Reklama

Chiny: Łączenie starego z nowym
piątek, 12 stycznia 2018 09:41

Ubezpieczycielom może brakować rozgłosu i prestiżu, jakimi cieszą się firmy technologiczne, ale akcje jednej chińskiej firmy ubezpieczeniowej dotrzymują kroku najambitniejszym bojownikom rewolucji cyfrowej.

Sukces Ping An Insurance pokazuje, że granice między biznesami „nowej” i „starej” ekonomii pękają, zmuszając inwestorów i strategów do zrewidowania klasyfikacji i odpowiedniego wartościowania – stwierdza agencja Bloomberg. Chiny przodują w takim łączeniu branż, dzięki wywieraniu nacisku na firmy, by przesuwały się w górę łańcucha wartości, i podejściu do regulacji, dającemu firmom większą swobodę we wprowadzaniu innowacyjnych produktów i usług.

Świat za bardzo przywykł do kategoryzacji na „nowe” i „stare” – zauważa Joshua Crabb kierujący działem akcji azjatyckich w Old Mutual Global Investors w Hongkongu. – Fenomenalny wynik Ping An odzwierciedla jego wykształcenie się jako kombinacji nudnego, starego ubezpieczyciela na życie i wiodącej firmy internetowej.

Kapitalizacja giełdowa ubezpieczyciela sięgnęła w 2017 r. 101 mld dol. Osiągnięcie to Crabb przypisuje inwestycjom w usługi online przy założeniu rosnącego popytu na ubezpieczenia w miarę poszerzania się chińskiej klasy średniej.

Podobna dynamika daje się zaobserwować w wielu branżach, gdzie zastosowanie technologii cyfrowej, takiej jak internet rzeczy, zmienia cały układ sił. – W Chinach znaleźliśmy wiele przypadków świadczących o tym, że stara czy tradycyjna ekonomia zaczyna przyjmować nową technologię, aby dokonać swojego przedefiniowania – mówi Xia Le, ekonomista Banco Bilbao Vizcaya Argentaria SA w Hongkongu. – Natura aktualnego postępu technologicznego jest taka, że nie prowadzi do powstawania nowych branż, a raczej znajduje zastosowanie w branżach tradycyjnych.

Chińskie władze rozważnie pozwoliły nowym formom eksperymentować i prosperować na nieco niezdefiniowanych obszarach. W świecie finansów, gdy start-upy wtargnęły w tradycyjną dziedzinę kredytów i oszczędzania, banki odpowiedziały eksplorowaniem nowych technologii, przenoszeniem biznesu online i komunikacją z klientami za pomocą smartfonów.

Wobec stawianych przez rządzącą partię komunistyczną celów zmniejszenia zanieczyszczenia środowiska, przyciągania zamówień na produkcję towarów wyższej wartości oraz stosowania automatyzacji i big data, Chiny przodują w przełamywaniu granic między starymi i nowymi sektorami gospodarki. Wielkość populacji i mniej ograniczeń ze względu na ochronę prywatności dają też Chinom przewagę pod względem rozwoju zastosowań sztucznej inteligencji.

Inwestorzy mogą chybić, jeśli będą brać pod uwagę tylko wiodące firmy technologiczne i przeoczą fakt, że firmy zaliczane do starej ekonomii ewoluują – ostrzega David Gaud z Pictet Wealth Management, dyrektor inwestycyjny na Azję.
AC

 

Vienna Life: Witold Czechowski członkiem zarządu ds. ryzyka

18 września Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Witolda Czechowskiego na stanowisko członka zarządu Vienna...


czytaj dalej

Saltus TUW: Robert Łoś zatwierdzony na stanowisku prezesa

18 września Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Roberta Łosia na stanowisko prezesa zarządu Saltus...


czytaj dalej

Niemcy: Sabotaż cyfrowy w firmach produkcyjnych

2/3 niemieckich przedsiębiorstw produkcyjnych było obiektem ataków cyberprzestępców, które kosztowały przemysł największej gospodarki europejskiej...


czytaj dalej

Marsh&McLennan: Porozumienie w sprawie przejęcia Jardine Lloyd Thompson

18 września firma Marsh & McLennan Companies (MMC) ogłosiła osiągnięcie porozumienia w sprawie przejęcia Jardine Lloyd Thompson Group (JLT),...


czytaj dalej

Santander Aviva: Rodzinne wzorce motywacją do zakupu polisy

Z badania przeprowadzonego przez Santander Aviva we współpracy z SW Research Agencją Badań Rynku i Opinii wynika, że wzory zachowań ukształtowane...


czytaj dalej

Unilink: Podejście turystów do ubezpieczeń na wyjazd

Z sondy na temat ubezpieczeń turystycznych w minionym sezonie wakacyjnym, przeprowadzonej w placówkach multiagencji Unilink, wynika, że polscy...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook