – mówi Katarzyna Ruman.

Najszerszą pomoc oferuje wariant VIP Extra. Usługa holowania na terenie Polski nie jest ograniczona żadnym limitem, a w przypadku zdarzeń na terenie Europy klient ma do dyspozycji 1200 km. Oprócz tego klienci mogą skorzystać z organizacji i pokrycia kosztów wynajmu samochodu zastępczego do 5 dni w następstwie awarii, do 15 dni w następstwie wypadku i do 30 dni w przypadku kradzieży auta.

Nowe assistance umożliwia również m.in. pokrycie kosztów kontynuacji podróży po wypadku czy awarii, zakwaterowanie w hotelu na czas naprawy auta czy opłacenie podróży po pojazd pozostawiony do naprawy poza granicami Polski. W ofercie dostępna jest także pomoc tłumacza, informacyjna, medyczna, a także w przypadku przebicia opony, awarii akumulatora lub gdy zabraknie paliwa.

- Ubezpieczenie assistance może mieć zakres podstawowy lub oferować bardzo rozbudowaną pomoc, w zależności od wybranego wariantu – dodaje Katarzyna Ruman.

Ubezpieczyciel podkreśla, że obecne zmiany w taryfach OC oraz wariantach assistance to pierwszy etap prac nad pakietami komunikacyjnymi. W 2018 roku UNIQA planuje wprowadzić nowe taryfy AC.
AM, news@gu.com.pl
(źródło: UNIQA Polska)

 

KNF: Zatwierdzenie nominacji do władz towarzystw

20 lutego, na trzysta osiemdziesiątym drugim posiedzeniu Komisja Nadzoru Finansowego jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie kilku menadżerów...


czytaj dalej

Personalia: Były szef Link4 wiceprezesem ABC Data

Od 1 marca stanowisko wiceprezesa zarządu ABC Data obejmie Arkadiusz Lew-Kiedrowski, były prezes Link4. Menadżer będzie odpowiedzialny za obszar...


czytaj dalej

Allianz: Podwyżka dywidendy mimo spadku zysków

Rok rekordowy pod względem szkodowości spowodowanej katastrofami naturalnymi i spadek zysku w IV kw. nie powstrzymały Allianz przed podwyższeniem...


czytaj dalej

AXA Partners: Hybrydowy asystent osobisty

Podczas Consumer Electronics Show w Las Vegas, największych na świecie targów innowacji technologicznych, AXA Partners, globalny zespół AXA...


czytaj dalej

„Rozmowy bez asekuracji”: Cyberzagrożenia i sposoby na walkę z nimi

20 lutego ukazał się drugi odcinek podcastu „Rozmowy bez asekuracji”. Gościem programu był Tomasz Sawiak, wicedyrektor w Zespole...


czytaj dalej

Marsh: Zarządzanie cyberryzykiem nie nadąża za cyberzagrożeniami

Dla większości ankietowanych organizacji cyberbezpieczeństwo jest kluczowym obszarem w zarządzaniu ryzykiem. Mimo to niewiele podmiotów potrafi...


czytaj dalej

Sprzedaż



 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Partnerzy