Reklama

Saltus Ubezpieczenia: Kolejki głównym powodem rezygnacji z wizyty lekarskiej
wtorek, 16 stycznia 2018 09:37

Z raportu GUS „Dochody i warunki życia ludności Polski” wynika, że długi czas oczekiwania to zdecydowanie najczęściej wskazywany przez Polaków powód rezygnacji z wizyty u lekarza. Aby nie czekać w kolejce, nasi rodacy coraz częściej korzystają z ubezpieczeń zdrowotnych.

– Podstawowym zadaniem wykupionej polisy jest zapewnienie jak najszybszej pomocy. Towarzystwa ubezpieczeniowe gwarantują realizację świadczeń w ciągu kilka dni, najdalej tygodni, a nie miesięcy, jak to często ma miejsce w przypadku usług NFZ. Ubezpieczeni to doceniają. Krótki czas oczekiwania, w połączeniu z komfortem i jakością obsługi sprawiły, że już 2,1 mln Polaków korzysta z polis zdrowotnych, a ich liczba rośnie z roku na rok o ponad 20% – wskazuje Małgorzata Jackiewicz, dyrektor Sprzedaży Ubezpieczeń Zdrowotnych Saltus Ubezpieczenia.

Dynamiczny rozwój ubezpieczeń zdrowotnych ma kilka pozytywnych aspektów, zwłaszcza dla klientów towarzystw. Na przestrzeni ostatnich kilku lat zmieniło się podejście ubezpieczycieli do tworzenia oferty. Dotyczy to w szczególności firmowych umów grupowych, którymi objętych jest 77% wszystkich ubezpieczonych w ramach tego typu polis. Dzięki elastycznemu podejściu z dostępu do prywatnych świadczeń medycznych korzystają już nie tylko korporacje i duże firmy, ale także mniejsi przedsiębiorcy i inne instytucje.

Przeglądając oferty poszczególnych ubezpieczeń, zarządzający firmami zwracają uwagę przede wszystkim na listę lekarzy specjalistów oraz wykaz placówek, w których będzie można otrzymać pomoc. Zazwyczaj bagatelizują spis oferowanych badań, które są podstawą terapii. Bez sprawnie przeprowadzonych badań nie można podjąć skutecznego leczenia. Problem ten zauważają również ubezpieczyciele, którzy coraz częściej przygotowują pakiety medyczne profilowane pod kątem konkretnych schorzeń, których podstawą są testy diagnostyczne i laboratoryjne.

Największą popularnością cieszą się zestawy badań onkologicznych czy kardiologicznych. Niezależnie od tego faktem jest, że cały czas popularność regularnej diagnostyki w Polsce jest niska. Krótko mówiąc, nie badamy się systematycznie. Wynika to nie tylko z nieświadomości potrzeby wykonywania konkretnych badań, ale również strachu przed negatywnym wynikiem. Dlatego wspólnie z pracodawcami podejmujemy działania mające na celu promowanie profilaktyki onkologicznej, kardiologicznej, endokrynologicznej czy reumatologicznej. Przegląd stanu zdrowia raz w roku to czasem za mało – dodaje Małgorzata Jackiewicz.
(AM, źródło: Brandscope)

 

Personalia: Xenia Kruszewska w Saltus Ubezpieczenia

Od stycznia Saltus Ubezpieczenia ma nowego dyrektora Działu Ubezpieczeń Zdrowotnych. Została nim Xenia Kruszewska, uznana ekspertka w dziedzinie...


czytaj dalej

Ubezpieczenia Pocztowe: Nominacja Angeliki Hruban zatwierdzona przez KNF

15 stycznia Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Angeliki Hruban na stanowisko członka zarządu Pocztowego...


czytaj dalej

Bank Światowy: Strach przed robotami bezpodstawny

Wzrost automatyzacji póki co ma pomijalny wpływ na miejsca pracy w skali globalnej, mimo powszechnych ponurych przewidywań, że ludzi zastąpią...


czytaj dalej

Wielka Brytania: Twardy brexit wymusi posiadanie Zielonej Karty

Zrzeszenie Brytyjskich Ubezpieczycieli (ABI) ostrzegło kierowców, że w razie twardego brexitu prowadzący pojazdy poruszający się po drogach Unii...


czytaj dalej

PZU: Ruszyła rekrutacja do akceleratora MIT Enterprise Forum CEE

15 stycznia rozpoczęła się rekrutacja do pierwszej edycji akceleratora MIT Enterprise Forum CEE, skierowanego do start-upów z Polski oraz...


czytaj dalej

Reso: Bronisław Woźnialis przewodniczącym suwalskiej Rady Gospodarczej

Bronisław Woźnialis, prezes zarządu Reso Europa Service, został powołany do Rady Gospodarczej przy Prezydencie Miasta Suwałk i jednocześnie...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook