Rynek ubezpieczeń: PZU postawił na rewolucję
środa, 10 stycznia 2018 09:44

9 stycznia w Hali EXPO XXI w Warszawie zarząd PZU zaprezentował „Nowe PZU” – uaktualnioną strategię koncernu do 2020 roku. Przyjętym w niej celem jest uczynienie z PZU jednej z najbardziej innowacyjnych instytucji w branży finansowej w Europie, m.in. dzięki szerokiemu zastosowaniu nowoczesnych technologii.

Nowy model działania łączy wszystkie aktywności PZU – ubezpieczenia na życie, majątkowe, zdrowotne, inwestycje, emerytury, ochronę zdrowia, bankowość oraz assistance – i integruje je wokół klienta. – Chcemy odróżnić się od klasycznego modelu relacji klientów z ubezpieczycielem, w którym jedyny kontakt z firmą po zakupie polisy mają oni dopiero po zaistnieniu szkody. Chcemy zrobić znacznie więcej i efektywnie pomagać w rozwiązywaniu ich problemów w wielu obszarach i na każdym etapie życia. W sercu tej zmiany jest nowe podejście PZU do budowania relacji z klientem – powiedział Paweł Surówka, prezes PZU SA.

12 fundamentów strategii

Fundamentem uaktualnionych planów strategicznych PZU jest realizacja 12 kluczowych inicjatyw, m.in. wdrożenie rozwiązań z dziedziny sztucznej inteligencji. W ramach tego ostatniego PZU m.in. wdroży zaawansowane metody oceny ryzyka w taryfikacji oraz będzie analizować zdjęcia i obrazy w procesach obsługi szkód i świadczeń. Zakład postawi też na inteligentne rozwiązania z zakresu diagnostyki medycznej oraz uruchomi PZU Data Lab – centrum tworzenia innowacji opartych na danych i sztucznej inteligencji. Pierwszy krok na tej drodze został już uczyniony. Podczas prezentacji przedstawiciele PZU pokazali bowiem PZU GO – pierwszą w Europie aplikację telematyczną na smartfona połączoną z niewielkim urządzeniem typu beacon (samowystarczalnym i działającym przez trzy lata) przyklejanym na szybie samochodu. Dzięki nowym inicjatywom w zakresie technologii ubezpieczyciel chce zwiększyć liczbę interakcji z klientami. „Nowe PZU” zakłada też uproszczenie oferty produktowej oraz uniwersalizację sieci sprzedaży.

W uaktualnioną strategię zakładu wpisuje się też ogłoszone w trakcie prezentacji pozyskania dwóch partnerów strategicznych – PLL LOT i Allegro.pl.

Cały artykuł ukaże się w „Gazecie Ubezpieczeniowej” nr 3 z datą wydawniczą 16 stycznia.
Artur Makowiecki
news@gu.com.pl

 

Prudential: Sławomir Bełz dyrektorem sprzedaży agencyjnej

Sławomir Bełz został dyrektorem sprzedaży agencyjnej Prudential w Polsce. Swoje obowiązki pełni od 11 czerwca. Robert Zagata, dotychczasowy...


czytaj dalej

Friss: Krzysztof Jabłoński pokieruje rozwojem biznesu w regionie CEE

Z początkiem maja Krzysztof Jabłoński dołączył do zespołu Friss – globalnego dostawcy rozwiązań informatycznych w zakresie oprogramowania do...


czytaj dalej

VIG: Milion euro na rozwój pięciu innowacji

Vienna Insurance Group (VIG) rozstrzygnęła wewnętrzny konkurs na innowacyjne rozwiązania cyfrowe. W ramach inicjatywy VIG Xelerate grupa wybrała...


czytaj dalej

Lemonade: Pozew w imię standardów etycznych

Funkcjonująca z wykorzystaniem sztucznej inteligencji firma z branży insurtech, Lemonade Insurance Company, wniosła pozew przeciwko ONE Insurance,...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Koncentracja i stabilizacja w sektorze życiowym

W pierwszym kwartale tego roku rynek życiowy utrzymał, a nawet nieco zwiększył utrzymujący się od lat silny poziom koncentracji. Pięć największych...


czytaj dalej

Sotrender: Maj na ubezpieczeniowym Facebooku

Z najnowszej odsłony raportu „Facebook Trends” autorstwa firmy Sotrender wynika, że w maju największą liczbą fanów legitymowały się „Wrzucam na...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook