Reklama

Miliard przypisu zdobyty
wtorek, 16 stycznia 2018 09:48

Rozmowa z Agnieszką Wrońską, prezes LINK4
Aleksandra E. Wysocka: – W kinach Gwiezdne wojny, a przed seansem… bardzo oryginalna reklama LINK4, nawiązująca do kultowego filmu Powrót do przyszłości. Jaka jest historia tego spotu?
Agnieszka Wrońska:
– Drugi rok z rzędu wspieramy wyjątkowy konkurs dla młodych reżyserów, Papaya Young Directors. Polega to na tym, że my przekazujemy dość ogólny brief dotyczący reklamy, a dokładny pomysł i realizację pozostawiamy już w całości młodym twórcom. W rezultacie powstał spot, który można obejrzeć w wybranych kinach przed Gwiezdnymi wojnami lub na naszym kanale YouTube. Jesteśmy dumni z tego, że film bazujący na naszej ofercie wygrał w konkursie z wieloma innymi branżami i zdobył Grand Prix.

Wspieracie aktywnie młodych twórców, czy młodzi klienci to Wasza grupa docelowa?
– Młodość pojmujemy dość szeroko, ponieważ fani Gwiezdnych wojen czy Powrotu do przyszłości niejednokrotnie przekroczyli już czterdziestkę… podobnie jak wielu klientów LINK4. Dlatego nie ograniczamy się do wybranych grup docelowych, tylko stawiamy na dobre i innowacyjne rozwiązania. W Wigilię ruszyła kolejna odsłona naszej kampanii telewizyjnej, w której promujemy bezpieczną jazdę i program oparty na telematyce, LINK4 Kasa Wraca.

Telematykę wprowadziliście kilka miesięcy temu. Czy możecie już pochwalić się konkretnymi danymi dotyczącymi tego projektu?
– Przez pierwsze miesiące nie reklamowaliśmy programu. To było celowe działanie, ponieważ zależało nam na wprowadzaniu udoskonaleń na bieżąco. Zbieraliśmy opinie użytkowników i na ich podstawie dokonaliśmy pewnych modyfikacji. Okazało się, że kierowcy oczekują informacji zwrotnej po każdej jeździe, i taką zmianę wprowadzamy. Teraz z regularnie włączoną aplikacją jeździ już ok. 8 tys. kierowców, którzy łącznie przemierzyli trasę ponad 8,7 mln km, uzyskując przeciętnie 12% rocznej zniżki za bezpieczną jazdę. Co ciekawe, przejeżdżając 8,7 mln km, kierowcy objechali kulę ziemską 217 razy.

Którzy klienci są najbardziej zainteresowani telematyką?
– Nieco częściej ofertę telematyczną wybierają klienci preferujący kanał direct, ale również w kanale agencyjnym obserwujemy stopniowy wzrost zainteresowania. Sami agenci także potrzebują nieco czasu, żeby oswoić się z telematyką.

2017 rok zamknęliście przekraczając 1 mld zł przypisu. Jeśli dobrze pamiętam, był to cel wyznaczony w momencie zakupu LINK4 przez PZU z przewidzianą datą realizacji na 2020 r. Udało się trzy lata wcześniej…

– To duży sukces, jednak trzeba pamiętać, że bardzo nam sprzyjał istotny wzrost stawek w ciągu minionych 2 lat. Oczywiście ten miliard nie byłby możliwy bez bardzo ciężkiej pracy, za którą dziękuję wszystkim pracownikom LINK4 oraz wszystkim pośrednikom, którzy z nami współpracują. Dzięki nim zrealizowaliśmy swoje plany finansowe na 2017 r. już w październiku. Rośniemy nie tylko w komunikacji, ale również w ubezpieczeniach mieszkaniowych i MSP. Ubezpieczenia AC mają wyższą dynamikę od OC, co jest elementem naszej strategii.

Wprowadziliście kilka programów affinity – jak one się rozwijają?
– Proste produkty dopasowane do potrzeb klienta to w mojej opinii przyszłość ubezpieczeń. Ubezpieczenia rowerów, zwierząt domowych czy polisa chroniąca przed następstwami ukąszenia kleszcza – te rozwiązania spotkały się ze sporym zainteresowaniem, dlatego planujemy niektóre z nich wprowadzić również do kanału agencyjnego. Od roku polisy turystyczne LINK4 można kupić w polisomacie na lotnisku w Modlinie, a w grudniu nasz polisomat ozdobiła przyciągająca wzrok, blisko 3-metrowa palma. Jednak chciałabym podkreślić, że to raczej ciekawostka i narzędzie budujące większą świadomość wokół ubezpieczeń turystycznych niż osobny „kanał” sprzedaży.

Czego powinni się spodziewać w 2018 r. agenci współpracujący z LINK4?
– Będziemy mocno promować produkt powiązany z telematyką. Jeśli chodzi o agentów, to szykujemy dla nich szereg uproszczeń w aplikacji pomagającej w skanowaniu dokumentów, przeprowadzaniu inspekcji etc. Projekt jest już mocno zaawansowany. Planujemy również uruchomienie nowej linii produktowej w pierwszym półroczu, związanej z ubezpieczeniami wypadkowymi. To będzie produkt zbudowany w znacząco różny sposób od oferty dostępnej na rynku.

PZU zakomunikuje 9 stycznia swoją strategię. Jaka jest strategia LINK4?
– Od kilku lat podążamy konsekwentnie w kierunku rentownego wzrostu opartego na dwóch kanałach – direct i kanale agencyjnym. Jesteśmy firmą nastawioną na klienta, która błyskawicznie dopasowuje się do zmian zachodzących we współczesnym świecie i w życiu naszych klientów. Dodam, że klientem jest z mojej perspektywy także multiagent. Zależy nam na tym, żeby współpraca z LINK4 była maksymalnie prosta, komfortowa, zrozumiała i przyjazna. Szukamy innowacji w sferze relacji z klientami – stąd między innymi telematyka, która pozwala szybciej dotrzeć do celu, jeździć bezpiecznej, a dodatkowo zaoszczędzić na składce. Od początku stycznia nasi klienci mogą skorzystać również z alertów pogodowych, uprzedzających o ekstremalnych zjawiskach, takich jak ulewy, silne wiatry, powodzie, burze etc.

Jacy są klienci LINK4 i czy różnią się istotnie od klientów PZU?
– Klienci są bardzo różni. Może statystycznie są nieco młodsi od klientów PZU, ale większość z nich ma od 30 do 50 lat. Mają pojazdy o nieco większej pojemności silnika i nieco częściej mieszkają w większych miastach niż w mniejszych miejscowościach, ale to nie jest żelazna reguła. Portfel LINK4 jest mocno zróżnicowany.

Uczestniczyliście w programie Polsatu Mój nowy dom. Pojawicie się z wątkiem ubezpieczeniowym w trzecim sezonie?
– Tak, zdjęcia do kolejnej edycji już trwają. Mamy bardzo dobry odbiór zarówno ze strony agentów, klientów, jak i telewidzów. Uważamy, że ten program w skuteczny i przyjazny sposób edukuje ubezpieczeniowo telewidzów, co jest istotnym elementem naszej strategii.

Dziękuję za rozmowę.
Aleksandra E. Wysocka

 

Allianz: Grzegorz Krawiec w zarządzie, Krzysztof Szypuła odchodzi

W dniu 31 sierpnia br. planowana jest zmiana w zarządzie spółek ubezpieczeniowych TUiR Allianz Polska i TU Allianz Życie Polska S.A.

Na członka...


czytaj dalej

Personalia: Bartosz Grześkowiak wzmocni Grupę MAK

31 lipca Bartosz Grześkowiak, dyrektor zarządzający TUiR Warta, złożył rezygnację ze sprawowanej funkcji. Swoją karierę będzie kontynuować w...


czytaj dalej

Ubezpieczenia przemysłowe kłopotem Talanx

Grupa Talanx w I poł. 2018 r. kontynuowała dobrą passę rentowności, zarabiając w tym okresie już ponad połowę docelowego wyniku rocznego. Składka...


czytaj dalej

Marsh: Ceny ubezpieczeń dla firm rosną

Ceny ubezpieczeń dla podmiotów działalności gospodarczej wzrosły w II kw. 2018 r., który okazał się trzecim z rzędu kwartałem wzrostu cen tej...


czytaj dalej

Sztuczna inteligencja made in Poland

Krakowska spółka Inssue Technologies we współpracy z Fideltronik oraz Microsoft Polska realizuje pierwsze w Polsce rozwiązanie tworzące...


czytaj dalej

Podcast: Świat bez szkód

Gościem 28. odcinka podcastu ubezpieczeniowego „Rozmowy bez asekuracji” jest Radosław Bartosik z firmy Mentax, specjalizującej się likwidacji...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook