Grupa Europa: Rozstrzygnięcie konkursu technologicznego dla studentów
piątek, 12 stycznia 2018 09:45

Trzy prace z Politechniki Wrocławskiej – dwie aplikacje mobilne do sprzedaży polis turystycznych oraz model biznesowy, zwiększający efektywność dystrybucji ubezpieczeń w kanałach cyfrowych – zajęły miejsca na podium w konkursie technologicznym dla studentów, zorganizowanym przez Grupę Ubezpieczeniową Europa.

Za najlepszą pracę komisja konkursowa uznała aplikację mobilną na system iOS przygotowaną przez Stanislau Zamanę. Tym samym zdobył on główną nagrodę w wysokości 20 tys. zł. Drugie miejsce przypadało aplikacji mobilnej do sprzedaży polis turystycznych. Jej autor – Tomasz Przybył – zdecydował się wysłać na konkurs równolegle wersje na systemy Android i iOS. Natomiast trzecie miejsce na podium zajął dwuosobowy zespół w składzie Marcin Koralewski i Magdalena Orłowska. Komisja konkursowa doceniła przygotowany przez nich model biznesowy, którego celem jest zwiększenie efektywności dystrybucji polis przez dodanie do procesu sprzedażowego dodatkowych, niepowiązanych z ubezpieczeniami usług dla klientów.

- Wszystkie nagrodzone prace prezentują wysoką jakość oraz charakteryzują się innowacyjnym i kreatywnym podejściem do tematu sprzedaży ubezpieczeń w kanałach cyfrowych. To nowoczesne i wychodzące naprzeciw oczekiwaniom klientów rozwiązania, które mogą stać się w przyszłości komercyjnymi produktami – mówi Rafał Mońka, dyrektor Departamentu Informatyki Grupy Europa.

W ogłoszonym w październiku konkursie technologicznym dla studentów zarejestrowało się 16 osób lub zespołów. Grupa Europa postawiła przed nimi dwa zadania do wyboru: stworzenie aplikacji webowej lub mobilnej, korzystającej z API, która będzie mogła być zastosowana w procesie dystrybucji ubezpieczeń/obsługi klientów, lub stworzenie modelu biznesowego, wykorzystującego API, z naciskiem na rozwiązania stawiające na sprzedaż ubezpieczeń w Internecie. Łączna pula nagród w konkursie wyniosła 34 tys. zł.

Adresowany do studentów konkurs wpisuje się w strategię Grupy Europa, która kładzie nacisk na innowacyjność i nowe technologie. Ubezpieczyciel szuka nowych sposób na dystrybucje produktów, z naciskiem na wykorzystanie do tego kanałów zdalnych: własnych lub partnerów zewnętrznych.
(AM, źródło: Europa)

 

Prudential: Sławomir Bełz dyrektorem sprzedaży agencyjnej

Sławomir Bełz został dyrektorem sprzedaży agencyjnej Prudential w Polsce. Swoje obowiązki pełni od 11 czerwca. Robert Zagata, dotychczasowy...


czytaj dalej

Friss: Krzysztof Jabłoński pokieruje rozwojem biznesu w regionie CEE

Z początkiem maja Krzysztof Jabłoński dołączył do zespołu Friss – globalnego dostawcy rozwiązań informatycznych w zakresie oprogramowania do...


czytaj dalej

Mundial w Rosji: Terroryzm i chuligaństwo odczuwalne w cenach polis

Ryzyko ataków terrorystycznych i szkód spowodowanych wybrykami chuligańskimi wywindowało w górę składki dla firm i zawodników za ubezpieczenie...


czytaj dalej

Aon Inpoint: Kto płaci najwięcej składek

Z cyklu raportów o globalnym rynku komercyjnych ubezpieczeń majątkowych i wypadkowych, opracowanych przez zespół analityczny Aon Inpoint, wynika,...


czytaj dalej

Ubezpieczeniowe Regaty Charytatywne

Rozpoczęły się Ubezpieczeniowe Regaty Charytatywne w ramach V edycji Żeglarskich Mistrzostw Polski Towarzystw Ubezpieczeniowych. W akcji można...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: PZU i Allegro wymienią zepsuty telewizor

W ramach akcji specjalnej „Wymiana Telewizora” zorganizowanej przez PZU i Allegro, klienci ubezpieczyciela, którzy posiadają ubezpieczenie PZU...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook