Rynek ubezpieczeń: Do wyboru, do koloru
poniedziałek, 11 grudnia 2017 09:59

Legislacyjny projektu ustawy o dystrybucji ubezpieczeń, nowości sprzedażowe, nowe instytucje w strukturach zakładów – wysyp ubezpieczeniowych nowości sprawił, że w minionym tygodniu nie sposób było narzekać na nudę.

„Komunikacja” przez Facebooka

Tegoroczny sezon publikacji ubezpieczeniowych za trzy kwartały osiągnięć finansowych jest niezwykle ubogi. Do niedawna na palcach jednej ręki można było policzyć firmy, które zaprezentowały swoje wyniki uzyskane od początku roku do końca września. W minionym tygodniu dzięki Open Life i UNIQA ten marazm się skończył. Dla obu ubezpieczycieli głównym powodem do dumy były wysokie wzrosty sprzedaży. Jednak i tak dużo większe zainteresowanie towarzyszyło nowościom produktowym i obsługowym. Zwłaszcza debiutowi zapowiadanego już od kilku miesięcy przez Allianz uruchomieniu sprzedaży OC i AC za pośrednictwem Messengera oraz pierwszym zmianom w taryfach komunikacyjnych UNIQA.

Z poprawkami, ale nie tak istotnymi

Zgodnie z wcześniejszymi przewidywaniami, w ubiegłym tygodniu Senat przyjął rządowy projekt ustawy o dystrybucji ubezpieczeń. Wprawdzie nie sprawdziła się moja prognoza dotycząca przegłosowania aktu w wersji przesłanej z Sejmu, ale z drugiej strony należy zauważyć, iż pięć poprawek zaakceptowanych przez Izbę Wyższą dotyczyło kwestii technicznych i redakcyjnych, niezmieniających w żaden sposób najistotniejszych (z punktu widzenia branży) elementów merytorycznych polskiej wersji IDD.

Kolejny Rzecznik na rynku

Gdy dwa i pół roku temu Ergo Hestia powoływała Rzecznika Klienta można było mieć wątpliwości, czy tworzenie takiej instytucji w ramach zakładu ubezpieczeń ma sens. Dziś już można powiedzieć, że jak najbardziej. I co najciekawsze, dowodu na zasadność powołania RzF dostarczył… największy konkurent sopockiej firmy. Od kilku dni w strukturach PZU funkcjonuje bowiem Rzecznik Klienta. Funkcję tę piastuje Piotr Ożarek.

Cały artykuł ukaże się w „Gazecie Ubezpieczeniowej” nr 51 z datą wydawniczą 19 grudnia.
Artur Makowiecki
news@gu.com.pl

 

Aviva: Iwona Czech odpowiada za marketing

Od lipca Iwona Czech kieruje Działem Komunikacji i Zarządzania Marką w grupie Aviva. Zastąpiła Dariusza Maciołka, który zakończył pracę dla...


czytaj dalej

Equinum Broker: Tomasz Kutyba nowym wiceprezesem

Z dniem 30 czerwca funkcję wiceprezesa firmy brokerskiej Equinum Broker objął Tomasz Kutyba. Zmiana w zarządzie związana jest z realizacją nowej...


czytaj dalej

Charted Insurance: Nierówność zarobków mężczyzn i kobiet

Charted Insurance Institute zanalizował dane na temat zarobków opublikowane przez 192 ubezpieczycieli, pośredników, dostawców usług, doradców...


czytaj dalej

MetLife: Lucep zwycięzcą konkursu collab 3.0 EMEA

MetLife ogłosił wyniki konkursu collab 3.0 EMEA, w którym insurtechy rywalizowały o kontrakt o wartości 100 tys. dolarów na zrealizowanie...


czytaj dalej

Grupa Europa: Ochrona telefonu za pośrednictwem Simapki

Grupa Europa rozpoczęła współpracę z firmą Team4U – właścicielem aplikacji mobilnej Simapka, za pośrednictwem której zaoferuje ubezpieczenie...


czytaj dalej

Link4: Pół miliona zł premii na liczniku Kasa Wraca

Telematyczni kierowcy ubezpieczeni w Link4 wygenerowali już ponad pół miliona zł premii w programie Kasa Wraca. Rekordzista obniżył cenę polisy...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook