Ubezpieczenia zdrowotne: Polisy gonią abonamenty
wtorek, 09 stycznia 2018 09:41

Przedsiębiorstwa coraz częściej wybierają ubezpieczenia zdrowotne zamiast pakietów medycznych – zauważa „Puls Biznesu”.

Małgorzata Wiśniewska, wiceprezes Prospector Grupa Konsultingowa, zauważa, że prywatna opieka medyczna to benefit pozwalający na szybszy dostęp do usług medycznych, a dzięki temu wpływający na zmniejszenie absencji pracowników. W tym segmencie dominują abonamenty medyczne, choć brak dokładnych danych na temat proporcji pomiędzy nimi a polisami zdrowotnymi. Artur Białkowski, wiceprezes Medicover Polska, mówi „PB” że w jego firmie 80% pakietów korporacyjnych stanowią abonamenty medyczne, a 20% ubezpieczenia grupowe. Xenia Kruszewska, prezes TU Zdrowie, zwraca uwagę, że brak dokładnych danych to efekt braku nadzoru nad abonamentami. Inaczej jest w przypadku polis zdrowotnych. Według danych Polskiej Izby Ubezpieczeń w I poł. ub.r. ochroną w ramach takich ubezpieczeń objętych było 2,1 mln osób. Małgorzata Jackiewicz, dyrektor sprzedaży ubezpieczeń zdrowotnych w Saltus Ubezpieczenia, wskazuje, że 77% z nich to ubezpieczeni w ramach umów grupowych. Michał Kwasek z ANG Spółdzielni uważa, że popularność polis wobec abonamentów będzie rosnąć, gdyż natłok klientów sprawił, iż w sieciach medycznych coraz trudniej dostać się do lekarza, a terminy są coraz bardziej odległe. W ubezpieczeniach oferowany jest zaś dostęp do większej liczby placówek, nieograniczonych tylko do jednej sieci. Gazeta zwraca uwagę, że abonamenty mają też swoje zalety. Jedną z nich jest brak szczegółowych uregulowań prawnych, pozwalający na oferowanie klientom atrakcyjnych cen. Natomiast działalność ubezpieczycieli jest objęta ścisłym nadzorem Komisji Nadzoru Finansowego. Atutem są też systemy informatyczne, pozwalające np. na szybkie umawianie i odwoływanie wizyt. Małgorzata Wiśniewska wskazuje, że zakres usług i świadczeń oferowanych przez abonamenty i ubezpieczenia jest obecnie podobny, ale różnice te będą się zacierać.

Więcej:
„Puls Biznesu” z 9 stycznia, Sylwia Wedziuk „Abonament kontra polisa”:
https://www.pb.pl/...
(AM, źródło: „Puls Biznesu”)

 

Aviva: Iwona Czech odpowiada za marketing

Od lipca Iwona Czech kieruje Działem Komunikacji i Zarządzania Marką w grupie Aviva. Zastąpiła Dariusza Maciołka, który zakończył pracę dla...


czytaj dalej

Equinum Broker: Tomasz Kutyba nowym wiceprezesem

Z dniem 30 czerwca funkcję wiceprezesa firmy brokerskiej Equinum Broker objął Tomasz Kutyba. Zmiana w zarządzie związana jest z realizacją nowej...


czytaj dalej

Charted Insurance: Nierówność zarobków mężczyzn i kobiet

Charted Insurance Institute zanalizował dane na temat zarobków opublikowane przez 192 ubezpieczycieli, pośredników, dostawców usług, doradców...


czytaj dalej

MetLife: Lucep zwycięzcą konkursu collab 3.0 EMEA

MetLife ogłosił wyniki konkursu collab 3.0 EMEA, w którym insurtechy rywalizowały o kontrakt o wartości 100 tys. dolarów na zrealizowanie...


czytaj dalej

Grupa Europa: Ochrona telefonu za pośrednictwem Simapki

Grupa Europa rozpoczęła współpracę z firmą Team4U – właścicielem aplikacji mobilnej Simapka, za pośrednictwem której zaoferuje ubezpieczenie...


czytaj dalej

Link4: Pół miliona zł premii na liczniku Kasa Wraca

Telematyczni kierowcy ubezpieczeni w Link4 wygenerowali już ponad pół miliona zł premii w programie Kasa Wraca. Rekordzista obniżył cenę polisy...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook