Rynek ubezpieczeń: PZU postawił na rewolucję
środa, 10 stycznia 2018 09:44

9 stycznia w Hali EXPO XXI w Warszawie zarząd PZU zaprezentował „Nowe PZU” – uaktualnioną strategię koncernu do 2020 roku. Przyjętym w niej celem jest uczynienie z PZU jednej z najbardziej innowacyjnych instytucji w branży finansowej w Europie, m.in. dzięki szerokiemu zastosowaniu nowoczesnych technologii.

Nowy model działania łączy wszystkie aktywności PZU – ubezpieczenia na życie, majątkowe, zdrowotne, inwestycje, emerytury, ochronę zdrowia, bankowość oraz assistance – i integruje je wokół klienta. – Chcemy odróżnić się od klasycznego modelu relacji klientów z ubezpieczycielem, w którym jedyny kontakt z firmą po zakupie polisy mają oni dopiero po zaistnieniu szkody. Chcemy zrobić znacznie więcej i efektywnie pomagać w rozwiązywaniu ich problemów w wielu obszarach i na każdym etapie życia. W sercu tej zmiany jest nowe podejście PZU do budowania relacji z klientem – powiedział Paweł Surówka, prezes PZU SA.

12 fundamentów strategii

Fundamentem uaktualnionych planów strategicznych PZU jest realizacja 12 kluczowych inicjatyw, m.in. wdrożenie rozwiązań z dziedziny sztucznej inteligencji. W ramach tego ostatniego PZU m.in. wdroży zaawansowane metody oceny ryzyka w taryfikacji oraz będzie analizować zdjęcia i obrazy w procesach obsługi szkód i świadczeń. Zakład postawi też na inteligentne rozwiązania z zakresu diagnostyki medycznej oraz uruchomi PZU Data Lab – centrum tworzenia innowacji opartych na danych i sztucznej inteligencji. Pierwszy krok na tej drodze został już uczyniony. Podczas prezentacji przedstawiciele PZU pokazali bowiem PZU GO – pierwszą w Europie aplikację telematyczną na smartfona połączoną z niewielkim urządzeniem typu beacon (samowystarczalnym i działającym przez trzy lata) przyklejanym na szybie samochodu. Dzięki nowym inicjatywom w zakresie technologii ubezpieczyciel chce zwiększyć liczbę interakcji z klientami. „Nowe PZU” zakłada też uproszczenie oferty produktowej oraz uniwersalizację sieci sprzedaży.

W uaktualnioną strategię zakładu wpisuje się też ogłoszone w trakcie prezentacji pozyskania dwóch partnerów strategicznych – PLL LOT i Allegro.pl.

Cały artykuł ukaże się w „Gazecie Ubezpieczeniowej” nr 3 z datą wydawniczą 16 stycznia.
Artur Makowiecki
news@gu.com.pl

 

Pramerica Życie: Borys Kowalski nowym członkiem zarządu

Rada nadzorcza Pramerica Życie powołała w skład zarządu Borysa Kowalskiego. Nowy członek władz towarzystwa będzie odpowiedzialny za Pion...


czytaj dalej

Marsh: Pięć rynków pod nadzorem Artura Grześkowiaka

Grupa Marsh utworzyła w regionie Europy Środkowej i Południowo-Wschodniej nowy subregion Północny, z polską spółką na czele. Artur Grześkowiak,...


czytaj dalej

Niemcy: Z Generali do Zurich

Carsten Schildknecht 2 lutego obejmie stanowisko dyrektora generalnego Zurich w Niemczech, przejmując je po Marcusie Nagelu, który zdecydował się...


czytaj dalej

VIG: Fuzja w państwach bałtyckich

Łotewski nadzór zaakceptował fuzję dwóch spółek zależnych VIG – InterRisk Vienna Insurance Group AAS i BTA Baltic Insurance Company AAS – pod...


czytaj dalej

Polska: Atak orkanu Fryderyka

18 stycznia nad Polskę nadciągnął orkan Fryderyka. Żywioł wyrządził sporo zniszczeń, ale są one dość szybko usuwane. Silne wiatry będą występować...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Wysoka jakość polskich D&O

Według szacunków ekspertów rynek ubezpieczeń D&O (Directors and Officers Liability Insurance) rośnie w Polsce w tempie nawet 10% rocznie. Na plus...


czytaj dalej

Sprzedaż



 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Partnerzy